Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:57

ceasario schreef:
Quellian schreef:
[Ceasario, ik moet je helaas teleurstellen! Volgens de KvK valt mijn HOBBY onder HOBBY, ik werd namelijk 'uitgelachen' tijdens een gesprek bij de KvK dat ik alles geregeld wilde hebben. En weet je, ik werk zoveel (in loondienst) en ben zo druk daar buiten (kind wil ook een beetje aandacht) én ziek dat er geen tijd en energie is voor HOBBY.

Vervelend voor je in VVD termen..maar vertel eens bij de belasting dat je extra inkomen hebt ! :D

Dat mag nog altijd tot op zekere hoogte. Jij weet toch niet hoeveel mensen nephaar en nepnagels afnemen???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:57

Rowdine schreef:
[Heb jij die ??

Wat heeft dat ermee te maken? )[/quote]

Ik vraag je iets..
Dus niet "janken"als jouw binnenkort iets overkomt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:58

ceasario schreef:
Dat is het minimum loon toch. Bij meer uitgaven beun je of hebt schulden of je hangt aan iemand anders er aan.

Nee maar jij veronderstelt net dat zolang als dat Quellian dr klanten (wie zegt dat die minimumloon hebben?) nog prullen kunnen betalen (bezig is met die prullen) dat we (wie zijn dat?) niet mogen klagen. En dat snap ik niet.

Van minimumloon moet je in je eerste levensbehoefte kunnen voorzien, maar er zijn een hoop mensen nu teruggezakt naar minimumloon met vaste lasten die ze voor die tijd aangegaan zijn. Geen idee hoe die daarmee om moeten gaan als er nog meer zaken afgeschaft worden..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:59

Rowdine schreef:
Ach wees blij dat je hier nog rond kan komen. Er zijn genoeg landen (waaronder bijv de USA) waar je in de goot beland. Ik vind mensen echt totaal ontevreden.

Die kant gaan we hier ook op hoor, voor als je het nog niet door had...

Anoniem

Lante schreef:
Rowdine schreef:
[

Hoewel het niet alle kosten dekt: Had hij geen overlijdensverzekering?

Als je in de bijstand zit kun je je echt niet permitteren om je overal tegen te verzekeren. Dat mag niet eens als je al in de schuldsanering zit.

Als je in de sanering zit heb je al meer geld uitgegeven dan je hebt.
Enne, als je in de bijstand zit moet je keuzes maken: Ofwel je sluit een verzekering af, ofwel je kan een jaar lang droog brood eten om een begrafenis te kunnen betalen. Ik zou het wel weten.

Cer

Rowdine schreef:
Ach wees blij dat je hier nog rond kan komen. Er zijn genoeg landen (waaronder bijv de USA) waar je in de goot beland. Ik vind mensen echt totaal ontevreden.

Maar in de usa betalen ze toch niet altijd belasting en zijn ze niet altijd verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:00

ceasario schreef:
[Heb jij die ??

ceasario schreef:
Ik vraag je iets..
Dus niet "janken"als jouw binnenkort iets overkomt.

Mn leve god, ik ben blij dat jij geen lijsttrekker bent en mee deed aan de debatten. Je bent er niet bepaald goed in.
IK JANK NIET. Nergens.
En nee ik heb geen overlijdensverzekering, ik heb een goede baan en veel gespaard. Ik werk daarentegen ook 60-80u in de week. Nou blij?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-12 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:01

Cer schreef:
Rowdine schreef:

Maar in de usa betalen ze toch niet altijd belasting en zijn ze niet altijd verzekerd?

Nee, maar daar word je dan ook niet behandeld in het zkh en krijg je ook geen wao uitkering :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:02

Rowdine schreef:
Enne, als je in de bijstand zit moet je keuzes maken: Ofwel je sluit een verzekering af, ofwel je kan een jaar lang droog brood eten om een begrafenis te kunnen betalen. Ik zou het wel weten.

Ze zaten in de schuldsanering, omdat hij invalide werd en ze de eigen bijdrage voor alle benodigde hulpmiddelen, revalidatie en behandelingen en aanpassingen van het huis e.d. niet op konden brengen.........

Ja, dan hadden ze droog brood moeten eten om 2 uitvaartverzekeringen te betalen (en droog brood eten waren ze al wel gewend hoor ;) ).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:04

Zolang er werkende mensen zijn die sober leven zonder extra's, hoeven niet werkenden van mij ook geen extra's te hebben naast hun basis die ze al in de schoot geworpen krijgen en waar ze bij wijze van spreken de bank niet voor af hoeven te komen :=

Ik vind het een prima ontwikkeling als mensen wat meer gestimuleerd worden om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen :j

Iedereen zit maar te zeiken dat ze niet genoeg geld krijgen toegeworpen en volgens mij komt dat omdat het voorheen allemaal veels te leuk werd gemaakt....

Mensen die krapjes zitten en GRAAG zouden willen werken....ik vind dat eerlijk gezegd prima :o
Beter dan dat ze helemaal niet zo'n behoefte hebben om te werken omdat ze het zo eigenlijk wel prima vinden, door hun hand op te houden :=

Zo lang je nog verhalen hoort dat mensen met allerlei soorten en maten uitkeringen allerlei leuke dingen kunnen bekostigen die veel werkende mensen niet kunnen bekostigen, vind ik dat er daar nog wel wat weg te halen valt ja :)

Alleen zul je altijd wel schrijnende gevallen hebben die tussen wal en schip vallen hierdoor, en daar moet natuurlijk wel aandacht voor zijn.

Net zoals er aandacht moet zijn voor sommige werkende mensen die het slechter hebben dan hun buren die met uitkeringen overeind gehouden worden :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:04

ceasario schreef:
Quellian schreef:
[Ceasario, ik moet je helaas teleurstellen! Volgens de KvK valt mijn HOBBY onder HOBBY, ik werd namelijk 'uitgelachen' tijdens een gesprek bij de KvK dat ik alles geregeld wilde hebben. En weet je, ik werk zoveel (in loondienst) en ben zo druk daar buiten (kind wil ook een beetje aandacht) én ziek dat er geen tijd en energie is voor HOBBY.

Vervelend voor je in VVD termen..maar vertel eens bij de belasting dat je extra inkomen hebt ! :D

Inkomen? Hoe kóm je erbij? Heb je mijn laatste post niet gelezen?
Als je chronisch ziek bent (zoals ik), fulltime werkt (omdat je baan geen directe negatieve invloed heeft op je gezondheid, maar waarop je 100% afgekeurd zou zijn indien je een andere functie had), een kind hebt (waar naast het werk eigenlijk geen energie meer voor is door ziekte, maar werken gaat voor alles) en een huishouden (zelfde verhaal), hoeveel tijd en energie is er dan nog voor 'extra werken'? Ik weet niet hoe jij denkt dat mijn 'extra inkomsten' eruit zien? _O- Ik adverteer enkel op bokt, nou, jeetje. Buiten dat; ik heb het geld niet nodig, het is hobby.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 13-09-12 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:05

Rowdine schreef:
Nee, maar daar word je dan ook niet behandeld in het zkh en krijg je ook geen wao uitkering :)

Nee precies, dus omdat men daar hier wel voor betaald, staat er iets tegenover.. dus de vergelijking dat mensen in de usa in de goot zitten, is ook weer zo wat. Alles wat ze daar verdienen mogen ze zelf houden (heel grof gezegd). Van mijn inkomen gaat een aardig stuk af, naar zaken waar ik zelf weinig aan heb.. en zaken waar ik wel wat aan zou hebben, worden gekort..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:06

Rowdine schreef:
Hoe kom je daar nou weer bij?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:06

Quellian schreef:
Zolang een boer nog elke dag zijn eten op tafel kan zetten (incl. boullion vooraf en vla achteraf) heb ik geen medelijden nee. Sorry.
Elke paardenmiep weet hoe het er in veel boeren gezinnen aan toe gaat, maar in dit topic gaat het er vooral om wie het het slechts heeft, zo lijkt het wel.

Met het laatste ben ik met je eens, maar om te stellen dat een boer na verkoop van zijn boerderij uit de schulden is en op zijn gat kan zitten kan ik wel pissig om worden. En ik denk dat niet elke paardenmiep een inzage heeft in de boekhouding van de boer ;)
(enne, op de boerderij aten wij gewoon aardappelen vlees en groente hoor ;) zonder boullionnetje)

Verder over de overlijdensverzekering: Check, ja heb ik. Hoewel ik ook meer dan genoeg werk. You never know...

Maar zolang iedereen zichzelf weg gaat stoppen 'ja maar ik ben zooooooo verschrikkelijk ziiiiehiiiiihiiilig' Tja, Dan zetten we ook geen stappen vooruit. Nietwaar?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:07

Rowdine schreef:

Volgens mij heeft Obama een hoop goed gedaan op dat vlak.

Ik hoorde laatst dat ze in NL niet meer standaard kanker willen gaan behandelen met chemotherapie.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... nkerp.html

Winged, elke dag groenten, aardappelen en vlees is voor veel gezinnen niet eens meer realiteit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:11

Pmarena; dat ze die mensen pakken die niet willen werken vind ik terecht, ik vind ook dat mensen die afgekeurd zijn bijvoorbeeld of Wajong ontvangen onder 'toezicht' mogen blijven en op een gegeven moment mag je ook verwachten van een aantal mensen uit deze groepen dat ze zich inzetten om toch werk te vinden via re-integratiebureaus o.i.d.
Helaas is het zo dat er momenteel weinig werk is.
Daarom zou ik het willen stimuleren om mensen met een uitkering te stimuleren vrijwilligerswerk te doen, dan werken ze toch. Er zijn zat mensen die best een wat kunnen doen, al is het maar een uurtje of een paar uurtjes per dag of in de week.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:13

Rowdine schreef:
[En nee ik heb geen overlijdensverzekering, ik heb een goede baan en veel gespaard. Ik werk daarentegen ook 60-80u in de week. Nou blij?

Die verzekering heb je ook nodig..
Want met die uren kan het rond je 50-tigste je wel eens de nek kosten..
Is goed bedoelt hoor. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:18

Pmarena, maar het probleem zit hem niet in de hoogtes van de uitkeringen, maar in de handhaving van correcte uitvoering en aanpakken van fraude etc...
ik heb even opgezocht wat de bijstandsuitkering is , die is niet zo bar hoog. Zonder bijvoorbeeld huurtoeslag en kwijtschelding gemeentelijke lasten zou iemand met een bijstandsuitkering gewoon niet kunnen voorzien in basisbehoeftes , dan zou je naast huren moeten kiezen tussen eten of verwarming en licht .
935 bijstand - 450 tot 600 euro huur
gwl is ook al gauw een 100 euro
verplichte verzekeringen zijn al snel een 125 euro
en dan moet er nog gegeten worden ,
dit is trouwens het bedrag voor alleenstaand met kind, dus de luiers en/of andere kinderzaken moeten daar ook nog van af en dna vergeet ik voor het gemak nog vanalles, maar zet daar de gemeentelijke lasten nog even bij etc ,

ik ben eens met dat mensen die geen recht hebben op , geen gebruik horen te maken van...dus betere controle etc is nodig. en een hardere aanpak
maar zo zijn er over de hele linie potjes die nog wel eens misbruikt worden.
als ik een inkomen van ver boven modaal heb waarbij ik een duur huis zou kunnen betalen
(dus ik kan een huis van een 750000 betalen zonder daarvoor op water en brood te moeten leven. ) dan zou ik me kapot schamen als ik gebruik zou maken van hypotheekrente aftrek.
een potje wat in het leven is geroepen om mensen te ondersteunen bij het aankopen van ene eerste levensbehoefte, onderdak.
ook daar mag echt wel wat mee gedaan worden,
maar dan pak ik nu even twee uitersten bij , mensen met een bijstands uitkering en mensen die een heel flink inkomen hebben .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:20

Lante schreef:
Daarom zou ik het willen stimuleren om mensen met een uitkering te stimuleren vrijwilligerswerk te doen,.

Dan is het niet meer of geen vrijwilligerswerk meer..maar werk en werk dient beloont te worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:20

Lante schreef:
Pmarena; dat ze die mensen pakken die niet willen werken vind ik terecht, ik vind ook dat mensen die afgekeurd zijn bijvoorbeeld of Wajong ontvangen onder 'toezicht' mogen blijven en op een gegeven moment mag je ook verwachten van een aantal mensen uit deze groepen dat ze zich inzetten om toch werk te vinden via re-integratiebureaus o.i.d.
Daarom zou ik het willen stimuleren om mensen met een uitkering te stimuleren vrijwilligerswerk te doen, dan werken ze toch. Er zijn zat mensen die best een wat kunnen doen, al is het maar een uurtje of een paar uurtjes per dag of in de week.

Juist +:)+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:22

ceasario schreef:
Lante schreef:
Daarom zou ik het willen stimuleren om mensen met een uitkering te stimuleren vrijwilligerswerk te doen,.

Dan is het niet meer of geen vrijwilligerswerk meer..maar werk en werk dient beloont te worden.

En vrijwilligerswerk mag ook niet zomaar als je een uitkering ontvangt. Dit moet allemaal in overleg met de sociale dienst (als er sprake is van een bijstandsuitkering).
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met WW, want dat gaat natuurlijk via het UWV.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:23

Sonja_vR schreef:
Pmarena, maar het probleem zit hem niet in de hoogtes van de uitkeringen, maar in de handhaving van correcte uitvoering en aanpakken van fraude etc...
ik heb even opgezocht wat de bijstandsuitkering is , die is niet zo bar hoog. Zonder bijvoorbeeld huurtoeslag en kwijtschelding gemeentelijke lasten zou iemand met een bijstandsuitkering gewoon niet kunnen voorzien in basisbehoeftes , dan zou je naast huren moeten kiezen tussen eten of verwarming en licht .
dit is trouwens het bedrag voor alleenstaand met kind, dus de luiers en/of andere kinderzaken moeten daar ook nog van af en dna vergeet ik voor het gemak nog vanalles, maar zet daar de gemeentelijke lasten nog even bij etc ,

ik ben eens met dat mensen die geen recht hebben op , geen gebruik horen te maken van...dus betere controle etc is nodig. en een hardere aanpak
als ik een inkomen van ver boven modaal heb waarbij ik een duur huis zou kunnen betalen
(dus ik kan een huis van een 750000 betalen zonder daarvoor op water en brood te moeten leven. ) dan zou ik me kapot schamen als ik gebruik zou maken van hypotheekrente aftrek.
een potje wat in het leven is geroepen om mensen te ondersteunen bij het aankopen van ene eerste levensbehoefte, onderdak.
maar dan pak ik nu even twee uitersten bij , mensen met een bijstands uitkering en mensen die een heel flink inkomen hebben .

Zowel allerlei potjes die mensen niet stimuleren om wat meer voor zichzelf te zorgen, als hypotheekrenteaftrek, als onzin als kinderbelasting enzo, kan wat mij betreft veel beter her-verdeeld worden :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:23

Lante schreef:

wajong gaat over mensen met een functiebeperking/handicap waarbij je bij mensen die 80/100%afkeuring niet uit hoeft te gana van verbetering van die handicap waardoor werken inene wel mogelijk is .
Ook is het zo dat mensen die in mindere mate afgekeurd zijn er veelal wel bij proberen te werken, helaas zijn er weinig banen momenteel en al zijn ze er wel willen bedrijven vaak een hoop beperkingen niet in hun werknemersbestand hebben.

ook is het zo dat ondanks dat er gezegd word dat ze mensen met een Wajong willen stimuleren om te gaan werken, zij vooral financieel er op achteruit gaan zodra ze gaan werken(stimulans???)

wajong is tegenwoordig ook echt niet zomaar in te komen, de procedures en regelgeving is ontzettend aangescherpt .

denk eerder dat er nu keihard aan gewerkt moet worden om de economie weer vlot te trekken zodat er wel weer banen zijn zodat mensen die wel kunnen werken , ook daadwerkelijk weer werk kunnen vinden waardoor er minder gebruik gemaakt hoeft te worden van de bijstand en de WIA
en er via die kant minder druk op de sociale potjes komt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:24

Sonja_vR schreef:

Dat heb ik dus ook. Ik werk sinds een aantal jaar vanwege behoorlijke lichamelijke klachten, voortkomend uit mijn beperking nog maar 20 uur i.p.v. fulltime (ik wil nu wel graag weer full time gaan werken trouwens), maar ik heb om die reden nog nooit zorgtoeslag en huursubsidie aan gevraagd, hoewel ik er wel recht op heb. Ik heb nog steeds paarden, eten en een dak boven mijn hoofd, dus ik heb het niet nodig gehad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:25

pmarena schreef:
Sonja_vR schreef:

Zowel allerlei potjes die mensen niet stimuleren om wat meer voor zichzelf te zorgen, als hypotheekrenteaftrek, als onzin als kinderbelasting enzo, kan wat mij betreft veel beter her-verdeeld worden :j

eensch, er moet gewoon over de hele linie gekeken worden, maar een VVD wil vooral op 1 kant van die linie schrapen en een Hypotheekrente aftrek ongemoeid laten , dat staat me tegen.(ik heb de laatste paar keer voor gisteren VVD gestemd btw, die hebben alleen door hun beleid aan mij een stem verloren)