Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:53

Ik hoop eigenlijk dat al die radio DJ's vanochtend goed uitgeslapen hebben en komen helpen de zooi op te ruimen, want die hebben de boel ook goed zitten opjutten. Bah.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:54

ik had serieus niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen
heb gistermiddag onwijs zitten lachen om de grapjes enzo op de radio, dacht arm kind
maar dat er echt mensen heen zijn gegaan dat kon ik me niet voorstellen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:55

Jezus Wildgirl, vreselijk!!

Sterkte aan iedereen uit Haren, wat een klotezooi zeg....

Eske_B

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:55

Ik heb hier met open mond in de avond zitten meelezen.
Wat een malloten :n

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:56

Ik geloof er ook geen reet van dat mensen daar echt kwamen op 'te feesten' je gaat daar heen omdat je het spannend vind en wilt weten wat er gaat gebeuren. sensatiezoekers dus. En die zijn wat mij betreft allemaal schuldig. Hoe debiel ben je om zoiets op te zoeken terwijl je zelfs als eencellige weet dat zoiets op rellen uitloopt. Je zou als ouder je kind maar op TV zien, ik had het wel geweten. Wat een stuk verdriet allemaal. Bah. En die hele media is er mede schuldig aan, leuk voor de kijkcijfers maar onzettend verdrietig voor de inwoners van Haren

En dan massaal zeiken als er allochtonen zijn die rellen veroorzaken, nou dit waren allemaal blanke snertjochies.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:56

Wildgirl schreef:
Ik heb gisteravond met mijn mond open zitten kijken tot 1 uur naar RTV Noord.
Ongelofelijk dat dit heeft kunnen plaatsvinden, dat er zoveel kansloze mensen ''even een kijkje zijn komen nemen''.
Ik woon 5 km verderop en kon hier ambulances,politie en ellende horen.
Gisteravond heb ik contact gehad met meerdere vrienden en kennissen die in het ''rampgebied'' wonen.
Zij hebben voor duizenden euro's schade aan hun tuin,ramen,huizen(graffiti,urine,stenen etc)én auto's.
Een vriendin van mij haar auto is totallos geslagen en in brand gestoken, nadat ze er is uitgesleurd en een steen tegen haar hoofd heeft gekregen.
Walgelijk, dat is het enige woord wat de lading dekt.
Ik hoop dat de sensatiezoekers die hier aan het begin van het topic nog zeiden ''Leuke grap'' en ''Wij gaan ook heen'' nu inzien hoe ziek dit soort dingen zijn.
Mijn hart gaat uit naar alle omwonenden,winkeliers,oudere mensen en dieren die zich kapot geschrokken zijn, de komende tijd slecht zullen slapen en hier helemaal NIKS aan konden doen.
Wat zijn wij Nederlanders een ongelofelijk kansloos volk.
Bah....

Ernstig genoeg inderdaad, walgelijke malloten.

Even een logistiek vraagje. Ik moet vanmiddag naar Eelde. Kan ik daar wel komen via glimmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:58

Wildgirl schreef:
@relaxed, ja ze is in shock en heeft een flinke wond aan haar achterhoofd, ze heeft de auto een paar jaar terug van haar overleden vader gekregen en heeft moeten toezien hoe ze hem molesteerden en in de fik staken. Meiske is kapot van verdriet, ik word er alleen maar nog bozer van!

Jeetje, geen woorden voor... :n :(:)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:59

@wendel, jawel, als je in glimmen bent en je gaat richting de punt dan kun je bij de rotonde rechts richting eelde!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:00

Wildgirl schreef:
@wendel, jawel, als je in glimmen bent en je gaat richting de punt dan kun je bij de rotonde rechts richting eelde!

Haha die wist ik inderdaad. Meer de bedoeling dat ik hoopte of je wist of de chaos weg was. Maar oke ik ben te optimistisch en heb nu pas door dat het nog maar 9 uur is

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:01

Wildgirl schreef:
@relaxed, ja ze is in shock en heeft een flinke wond aan haar achterhoofd, ze heeft de auto een paar jaar terug van haar overleden vader gekregen en heeft moeten toezien hoe ze hem molesteerden en in de fik staken. Meiske is kapot van verdriet, ik word er alleen maar nog bozer van!

Oh wat erg zeg.. Heel veel sterkte voor je vriendin.. Vreselijk zulke dingen..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:02

Wat ik me af vraag er wordt bijna niks gezegt over de arrestanten, lopen die vandaag weer vrij met een tik op hun fingers mag je nooit meer doen? Ik hoop toch echt dat die flinke straffen krigen en voor de kosten mogen opdraaien.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:03

Wildgirl schreef:
Ik heb gisteravond met mijn mond open zitten kijken tot 1 uur naar RTV Noord.
Ongelofelijk dat dit heeft kunnen plaatsvinden, dat er zoveel kansloze mensen ''even een kijkje zijn komen nemen''.
Ik woon 5 km verderop en kon hier ambulances,politie en ellende horen.
Gisteravond heb ik contact gehad met meerdere vrienden en kennissen die in het ''rampgebied'' wonen.
Zij hebben voor duizenden euro's schade aan hun tuin,ramen,huizen(graffiti,urine,stenen etc)én auto's.
Een vriendin van mij haar auto is totallos geslagen en in brand gestoken, nadat ze er is uitgesleurd en een steen tegen haar hoofd heeft gekregen.
Walgelijk, dat is het enige woord wat de lading dekt.
Ik hoop dat de sensatiezoekers die hier aan het begin van het topic nog zeiden ''Leuke grap'' en ''Wij gaan ook heen'' nu inzien hoe ziek dit soort dingen zijn.
Mijn hart gaat uit naar alle omwonenden,winkeliers,oudere mensen en dieren die zich kapot geschrokken zijn, de komende tijd slecht zullen slapen en hier helemaal NIKS aan konden doen.
Wat zijn wij Nederlanders een ongelofelijk kansloos volk.
Bah....

Amen Manon. Gadverdamme wat een kansloos volk. Moeten zich kapot schamen. Mensen wisten dat er GEEN feestje zou zijn. Bah. Idd, walgelijk.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:06

Ja, de kosten... Ik heb ergens gelezen dat bij onze oosterburen de ouders konden opdraaien voor de ravage. Ben benieuwd hoe dat in Nederland geregeld is, want dat wens je niemand toe!
De ouders van Merthe zullen hoe dan ook in een vreselijke periode terecht zijn gekomen en ik hoop voor hun dat de buurtgenoten begrijpen dat zij er niets aan konden doen!

Vreselijk, voor alle inwoners van Haren!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:10

Jeetje wat een mensen :n . Dat dat überhaupt in je hoofd opkomt, even flink rellen..

LiesxAnne

En dan te bedenken dat er in het begin van dit topic werd gesproken over of je er wel of niet heen ging! Hallo??? wat heb je daar te zoeken zeg! dit is echt kansloos. Als mensen zin hebben in een feestje dan gaan ze maar naar een discotheek of cafe etc. En wat ik ook niet snap, is dat mensen niet gewoon vertrekken als ze merken dat de sfeer grimmiger word. Begreep dat er ook niet alleen maar jongelui op het feestje is afgekomen maar ook de harde kern van onder andere fc Groningen. Was ook goed te zien op de vele foto's.

Ladybird
Moderator Algemeen

Dieltje schreef:
\

Ontopic: Ik ben niet van plan om te gaan...

Ga je terug in de tijd? _O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:12

Er schijnen 'wel' 20 mensen opgepakt te zijn...... er zullen een aantal bijgekomen zijn, maar het is niet hard opgelopen (bron: nu.nl)
Dan vraag ik me af, hoe kan dat? Hoe kunnen er maar 10 mensen zijn opgepakt als je ziet wat er rondloopt en vernield?

En de eerste klachten komen al op gang, ME heeft het uitgelokt, heeft veel te vroeg en veel hard ingegrepen.... wat mij betreft niet hoor, van mij hadden ze veel vroeger en veel harden in mogen grijpen. En onschuldig gemept of gebeten door een hond? Echt niet, je had daar niks te zoeken. Als je geen pak op je sodemieter wilt krijgen moet je daar weg blijven.
En een feest organiseren om dit te voorkomen? Ja joh, ga dit gedrag ook nog even belonen. Dan hebben we volgende maand wel weer zoiets. Aanpakken en ingrijpen, zonder pardon.

Wildgirl, wat verschrikkelijk voor je vriendin! Helaas vrees ik dat zij niet de enige is met zulke ervaringen....

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:13

dit staat op twitter van de polite nederland:
Politie Nederland‏@Politie

pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://www.nationale-recherche.nl. Help ons relschoppers te herkennen.

ik hoop dat ze allemaal gepakt worden!
al ben ik bang dat de meeste er mee weg komen :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:14

Wanted2003 schreef:
Ik hoop eigenlijk dat al die radio DJ's vanochtend goed uitgeslapen hebben en komen helpen de zooi op te ruimen, want die hebben de boel ook goed zitten opjutten. Bah.

dj timor van 3 fm bied zijn excusses aan.............................beetje laat hé!!!!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:14

Aan de ene kant voel ik me aan gesproken maar aan de andere kan niet.
Ik heb ook in dit topic gezegd dat wij een kijkje zouden nemen.
Dit hebben we ook gedaan met nog een vriend en drie vriendinnen.
Ten eerste wat er gebeurd is is echt niet te geloven! Heb er gewoon geen woorden voor!

Wij waren er rond kwart voor 8 denk ik. Wij hadden de auto ergers geparkeerd en liepen op het geluid af.
Eenmaal aangekomen op de plek, viel mijn mond open. Wat een mensen!!! Tjeee.

Wij zijn een stukje naar de groep toe gelopen en hebben er achter gestaan, zelf hebben we maar weinig woorden gezegd want we waren allemaal zo onder de indruk wat voor een mensen er stonden.
In het begin....werd er vooral veel gezongen, Merthe bedankt en hiep hiep hoera.
Ook hier hebben we verbaasd naar gekeken en geluisterd dat al die mensen dat geluid produceren zeg.

Ergens wilden we wel een rondje lopen om te kijken wat er nog allemaal aan de andere kant stond.
Al snel hebben we besloten dit niet te doen. Laten we maar hier blijven dan komen we niet tussen de mensen terecht. Als er iets gebeurd kunnen wij in iedere geval wel weg.

Vervolgens begonnen ze dingen te gooien na de poltie, en voor ons klom iemand in een lantaarn paal.
Later begon deze de slingeren en brak van alles stuk. Ook gingen de dingen die gegooid werden niet meer alleen naar de politie maar ze werden ook gewoon de lucht in gegooid.
We stapten iets naar achter omdat als die lantaarn paal zou vallen, zouden al die mensen onze kant op rennen.

Al snel besloten we om gewoon lekker naar huis te gaan. De sfeer sloeg een beetje om en we dachten nou we hebben gezien wat een mensen hier op af komen, lekker naar huis.

Opeens!!!! Al die mensen op ons af..... allemaal!!!! Ik dacht wat gebeurd hier? Uhm ook maar rennen!
Dan stuit je op een heg van een tuin. Waarop wij gewoon allemaal dachten en waar nu naar toe? Ja als je over straat rent of loopt ga je ook niet zomaar door iemand zijn tuin dus nu ook niet.

Er werd geroepen naast en achter ons door de heg door de heg!!! ME ME ME!!! De bom geluiden kwamen steeds dichter bij. En de ogen van een vriendin begonnen pijn te doen..... last van traan gas.

We zijn door de heg gegaan, hier stond de bewoner met zijn wandel stok.... die sloeg en zei tegen al die mensen die die kon raken UIT ME TUIN UIT ME TUIN!!!!
Dat is deze mijn zijn goed recht alleen hoop ik dat deze man optijd besloten heeft om naar binnen te gaan.

We zijden kom jongens we gaan terug naar de auto. Hier rtv noord aangezet en even geluisterd bij de auto.
We kwamen mensen tegen met drank die niets vermoedend opweg waren. Deze hebben we er nog op gewezen wat er net gaande was en dat ze beter weer terug kunnen gaan.
We hoorden al die mensen en ME een stukje dichter bij komen. Ze waren er nog lang niet, maar wij besloten in de stappen en weg te gaan.
We zijn langs de A28 nog even gestopt bij de pomp. Hier kwamen steeds meer auto's en die waren aan het verzamelen deze zouden ook nog naar haren. In de pomp stond een meisje. Voordat wij weg gingen zijn we er heen gelopen of zei ook een camera had op de parkeerplaats nee had ze niet waddan? We vertelde dat daar steeds groepen stonden met auto's onderweg naar haren. Ze komen en gaan maar voor het afsluiten kun je beter iemand bellen die je helpt.

We zijn vertrokken naar huis en hadden alles gevolgd via de radio. Thuis de tv aan en oooh ooh ooh jongens jongens jongens! Ben je echt helemaal gek geworden ofzo?
En Merthe en dr ouders niet te vergeten...... zei volgen dit waarscheinlijk ook. Arme mensen!
En al die mensen die in haren wonen.....pfff

Ik vind persoonlijk dat de facebook pagina van project x haren verwijderd moet worden en een giro rekening voor in de plaatst moet komen.

En wat ik nog even kwijt wil..... Ik ben al tegen gekomen dat mensen nu ineens Merthe de schuld gaf (niet op bokt hoor) nou die mensen zou nog gekker!!!!!
Ik hoop ook dat Merthe en dr ouders gespaard worden en niet als schuldig worden aan gekeken.
Ik vind de schuld nog altijd de media enzv!

Maar kortom, ik was ook iemand die even een kijkje kwam nemen. Maar met het doel wat er gebeurd is? Nee hoor echt niet!!! Wat hier gebeurd is is gewoon niet te filmen!!!
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 22-09-12 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:17

ME heeft niet te vroeg ingegrepen, eerder te laat, ze hadden direct toen de gimmige sfeer begon heel Haren met harde hand schoon moeten vegen en het niet zo soft aan moeten pakken als wat ze nu gedaan hebben

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:18

Ze hadden vóór de grimmige sfeer begon de hele boel al uit elkaar moeten meppen! Wegwezen, je hebt hier niks te zoeken, alcohol in de hand en er geld hier een noodverordening.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:22

Ik heb het een beetje gevolgd maar niet het hele topic doorgelezen. Via Twitter kreeg ik ook allemaal tweets binnen van Haren Live ofzo die waren doorgetwitterd door degenen die ik volg. Wat een ramp daar zeg en het is allemaal weer lekker opgejut door de (sociale)media. Voor de mensen die er hinder van hebben ondervonden (in welke vorm dan ook!) sterkte de komende tijd. Wat een verschrikking gewoon, ik schaam me voor deze jeugd, voor wat zij Haren hebben toegedaan en hoe ze zich 'getoond' hebben aan het Nederlandse volk. Hopelijk worden ze allemaal snel opgepakt voor zover dat mogelijk is en testen ze maar mooi die enkelbanden uit of sluit ze maar op.

Het erge is ook nog dat er op facebook allemaal nieuwe 'project X' feesten worden gemaakt, waar de fack gaat het heen met Nederland. De mensen die er earen, de relschoppers, het IQ van een krop sla en het inzicht van een pinda.

Bah, walgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:25

Imo hadden ze ook moeten voorkomen dat de mensen echt Haren in kwamen. Toegangswegen dicht, geen bussen laten rijden en treinen door laten rijden naar Groningen.. In Groningen was wél iets te doen geweest, daar was het niet zo snel tot zulke rellen en puinhoop gekomen. Ook hadden ze beter wél een alternatieve lokatie kunnen openen. Ik begreep op RTV Noord dat de politie en ME niet echt wist waar ze met de mensen naar toe moesten. Ze werden steeds wel uit elkaar gedreven, maar daardoor was het wel in heel Haren (op meerdere plekken) ellende..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:26

Om 11 uur is er waarschijnlijk een persconferentie in Haren