Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:52

bedankt allemaal, mijn angst gaat helaas niet weg, maar vind het wel fijn om te lezen. ga het vanavond dan ook nog even allemaal doorlezen zodat ik gerust kan slapen hoop ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:54

In België is vandaag een toren van een nieuwszender en radiozender 2u ontruimd geweest door terreurdreiging. Er was een melding binnengekomen via hun nieuwslijn. Alles is uitgekamd geweest met oa explosief-honden, maar niks gevonden.

Zoe_97

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:56

terreurniveau in brussel blijft 4. Alle scholen, hogescholen en universiteiten worden door de overheid gesloten. sommige bedrijven geven mensen de keuze om te komen werken of niet. (persconferentie is in het frans, dat is wat ik heb begrepen)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:07

Toch maar even mijn baas mailen, met niveau 4 heb ik ook niet echt zin om in Molenbeek te gaan werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:11

Ik vraag me af, als alle metroverkeer stil blijft liggen morgen, hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen in ziekenhuizen. Een hoop personeel komt met het openbaar vervoer en ze kunnen niet eeuwig op zondagdienst draaien.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:12

metro's blijven gesloten. voor zover ik begreep blijven voorlopig treinen trams en bussen rijden. waar je met de metro raakt, raak je ook met de tram.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:16

LadyMadonna schreef:
Daar zeg je nu wat pien, en ik heb het eerder ook gelezen.. Volgens mij ook hier...
Ik ben niet gelovig, maar ik wilde vorige week vrijdag dat ik wist hoe ik moest bidden.
Natuurlijk onzin, aangezien ik niet in een hogere macht geloof, maar toch

Dat begrijp ik goed LadyMadonna.

Mensen die geloven hebben geleerd hoe ze moeten bidden ongeacht of ze het nu wel of niet doen zoals ze geleerd hebben of hun eigen weg gevonden hebben daarin. Bidden is imo niet het oplepelen van allerlei aangeleerde gebedjes. Bidden is de taal van het hart.
Ongeacht of je wel of niet gelovig bent, denk ik dat je allemaal als je die behoefte voelt op sommige momenten, kunt denken aan slachtoffers en ze kracht toewensen, even stil staan bij hun penibele situatie. Positieve gedachte kunt sturen naar beleidsmakers met het idee dat ze het goede doen.

Humanisten geloven vooral in mensen kracht. Vind ik ook mooi. Daar kun je in je gedachte ook een beroep op doen.
Juist als je zo weinig kunt doen, kun je datgene wat je wel kunt doen toepassen. Positiviteit uitstralen. Vertrouwen in de mensen. Crapuul is er altijd en overal en niet toestaan dat zij de wereld gaan bepalen kun je over denken of voor bidden.
Twijfel je of er wel of geen god is, dan kun je in jezelf vragen: ""Als er een God is, sta die mensen dan bij aub".
Dat is al een gebed LadyMadonna en gebeden recht uit het hart vind ik vaak het mooiste en het krachtigste.
Bij ieder bombardement waar ik van hoor denk ik altijd: "oh God sta die mensen bij". Ongeacht of nu de Joden, Palestijnen, of wie dan ook slachtoffer zijn. Misschien dat je hier iets aan hebt als je weer denkt: "ik wilde dat ik wist hoe ik moet bidden". Zoek de woorden maar in je hart...

Wat Brussel betreft, probeer maar vertrouwen te hebben in de overheid en dat dit wel weer over waait. En Yasmine gewoon je hart volgen. Zie jij het niet zitten om te werken, dan blijf je gewoon thuis morgen. Ik geef je groot gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:19

Ik ben voltijds werkloos sinds september omdat ik mijn contract zelf heb stopgezet. Zo kon ik me volledig op mijn studie en afstuderen richten. Maar ik denk dus wel nog aan mijn collega's bijvoorbeeld.
Bijna iedereen komt met de trein en dan de metro tot net voorbij Schuman, dus de europese wijk. Je zal er inderdaad geraken met de tram, maar via welke omweg en hoeveel tijd neemt dat niet in beslag? Van thuis uit werken is voor een verpleegkundige niet bepaald een optie.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:20

Zoe_97 schreef:
metro's blijven gesloten. voor zover ik begreep blijven voorlopig treinen trams en bussen rijden. waar je met de metro raakt, raak je ook met de tram.

MIVB komt straks nog bijeen
kan 2 kanten uit
of ze zetten meer vervoer in
of ze leggen ook bussen en trams stil

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:42

er zou iets aan de hand zijn in het radison blue hotel in brussel. Politie is ter plekke, mensen moeten in hun kamers blijven. Meer info is er niet (VTM nieuws)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:44

Jemig ik word zo langzaam aan naar van alle berichten, bedreigingen enz. En ben blij dat ik nu in een rustig achtergebleven gebied zit. Maar weet zo langzaam aan niet meer waar je wel veilig kunt wonen overal.

Zou nu niet graag in een grote stad zoals brussel, parijs, londen of zo willen leven. Jakkes.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:52

grote markt van brussel word op het moment geëvacueerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:53

Zoe_97 schreef:

Bron?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:53

Zoe_97 schreef:

Bron?

EDIT: haha emma, tegelijk :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:54

alles wat ik post is live van VTM nieuws

er is blijkbaar niets in het hotel, maar in de straat van het hotel. alle militairen en politie is daarhene geroepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:54

In Vilvoorde blijven de scholen morgen ook dicht, en er wordt geen opvang voorzien. Geniaal als je als ouder dan net niet van thuis uit kan werken en met een klein kind zit.

Zoe, weet je wat meer details per toeval? Ik heb geen tv...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:55

wat ik hier post is alles wat ze weten op vtm zeiden ze.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:57

om 11 uur extra nieuws op VTM

hotchocolat

Was zaterdag bij Ikea, vond het er behoorlijk rustig voor een zaterdag.

Verder ook een politiecontrole gehad. Iedere auto moest stoppen en werd op zicht beoordeeld. Een deel mocht door de rest werd van de weg afgehaald. Politie was ook zwaar bewapend.

Anoniem

Ik lees op de Twitter van VTM zelf niet eens iets over het evacueren van de grote markt... Dus lijkt me sterk eigenlijk ;) Lees inderdaad wel dat er een politieactie is vlakbij het Radisson Blu en dat gasten binnen moeten blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:58

Varekaj schreef:
Ik heb geen tv...

wel handig :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:58

ik verzin het niet hoor :p hun correspondent ter plaatsen melde dit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:00

Ik zeg ook niet dat je het verzint, ik zeg alleen dat ik het maf vind dat het nog nergens anders gemeld wordt, waaronder op de twitter pagina van VTM zelf :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:02

ah ok :p kwam even zo over :p dadelijk posten ze normaal hun nieuwsuitzending op hun website voor degene zonder tv ;) en veronderstel dat nederlanders dit ook kunnen zien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:03