Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gulpje schreef:Batlow schreef:Het is inderdaad jammer dat zo'n bekende meer aandacht krijgt dan een bekende. Het probleem is dan dat je het over de normale burger niet komt te weten, want dat staat nergens. Dat moet je toevallig horen.. Dat is het probleem waarom je met een normale burger niet meeleeft: je hoort er niks over.
Is dat een probleem? Als een onbekend persoon ernstig gewond of ziek raakt weten de mensen dat die dichtbij hem/haar staan, en daar gaat het toch om?
SanderD schreef:Batlow schreef:Het is inderdaad jammer dat zo'n bekende meer aandacht krijgt dan een bekende.
Hoe kan zoiets "jammer" genoemd worden? Zo lijkt het alsof je denkt dat mensen het minder erg vinden als iemand minder aandacht krijgt dan een ander. Maar dat is nonsens, ieder leven is evenveel waard, hoeveel aandacht iemands dood krijgt heeft niets te maken met hoeveel iemand waard is of verdient qua 'medeleven', enkel als iemand bekend is voelen eenvoudigweg meer mensen de behoefte om mee te leven, omdat ze diegene denken te kennen.
Batlow schreef:Jammer omdat mensen anders worden behandeld. Verkeerd verwoord: vervelend dat bekende mensen meer aandacht krijgen als hem of haar iets overkomt.
verootjoo schreef:Batlow schreef:Jammer omdat mensen anders worden behandeld. Verkeerd verwoord: vervelend dat bekende mensen meer aandacht krijgen als hem of haar iets overkomt.
Waarom is dat vervelend dan? Als elk ongeluk zoveel aandacht zou krijgen zouden de kranten echt niet meer elke dag helemaal doorgeworsteld kunnen worden, die zou dan 500p dik zijn.
Dit betreft een lid van het koninklijk huis, dus uitzonderlijk, dus wordt er meer aandacht aan besteed... logisch toch![]()
Persoonlijk zou ik het niet erg op prijs stellen als er zoveel nieuws over mij zou verschijnen, dus erg vervelend zou ik het niet vinden als de hele wereld niet zou weten dat ik te pletter ben gevallen in een lawine...