De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:43

Babootje, ik ga je Payne verklaring niet quoten, het topic moet leuk blijven voor de meelezers en dat is het met die lappen tekst niet.
Ik heb de verklaringen van Payne al vaker gelezen, in jouw stuk heb je nog delen weggelaten waarin hij zegt dat het waarschijnlijk dichter bij 3 minuten was.

Maar wat bewijst alles wat jij quote nou?
Dat hij en Kate niet precies hetzelfde verklaren over een kort bezoekje die op dat moment niet erg belangrijk of memorabel was, maar achteraf bleek dat het te laatste moment was dat iemand anders dan de ouders Madeleine gezien heeft.

Wat maakt die 2,5 minuten verschil en 2 stappen over de drempel of niet over de drempel nou uit?
In geen enkel groot onderzoek kloppen alle getuigenverklaringen 100% met elkaar, zeker niet als het over terloopse gebeurtenissen gaat, die op dat moment onbelangrijk zijn op de dag, maar later van waarde blijken te zijn.

En ja, ik ga er wat fel in, maar er worden hier dingen beweerd wat gewoon van geen kanten klopt. Lusitana heeft het over dat één van de twee liegt, over een half uur ten opzichte van 30 seconden, terwijl het dat niet correcte informatie is en bovendien al eerder besproken, onder andere op 18 juni.

Terwijl wij het DNA in de achterbak van de auto bespreken heb jij het gisteren nog over de 50% match met het DNA van Gerry en dat het sowieso van een kind van Gerry moet zijn. Ik moet daarvan nog de link van zien, want ik heb dat nergens in het DNA onderzoek gelezen.

En ja, iedereen kan eens een feit mis hebben, ook ik zal feiten een keertje door elkaar halen. Maar laten we elkaar helpen aan de juiste feiten en een beetje aan (betrouwbare) bronvermelding doen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:59

Ingekorte versie.

Citaat:
'I knew they were going to be a bit late, as I say, that's why I'm remembering it was sort of five to six, six o'clock, because I remember sort of think, feeling it's being a bit rude to not be on time when you've bought it back'.

1485
'And then you got up there, once you had all finished eating, and you went to watch the men play tennis'

1485
'Just tell me a little bit about that, who was playing who and was there any kids around''

Reply
'Erm, yeah, I mean, Gerry, phew, I don't know who was playing who, but there was certainly Gerry, Matt, erm, you know, Russ and Dave, erm, and typically being men, it was all quite competitive and, erm, and far different to the women's tennis. Erm, Kate and the kids, I think, as I said earlier, weren't there and, you know, they, as Gerry said, were just absolutely knackered and Kate was getting them bathed and ready for bed. Erm, and, yeah, the others, sort of me, Rachael and Jane, with the kids, our kids, were just sort of watching them playing for a bit, we didn't stay that long that night'.

1485
'Yeah. When did Gerry tell you that the kids were knackered and Kate was bathing them''

Reply
'I think that was something I learnt later or whether he told me at the time, I know they weren't there and it didn't really, it wasn't really that surprising, as I say, we were a bit later getting there that night, whereas, on previous nights, when we'd had a playtime, it was immediately after the kids high tea'.

Reply
'So, you know, it wasn't a surprise that they weren't there. Erm, and I know Dave had said to me later, because he, erm, after tennis he'd said he'd checked on Kate and the kids before going to tennis'.

Reply
'Dave, yeah. So he'd mentioned that later, so I don't know at what point I knew that, but'.

1485
'Was that off his own back or was he told''

Reply
'No, he said, what did he check off his own back''

1485
'How did that come into your conversation''

Reply
'Because he was saying how angelic they all looked and he said to Kate when we all sat down at the Tapas table as well and he was sort of joking how they looked like perfect children, because they were all sat there, all clean in their pyjamas, having a story'.

1485
'Yeah. But when did he, specifically, when did he tell you''

'I think it was when we were getting the kids ready for bed and we were back in our apartment'.

Maar ze zegt dus dat ze Dave heeft zien tennis spelen, dat ze daar om 6 uur waren, maar dat hij vóór het tennissen naar Kate is gegaan.
en had hij het nou aan tafel gezegd of in het apartement?

Dan Kate
Citaat:
When she finished jogging, around 5:20/5:30PM she went to the Tapas area. Gerry was there, as well as the twins and Madeleine who were eating at separate tables. Madeleine had been taken to the Tapas by the nannies. Her parents were required to sign the register when the meal was over. During the meal Kate asked Madeleine if she was sad because the other children in the group had gone to the beach without her: she replied that she wasn't, but was rather tired. She asked Kate to carry her back to the apartment. Kate agreed, and Gerry led the twins back to the apartment. Tiredness was due to the intense daily activities, not to any sickness.

They arrived at the apartment around 5:40PM, earlier than usual, because Madeleine was tired, their other friends were at the beach and Gerry had an all-male tennis game at 6:00PM. At the flat they both bathed the children, and close to 6:00PM Gerry went to the tennis courts, soon after the children had finished their bath. They entered the apartment by the main door, with the key. She does not know if it was locked, and presumes it was Gerry who opened it. At lunch time they also entered by the same door.

After the children's bath, already alone, she put pyjamas and nappies on the twins, gave them each a glass of milk and biscuits. Before bathing the children and because it was early, they had thought of taking them to the recreation area, but then decided against this because of tiredness.

While the children were eating and looking at some books, Kate had a shower which lasted around 5 minutes. After showering, at around 6:30/6:40PM and while she was getting dry, she heard somebody knocking at the veranda door. She wrapped herself in a towel and went to see who it was. This door was closed but not locked as Gerry had left by this door. She confirmed it was David Payne, because he called out and had opened the door slightly. David's visit was to help her to take the children to the recreation area. When David returned from the beach he was with Gerry at the tennis courts, and it was Gerry who asked him to help Kate with taking the children to the recreation area, which had been arranged but did not take place. David was at the apartment for around 30 seconds, he didn't actually enter the flat, he remained at the veranda door. According to her he then left for the tennis courts where Gerry was. The time was around 6:30-6:40PM
.

Dit is ook waar mijn halve uur waarschijnlijk vandaan kwam.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:24

Lusitana, ik snap nog steeds niet waar je halve uur vandaan komt en waarom je nu ruim 2 maand later er weer over begint, terwijl we dit al besproken hebben in juni en je toen ook al wist dat geen van beiden het over een half uur heeft. Fiona was er niet eens bij en kan alleen verklaren wat haar man haar verteld heeft, daarom is fiona’s tijdlijn over wanneer David bij Kate langs ging minder belangrijk.

Volgens mij heeft het tennismaatje van Gerry ook verklaard dat Gerry even met Payne gesproken heeft om 18:30 en dat Payne even weg is geweest, zich omgekleed had en tegen Gerry zei dat alles goed was met Kate en de kids. Ik kan alleen niet meer op de naam van het tennismaatje komen om het te linken in de files.

Ik denk dat we er in ieder geval vanuit mogen gaan dat David bij Kate en de kids is langs geweest en dat het bezoek 30 seconden tot 3 minuten heeft geduurd en dat David niet veel verder is gekomen dan de patiodeuren.

Dat Kate mogelijk in badlaken gewikkeld rond liep en David dat niet heeft onthouden, (hij verklaarde dat hij niet meer wist wat Kate aan had) is imo niet zo vreemd als je op vakantie bent en er continu mensen in strandkleding en badkleding rond wandelen.

David is een man, ik hoef aan mijn vriend ook niet te vragen wat ik gisteren aan had, dat weet hij nu al echt niet meer. David werd pas maanden later naar dit voorval gevraagd, dus dat hij zich niet alle details precies herinnert is niet heel vreemd.

En als het een complot was, dan had hij genoeg tijd gehad om zijn verhaal op dat van Kate af te stemmen. Juist de verschillen maken het voor mij geloofwaardig.

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:34

Keer op keer (logisch) worden de PJ files erbij, gehaald, maar dat ook in dezelfde PJ files door meerdere personen aangegeven word dat Gerry bij het appartement was.

We moeten toch ergens vanuit gaan?
Ik denk dat we Gerry kunnen uitsluiten, in de Smith verklaring.

De tijd dat Payne bij Kate was, hoeven we ook niet meer door te kouwen.

@lusitana jammer dat je niet kunt gaan, goede beterschap.
Ik vind 3 uur en 3 uur terug op een Roller sowieso geen goed plan!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 13:36

Daphara schreef:
Payne zegt dat hij bij de schuifdeuren heeft gestaan en hij denkt dat hij binnen is geweest (als in over de drempel is gestapt), maar dat hij dat niet precies meer weet. Kate heeft verklaard dat hij niet binnen, als in over de drempel, is geweest maar op de patio is blijven staan. Kate verklaart bovendien dat Payne er maar heel even was, waarschijnlijk 30 seconden, maar niet langer dan een minuut.

Ik kan het niet helpen dat jij dingen zo anders leest dan dat ze er staan. Payne was 3 - 5 minuten bij Kate en hij was "definitely inside the appartment" oftewel beslist IN het appartement. Is dat nou zo moeilijk lezen?

Daphara schreef:
Wat mij ook opvalt Babootje is dat jij Lusitana niet corrigeert als zij foute beweringen doet over het zogenaamde half uur, maar wel over 2,5 minuten in discussie wil gaan.

Daphara schreef:
Je spreekt Lusitana zelden of nooit tegen als zij de feiten mis heeft of een eigen interpretatie voor feit hier neer knalt, ik dacht dat jij niet bevooroordeeld was.
Vind je dat zelf niet een tikkie te bevooroordeeld dat je Lusitana “feiten” niet checkt?

Jij beschuldigt mij van het feit dat ik bevooroordeeld ben en Lusitana's feiten niet check? Dat is nogal wat om te zeggen, vooral ook omdat dat niet zo is, blijkens uit de informatie die ik weer plaats. (Maar waarvan jij dus blijkbaar niet de moeite neemt om die te lezen). Nu mag ik weer geen lappen tekst plaatsen, maar de aangeboden links lees je niet. Dus wat wil je nou eigenlijk? Lijkt mij een gevalletje "pot verwijt de ketel". Dus misschien - om het topic gezellig te houden - zou je willen stoppen met je vooringenomen beschuldigingen.

De link naar de verklaring van Payne is hier allang door mij geplaatst, waarmee - als je die zou hebben gelezen - je zelf kan zien dat daar mee de bewering van Lusitana over de 30 minuten niet wordt ondersteund. Toch zou ik niet zover willen gaan om te zeggen dat Lusitana's bewering fout is, omdat verklaringen soms tegenstrijdig zijn (dat zie je al als je Kate's en Davids verklaringen vergelijkt en er mogelijk nog andere verklaringen zijn die zijn gemaakt door anderen, bijvoorbeeld Gerry zelf.

-----

Met het hele voorval is trouwens ook iets vreemds aan de hand:

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/GERR ... -10MAY.htm
That they bathed the children, the deponent having left at 18H00 for a tennis game only for men, at which were: DAN, tennis instructor; JULIAN, with whom he had played tennis several times; and CURTIS, with whom he had also played.
During the afternoon of that day the rest of the group members, including the children, were at the beach, [they] having returned at 18H30, the time at which he saw DP next to the tennis court. DAVID went to visit KATE and the children and returned close to 19H00, trying to convince the deponent to continue to play tennis, to which [entreaty] he did not accede as he had already been plying for about an hour and had to go back to to his wife. Nevertheless, RUSSELL, DAVID and MATHEW stayed to play.

----- At 19H00, he made his way to the apartment, finding KATE and the children playing on the sofa. About 10 to 15 minutes later, they took the children to the bedroom and they all sat on MADELEINE'S bed to read a story. At 19H30, the twins were already in their respective cots and MADELEINE in the bed next to the bedroom door. He does not know if they were asleep but from the silence he presumed that they were. As it was still early he took a bath, he thinks that KATE had already had one, they talked a little and drank wine or beer.

Volgens Kate was David Payne tussen 18:30 en 18:40 uur bij haar:
After showering, at around 6:30/6:40PM and while she was getting dry, she heard somebody knocking at the veranda door. She wrapped herself in a towel and went to see who it was. This door was closed but not locked as Gerry had left by this door. She confirmed it was David Payne, because he called out and had opened the door slightly. David's visit was to help her to take the children to the recreation area. When David returned from the beach he was with Gerry at the tennis courts, and it was Gerry who asked him to help Kate with taking the children to the recreation area, which had been arranged but did not take place. David was at the apartment for around 30 seconds, he didn't actually enter the flat, he remained at the veranda door. According to her he then left for the tennis courts where Gerry was. The time was around 6:30-6:40PM.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE ... RGUIDO.htm

Volgens Fiona Payne was David om 19:15 uur alweer terug in het appartement.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/FION ... GATORY.htm
1485
'Right. So what time did he come back then from his tennis''
Reply
'I'd say, if we came back about seven, he was about ten minutes after that, [b]so about ten past seven, quarter past seven, something like that'[/b].

Gerry vraagt David om 18:30 nog even langs Kate te gaan, om te kijken of alles goed is. Gerry vertelt niet waarom hij dat vraagt. Gerry was een half uurtje eerder nog bij Payne. Payne zegt ook niet precies de reden voor die vraag te weten maar mogelijk was dat om Gerry de gelegenheid te geven nog wat langer door te spelen.
Gerry doet dat niet en besluit om 19:00 uur weer terug te gaan naar het appartement. Waarom hij David vraagt om bij Kate te gaan kijken terwijl hij om 18:00 uur nog bij haar was en om 19:00 uur alweer terug in het appartement was, wordt door hem niet verklaard. De kinderen hoefden niet meer in bad, dat had hij al samen met Kate gedaan, voor hij ging tennissen.
David wordt om 18:30 door Gerry bij Kate langs gestuurd; hij doet dat voor of nadat hij zich heeft omgekleed in zijn tennis outfit (blijft daar vaag over, maar dat maakt natuurlijk wel wat uit). Rackets en ballen worden van MW gebruikt. Maar is om 19:10 uur alweer terug in het appartement bij zijn vrouw. Lijkt me een erg kort tennispartijtje. Waarom?

Uit David Paynes interview.
Reply "Well I mean coming back from the beach I'd got no equipment to play tennis you know, etcetera, so I had to go back to my room to you know change into stuff appropriate for playing tennis in, and err so he knew that I'd walk up that by and past so he said oh why don't you err, you know can you just pop in on the way, the way up, so it was on the way back from me picking the stuff up.'
1485 "Right, so you've walked past, you've walked past Gerry's apartment to get to yours.'
Reply "Mm.'
1485 "Got changed''
Reply "No, you know it was, again whether it was, in my mind it was on the way up that I'd popped in to Kate but it could have been on the way back, again, I'm sorry.

----

Noch Gerry, noch Kate, noch David vertellen iets over de inhoud van het gesprek dat volgens Kate 30 seconden en volgens Paye 3-5 minuten heeft geduurd.
Payne vertelt wel niet gevraagde informatie over hoe goed verzorgd en tevreden de kinderen zaten te spelen en dat uit niets bleek dat er problemen waren. Hoezo dat niet gevraagde antwoord?

Was dat omdat er juist wel iets gebeurd was? Ging Gerry daarom om 19:00 uur weer terug naar het appartement? Was Kate labiel en maakte Gerry zich daarom zorgen en vroeg hij David daarom om bij Kate te gaan kijken? Had hij nog ruzie met Kate (we weten uit hun verklaringen dat ze ruzie hadden de avond / nacht van 2 mei; Kate had in de andere kamer geslapen). Waarom neemt David de moeite om zich in zijn tennis outfit te hijsen; hij moest nog verslag uitbrengen aan Gerry na zijn bezoekje aan Kate. Hij lijkt nauwelijks in de gelegenheid te zijn geweest om überhaupt nog te tennissen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 23-08-20 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:51

Als ze zegt dat ze om zes uur gingen tennissen en Payne moet daarvoor bij kate gechecked hebben en ze waren volgens haar om half zeven, tien over half zeven naar de baan. Dan is daar een half uur verschil in tijd.
Dat zegt verder niks over de tijd van het bezoek. Ik zeg alleen dat het "halve uur" daarom in mijn geheugen zit.

Wat ik naar boven breng is een discrepantie in de tijdlijn die niet sluitend is te krijgen, ook al niet met de zogenaamde checks trouwens. De onwil om aan een reconstructie mee te werken is van belang.
Dat is de context. Mening daarover gevraagd. Gewoon open.
Het gaat niet om iets dat ik wil bewijzen ofzo. Je doet alsof ik wat te verantwoorden heb.

Uit dezelfde blog nog wel een opmerkelijk iets.

Citaat:
"I know that what happened is not due to the fact of us leaving the children asleep. I know it happened under other circumstances." (Daily Mail, 17.9.07).

This tells us quite clearly that something happened at a time when the children were awake and/or one parent at least was present. Kate does not mention Madeleine's being 'taken.' Indeed, the concept of a nocturnal abduction in the parents' absence is totally inconsistent with this more 'knowledgeable' observation.

Als wat er gebeurd is niet lag aan het feit dat ze de kinderen alleen lieten, was het dus niet een ontvoering want dat kon alleen gebeuren omdat de kinderen alleen waren...

Maar wellicht probeerde ze alleen de verantwoording af te schuiven, iets dat ze ook voortdurend deden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 13:57

Vergeet ook niet dat de files niet helemaal compleet zijn. Een deel van de dossiers van de PJ is niet vrij gegeven en niet alle getuigenissen zijn vertaald.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 14:01

Daphara schreef:
Babootje, ik ga je Payne verklaring niet quoten, het topic moet leuk blijven voor de meelezers en dat is het met die lappen tekst niet.
Ik heb de verklaringen van Payne al vaker gelezen, in jouw stuk heb je nog delen weggelaten waarin hij zegt dat het waarschijnlijk dichter bij 3 minuten was.

Laat die delen dan maar zien Daphara. Ik ben me er niet van bewust dat ik ook maar iets heb weg gelaten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:21

Hier even wat over de smerige leugens van Mitchell, spindoctor, ingehuurd om de naam te zuiveren van de MCanns.

https://joana-morais.blogspot.com/2017/ ... oints.html

Betreffende het feit dat er eerst was aangegeven dat het DNA mogelijk van Maddie was.
Citaat:
ENGLISH RETREATED ON THE EXAMINATIONS

They said the vestiges were compatible with Maddie's DNA, then later denied it.

Dog's indications were not corroborated by science

It was the strangest about-face in the investigation. The first examinations done by the English laboratory, a pioneer in the analysis of biological vestiges, said it was probable that the residues collected in the McCann's car were compatible with Madeleine's genetic profile.

Months later – after the PJ had made the parents arguidos, according to the final report only because of indications that they had hidden the child's body – the laboratory ended up correcting their initial information. In the end, the examinations of the vestiges collected from the Renaul Scénic rented by the McCanns were not conclusive and it wasn’t even possible to determine the quality of the material, that is, to know whether it was bodily fluid or vestiges of blood.

This scientific alteration, still not completely clarified, ended up leading the investigation to a dead end. The utilisation of the dogs that detected cadaver odors and blood are not valid within the Portuguese judicial system and it was necessary to scientifically corroborate the dog's detections.

The PJ's decision to send the analyses to England was based on a question of credibility. The investigators didn't want the results to be disputed by the English, accepting therefore that the vestiges should be analysed in that country.

Gelukkig is alles er nog in het Coimbra lab en kan het ten aller tijden weer onderozcht met de nieuwste technieken, zonder de invloed van britten.

Verder
Citaat:
The speculation surrounding the final report of the Maddie case would like to make one believe that the upcoming archival means the PJ have persecuted the child's parents without reason. This is a manipulated falsehood.

The final report of any process does not find innocence nor guilt. Doing this is beyond the reach of the PJ. Their responsibility is just to describe the facts and relationships with the people involved.

The report will narrate all the activities completed since the night of 3 May. It will tell which diligences were done, reveal the steps that took them to constitute as arguidos several players in this story. It will vigorously present the references for the searches, the tests, the diligences with the dogs, the activities done abroad to find the child, the news from the papers, the witnesses who directly or indirectly were involved in the case, the reconstitution of which so much was spoken and never was done. It will describe the facts.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:24

Babootje schreef:
Daphara schreef:
Payne zegt dat hij bij de schuifdeuren heeft gestaan en hij denkt dat hij binnen is geweest (als in over de drempel is gestapt), maar dat hij dat niet precies meer weet. Kate heeft verklaard dat hij niet binnen, als in over de drempel, is geweest maar op de patio is blijven staan. Kate verklaart bovendien dat Payne er maar heel even was, waarschijnlijk 30 seconden, maar niet langer dan een minuut.

Ik kan het niet helpen dat jij dingen zo anders leest dan dat ze er staan. Payne was 3 - 5 minuten bij Kate en hij was "definitely inside the appartment" oftewel beslist IN het appartement. Is dat nou zo moeilijk lezen?

Daphara schreef:
Wat mij ook opvalt Babootje is dat jij Lusitana niet corrigeert als zij foute beweringen doet over het zogenaamde half uur, maar wel over 2,5 minuten in discussie wil gaan.

Daphara schreef:
Je spreekt Lusitana zelden of nooit tegen als zij de feiten mis heeft of een eigen interpretatie voor feit hier neer knalt, ik dacht dat jij niet bevooroordeeld was.
Vind je dat zelf niet een tikkie te bevooroordeeld dat je Lusitana “feiten” niet checkt?

Jij beschuldigt mij van het feit dat ik bevooroordeeld ben en Lusitana's feiten niet check? Dat is nogal wat om te zeggen, vooral ook omdat dat niet zo is, blijkens uit de informatie die ik weer plaats. (Maar waarvan jij dus blijkbaar niet de moeite neemt om die te lezen). Nu mag ik weer geen lappen tekst plaatsen, maar de aangeboden links lees je niet. Dus wat wil je nou eigenlijk? Lijkt mij een gevalletje "pot verwijt de ketel". Dus misschien - om het topic gezellig te houden - zou je willen stoppen met je vooringenomen beschuldigingen.

De link naar de verklaring van Payne is hier allang door mij geplaatst, waarmee - als je die zou hebben gelezen - je zelf kan zien dat daar mee de bewering van Lusitana over de 30 minuten niet wordt ondersteund. Toch zou ik niet zover willen gaan om te zeggen dat Lusitana's bewering fout is, omdat verklaringen soms tegenstrijdig zijn (dat zie je al als je Kate's en Davids verklaringen vergelijkt en er mogelijk nog andere verklaringen zijn die zijn gemaakt door anderen, bijvoorbeeld Gerry zelf.

-----

Met het hele voorval is trouwens ook iets vreemds aan de hand:

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/GERR ... -10MAY.htm
That they bathed the children, the deponent having left at 18H00 for a tennis game only for men, at which were: DAN, tennis instructor; JULIAN, with whom he had played tennis several times; and CURTIS, with whom he had also played.
During the afternoon of that day the rest of the group members, including the children, were at the beach, [they] having returned at 18H30, the time at which he saw DP next to the tennis court. DAVID went to visit KATE and the children and returned close to 19H00, trying to convince the deponent to continue to play tennis, to which [entreaty] he did not accede as he had already been plying for about an hour and had to go back to to his wife. Nevertheless, RUSSELL, DAVID and MATHEW stayed to play.

----- At 19H00, he made his way to the apartment, finding KATE and the children playing on the sofa. About 10 to 15 minutes later, they took the children to the bedroom and they all sat on MADELEINE'S bed to read a story. At 19H30, the twins were already in their respective cots and MADELEINE in the bed next to the bedroom door. He does not know if they were asleep but from the silence he presumed that they were. As it was still early he took a bath, he thinks that KATE had already had one, they talked a little and drank wine or beer.

Volgens Kate was David Payne tussen 18:30 en 18:40 uur bij haar:
After showering, at around 6:30/6:40PM and while she was getting dry, she heard somebody knocking at the veranda door. She wrapped herself in a towel and went to see who it was. This door was closed but not locked as Gerry had left by this door. She confirmed it was David Payne, because he called out and had opened the door slightly. David's visit was to help her to take the children to the recreation area. When David returned from the beach he was with Gerry at the tennis courts, and it was Gerry who asked him to help Kate with taking the children to the recreation area, which had been arranged but did not take place. David was at the apartment for around 30 seconds, he didn't actually enter the flat, he remained at the veranda door. According to her he then left for the tennis courts where Gerry was. The time was around 6:30-6:40PM.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE ... RGUIDO.htm

Volgens Fiona Payne was David om 19:15 uur alweer terug in het appartement.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/FION ... GATORY.htm
1485
'Right. So what time did he come back then from his tennis''
Reply
'I'd say, if we came back about seven, he was about ten minutes after that, [b]so about ten past seven, quarter past seven, something like that'[/b].

Gerry vraagt David om 18:30 nog even langs Kate te gaan, om te kijken of alles goed is. Gerry vertelt niet waarom hij dat vraagt. Gerry was een half uurtje eerder nog bij Payne. Payne zegt ook niet precies de reden voor die vraag te weten maar mogelijk was dat om Gerry de gelegenheid te geven nog wat langer door te spelen.
Gerry doet dat niet en besluit om 19:00 uur weer terug te gaan naar het appartement. Waarom hij David vraagt om bij Kate te gaan kijken terwijl hij om 18:00 uur nog bij haar was en om 19:00 uur alweer terug in het appartement was, wordt door hem niet verklaard. De kinderen hoefden niet meer in bad, dat had hij al samen met Kate gedaan, voor hij ging tennissen.
David wordt om 18:30 door Gerry bij Kate langs gestuurd; hij doet dat voor of nadat hij zich heeft omgekleed in zijn tennis outfit (blijft daar vaag over, maar dat maakt natuurlijk wel wat uit). Rackets en ballen worden van MW gebruikt. Maar is om 19:10 uur alweer terug in het appartement bij zijn vrouw. Lijkt me een erg kort tennispartijtje. Waarom?

Uit David Paynes interview.
Reply "Well I mean coming back from the beach I'd got no equipment to play tennis you know, etcetera, so I had to go back to my room to you know change into stuff appropriate for playing tennis in, and err so he knew that I'd walk up that by and past so he said oh why don't you err, you know can you just pop in on the way, the way up, so it was on the way back from me picking the stuff up.'
1485 "Right, so you've walked past, you've walked past Gerry's apartment to get to yours.'
Reply "Mm.'
1485 "Got changed''
Reply "No, you know it was, again whether it was, in my mind it was on the way up that I'd popped in to Kate but it could have been on the way back, again, I'm sorry.

----

Noch Gerry, noch Kate, noch David vertellen iets over de inhoud van het gesprek dat volgens Kate 30 seconden en volgens Paye 3-5 minuten heeft geduurd.
Payne vertelt wel niet gevraagde informatie over hoe goed verzorgd en tevreden de kinderen zaten te spelen en dat uit niets bleek dat er problemen waren. Hoezo dat niet gevraagde antwoord?

Was dat omdat er juist wel iets gebeurd was? Ging Gerry daarom om 19:00 uur weer terug naar het appartement? Was Kate labiel en maakte Gerry zich daarom zorgen en vroeg hij David daarom om bij Kate te gaan kijken? Had hij nog ruzie met Kate (we weten uit hun verklaringen dat ze ruzie hadden de avond / nacht van 2 mei; Kate had in de andere kamer geslapen). Waarom neemt David de moeite om zich in zijn tennis outfit te hijsen; hij moest nog verslag uitbrengen aan Gerry na zijn bezoekje aan Kate. Hij lijkt nauwelijks in de gelegenheid te zijn geweest om überhaupt nog te tennissen.

Was het niet de bedoeling om nog iets met de kinderen te ondernemen? Maar dat ze extreem moe waren, wilde Kate dit niet meer?
Misschien daarom de check?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:31

Ik kan trouwens niet in oude krantenberichten komen omdat je dan lid moet worden of andere verplichtingen en dar heb ik geen zin in. Ik kijk even verder op youtube. Betreffende verklaringen van de McCanns omtrend gevonden sporen inde auto.

Ik wil ook wel even nadrukkelijk melden dat ik niet degene ben die de discussies steeds kickstart met herhalingen.Tot nu toe is dat vooral ThreeFingers geweest.
Ik reageer alleen als er beweging is in het topic, ik ben geen initiatiefnemer daar in tenzij er werkelijk nieuws van deze kant is.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:43

De kickstarter :+ bedankt, ik probeer juist de zaak "zakelijk" te houden.
Omdat sommige mensen hier afgeremd moeten worden.
Dus meer bij de feiten moeten blijven. Er lezen hier vast veel mensen mee, die geen objectief beeld krijgen.
Als er geen mensen hier zijn die af en toe aan de handrem trekken.

De link die ik eerder geplaatst heb, waar Gerry weer bij het appartement komt na 2 jaar, staan ook anti Mccanns, die roepen "GO HOME GO HOME " als je onschuldig, en je moet dat soort dingen steeds over je heen laten gaan, al die kwaatsprekerij.

En dan nog zeggen: waarom werken ze niet mee aan een reconstructie?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:41

ThreeFingers schreef:
Dus meer bij de feiten moeten blijven. Er lezen hier vast veel mensen mee, die geen objectief beeld krijgen.

De link die ik eerder geplaatst heb, waar Gerry weer bij het appartement komt na 2 jaar, staan ook anti Mccanns, die roepen "GO HOME GO HOME " als je onschuldig, en je moet dat soort dingen steeds over je heen laten gaan, al die kwaatsprekerij.

Als je niks te verbergen hebt wil je alleen je kind vinden en werk je ook aan de politie onderzoeken mee. Dat mensen dan naar tegen je doen is zeker niet leuk, maar dat zal toch zeker niet je grootste zorg zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:01

https://youtu.be/J0pBdLyJJhE

Bekijk dit interview, hier zie je een stukje reconstructie van Kate.
Na het kijken van deze video, kun je toch niet zeggen, dat ze niks doen om hun dochter terug te vinden?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:34

enjoy86 schreef:
ThreeFingers schreef:

Als je niks te verbergen hebt wil je alleen je kind vinden en werk je ook aan de politie onderzoeken mee. Dat mensen dan naar tegen je doen is zeker niet leuk, maar dat zal toch zeker niet je grootste zorg zijn.

Wanneer hebben ze niet meegewerkt met de politie dan? Al die tijd dat ze in Portugal zijn geweest hebben ze meegewerkt met de politie, dat totdat ze officieel Arguido (verdachte) werden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:42

Het gaat specifiek om het niet mee willen doen aan een reconstructie, Daphara. En dat geldt voor de hele groep.

Die "go home" kwam na weken media circus. De eerste tijd was er niets dan steun en medelijden Maar als je gaat beginnen met het volk te beledigen, en blijkt dat de hele zaak aan elkaar hangt van list en bedrog, en zorgt dat het dorp onleefbaar is, kun je verwachten dat je niet zo welkom meer bent.

Er is trouwens niks mis met tegengas er is niks mis met verschillende meningen, dat is juist heerlijk voor een discussie, maar als het topic stil ligt, vind TF het nodig om weer wat op te rakelen dat al uitgebreid besproken is. Of komt met een foto van je omgeving, ook zo relevant. En "zakelijk".
Als er geen reactie komt komen er gewoon twee drie posts onder elkaar. Want reactie moet er komen op wat er op dat moment in TF op is gekomen.

Ik vind alles best, maar ik vind het niet okee als mensen met beschuldigingen mijn kant op komen dat ik zo overheersend ben of dingen herhaal. Ik ben niet degene die begint met de herhalingen, dat wil ik even duidelijk hebben.

Ik ben vanmorgen 4 uur bezig geweest om te spitten in de zaak, maar ik hoop dat mensen begrijpen dat dingen die 13 geleden voor TV geweest zjn en in tabloids en kranten hebben gestaan niet makkelijk te vinden zijn.
Als ik aan een willekeurig persoon zou vragen van Matthijs van Nieuwkerk een keer in DWDD gezegd zou hebben op schrift of video te vinden, is dat ook niet zo makkelijk.
Maar indertijd hebben we het er over gehad het vlees/vis, vieze luiers verhaal en er zullen ook wel bronnen bij gestaan hebben.
Het is verder ook niet relevant. Ik kan tentallen tegenstrijdigheden en aanpassingen oprakelen als je het belangrijk vind, maar ik zie het nut niet.
We weten dat ze continue van alles aanpasten naar de bevindingen en dat ze alle probeerden te beïnvloeden met de ingestudeerde uitspraken ver het open raam en woosh gebeuren, slaande deur (en blijkbaar was Kate, als dat niet was gebeurd, gewoon weggelopen, vogens haar eigen woorden. Het checken van de kinderen ging puur op geluid, niemand weet of ze wel in haar bed lag, als je het goed bekijkt).

Toen bleek dat er niet in het raam verhaal getrapt werd, paste ze zelfs dat aan. Dat ze het niet zeker wisten of ze daardoor gegaan was, misschien was het wel open gezet als decoy. Sorry hoor, dat is gewoon lachwekkend. Alles lekker openzetten zodat je beter gezien wordt.
Wijd open gordijnen die woosh doen. Dat verwacht je toch eerder van dichte...
Enfin, ik zal daar niet op doorgaan, maar de ex recherche die op vakantie was en het verhaal hoorde, proestte het in elk geval ook uit. Echt een grote fout die ze begaan hebben, zelfs als ze werkelijk ontvoerd is en ze deden het om het kracht bij te zette dat ze in die richting moesten zoeken. Ze hebben zich onsterfelijk belachelijk en meteen verdacht gemaakt.

Maar we kunnen het ook gewoon over nieuwe ontwikkelingen hebben. Helaas is er niet veel.

Het laatste wat ik hier had is dus van het lab in Coimbra.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:35

Het word opgerakeld om anderen wakker te schudden.

Op de man, dus persoonlijk vind je zelf niet fijn.

Maar zelf doe je het ook. Mij maakt dat niks uit, omdat ik ook de persoon erachter ben!
Maar nu Daphara terug is, en tegengas geeft, probeer je dat tegen mij uit te spelen.

Terwijl Daphara die dingen heel goed en helder ziet.

Daphara heeft al kunnen aantonen dat je het mis had.

En ook jij wist niet dat het appartement gewoon verder verhuurd werd.

En trouwens, ook ik zie vreemde dingen in/aan de Mccanns. Maar om ze dermate onderuit te halen gaat te ver.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:45

Lusitana schreef:
Het gaat specifiek om het niet mee willen doen aan een reconstructie, Daphara. En dat geldt voor de hele groep.

Enjoy86 heeft het over niet mee willen werken aan politieonderzoeken, maar dat hebben ze al die tijd netjes gedaan, ze hebben overal aan meegewerkt totdat ze in september verdachten werden.

Weet jij wanneer de PJ pas een reconstructie wilde doen?
Was dat voor of nadat de McCanns Arquido’s in de zaak werden?

Juist pas na die tijd, pas maanden later!
Wat wilde ze toen nog met een reconstructie bereiken?

Lusitana schreef:
Die "go home" kwam na weken media circus. De eerste tijd was er niets dan steun en medelijden Maar als je gaat beginnen met het volk te beledigen, en blijkt dat de hele zaak aan elkaar hangt van list en bedrog, en zorgt dat het dorp onleefbaar is, kun je verwachten dat je niet zo welkom meer bent.

Jouw mening he, want ik heb nog niet kunnen ontdekken “dat de hele zaak aan elkaar hangt van list en bedrog”
Ik heb ook nergens enige belediging van de McCanns gezien over het gehele Portugese volk. Ze waren wel minder blij met de PJ en de traagheid in het onderzoek. Toch vind ik dat ze, gezien de omstandigheden, netjes zijn gebleven.
Ze hadden naar eigen zeggen één doel en dat was om Madeleine te vinden.
Kijk het filmpje in de link van TF maar, ik vind Gerry juist heel begripvol naar de Portugese bewoners van PdL.

Lusitana schreef:
Er is trouwens niks mis met tegengas er is niks mis met verschillende meningen, dat is juist heerlijk voor een discussie, maar als het topic stil ligt, vind TF het nodig om weer wat op te rakelen dat al uitgebreid besproken is. Of komt met een foto van je omgeving, ook zo relevant. En "zakelijk".
Als er geen reactie komt komen er gewoon twee drie posts onder elkaar. Want reactie moet er komen op wat er op dat moment in TF op is gekomen.

Ik vind alles best, maar ik vind het niet okee als mensen met beschuldigingen mijn kant op komen dat ik zo overheersend ben of dingen herhaal. Ik ben niet degene die begint met de herhalingen, dat wil ik even duidelijk hebben.

Weer jouw menig dat TF iets wel of niet doet om een bepaalde reden. Jij kent TF niet en ik vind jouw bericht heel aanvallend naar TF, ik zie regelmatig meerdere posts van jou onder elkaar staan.
Correct me if I’m wrong, maar ik heb haar niets zien zeggen over de verklaring van David Payne en het zogenaamde half uur.

Lusitana schreef:
Ik ben vanmorgen 4 uur bezig geweest om te spitten in de zaak, maar ik hoop dat mensen begrijpen dat dingen die 13 geleden voor TV geweest zjn en in tabloids en kranten hebben gestaan niet makkelijk te vinden zijn.
Als ik aan een willekeurig persoon zou vragen van Matthijs van Nieuwkerk een keer in DWDD gezegd zou hebben op schrift of video te vinden, is dat ook niet zo makkelijk.
Maar indertijd hebben we het er over gehad het vlees/vis, vieze luiers verhaal en er zullen ook wel bronnen bij gestaan hebben.
Het is verder ook niet relevant. Ik kan tentallen tegenstrijdigheden en aanpassingen oprakelen als je het belangrijk vind, maar ik zie het nut niet.
We weten dat ze continue van alles aanpasten naar de bevindingen en dat ze alle probeerden te beïnvloeden met de ingestudeerde uitspraken ver het open raam en woosh gebeuren, slaande deur (en blijkbaar was Kate, als dat niet was gebeurd, gewoon weggelopen, vogens haar eigen woorden. Het checken van de kinderen ging puur op geluid, niemand weet of ze wel in haar bed lag, als je het goed bekijkt).

Toen bleek dat er niet in het raam verhaal getrapt werd, paste ze zelfs dat aan. Dat ze het niet zeker wisten of ze daardoor gegaan was, misschien was het wel open gezet als decoy. Sorry hoor, dat is gewoon lachwekkend. Alles lekker openzetten zodat je beter gezien wordt.
Wijd open gordijnen die woosh doen. Dat verwacht je toch eerder van dichte...
Enfin, ik zal daar niet op doorgaan, maar de ex recherche die op vakantie was en het verhaal hoorde, proestte het in elk geval ook uit. Echt een grote fout die ze begaan hebben, zelfs als ze werkelijk ontvoerd is en ze deden het om het kracht bij te zette dat ze in die richting moesten zoeken. Ze hebben zich onsterfelijk belachelijk en meteen verdacht gemaakt.

Nee, jij vind iets lachwekkend, naar jouw mening klopt het niet en jij vind iets “ontsterfelijk belachelijk”. Jouw mening, niet de algemene mening!

Ik zie veel dingen gewoon anders, waarom moet Kate verklaren waarom het raam open stond, het stond open en als zij dat niet gedaan heeft, waarom moet zij het dan uit kunnen leggen waarom het open staat.

Lusitana schreef:
Maar we kunnen het ook gewoon over nieuwe ontwikkelingen hebben. Helaas is er niet veel.

Het laatste wat ik hier had is dus van het lab in Coimbra.

We kunnen het best over oude dingen hebben, ik heb in de vorige ronde ook dingen aangedragen die ik vreemd vond in het hele verhaal, dingen die niet klopte, maar daar werd niet op doorgegaan destijds.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:58

ThreeFingers schreef:

Maar zelf doe je het ook. Mij maakt dat niks uit, omdat ik ook de persoon erachter ben!
Maar nu Daphara terug is, en tegengas geeft, probeer je dat tegen mij uit te spelen.

En trouwens, ook ik zie vreemde dingen in/aan de Mccanns. Maar om ze dermate onderuit te halen gaat te ver.

Dat daphera jouw denkwijze volgt of deelt betekent natuurlijk niet dat zij de dingen helder(der) ziet! Het is een verschil in interpretatie.

Jullie stempelen ons af als anti McCanns en complot denkers, terwijl wij in grote lijnen gewoon ons kunnen vinden in de bevindingen en theorie van de pj, bekende profilers ed. Voor deze theorie is er gewoonweg meer bewijs...die van jullie lijkt mij juist meer op gevoel en emotie gebaseerd...want ouders kunnen zoiets niet doen of zouden dan nooit in t nieuws blijven vrijwillig...je vergeet wel dat deze mensen heel veel te verliezen hadden/hebben.
Je kunt niet ontkennen dat zij meer weten dan ze zeggen....en waarom is dat???? Waarom zou je niet alles zeggen of je verhaal zelfs verdraaien? Mij zou t niks uitmaken wat wie dan ook van me zou denken,als mijn kind vermist was, maargoed, dat is mijn mening.

Daarbij vind ik de persoonlijke aanvallen jegens lusitana erg vervelend. Zij mag net zo goed als jullie haar mening hier ventileren en met tegenargumenten komen. En ze zit hier niet in een verhoor . Jullie lijken naar onwaarheden (of geen vastgestelde feiten)te zoeken Om haar maar af te rekenen. Lusitana staat hier niet terecht! Je kunt t met haar eens zijn of niet, maar de toon mag toch echt wat vriendelijker, vind ik.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:15

enjoy86 schreef:
ThreeFingers schreef:

Dat daphera jouw denkwijze volgt of deelt betekent natuurlijk niet dat zij de dingen helder(der) ziet! Het is een verschil in interpretatie.

Jullie stempelen ons af als anti McCanns en complot denkers, terwijl wij in grote lijnen gewoon ons kunnen vinden in de bevindingen en theorie van de pj, bekende profilers ed. Voor deze theorie is er gewoonweg meer bewijs...die van jullie lijkt mij juist meer op gevoel en emotie gebaseerd...want ouders kunnen zoiets niet doen of zouden dan nooit in t nieuws blijven vrijwillig...je vergeet wel dat deze mensen heel veel te verliezen hadden/hebben.
Je kunt niet ontkennen dat zij meer weten dan ze zeggen....en waarom is dat???? Waarom zou je niet alles zeggen of je verhaal zelfs verdraaien? Mij zou t niks uitmaken wat wie dan ook van me zou denken,als mijn kind vermist was, maargoed, dat is mijn mening.

Daarbij vind ik de persoonlijke aanvallen jegens lusitana erg vervelend. Zij mag net zo goed als jullie haar mening hier ventileren en met tegenargumenten komen. En ze zit hier niet in een verhoor . Jullie lijken naar onwaarheden (of geen vastgestelde feiten)te zoeken Om haar maar af te rekenen. Lusitana staat hier niet terecht! Je kunt t met haar eens zijn of niet, maar de toon mag toch echt wat vriendelijker, vind ik.

Waar wordt ik persoonlijk tegen Lusitana? Ik stel alleen dat zij hier regelmatig dingen zegt die niet berusten op betrouwbare informatie en dat ze haar eigen mening als feiten brengt in plaats van te zeggen dat het een mening is. Ik vind Lusitana’s recente aanval op TF ook niet terecht, TF heeft geprobeerd als één van de weinigen om de zaak vanaf alle kanten te bekijken en beweert nergens dat de ouders niet betrokken zijn.

Ik ben helemaal niet pro McCann en baseer mijn mening ook op de PJ files. Net als de PJ heb ik niets kunnen ontdekken wat mij tot de conclusie brengt dat de ouders schuldig zijn. Ik was er niet bij, dus kan het zelf niet met zekerheid zeggen.

Dat er meer bewijs is dat de ouders betrokken zijn is naar mijn mening niet waar, dat er meer complottheorieën en dergelijke zijn over de mogelijke schuld van de ouders is wel waar, maar veel van die theorieën zijn onbetrouwbaar. Net als het dag en nacht open staan van de auto, gebaseerd op wat eigenlijk?
Op een schaduw op de grond zonder naam, zonder gezicht, zonder officiële verklaring, maar hier wel door velen voor waarheid aangenomen. Dat is geen bewijs, dat is imo dwaling!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:27

Of je die getuige betrouwbaar acht hangt denk ik af van hoe je tegenover Amaral staat. Amaral geeft aan dat het een "credible witness" is, geloof dat hij er zelfs bij vermeldt dat het om een advocate of juriste gaat, maar als je geen vertrouwen hebt in Amaral, ja, dan is het makkelijk om die anonieme getuige als onbetrouwbaar weg te zetten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:53

Mavelle schreef:
Of je die getuige betrouwbaar acht hangt denk ik af van hoe je tegenover Amaral staat. Amaral geeft aan dat het een "credible witness" is, geloof dat hij er zelfs bij vermeldt dat het om een advocate of juriste gaat, maar als je geen vertrouwen hebt in Amaral, ja, dan is het makkelijk om die anonieme getuige als onbetrouwbaar weg te zetten.

Als er hier hetzelfde bewijs aangedragen wordt over een getuige die gezien zou hebben dat Christian Bruckner de man is die buiten bij Appartement 5a heeft staan posten. En die getuige heeft geen naam, geen gezicht en geen officiële verklaring afgelegd, dan wordt dat zo van tafel geveegd hier. Maar nu dat het iets moet bewijzen tegen de McCanns is het opeens betrouwbaar bewijs?
Waarom, omdat Amaral het gezegd heeft? Want Amaral is zo betrouwbaar en de Britten zijn de reden dat hij ontslagen is uit de PJ, daar kon hij zelf helemaal niets aan doen? Ach arme Amaral toch.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:04

Je hoeft niet zo kattig te reageren, ik constateer gewoon dat het afhangt van iemands vertrouwen in Amaral of het een betrouwbare getuige is ja of nee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 09:49

@daphara: Amaral was gedurende het grootste deel leider van het onderzoek. Beter op de hoogte dan jij en ik. Kent ook de voor ons nog gesloten delen van het onderzoek. McCanns hebben een rechtszaak gevoerd zijn boek geprobeerd te blokken voor publicatie en een schadevergoeding geeist van enkele tonnen. Het de hoogste rechter in Portugal oordeelde anders. Alle feiten die Amaral in zijn boek noemt komen rechtstreeks uit het politieonderzoek en de conclusies vallen onder de vrijheid van meningsuiting. De advocaten van de McCanns hebben hem op alle mogelijke manieren geprobeerd (ook persoonlijk) in diskrediet te brengen, maar ook dat is ze niet gelukt.
Of je het nu met zijn mening eens bent of niet; je kunt denk ik wel stellen dat hij een betrouwbare getuige is. Getuigen hebben nu eenmaal de "neiging" altijd op een of andere manier betrokken te zijn bij de zaak.

Ik begrijp ook echt jouw vooringenomenheid niet zo tegen die man.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 09:53

Dat hij van het onderzoek is gehaald was een politieke zet. Hij is niet ontslagen maar kon op een ander onderzoek aan de slag. Daar heeft hij niet voor gekozen.