LadyMadonna schreef:Daar zeg je nu wat pien, en ik heb het eerder ook gelezen.. Volgens mij ook hier...
Ik ben niet gelovig, maar ik wilde vorige week vrijdag dat ik wist hoe ik moest bidden.
Natuurlijk onzin, aangezien ik niet in een hogere macht geloof, maar toch
Dat begrijp ik goed LadyMadonna.
Mensen die geloven hebben geleerd hoe ze moeten bidden ongeacht of ze het nu wel of niet doen zoals ze geleerd hebben of hun eigen weg gevonden hebben daarin. Bidden is imo niet het oplepelen van allerlei aangeleerde gebedjes. Bidden is de taal van het hart.
Ongeacht of je wel of niet gelovig bent, denk ik dat je allemaal als je die behoefte voelt op sommige momenten, kunt denken aan slachtoffers en ze kracht toewensen, even stil staan bij hun penibele situatie. Positieve gedachte kunt sturen naar beleidsmakers met het idee dat ze het goede doen.
Humanisten geloven vooral in mensen kracht. Vind ik ook mooi. Daar kun je in je gedachte ook een beroep op doen.
Juist als je zo weinig kunt doen, kun je datgene wat je wel kunt doen toepassen. Positiviteit uitstralen. Vertrouwen in de mensen. Crapuul is er altijd en overal en niet toestaan dat zij de wereld gaan bepalen kun je over denken of voor bidden.
Twijfel je of er wel of geen god is, dan kun je in jezelf vragen: ""Als er een God is, sta die mensen dan bij aub".
Dat is al een gebed LadyMadonna en gebeden recht uit het hart vind ik vaak het mooiste en het krachtigste.
Bij ieder bombardement waar ik van hoor denk ik altijd: "oh God sta die mensen bij". Ongeacht of nu de Joden, Palestijnen, of wie dan ook slachtoffer zijn. Misschien dat je hier iets aan hebt als je weer denkt: "ik wilde dat ik wist hoe ik moet bidden". Zoek de woorden maar in je hart...
Wat Brussel betreft, probeer maar vertrouwen te hebben in de overheid en dat dit wel weer over waait. En Yasmine gewoon je hart volgen. Zie jij het niet zitten om te werken, dan blijf je gewoon thuis morgen. Ik geef je groot gelijk.