wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:08

zipje71 schreef:
Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat hij niet-moslims beter vind dan moslims... maar correct me if i'm wrong

Niet expliciet nee, wel dat hij de Islam een verachtelijke cultuur vind. Maar discrimineren vind ik hem zeker, racisme, kweenie.

En Christel, ik vind het idd verschrikkelijk om te lezen dat een politieke partij een ander het geloof wil ontmoedigen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:10

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Nee, ben het alleen niet met je eens.

Je kan het niet met mee eens zijn, maar dan ben je het
a) niet eens met het CBS
b) ontken je punten uit het partijprogramma van de PVV

Oh en dat punt a klopt, daar heb ik al helemaal NIKS aan. Het gaat er niet om wie het allemaal wel goed doet. Politiek gaat over problemen en het probleem zit hem in het feit dat een allochtoon statistisch gezien vaker werkeloos is, vaker crimineel is en vaker afhankelijk is van een uitkering. Dat de meerderheid het wel goed doet, doet niet af aan het feit dat er een groot probleem is bij de allochtone Nederlanders.
Punt A klopt ALTIJD. Alleen wanneer minder dan 50% van de islamieten nog aan die omschrijving voldoen dan kan het CBS weerleggen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:11

Heino schreef:
zipje71 schreef:
Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat hij niet-moslims beter vind dan moslims... maar correct me if i'm wrong

Niet expliciet nee, wel dat hij de Islam een verachtelijke cultuur vind. Maar discrimineren vind ik hem zeker, racisme, kweenie.

Je bedoelt, neem ik aan, dat Wilders het een achterlijke cultuur vindt? verachterlijk is volgens mij iets anders

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:13

Heino schreef:
zipje71 schreef:

En Christel, ik vind het idd verschrikkelijk om te lezen dat een politieke partij een ander het geloof wil ontmoedigen.

Ik vind dat niet verschrikkelijk, ik vind dat terecht.

Het volledig afschaffen van de koran daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:15

christel1857 schreef:
Het hele punt voor mij is gewoon dat het me niet boeit of het nou marokkanen of turken of antilianen of wat dan ook zijn, als het chinezen waren geweest die statistisch gezien de boel op stelten zouden zetten dan had Geert Wilders het over de Chinezen gehad.
Wanneer de islamitische gemeenschap zelf niet met de oplossing komt om hun imago te verbeteren, dan komen er mensen als geert wilders op de proppen. En dan gaat het een harde les worden.... met punten waar ik niet achter sta, maar ook punten waar ik wel achter sta en die ik niet in andere partijprogramma's terug kan vinden.
De vraag is of het vreemd is dat Geert Wilders populair is geworden. Je kunt wel heel Nederland de schuld gaan geven, of het welbekende cliché argument van de sensatie media. Maar dat neemt niks weg aan de statistische feiten, allochtonen zijn op dit moment crimineler, en vaker werkeloos dan autochtonen. Dat is niet alleen een imago, dat zijn ook gewoon harde feiten. En ik nodig de islamitische gemeenschap van harte uit om zélf iets aan hun imago te doen. Die verantwoording ligt niet per se bij de politiek.
Ik schaam me ook dood voor joran van der sloot, en helaas... als Nederlandse toerist in Peru wordt je op dit moment misschien wel raar aangekeken.

Er wordt wel degelijk wat aangedaan vanuit de islamitische gemeenschap, ken je Ahmed Marcouch? De schrik van iedere criminele jongere uit slotervaart? Wel eens gehoord van Amsterdammer van het jaar, Said bensalem? Wel eens gehoord van de buurt vaders? En zelfs jongeren doen er wat aan als straat en jongeren coaches. Al deze mensen hebben succes, waarom wordt dit ontkend?

http://www.parool.nl/parool/nl/35/Proef ... deur.dhtml
http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws ... aches.html

zipje71

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:18

volgens mij ontkent wilders dat ook niet, hij heeft het over de excessen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:18

Daphna schreef:
christel1857 schreef:
Het hele punt voor mij is gewoon dat het me niet boeit of het nou marokkanen of turken of antilianen of wat dan ook zijn, als het chinezen waren geweest die statistisch gezien de boel op stelten zouden zetten dan had Geert Wilders het over de Chinezen gehad.
Wanneer de islamitische gemeenschap zelf niet met de oplossing komt om hun imago te verbeteren, dan komen er mensen als geert wilders op de proppen. En dan gaat het een harde les worden.... met punten waar ik niet achter sta, maar ook punten waar ik wel achter sta en die ik niet in andere partijprogramma's terug kan vinden.
De vraag is of het vreemd is dat Geert Wilders populair is geworden. Je kunt wel heel Nederland de schuld gaan geven, of het welbekende cliché argument van de sensatie media. Maar dat neemt niks weg aan de statistische feiten, allochtonen zijn op dit moment crimineler, en vaker werkeloos dan autochtonen. Dat is niet alleen een imago, dat zijn ook gewoon harde feiten. En ik nodig de islamitische gemeenschap van harte uit om zélf iets aan hun imago te doen. Die verantwoording ligt niet per se bij de politiek.
Ik schaam me ook dood voor joran van der sloot, en helaas... als Nederlandse toerist in Peru wordt je op dit moment misschien wel raar aangekeken.

Er wordt wel degelijk wat aangedaan vanuit de islamitische gemeenschap, ken je Ahmed Marcouch? De schrik van iedere criminele jongere uit slotervaart? Wel eens gehoord van Amsterdammer van het jaar, Said bensalem? Wel eens gehoord van de buurt vaders? En zelfs jongeren doen er wat aan als straat en jongeren coaches. Al deze mensen hebben succes, waarom wordt dit ontkend?

Ik ben niet het type dat dit zou ontkennen.
Net zo min als dat ik het ontken dat het blijkbaar nodig is.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:21

Moet wel eerlijk zeggen dat dit soort maatregelen toch werkelijk te dieptriest voor woorden zijn:

"De coaches zorgen dat ze op tijd opstaan en naar school of naar het werk gaan. Ook helpen ze de jongeren een goede vrijetijdsbesteding te vinden."

Het is imo wel een dieptepunt dat dit soort maatregelen nodig zijn om mensen op het goede pad te krijgen. En dan wordt men boos als het woord 'knuffelen' in de mond wordt genomen....

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:27

christel1857 schreef:
Daphna schreef:

Ik ben niet het type dat dit zou ontkennen.
Net zo min als dat ik het ontken dat het blijkbaar nodig is.

Natuurlijk is het nodig, daar is niemand het over oneens. Maar je moet keuzes maken, hoe wil je deze problemen oplossen?? Door uit te sluiten? Want al deze mensen die hun best doen om het probleem op te lossen, worden dit door Wilders. En worden nu in dezelfde hoek geschoven als het uitschot, of door 'thee te drinken', te praten, mensen te betrekken en hen met de neus op de feiten te drukken, wat in Amsterdam blijkbaar al enig succes heeft geboekt.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:29

Nou ik werk bij de rechtbank in Amsterdam en het voelt af en toe als dweilen met de kraan open (en dan heb ik het vooral over zeer jeugdige Nederlanders van Marokkaanse afkomst)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:34

Ik ben het met je eens dat er meerdere manieren zijn om dingen op te lossen! :D

Punt is alleen dat óók de linkse politicus zich schuldig maakt aan het superieur voelen. We zijn het er over eens dat er een probleem is. De linkse politicus zal dit oplossen door te moslimknuffelen en op een vriendelijke en aardige manier de moslimcultuur aan te passen en te verdraaien zodat het steeds meer bij 'onze' westerse cultuur kan passen. De rechste politicus zal zeggen: aanpassen of oprotten.
Het is een verschil in aanpak. Geen verschil in probleem.

Plus het feit dat we ons allemaal schuldig maken aan een superieure houding tov van de islamitische cultuur. We vinden het prachtig, maar de westerse cultuur is toch wel veel beter.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:36

en een aanpak zoals wilders maakt deze jongeren alleen nog meer gefrustreerd en krijgen ze het nog moeilijker met het ontdekken van hun identiteit. alles is een uiting van onvrede.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:37

zipje71 schreef:
Nou ik werk bij de rechtbank in Amsterdam en het voelt af en toe als dweilen met de kraan open (en dan heb ik het vooral over zeer jeugdige Nederlanders van Marokkaanse afkomst)

Het huidige rechtssysteem en de ietwat vervreemde manier van rechtsspraak die maakt dat die jongens voortdurend weer de straat op komen is een van de redenen van het succes van de PVV.
Het is onbegrijpelijk voor een hardwerkende burger dat iemand die zijn winkel leeg steelt nauwelijks straf krijgt terwijl hij achter de tralies gaat als hij zon huftertje in elkaar mept.

Justitie doet er goed aan om adequater te straffen zodat mensen zich niet geroepen worden om eigen rechter te spelen, want dan is er echt iets mis met de samenleving.

cristel1875 als je eens naar de linkse politicus zelf luistert in plaats van wat Wilders en de Telegraaf daarover zeggen zou je weten dat je onzin uitslaat met je knuffelen

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:41

jameyskatje schreef:
en een aanpak zoals wilders maakt deze jongeren alleen nog meer gefrustreerd en krijgen ze het nog moeilijker met het ontdekken van hun identiteit. alles is een uiting van onvrede.

wat is een uiting van onvrede?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:43

sarabande schreef:
cristel1875 als je eens naar de linkse politicus zelf luistert in plaats van wat Wilders en de Telegraaf daarover zeggen zou je weten dat je onzin uitslaat met je knuffelen

:x knuffelen :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:45

zipje71 schreef:
Je bedoelt, neem ik aan, dat Wilders het een achterlijke cultuur vindt? verachterlijk is volgens mij iets anders

Oeps, ja :o
Maar daarmee plaatst hij zich mijns inziens wel boven een andere cultuur.

En Christel, ik heb vrij weinig zin om de geloof discussie hier nog een keer dunnetjes over te doen. Dat je een hekel hebt aan geloof an sich snap ik nu wel.

En ik ga met sarabande mee over de vooroordelen over linkse politici.
Oprecht en werkelijk luisteren naar elkaar is zo veel nuttiger dan schoppen en rellen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:45

Het huidige rechtsysteem is gebonden aan wat de wet zegt qua straffen en wordt zeer zeker aangestuurd door de minister van justitie. Het wordt idd tijd dat de officieren hoger kunnen eisen en de rechters hoger kunnen straffen. Nou hebben we helaas in Amsterdam nog flink wat zeer linkse rechters zitten en die helaas nog steeds geloven in het goede van de mens. Maar als dat mens op zijn 18e al tig kantjes strafblad heeft moet er maar eens drastischer en effectiever gestraft gaan worden. Ik pleit voor verplicht dienstplicht na 2x de fout ingaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:52

zipje71 schreef:
Het huidige rechtsysteem is gebonden aan wat de wet zegt qua straffen en wordt zeer zeker aangestuurd door de minister van justitie. Het wordt idd tijd dat de officieren hoger kunnen eisen en de rechters hoger kunnen straffen. Nou hebben we helaas in Amsterdam nog flink wat zeer linkse rechters zitten en die helaas nog steeds geloven in het goede van de mens. Maar als dat mens op zijn 18e al tig kantjes strafblad heeft moet er maar eens drastischer en effectiever gestraft gaan worden. Ik pleit voor verplicht dienstplicht na 2x de fout ingaan.

Er zit al decenia een CDA politicus op justitie en die hebben tot op heden geweigerd om dit, wat toch eigenlijk de wortel van de onvrede is, aan te pakken en de ter zake doende wetten te veranderen.
Dat zal met een rechtse regering waar Teeuwen waarschijnlijk minister wordt wel gebeuren, maar ook als er een paars kabinet komt verwacht ik dat die niet zo behoudend zullen zijn als Hirsch Balin en Donner.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:53

Heino schreef:
zipje71 schreef:

Oeps, ja :o
Maar daarmee plaatst hij zich mijns inziens wel boven een andere cultuur.

En Christel, ik heb vrij weinig zin om de geloof discussie hier nog een keer dunnetjes over te doen. Dat je een hekel hebt aan geloof an sich snap ik nu wel.

En ik ga met sarabande mee over de vooroordelen over linkse politici.
Oprecht en werkelijk luisteren naar elkaar is zo veel nuttiger dan schoppen en rellen.

Denken dat de linkse politici zich niet superieur voelen is imo wél je kop in het zand steken heino. Het is een verschil in aanpakken van het probleem. Maar er is een probleem namelijk; de onaangepaste islamiet. Het valt moeilijk te ontkennen dat de islam zich niet heeft aangepast aan onze cultuur. Eisen dat ze zich aanpassen is an sich al dominant gedrag van de Nederlander. Of dit nu een linkse of een rechtse politicus is.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:54

Over Wilders kan je twee meningen hebben. De eerste is de meest gangbare en wordt alom rondgebazuind: Wilders is te vergelijken met Hitler en diens praktijken en dus een gevaar dat bezworen moet worden.

De tweede hoor je amper. Hierbij wordt Wilders gelijkgesteld met hen die in de jaren dertig van de vorige eeuw waarschuwden tegen Hitler, maar die werden weggehoond omdat in een beschaafd land als Duitsland dat noooooooit zou kunnen gebeuren. Hieronder waren prominenten als Churchill . .

In deze theorie worden de huidige politiek leiders vergeleken met Chamberlain en zijn appeasement (It's peace in our time roepend na de zoveelste verkrachting van alle principes van democratie en zelfbeschikking) en degenen die riepen dat het niet zo'n vaart loopt met hen die destijds liepen met gebroken geweertjes op de revers.

Kijkend naar de praktijk lijkt theorie 2 meer plausibel dan 1. Immers: wie heeft er permanent bescherming nodig omdat hij anders vermoord wordt? Niet de aanhangers van theorie 1 . . . Wie neigt er naar geweld? Niet Wilders of zijn aanhangers, die nergens op te betrappen zijn daar waar de aanhangers van theorie 1 toch ook moeten zien dat de tegenstanders van Wilders wereldwijd toch met vele tienduizenden tot zwaar geweld bereid zijn (en dat ook uitvoeren!) en dus exact dat doen wat Hitler zijn stormtroepen ook liet doen.

Wie in welke vorm dan ook kritiek heeft op de Islam loopt kans op klappen of de dood. In Nederland al, laat staan als je een spotprent maakt van Mohamed in een Arabisch land. Wie kritiek heeft op Wilders loopt geen gevaar.

Over hoe grote delen van de moslims omgaan met vrouwen en eisen dat wij dat hier respecteren, de Sharia en wensen dat wij ook die hier respecteren zullen we het verder maar niet hebben. Noch over de duizenden leiders die alle varkens (d.i. ons) willen bestrijden en alle Joden zee indrijven en af willen maken wat Hitler begon.

Verder eist Wilders enkel dat de anderen respecteren wat wij hier hebben opgebouwd aan vrijheden en democratie, maar eisen zijn opponenten dat wij ons volledig onderwerpen, nota bene in ons eigen land, aan hun ideeen. Die je dankzij de totale steun van politiek correct Nederland nog langzaam aan ingevoerd ziet worden ook.

Als je puur naar de feiten kijkt zijn het juist de tegenstanders van Wilders die de praktijken gebruiken van Hitler. Waarmee in ieder geval is aangetoond dat de vergelijking van Wilders met Hitler kant noch wal raakt. Toch blijft dit de heersende mening.

Wie dat nog snapt mag het zeggen.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:58

christel1857 schreef:
Denken dat de linkse politici zich niet superieur voelen is imo wél je kop in het zand steken heino.

Waarom zo zwart wit?
Ik vind niet dat mijn cultuur beter is dan die van een Marokkaan uit een Islamitisch land. Het is anders, maar ik kan er niet over oordelen omdat ik ik opgegroeid ben in een cultuur met andere dominante normen en waarden.
Ik vind echter wel dat mensen zich aan moeten passen aan de dominante cultuur in een land. Maar je hebt aanpassen en je hebt jezelf volledig kwijtraken. Van mij mag een Moslim best de koran lezen en bezitten, maar Islamitisch strafrecht hoeft hier van mij niet te komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:00

jantergouw schreef:
Over Wilders kan je twee meningen hebben.

Ik kan er nog wel meer verzinnen :)* Het is een vergezocht concept, dat weet ik, om niet alles in tegenstellingen te zien, en de wereld strak in tweeen te splijten (goed-fout, links-rechts, voor-tegen etc). Maar ik zou toch willen opperen dat er een derde mogelijkheid is: dat Wilders nauwelijks een visionair is maar gewoon een hardschreeuwende, niet al te bijzonder goede politicus is, die wel errug makkelijk van z'n "dit is echt een breekpunt, anders zou het kiezersbedrog zijn" terugkwam.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:01

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Denken dat de linkse politici zich niet superieur voelen is imo wél je kop in het zand steken heino.

Waarom zo zwart wit?
Ik vind niet dat mijn cultuur beter is dan die van een Marokkaan uit een Islamitisch land. Het is anders, maar ik kan er niet over oordelen omdat ik ik opgegroeid ben in een cultuur met andere dominante normen en waarden.
Ik vind echter wel dat mensen zich aan moeten passen aan de dominante cultuur in een land. Maar je hebt aanpassen en je hebt jezelf volledig kwijtraken. Van mij mag een Moslim best de koran lezen en bezitten, maar Islamitisch strafrecht hoeft hier van mij niet te komen.

Van mij mag een moslim ook best de koran lezen en bezitten, en islamitisch strafrecht hoeft van mij ook niet.
Ook ik vind dat mensen zich moeten aanpassen aan de dominante cultuur in een land. Maar vraag je eens af waarom je eigenlijk vind dat de ene cultuur zich moet aanpassen aan de ander. En welke cultuur moet zich dan aanpassen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:03

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
Over Wilders kan je twee meningen hebben.

Ik kan er nog wel meer verzinnen :)* Het is een vergezocht concept, dat weet ik, om niet alles in tegenstellingen te zien, en de wereld strak in tweeen te splijten (goed-fout, links-rechts, voor-tegen etc). Maar ik zou toch willen opperen dat er een derde mogelijkheid is: dat Wilders nauwelijks een visionair is maar gewoon een hardschreeuwende, niet al te bijzonder goede politicus is, die wel errug makkelijk van z'n "dit is echt een breekpunt, anders zou het kiezersbedrog zijn" terugkwam.

ook een mogelijkheid die wie in acht moeten nemen. Helaas heeft iedereen al gestemd en ben je dus te laat ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:03

@ Jantergouw, je benoemd het allemaal wel heel mooi, maar heb je wel eens een aivd rapport gelezen?? De dreigen van islamieten is op dit moment nihil. Beide theorieën van jou vind ik niet plausibel, hoe jij het stelt zelfs denigrerend naar de slachtoffers van de tweede wereld oorlog.