Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:32

Die angst is ook helemaal terecht, want met linkse hobby's is het gedaan de komende jaren. Alles waar ze voor staan zal steen voor steen afgebroken worden en opnieuw opgebouwd. En ik voorspel dat dat niet alleen in Denemarken en Nederland zo zal zijn, maar in heel Europa. We zijn de voorlopers. Door ons zullen ze in de rest van Europa ook de moed krijgen om de zaken aan te pakken zoals we hier doen. Frankrijk is nu ook al heel ver in hun radicale aanpak van de problemen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:37

Je begint door te slaan Jane

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:51

Ik snap niet helemaal dat Wilders aanhangers zo fel zijn tegen "linkse" mensen

1. voor zover ik weet is Wilders ook hartstikke links in zijn standpunten buiten de immigratie om.

2. waarom je zo richten tegen niet-islamitische Nederlanders terwijl men de energie wil richten tegen de Islam? Willen de Wilders aanhangers soms iedereen het land uit hebben behalve Wilders aanhangers?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:52

Teddy321 schreef:

Noem het een realistische kijk op de huidige ontwikkelingen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:54

janderegelaa schreef:
Teddy321 schreef:

Noem het een realistische kijk op de door Wilders aanhangers verwachte ontwikkelingen.

Een mening en een speculatie als feit neerzetten noemen we propaganda

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:10

Goed het nieuws volgen, en de kranten lezen, dan zul je het vanzelf gaan zien, Teddy. ;-)

Waves schreef:

1. voor zover ik weet is Wilders ook hartstikke links in zijn standpunten buiten de immigratie om.

2. waarom je zo richten tegen niet-islamitische Nederlanders terwijl men de energie wil richten tegen de Islam? Willen de Wilders aanhangers soms iedereen het land uit hebben behalve Wilders aanhangers?

Ja, raar eigenlijk dat vooral links zo tegen hem is. Wondere wereld. :-)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:13

janesmith schreef:
Goed het nieuws volgen, en de kranten lezen, dan zul je het vanzelf gaan zien, Teddy. ;-)

Waves schreef:

Ja, raar eigenlijk dat vooral links zo tegen hem is. Wondere wereld. :-)

Ik volg het nieuws en de kranten dagelijks Jane, maar ik bekijk het van de meerdere kanten en bezie het iets genuanceerder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:14

Waves schreef:

Dat heet valse beloftes doen om stemmen te winnen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:17

Electra63 schreef:

Oooh is dat het! :D

Klinkt wel logisch ja, aangezien zijn plannen toch totaal onrealistisch zijn. :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:18

Electra63 schreef:
Waves schreef:

Beter dan dingen beloven die je helemaal niet waar kunt maken omdat je in de oppositiebankjes zit de komende jaren. _O-

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:50

Volgens mij is dat precies hetzelfde.

Ik begrijp ook niet waarom er door sommigen zo tegen 'links' wordt aangeschopt. Het gaat er toch om dat we samen ervoor zorgen een prettig klimaat te scheppen in de wereld? Ik denk echt niet dat de ene kant daar beter in is dan de andere kant. Het zal toch in samenspraak moeten gebeuren, zo werkt dat namelijk in een democratie.
Door er zo tegenaan te schoppen en te spreken over zaken als 'de linkse kerk' en dergelijke, zorg je voor een vervelende sfeer, waardoor je juist nog meer tegenstand oproept in plaats van te kijken of er overeenkomsten zijn en te zorgen voor begrip.
Het aloude principe van actie-reactie in feite.
Een tandje terug in de formuleringen zou misschien al wonderen doen. (en zorgt voor een minder nare smaak)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:01

Helemaal mee eens, Alet74.
Het is niet eens zozeer een mening waar ik moeite mee heb, vaak wel met de manier waarop deze gebracht wordt (in zijn algemeenheid bedoeld).

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:34

;(

Grote overeenstemming

De bulk van de bezuinigingen zal komen uit de zorg en de sociale zekerheid. Op het gebied van de sociale zekerheid bestaat grote overeenstemming tussen de partijen. De liberalen en de Christen-democraten zijn het op grote lijnen eens over een kortere WW, verhoging van de AOW-leeftijd, minder geld voor kinderopvang en ontkoppeling van de uitkeringen.

Bij de zorg zijn de verschillen groter. Met name in de AWBZ willen VVD en CDA op andere manieren de kosten beteugelen. Beide partijen willen wel het zorgpakket uitkleden, waarbij de VVD veel verder gaat dan het CDA. De liberalen willen onder meer maagzuurremmers uit het basispakket, het eigen risico bijna verdubbelen en ook de huisarts onder het eigen risico brengen. Het CDA houdt het op een verhoging van het eigen risico met 20 euro. Beide partijen denken wel geld te kunnen besparen door meer marktwerking, bezuinigingen op de huisartsenzorg, en goedkopere medicijnen te laten voorschrijven.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... +Nieuws%29

Zoals we zien is de zorg in goede handen bij de PVV en mogen we allemaal in onze handjes knijpen met zo'n rechts kabinet. Ze gaan immers de Islam aanpakken!!!!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:41

Alet74 schreef:
Volgens mij is dat precies hetzelfde.

Ik begrijp ook niet waarom er door sommigen zo tegen 'links' wordt aangeschopt. Het gaat er toch om dat we samen ervoor zorgen een prettig klimaat te scheppen in de wereld? Ik denk echt niet dat de ene kant daar beter in is dan de andere kant. Het zal toch in samenspraak moeten gebeuren, zo werkt dat namelijk in een democratie.
Door er zo tegenaan te schoppen en te spreken over zaken als 'de linkse kerk' en dergelijke, zorg je voor een vervelende sfeer, waardoor je juist nog meer tegenstand oproept in plaats van te kijken of er overeenkomsten zijn en te zorgen voor begrip.
Het aloude principe van actie-reactie in feite.
Een tandje terug in de formuleringen zou misschien al wonderen doen. (en zorgt voor een minder nare smaak)

Als je de kranten, radio en tv goed volgt, dan zul je zien dat het praktisch alleen links is dat tegen de PVV aanschopt. Doordat dat zo veelvuldig en al lang gebeurt, krijg je automatisch dat zich dat uitbreidt naar de gewone man op de straat en op internet. Tot nog toe hoor ik niemand over links praten als dat er over rechts gesproken wordt. Iedere dag worden er dezelfde figuren opgevoerd als Doekle Terpstra, Maarten van Rossem en noem ze maar op. Allen met harde woorden richting PVV en ook vervolgens naar VVD en CDA vanwege het gedogen. Als er één stroming is die momenteel de democratie niet wil accepteren, dan is het toch echt links. Kan er niks anders van maken. Van alle journalisten en politici ben ik tot de dag van vandaag nog niemand tegengekomen die zo tegen links tekeer gat als ze wel tegen rechts doen. Links doet altijd uit de lucht met hun houding dat zij sociaal zijn en hun manier de enige juiste manier is, en als je rechts bent dan ben je dom an a-sociaal.

Waves schreef:
Zoals we zien is de zorg in goede handen bij de PVV en mogen we allemaal in onze handjes knijpen met zo'n rechts kabinet. Ze gaan immers de Islam aanpakken!!!!

En zo is 't maar net. Als dat opgelost is, dan komt de rest vanzelf goed. Is een ketting, en dat is de eerste schakel.
Alleen 't feit al dat hier weer alleen de PVV genoemd wordt, zegt alles. VVD en CDA moeten deze plannen ook steunen, alleen kan de PVV niks. Iedereen weet dit, en toch schopt men alleen tegen de PVV. Hoezo misplaatste verwijten en hard discussieklimaat??? :n
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-08-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:46

janesmith schreef:
Waves schreef:

En zo is 't maar net. Als dat opgelost is, dan komt de rest vanzelf goed. Is een ketting, en dat is de eerste schakel.

Ik vind het erg kort door de bocht om te denken dat zodra de Islam wordt aangepakt, het ook goed gaat komen met alle bezuinigingen op o.a. sociaal gebied. Maar misschien kun je dat wat meer toelichten, janesmith? :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:49

Minder immigratie, betere integratie, minder criminaliteit, minder bijstandsuitkeringen, minder werkeloosheid, hogere veiligheid op straat, minder geld naar ontwikkelingshulp. Dat zijn zaken die belangrijk zijn in Nederland. Als dat geregeld wordt, blijft er veel geld over voor de gewenste zorg etc.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-08-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:51

janesmith schreef:
Minder immigratie, betere integratie, minder criminaliteit, minder bijstandsuitkeringen, minder werkeloosheid, hogere veiligheid op straat.

Aha, op die manier. Met alle respect, ik denk dat het iets complexer in elkaar zit. :+
(Sorry voor de quote, maar je veranderd je berichten steeds en dan kan iets in een hele andere context staan dan waar oorspronkelijk op gereageerd werd.)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:53

Ann schreef:
janesmith schreef:
Minder immigratie, betere integratie, minder criminaliteit, minder bijstandsuitkeringen, minder werkeloosheid, hogere veiligheid op straat.

Aha, op die manier. Met alle respect, ik denk dat het iets complexer in elkaar zit. :+

Dat kan. Niet iedereen denkt daar hetzelfde over, anders zouden we één partij hebben met alle stemmen van het volk. Verschillende politieke gezindheid betekent ook verschillende meningen over hoe de maatschappij ingericht zou moeten worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:00

Het zou niet oké zijn als iedereen hetzelfde zou denken. Wel gemakkelijk af & toe. :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:07

Ja, gemakkelijk zeker. Maar ik denk wel dat er een verschil zit tussen welke richting de een vindt dat dat zou moeten zijn, dan de ander. Men verbaast zich over het grote aantal PVVers hier op Bokt, maar nooit lees ik de verbazing over de hoeveelheid PVDAers. Terwijl dat er bijna net zo veel zouden moeten zijn volgens de peilingen van de afgelopen maanden. Van iedere 6 Nederlanders gaat de voorkeur van 1 uit naar de PVDA en 1 op de 5 is voor de PVV.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:15

janesmith schreef:
Ja, gemakkelijk zeker. Maar ik denk wel dat er een verschil zit tussen welke richting de een vindt dat dat zou moeten zijn, dan de ander. Men verbaast zich over het grote aantal PVVers hier op Bokt, maar nooit lees ik de verbazing over de hoeveelheid PVDAers. Terwijl dat er bijna net zo veel zouden moeten zijn volgens de peilingen van de afgelopen maanden. Van iedere 6 Nederlanders gaat de voorkeur van 1 uit naar de PVDA en 1 op de 5 is voor de PVV.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waarom men verbaasd zou moeten zijn over de hoeveelheid PVDAers in vergelijking met de PVVers?
In zijn algemeenheid denk ik dat men verbaasd is over het aantal PVVers omdat deze partij een aantal standpunten inneemt die best pittige consequenties kunnen hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:24

janesmith schreef:
Iedere dag worden er dezelfde figuren opgevoerd als Doekle Terpstra, Maarten van Rossem en noem ze maar op. Allen met harde woorden richting PVV en ook vervolgens naar VVD en CDA vanwege het gedogen. Als er één stroming is die momenteel de democratie niet wil accepteren, dan is het toch echt links. Kan er niks anders van maken. Van alle journalisten en politici ben ik tot de dag van vandaag nog niemand tegengekomen die zo tegen links tekeer gat als ze wel tegen rechts doen. Links doet altijd uit de lucht met hun houding dat zij sociaal zijn en hun manier de enige juiste manier is, en als je rechts bent dan ben je dom an a-sociaal.

Ja dat idee heb ik ook wel ja. Net alsof alle 'rechtse' stemmers of xenofoben, of tokkies of omhooggevallen Jort Kelders zijn.

Aan de ene kant denk ik nou nou rechts heeft zichzelf er wel doorheengefietst zo (zie alle verontwaardigde reacties van PvdA, SP en GL) maar dan denk ik: oja, mijn geheugen is nogal kort, want de PVV werd meteen uitgesloten.
Vervolgens wilden ze na Paars+ het hoog spelen en dat krijgen ze nu om de oren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:32

Waves schreef:
janderegelaa schreef:
Noem het een realistische kijk op de door Wilders aanhangers verwachte ontwikkelingen.

Een mening en een speculatie als feit neerzetten noemen we propaganda

Als je mijn quotes gebruikt wil je ze dan wijzigen Waves? Ik heb dit namelijk niet gezegd, jij hebt het veranderd. Ik zei noem het een realistische kijk op de huidige ontwikkelingen Typisch linkse actie, wat dat betreft past het bij je. En met jou bij een hele grote groep mensen die een links gedachtengoed hebben en hun zin willen doordrukken. Met Cohen voorop.
Feitelijk is het schandalig dat jullie een democratisch verlopen verkiezingsuitslag niet erkennen.

Zoals jullie het prima vinden dat er een hoop immigranten komen vind ik het prima dat jij emigrant wordt als het politiek klimaat je niet bevalt.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 11-08-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:34

Ann schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waarom men verbaasd zou moeten zijn over de hoeveelheid PVDAers in vergelijking met de PVVers?
In zijn algemeenheid denk ik dat men verbaasd is over het aantal PVVers omdat deze partij een aantal standpunten inneemt die best pittige consequenties kunnen hebben.

Die verbazing wordt alleen gedeeld door een bepaalde poliieke stroming. De andere kant is helemaal niet zo verbaasd. Waarom zou het zo zijn dat op de scholen in Nederland de PVV veruit de grootste is? Dat komt maar door één ding, want om zaken als HRA en ander economisch beleid maken die zich niet druk. Maar wel om wat er op die scholen om hen heeb gebeurt. De jeugd weet daar beter over te spreken uit de praktijk dan de meeste volwassenen die alleen hun politieke correctheid hebben vanwege hun gevoel. De jeugd maakt het echt mee. Ik weet heel zeker als veel volwassenen een paar maandjes naar school moesten, ook spontaan PVV gingen stemmen!

@Nicolletje.
En als dan vervolgens blijkt dat ze gegokt en verloren hebben, dan direct weer de schuld aan alles en iedereen geven i.p.v. te bekennen dat ze het spel deze keer niet goed gespeeld hebben. Nee, zij hebben alles correct gedaan maar de anderen spelen vals. :(:)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:44

Ann schreef:
janesmith schreef:

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waarom men niet verbaasd is over de hoeveelheid PVDAers. En dat terwijl de PVDA een aantal standpunten inneemt die bewezen hebben dat ze pittige negatieve consequenties hebben voor de nederlandse samenleving.