Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:54

Zou best is kunnen zijn dat de US nu probeeert Europa op te hitsen....om Rusland proberen eh
aan te vallen of iets dergelijks....daar zitten ze zelf denk ik wel op te azen...bv voor de olie...en Poetin kwijt te raken, dat blijft er een die nogal stevig in zijn schoenen staat tegen US....
Irak is ook zo'n voorbeeld.

Alleen zitten wel wij tussen US en Rusland in en is Europa het grootste slachtoffer gebied...hopelijk laat Europa zich niet verleiden tot zoiets...brrr....moet er niet aan denken...
Laatst bijgewerkt door kally op 20-07-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:56

Ik denk nog steeds niet dat het gaat gebeuren hoor. In elk geval niet met een militaire aanval oid.
Wat dat betreft ga ik helemaal met Annemiek80 mee. De mensen zijn al dood, tuurlijk is er goed onderzoek ed nodig, maar nog veel meer doden en eventueel een grensoverschreidende oorlog is het gewoon niet waard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:03

Nou ik ook niet.. Dan heb je gewoon WOIII. :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:06

MarvanTom schreef:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2014/07/nederland-en-vs-bereiden-invasie-voor
Ze zijn "al" bezig met plan B...
Onder het mom van: wie niet luisteren wil, moet maar voelen?

De troepen en materieelvergroting is al een tijdje bezig daar in Polen hoor, dat heeft weinig te maken met deze ramp. Er staat inderdaad een troepenvergroting op handen van de Nato (dacht ik, even geen zin om na te zoeken) in Polen, dit is een oefening en zal tot het einde van het jaar duren.
Het kan zijn dat dit gewoon het 'plan' was, het kan zijn dat het wel afwijkt van het plan nav deze ramp, maar dat is zo niet te zeggen aangezien die gegevens geheim zijn
Het zou kunnen dat Spits dit koppelt aan de ramp... want tja het koppelen aan de ramp geeft meer sensatie.

Dit is onder andere wat ik bedoel met gekleurde media in nederland (en het westen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:09

Ik bedoel met een EU reactie ook niet dat het meteen een oorlogsverklaring moet zijn, kom nou, dat overleeft niemand. Maar een verklaring van afkeuring over het gesol met lichamen en bemoeilijken van onderzoek had ik op zijn minst wel verwacht. En inderdaad, met beschuldigen en ophitsen schiet niemand iets op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:10

Annemiek80 schreef:
Dit is onder andere wat ik bedoel met gekleurde media in nederland (en het westen)

En in het Oosten is het niet zo? De Russische kranten maken daags naar het neerstorten van het vliegtuig ook geen melding ervan.

Objectief nieuws verslaan blijft echter moeilijk. En complottheorien zijn sneller bedacht dan uitgevoerd...:D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:12

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:13

Cassidy schreef:
Annemiek80 schreef:

En in het Oosten is het niet zo? De Russische kranten maken daags naar het neerstorten van het vliegtuig ook geen melding ervan.

Objectief nieuws verslaan blijft echter moeilijk. En complottheorien zijn sneller bedacht dan uitgevoerd...:D

Jawel in het oosten ook, maar dan heeft Putin weer een grote vinger in de pap aangezien er geen objectieve russische staatsmedia meer is. Wat ik bedoel te zeggen is dat de westerse media ook niet meer objectief is hoewel de meerderheid van de mensen dat wel denkt. Nieuws van beide kanten bekijk ik dan ook met enige achterdocht (en ik voel momenteel het alu hoedje lol)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:15

Cyella schreef:
http://m.fok.nl/nieuws/661617

Akkoord is bereikt, er zijn volgens Olaf Koens al 192 lijken afgevoerd.

Fijn maar dan liggen er nog 106 in een temperatuur van tegen de 30 graden al vanaf donderdag, medelijden met de mensen die die nog moeten vervoeren. Als die "terroristen" een beetje gevoel in hun donder hadden dan waren alle lijken en overblijfselen allang in een mortuarium. Maar ja, er gaat nu eindelijk iets gebeuren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:19

Bigone: maar ik ben toch benieuwd - waarom vind je dat de EU er wat van moet vinden? Het is hun zaak niet - in de verste verte niet.
Wat zou zo'n reactie volgens jou toevoegen - een reactie die niets nieuws vertelt over een onderwerp waar de EU niets over te zeggen heeft?
Van wie van de EU eigenlijk? Europarlement, Europese Commissie, Raad van Ministers - wie zou zich erover uit moeten spreken?

(Overigens, vergeet ook niet dat Nederland zich zelf juist heel vaak nadrukkelijk buiten dit soort zaken houdt. Wij willen ons vooral niet snel ergens over uitspreken. De situatie in Oekraine vóór dit incident was nauwelijks reden om een handelsuitje af te breken. Nog niet zo lang geleden zat onze koning gezellig met Putin aan het bier. Over het geweld tegen onschuldige inwoners van Gaza spreken wij ons vooral niet uit - sterker nog, we steunen Israel.

Vreemd dat we nu van anderen verwachten dat zij zich heel erg druk maken om onze slachtoffers.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:20

Bigone, volgens mij zijn niet alle lichamen nog in ongeschonden toestand, dus het kan best zijn dat ze de lichamen die als zodanig herkenbaar waren hebben geborgen en dat nu hoe luguber ook het zoeken verder gaat naar lichaamsdelen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:23

bigone schreef:
Cyella schreef:

Fijn maar dan liggen er nog 106 in een temperatuur van tegen de 30 graden al vanaf donderdag, medelijden met de mensen die die nog moeten vervoeren. Als die "terroristen" een beetje gevoel in hun donder hadden dan waren alle lijken en overblijfselen allang in een mortuarium. Maar ja, er gaat nu eindelijk iets gebeuren.

De andere lijken bestaan slechts uit losse onderdelen, de 192 lijken waren nog redelijk intact...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:25

Cyella schreef:

Dat is 'goed' nieuws. (Zo goed als kan in de omstandigheden.)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:31

Ik ga echt ophouden met reacties te lezen op rtlnieuws fb... wat een mensen bestaan er toch. Kan er gewoon niet bij!! Zo respectloos..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:31

Ik lees op nu.nl dat ze de lichamen weer moesten afgegeven en dat ze naar onbekende locatie zijn gebracht.

Ik snap dan ook niet dat de media het filmpje goedpraat met dat knuffeltje. Respectvol ?? Respect hebben is mensen hun werk daar laten doen !

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:38

Ik begrijp het echt niet meer... Wat een kille onmenselijke gewetenloze, onberekenbare barbaarse eikels daar. Ik kots er op, heb er geen woorden voor. Dit duurt toch allemaal veel te lang! Dat dit allemaal gepikt wordt. Ik zie gewoon een stel criminelen hun slag slaan daar, die hun sporen aan het uitwissen zijn. Daarna zijn onderzoekteams natuurlijk van harte welkom!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:39

Vreselijk... Waar zijn ze toch op uit met die lichamen. Dat ze bezittingen en evt. verdere bewijslasten zouden verduisteren, lag in de lijn der verwachtingen. Maar wat ze nu doen is letterlijk hun 'aldaar geldende macht' tonen, door een maatschappelijk drama nog eens extra te voeden op deze wijze.

Nog even en de seperatie wordt afgedwongen met teruggave van de lichamen als pressiemiddel... Het zou mij niets verbazen, want om de EU en de US niet tegen de haren in te strijken, kunnen ze daar bijna niet tegenin gaan. De seperatisten hebben op een vreselijke manier Oekraïne de duimschroeven aangedraaid.

En Putin? Putin wacht af...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:43

PortRoyal schreef:
Ik begrijp het echt niet meer... Wat een kille onmenselijke gewetenloze, onberekenbare barbaarse eikels daar. Ik kots er op, heb er geen woorden voor. Dit duurt toch allemaal veel te lang! Dat dit allemaal gepikt wordt. Ik zie gewoon een stel criminelen hun slag slaan daar, die hun sporen aan het uitwissen zijn. Daarna zijn onderzoekteams natuurlijk van harte welkom!

Het wordt niet gepikt, maar men kan op het moment niet anders. Het gebied daar is niet veilig en als expert, hulpverlener of wat dan ook ben je vogelvrij verklaard als het aan de seperatisten ligt en die verantwoording kan een regering niet nemen.

Men zal in gesprek moeten blijven om het getroffen gebied in te mogen en dan nog bij de gratie van de dag. En daar is men zich terdege van bewust. Putin moet hier iets in gaan betekenen, maar die was zijn handen in onschuld. Een reïncarnatie van Pilatus, 2000 jaar na Christus.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:45

Die lichamen waar sporen van de raket (explosieven) op zitten, die willen ze natuurlijk wel heel graag "kwijt" raken.
Misschien, als symbolische maatregel, Poetin's dochter maar eens het land uit sturen als Paps niets voor ons wil regelen?
Laatst bijgewerkt door Tomos op 20-07-14 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:49

Suelza schreef:
PortRoyal schreef:

Het wordt niet gepikt, maar men kan op het moment niet anders. Het gebied daar is niet veilig en als expert, hulpverlener of wat dan ook ben je vogelvrij verklaard als het aan de seperatisten ligt en die verantwoording kan een regering niet nemen.

Men zal in gesprek moeten blijven om het getroffen gebied in te mogen en dan nog bij de gratie van de dag. En daar is men zich terdege van bewust. Putin moet hier iets in gaan betekenen, maar die was zijn handen in onschuld. Een reïncarnatie van Pilatus, 2000 jaar na Christus.

Dat heb ik door, maar er moet toch een dwingender manier zijn om die lui aan te pakken. Ik vind het allemaal nogal zalvend tot nu toe. Maar goed, ik snap ook wel dat voorzichtigheid geboden is. Maar die machteloosheid maakt mij nogal wraakzuchtig.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:49

Achter de schermen zal dat zeker wel gebeuren, maar dat zullen ze natuurlijk nooit in de publiciteit brengen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:52

Misschien maar goed ook, bepaalde dingen willen we niet eens weten denk ik...wat een rare wereld leven we in.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:52

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:00

Ik mag oprecht hopen dat dierbaren hun familieleden nog kunnen begraven in hun eigen land. Als ik dit zo lees, vrees ik dat die kans steeds kleiner wordt. :n