bigone schreef:Er zullen ongetwijfeld Oekraïners hier alsnog blijven maar op dit moment gaan er net zoveel de grens over naar Polen als er terugkeren. Ongeveer 20.000 per dag. Het is afwachten hoeveel er vanuit het oosten bijkomen wanneer daar het offensief begint maar kan me goed voorstellen dat mensen eerder in de Oekraïne blijven dan naar het westen gaan.
Over verwend? Iemand die al 10 jaar op een wachtlijst voor een sociale huurwoning staat eist niet, die is blij. En dat “ verwende” zie je bij tweeverdieners die er in slagen om een woning te kopen.
Onze huizenmarkt is al jaren door en door verziekt en word tijd dat er in ieder geval qua sociale huurwoningen flink opgeschaald gaat worden. Ook bij koopwoningen verplicht eigen bewoning instellen, overal. Beleggers gewoon buitenspel zetten.
Tja, dat vind ik ook weer zo makkelijk: beleggers buiten spel zetten. Huisjesmelkers ja, prima. Maar als ik het appartement wil verhuren dat ik zelf heb laten bouwen met mijn eigen verdiende geld, wat ben ik dan? Belegger? Ja, ik heb mijn geld belegd in iets wat hopelijk rendement oplevert. Huisjesmelker? Nee, want ik ben goed voor mijn huurders.
Ik vind het te makkelijk om het bij mensen te leggen die hun zelfverdiende geld beleggen. Van die consortiums ben ik ook tegen.
Het is geen makkelijke sinter snelle oplossingen en iedereen redeneert vanuit z’n eigen positie.