Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Zoals ik al eerder zei: de waarheid licht meestal dichtbij de meest logische verklaring en dat zou wel eens heel goed een ongelukje met een slaapmiddel kunnen zijn geweest...
russel schreef:Kate zou in voorarrest komen , maar ze smeerden 'm, weet je wel? Verder werkt het hier allemaal anders dan in andere landen, dat heb ik ook al uitgelegd, want jullie hebben de staus "arguido"niet. Verder is het ook nog zo dat er nu net een wet is daargekomen dat ze niet langer dan ene bepaalde tijd in voorarrest mogen zitten, nu lopen er dus weer een paar honderd vrijgelaten criminelen rond, waaronder een seriemoordenaar, tot ze berecht worden.Misschien, wetende dat deze rechtzaak op zich laat wachten, heeft dat ook meegespeeld (al was er dus wel sprake dat ze in voorarrest moest komen). In Enegland werkt het blijkbaar anders en kunnen ze ze niet in voorarrest zetten, wellicht.Dat er geen feiten naar buiten gebracht worden, is altijd zo. Zo werkt een professioneel korps, maar het is toch dan wel duidelijk dat als de McCann's niet in voorarrest zitten dat er geen officiële aanklacht tegen ze is?
Lusitana schreef:russel schreef:Kate zou in voorarrest komen , maar ze smeerden 'm, weet je wel? Verder werkt het hier allemaal anders dan in andere landen, dat heb ik ook al uitgelegd, want jullie hebben de staus "arguido"niet. Verder is het ook nog zo dat er nu net een wet is daargekomen dat ze niet langer dan ene bepaalde tijd in voorarrest mogen zitten, nu lopen er dus weer een paar honderd vrijgelaten criminelen rond, waaronder een seriemoordenaar, tot ze berecht worden.Misschien, wetende dat deze rechtzaak op zich laat wachten, heeft dat ook meegespeeld (al was er dus wel sprake dat ze in voorarrest moest komen). In Enegland werkt het blijkbaar anders en kunnen ze ze niet in voorarrest zetten, wellicht.Dat er geen feiten naar buiten gebracht worden, is altijd zo. Zo werkt een professioneel korps, maar het is toch dan wel duidelijk dat als de McCann's niet in voorarrest zitten dat er geen officiële aanklacht tegen ze is?
Ze hebben er nog een advokaat bijgenomen, nog een Portuigees. (Ze hebebn al een andere portugese advokaat). Ik heb geen idee waarom ze denken een heel leger advokaten nodig te hebben.
Kimberley77 schreef:Wat gewoon het nadeel is hierbij, is dat er zoveel kranten iets willen melden, waardoor er de speculaties komen..en ik speculeer driftig mee
Ik denk dat er helemaal niets mis is met gedachtegangen vrij te geven, hoe denk je dat het binnen een rechercheteam aan toe gaat, daar worden aan de hand van wat gevonden zaken ook flink gebrainstormd..hoewel dat heel wat anders is dan speculeren..(zo zie ik dat tenminste).
wat wel erg vervelend is, is dat ik geregeld hier gebrainstorm de kop ingedrukt zie worden en dat is denk ik nergens voor nodig
russel schreef:Lusitana, ik noemde dat omdat er op die weg gespeculeerd is en wordt en jij dat subiet van de hand wees, volgens jouw is dat pertinent niet mogelijk met de Portugese politie. Let wel dat bijna alles, op speculaties is gebaseerd in dit topic. Het speldeknopje wat er aan feiten is, is nog niet tot een zaak gekomen.
Openstaan voor alle mogelijkheden is wel iets wat het zo objectief mogelijk houdt. Wegen sluiten omdat dat niet in het straatje past is blinde vlekken creeeren.
russel schreef:[Lusitana, ze smeerden hem!! Wat een stelling. Ze is toch in Engeland?? Ik heb eerder gezegd dat je hatelijk was naar Kate en dat werd mij kwalijk genomen, maar je verbergt je gevoel niet onder stoelen of banken. Ik zou het prettig vinden als je objectief je woorden kiest. Zo wordt er wel een sfeer gecreeert en een ieder die niet jouw gevoel volgt wordt afgekat. Die is dan ineens negatief of zo. Er is wel een duidelijk trend gezet in het topic. Wij krijgen totaal geen speelruimte van jouw. Beetje professionelere houding lijkt mij wel op zijn plaats. Of moet ik maar niet meer posten, is dat de bedoeling??
russel schreef:Ze hebben al een Portugese advokaat, ze nemen er een BIJ, even goed lezen.Misschien is het wel slim om een Portugese advokaat te nemen, hij kent de Portugese wet, spreekt de taal en heeft toegang tot Justitie.
russel schreef:Jij vraagt om een motief. Waarom moet ik een motief geven?
russel schreef:Heb jij een verklaring voor die injectienaald? Waarom geen beschermende kleding als je een PD bezoekt als je als eenheid het neusje van de zalm bent binnen een corps? Dat is toch kennisgebrek? Geen corruptie, maar kennisgebrek en daar kan ook misbruik van gemaakt worden zowel extern als INtern.
russel schreef:Lusitana, ze smeerden hem!! Wat een stelling. Ze is toch in Engeland?? Ik heb eerder gezegd dat je hatelijk was naar Kate en dat werd mij kwalijk genomen, maar je verbergt je gevoel niet onder stoelen of banken. Ik zou het prettig vinden als je objectief je woorden kiest. Zo wordt er wel een sfeer gecreeert en een ieder die niet jouw gevoel volgt wordt afgekat. Die is dan ineens negatief of zo. Er is wel een duidelijk trend gezet in het topic. Wij krijgen totaal geen speelruimte van jouw. Beetje professionelere houding lijkt mij wel op zijn plaats. Of moet ik maar niet meer posten, is dat de bedoeling??
Babootje schreef:De vraag aan wie van de kinderen het slaapmiddel is gegeven, blijft een hele interessante (naar mijn mening cruciale) vraag. Er IS een slaapmiddel gevonden in de onderzochte sporen. Wie van de kinderen is gedrogeerd en waarom. Daar moeten ze maar eens antwoord op geven. Ze willen graag een leugendetectortest heb ik gelezen.