Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:54

Eulogy schreef:
Is het een wedstrijdje "Wie heeft de ergste dingen meegemaakt" of zo, Purny? Jij hebt er toch geen last van als die mensen worden voorgelicht?

nou daar begint het wel op te lijken met de huidige groep vluchtelingen. Er zijn al jaren problemen op de woningmarkt en ineens komen er zoveel woningen bij. Er word niet eens meer gekeken naar ons eigen mens maar gewoon naar die groep

Urbanus

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:56

Wat hebben die woningmarkt en die voorlichting met elkaar te maken? Iemand vraagt jou om het één en je geeft een antwoord dat daar niks mee te maken heeft Purny. Ben je serieus of zit je gewoon te zieken?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:59

Ja zo is er inderdaad natuurlijk geen normale discussie mogelijk :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:08

EskeGirl schreef:
Waarom vind je het ver gaan dan?

Omdat ik dat vind!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:09

En wat je vindt, dat mag je houden!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:10

Precies, dus ben ik geen uitleg schuldig hier ook

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:12

Nee maar als je geen zin hebt om iets te beargumenteren is het niet handig om in een discussie verzeild te raken. Toch?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:20

lieveli schreef:
Nee maar als je geen zin hebt om iets te beargumenteren is het niet handig om in een discussie verzeild te raken. Toch?

Weet je,het heeft totaal geen zin om hier iets uit te leggen of een bron te vermelden.
Alles wat tegen vluchtelingen is, is niet waar of word meteen afgekapt met: Ja maar die bron is niet geloofwaardig,is onzin, ja dat is de media he onbetrouwbaar.Maar alle bronnen vóór de vluchtelingen zijn betrouwbaar.
Of je word voor Onnozel uitgemaakt.
Daarom houd ik de eer aan mezelf en stap uit dit topic.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:23

Ik stap ook uit dit topic. Geen zin om aan de hand van m'n onderschrift mezelf te gaan verantwoorden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:33

Het vuurwerk verhit de gemoederen nogal :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:34

gohya schreef:
lieveli schreef:

Weet je,het heeft totaal geen zin om hier iets uit te leggen of een bron te vermelden.
Alles wat tegen vluchtelingen is, is niet waar of word meteen afgekapt met: Ja maar die bron is niet geloofwaardig,is onzin, ja dat is de media he onbetrouwbaar.Maar alle bronnen vóór de vluchtelingen zijn betrouwbaar.
Of je word voor Onnozel uitgemaakt.
Daarom houd ik de eer aan mezelf en stap uit dit topic.

Als jij een nieuwsbericht van een satirische site plaatst, dan snap ik dat wel. Je kunt ook niet de berichten van De Speld plaatsen als zijnde iets betrouwbaars.

En de situatie is niet zwart/wit. Dat zijn we vast eens met elkaar, de Nederlandse maatschappij bevat rotte appels en dat zal in Syrië niet anders zijn. Het probleem vluchtelingen is verder zó complex, daar gaan we op bokt echt niet uitkomen. Maar er komen drogredenen voorbij, rare antwoorden, rare vergelijkingen. Dat helpt de discussie ook niet verder.

purny schreef:
Ik stap ook uit dit topic. Geen zin om aan de hand van m'n onderschrift mezelf te gaan verantwoorden.

Ik heb geen flauw idee wat jouw beperking inhoudt en dat gaat me niet aan ook. Maar als dat betekent dat jij op concrete vragen geen relevante antwoorden kunt geven, is dat misschien een wijze beslissing.

Sammie schreef:
Het vuurwerk verhit de gemoederen nogal :=

Dat is nog eens iets anders dan vernikkelen op een boot in Egypte *D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:38

Ook berichten van RTL en de NOS worden als onzin beschouwd,dan is het: Tja das de media he,die zijn onbetrouwbaar.
En dan soms van die minachtende opmerkingen tussendoor,m.a.w. je bent blond,wij weten beter,wij zijn niet blond.
Fijne dag verder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:27

Grappig dat voorlichting geven aan vluchtelingen over vuurwerk aversie veroorzaakt. Wie heeft daar nu last van? Het lijkt er op dat je gewoon kritiek hebt op sowieso alles wat eventueel voor vluchtelingen wordt gedaan.

@Purney
Heb je de (container)woningen gezien die nu gebouwd gaan worden? Geen Nederlander die daar in wil gaan wonen. Die willen toch wel graag een eengezinswoning of ruim appartement met alle gemakken, voor weinig geld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:12

OH echt, huilie huilie, boehoe...
Er wordt een hele simpele vraag gesteld: welk last heb jij ervan als vluchtelingen voorlichting krijgen?

En dan zielig doen met "wij mogen onze mening niet geven" (daar komt het op neer)
Ik sta open voor elke mening, mits ie beargumenteerd is.
Dit kinderachtige gedoe zakt echt mijn broek vanaf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:16

lieveli schreef:
Dat is nog eens iets anders dan vernikkelen op een boot in Egypte *D

|( Lach maar. Man man man ik had het zo koud :') Daar had ik graag wel wat vuurwerk bij willen hebben :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:50

rapido schreef:
EskeGirl schreef:
Waarom vind je het ver gaan dan?

Omdat ik dat vind!

Mooie uitleg, zo kunnen we goed discussie voeren :j

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:34

Nieuw bloed in het topic: lieveli. 8-)

Waar bleef je nou? _/-\o_ :+

Ik had een e-mail gestuurd naar burgemeester Aboutaleb over de noodopvang van 600 (onthoud dit getal) in Beverwaard.
Kreeg een keurig nette brief terug.
Ik had gevraagd of het niet mogelijk was om het over de hele stad te verspreiden ipv op 1 locatie.
Maar nee, ik kreeg een duidelijk antwoord: kan op deze locatie prima, worden diverse preventiemaatregelen getroffen blablabla.
600

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4196018/2015/11/27/Terneuzen-stemt-in-met-opvang-600-asielzoekers.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4162900/2015/10/14/Beverwaard-aangewezen-voor-opvang-asielzoekers.dhtml
http://www.ed.nl/regio/kempen/oirschot/demonstratie-tegen-600-asielzoekers-groot-bijstervelt-1.4842957
http://rtvzeewolde.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/1867-college-zeewolde-gaat-voor-600-asielzoekers
http://www.alkmaar.nl/asielzoekers
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2101631/Burgemeester-buigt-voor-kritiek-geen-600-asielzoekers-in-Otterlo

Wat is er met dat getal 600?
Kwantumkorting? Bonus?
Wie betaalt de opvang eigenlijk? NL BV of de EU?

Ik kan zo snel niet andere voorbeelden vinden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:53

Ik was hier 10 dagen geleden al.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:34

Het heeft totaal geen zin om hier discussies aan te gaan of een mening uit te leggen in een topic waar het leeftijds verschil van de mensen die reageren nogal een eind uit elkaar liggen.
Als je 18 bent, nog op school zit en wellicht nog lekker bij je ouders woont heb je een andere kijk op het leven dan wanneer je de 30 bent gepasseerd en je heel hard moet werken om je hypotheek/huur en je eten te betalen en je er achter bent het leven nog helemaal niet zo makkelijk is en je dus een andere mening vormt dan wanneer je nog fijn onbezorgd kunt zijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:38

Dus opleiding en iq mag niet aangehaald worden maar leeftijdsverschil wel? En ik maar denken dat t om argumenten gaat.. ik denk dat je nog schrikt van de leeftijden van de mensen hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:40

Rapudo, ik ben 35, heb een eigen zaakje, een hypotheek.... We werkn hard om het te leven zoals we willen leven. We zijn (financieel) echt niet rijk. En toch heb ik niet de mening die jij en anderen hebben....
Vreemd?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:42

rapido schreef:
Het heeft totaal geen zin om hier discussies aan te gaan of een mening uit te leggen in een topic waar het leeftijds verschil van de mensen die reageren nogal een eind uit elkaar liggen.
Als je 18 bent, nog op school zit en wellicht nog lekker bij je ouders woont heb je een andere kijk op het leven dan wanneer je de 30 bent gepasseerd en je heel hard moet werken om je hypotheek/huur en je eten te betalen en je er achter bent het leven nog helemaal niet zo makkelijk is en je dus een andere mening vormt dan wanneer je nog fijn onbezorgd kunt zijn

Ik zit al heel lang niet meer op school. Ik woon en werk in Rotterdam in de psychiatrie/verslavingszorg. Ik heb (ernstige) gezondheidsproblemen (gehad). Mag ik dan wel meepraten?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:44

Ik ben 20 maar ik werk ook zo'n 50 uur per week om mijn hypotheek te betalen, mag ik dan wel of niet een mening hebben? :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:00

rapido schreef:

Misschien, het inzicht is inderdaad anders. Maar ik heb genoeg voorbeelden om me heen waarbij ik weet dat het hard werken om alles net bij elkaar te krijgen Ik snap je standpunt.
Maar we zijn beide volwassen, en ik ben van mening dat we best een discussie kunnen voeren. Dat gaat niet als iemand zegt 'dat vind ik en ik ga niet zeggen waarom...' :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:19

Eskegirl +:)+
Een discussie staat of valt met de onderbouwing van je mening.