Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:17

slimmerik schreef:
Er wordt volgens mij expres geziekt door mensen die vinden dat Joran mishandeld, verkracht en gevierendeeld moet worden na de uitspraak en nog liever misschien ervoor.

Men gooit (steeds opnieuw :j ) met de term dat mensen die dat niet vinden, geen medelijden hebben met die meiskes, maar medelijden hebben met Joran.

Men beschuldigt ons zelfs van heulen met de vijand. :?

Alleen omdat wij vinden dat hij en ook andere mensen die daar of in andere slechte gevangenissen zitten, niet zwaarder gestraft hoeven te worden dan de uitspraak is.

Voor mij onbegrijpelijk. :?

Je gooit een heleboel in andere context geplaatste uitspraken door elkaar, dus begrijpelijk dat dat onbegrijpelijk voor je wordt.
Wellicht alles waar je nu aan refereert eens even rustig in de juiste context doorlezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:19

Sarabande, als ik kijk naar de berichten van FaberSmid moet ik Slimmerik toch gelijk geven. Wellicht kun je zelf ook even het topic doorlezen? Er zijn ook al veel aanvallende berichten verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:24

Begreep de ommezwaai al niet, ;) Nu nog minder maar dat is een ander verhaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:26

Ja je hoeft me niet te begrijpen, maar het zou fijn als je respect hebt voor mijn mening, ik heb ook respect voor die van jou.

Vulina

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:31

Sorry, maar ik snap je ook niet meer.

Je hoopt dat hij weg rot, met alles er op en er aan???
O ja, maar niet in die gevangenis???

Vreemd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:32

Vulina schreef:

Vreemd

Nee. Je leest verkeerd. Toen ik het voor het eerst hoorde, hoopTE ik dat hij het zo slecht mogelijk zou krijgen. Maar daar ben ik op teruggekomen. Zodoende

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:34

slimmerik schreef:
Er wordt volgens mij expres geziekt door mensen die vinden dat Joran mishandeld, verkracht en gevierendeeld moet worden na de uitspraak en nog liever misschien ervoor.

Men gooit (steeds opnieuw :j ) met de term dat mensen die dat niet vinden, geen medelijden hebben met die meiskes, maar medelijden hebben met Joran.

Alleen omdat wij vinden dat hij en ook andere mensen die daar of in andere slechte gevangenissen zitten, niet zwaarder gestraft hoeven te worden dan de uitspraak is.

Dus die een anderen mening delen schrijven hun mening om die te zieken (neem aan dat u met zieken in de richting van rellen of zoiets doet bedoelen? Vraag het u als buitenlander die de nederlandse taal niet gewoon is.)
Is het niet toegestaan ieder zijn mening te vormen en uiten? Zo ook die niet positief over en voor jvds denken? Wordt er ook niet steeds herhaald medeleven enzovoorts voor jvds te krijgen en hebben? En waarom is een anderen mening en wederom reageren zieken of rellen?
Ik zou huichelen als ik positief over en voor jvds zou schrijven, mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers en niet de daders.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:35

Vulina schreef:

Vreemd

Ik vind het niet zo moeilijk hoor. Dat was waarschijnlijk haar eerste gedachte, uit boosheid. Later heeft ze er over nagedacht en besloten dat de situatie in Peru toch wel heel mens-onwaardig is en dat dit toch eigenlijk niet kan.

Snap je het nu beter?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:36

Ok.. Wel een erg grote omslag zo in eens??

Ja ik snap het wel, maar ik snap niet dat je zo snel van gedachten kunt veranderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:37

Vulina schreef:
Ok.. Wel een erg grote omslag zo in eens??

Ja ik snap het wel, maar ik snap niet dat je zo snel van gedachten kunt veranderen.

Ik ben een mens. Ik kan ook impulsief zijn. Ik had geen mening moeten plaatsen zonder me in het onderwerp te verdiepen, ik geef grif toe dat ik daar fout zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:38

MarcoBorsato schreef:
[NM] Joran v/d Sloot verdacht van moord

Je was me voor :D ! Ik geef toe dat mijn eerste gedachte was; ik hoop dat ie daar wegrot met alles er op en er aan. Maar ik had die gevangenis onderschat, en als ik er goed over nadenk, vind ik zo'n gevangenis te erg.

edit: leesteken veranderd. Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Goh even snel je bericht gewijzigd (20 minuten later) voor het oeps gevoel? Sorrie ik kan zo weinig met jou mening die kan blijkbaar alle kanten uitgaan, erg verwarrend in een discussie die toch erg gevoelig kan liggen bij mensen.
En heb jou juist de opmerking zwart wit horen noemen, dit zijn twee uitersten Lievelie erg verwarrend en zoek de oprechtheid naar Joran toe

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:38

FaberSmid schreef:
slimmerik schreef:

Dus die een anderen mening delen schrijven hun mening om die te zieken (neem aan dat u met zieken in de richting van rellen of zoiets doet bedoelen? Vraag het u als buitenlander die de nederlandse taal niet gewoon is.)
Is het niet toegestaan ieder zijn mening te vormen en uiten? Zo ook die niet positief over en voor jvds denken? Wordt er ook niet steeds herhaald medeleven enzovoorts voor jvds te krijgen en hebben? En waarom is een anderen mening en wederom reageren zieken of rellen?
Ik zou huichelen als ik positief over en voor jvds zou schrijven, mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers en niet de daders.

FaberSmid, wil jij voor mij de berichten eruit filteren waarin specifiek gezegd wordt dat mensen die vinden dat Joran mishandeld mag worden hun mond moeten houden?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:39

MarcoBorsato schreef:
Sarabande, als ik kijk naar de berichten van FaberSmid moet ik Slimmerik toch gelijk geven. Wellicht kun je zelf ook even het topic doorlezen? Er zijn ook al veel aanvallende berichten verwijderd

Ik val niemand persoonlijk aan, maar schrijf mijn mening zoals ieder dat recht heeft.
Dat mijn schrijven als persoonlijk wordt ervaren en daar op temmen doet is mijn recht van meningsuiting ontnemen. En zo ook bij anderen, waarom zo aangesproken voelen en als aanval ervaren?
Bij u staat nu geschreven dat u van tegen naar voor jvds bent veranderd, dat is uw goed recht zal u mij niet over horen of zien temmen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:39

FaberSmid schreef:
Wordt er ook niet steeds herhaald medeleven enzovoorts voor jvds te krijgen en hebben?

WAAR wordt medeleven gevraagd en wat bedoel je met ENZOVOORTS.

Bovendien beschuldig je mensen GEEN medelijden te hebben met de slachtoffers en hun familie. Geef eens een voorbeeld van zo'n post.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:40

ik voor een vind het moedig lieveli! Er is niks menselijker dan je mening bij stellen naar aanleiding van achteraf verkregen informatie........... alleen durven veel mensen dat niet toe te geven.

Chappau, en dat hoeft zeker niet verantwoord te worden hoor!!!

ook al ben ik het niet met je eens, en mag hij van mij daar fijn blijven :D :D :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:40

Chiqa schreef:
MarcoBorsato schreef:
[NM] Joran v/d Sloot verdacht van moord

Je was me voor :D ! Ik geef toe dat mijn eerste gedachte was; ik hoop dat ie daar wegrot met alles er op en er aan. Maar ik had die gevangenis onderschat, en als ik er goed over nadenk, vind ik zo'n gevangenis te erg.

edit: leesteken veranderd. Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Goh even snel je bericht gewijzigd (20 minuten later) voor het oeps gevoel? Sorrie ik kan zo weinig met jou mening die kan blijkbaar alle kanten uitgaan, erg verwarrend in een discussie die toch erg gevoelig kan liggen bij mensen.
En heb jou juist de opmerking zwart wit horen noemen, dit zijn twee uitersten Lievelie erg verwarrend en zoek de oprechtheid naar Joran toe

Nee, ik heb mijn bericht gewijzigd, daar waar nu een ; staat stond eerst een , . Ik heb geen oeps gevoel en ik heb ook niet het idee dat mijn mening alle kanten uitgaat en dat ik verwarrend ben. Ik geloof niet dat ik zwart wit denk. Als jij mij verwarrend vind is dat niet mijn verlies.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:42

FaberSmid schreef:
Bij u staat nu geschreven dat u van tegen naar voor jvds bent veranderd, dat is uw goed recht zal u mij niet over horen of zien temmen.

Voor en tegen JvdS? Dus als je vindt dat hij niet in Peru hoort te zitten, ben je vóór JvdS?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:43

Dit topic gaat alleen nog maar over mensen die wel en mensen die het niks kan schelen of Joran de rest van zijn leven onder menswaardige omstandigheden zal doorbrengen.

Voor Joran deze moord bekende waren er nogal wat mensen die het schandelijk vonden als je Joran een ettertje vond, ook zijn moeder en broertjes worden er dan bijgehaald, wat ik vrij onzinnig vind als verzachtende omstandigheid.

Omdat de titel van dit topic ook al achterhaald is zou het wellicht beter zijn om een nieuw te maken als de gebeurtenissen daar aanleiding toe geven
Want elkaar beschuldigen omdat we een verschillende mening hebben is zo langzamerhand niet zo boeiend meer.

slimmerik

Kan me je ommekeer ook wel voorstellen lieveli, eerst kwam er een verkeerd persbericht van Amnesty naar buiten dat in Peru de mensenrechten gehandhaafd werden in de gevangenis.

Inmiddels geven de directies het tegendeel toe.

horseyfries

Ze zei wel iets meer dan dat..... wegrotten???

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:44

sarabande schreef:
Dit topic gaat alleen nog maar over mensen die wel en mensen die het niks kan schelen of Joran de rest van zijn leven onder menswaardige omstandigheden zal doorbrengen.

Voor Joran deze moord bekende waren er nogal wat mensen die het schandelijk vonden als je Joran een ettertje vond, ook zijn moeder en broertjes worden er dan bijgehaald, wat ik vrij onzinnig vind als verzachtende omstandigheid.

Omdat de titel van dit topic ook al achterhaald is zou het wellicht beter zijn om een nieuw te maken als de gebeurtenissen daar aanleiding toe geven
Want elkaar beschuldigen omdat we een verschillende mening hebben is zo langzamerhand niet zo boeiend meer.

Het wordt wel weer erg boeiend als mensen radicaal van mening verandert blijken te zijn natuurlijk... :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:45

horseyfries schreef:
Ze zei wel iets meer dan dat..... wegrotten???

Ja dat klopt. Dat ontken ik toch ook niet? En ik vind het nog steeds afschuwelijk wat hij gedaan heeft, en hij moet zeker gestraft worden. Maar ik heb mijn mening over het wegrotten bij gesteld. Vind je dat vervelend?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:47

horseyfries schreef:
Het wordt wel weer erg boeiend als mensen radicaal van mening verandert blijken te zijn natuurlijk... :P

Dat siert de mensen juist. Een teken dat er gelezen en geluisterd wordt. En dat ook volmondig toegeven dwingt respect af.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:51

Zullen we het nu weer over "Joran van der Sloot, verdacht van moord" hebben???

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:52

bnb schreef:
toot schreef:
ik vind het ronduit zielig voor hem.
Ik ben er van overtuigd dat psygiche pijn veel erger is dan fysieke pijn.
Ik denk ook niet dat iemand geholpen is om joran (of wie dan ook) in een gevangenis te stoppen als castro castro.
Zelf ik kom daar als een freak uit!
Wat wil je in z`n omgeving, dat is het andere punt van sociale controle!Je word daar gewoon gestimuleerd om
crimineele gedachten te hebben.
Nee geef die kerels therapie erbij en laat ze zelf eens zien wat ze verkeerd hebben gedaan,
ga zolang met ze in therapie dat ze beseffen wat voor leed ze hebben aangebracht.

Ook vind ik het vrij sneu hoe joran werd getoond aan de massa, ronduit schandalig!
ZO ga je niet met mensen om, of het nou e buurman is of joran van der sloot.

Even offtopic : ik heb z`n respect voor de vader stephanie, dat hij zei:
Ik voel geen wraakgevoel voor joran.
Respect hoor! _/-\o_

Ik vind dit echt niet van deze wereld! :n
Deze jongen heeft twee meisjes vermoord!!!!!!
Ik zou jouw reactie weleens willen horen als een van hen jouw zusje, nichtje, vriendinnetje was geweest!
Zou je het dan nog zielig voor hem vinden????
Zou je dan nog het idee-fixe hebben dat therapie hem wel zou doen inzien wat hij nou helemaal verkeerd heeft gedaan???
Zou je het dan nog steeds sneu voor die arme Joran vinden zoals hij aan de pers werd getoond???
Dit ventje is een koelbloedige moordenaar,heb je de beelden gezien toen hij uit zijn hotelkamer kwam, geen emotie, geen angst, en hij had net een leven beeindigd!!!
Jajaja die 'arme 'Joran' .
Enne de buurman zal zo niet aan de pers getoond worden als hij gewoon de buurman is hoor........dit is alleen voorbehouden aan criminelen, misdadigers en moordenaars!!!!

Ja dan zou ik het nog steeds sneu vinden, sneu dat iemand zo vervormd is en al het goede uit de mens
is verdwenen.