Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:22

Klopt, heel veel vrouwen ( toen meisjes) zijn allang bekend omdat ze hun verhaal hebben verteld en er zijn er ook een aantal die een deal hebben gesloten ( geld ) . Zij mogen meestal niets zeggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:31

Volgens mij kun je met zoiets strafbaars het niet afkopen.
Ik denk eerder dat het nu brave huisvrouwen zijn die er niet op zitten te wachten dat hun man er achter komt wat ze in het verleden gebeurd is.

Overigens wat zou Melania hiervan weten... zij heeft Trump tenslotte leren kennen op een feestje bij Epstein??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:40

Er is al 200 miljoen dollar aan ruim 200 slachtoffers betaald, 17 jaar geleden waren er al rechtszaken maar toen bleven de misbruikers redelijk buiten schot .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:41

Maxwell heeft nu de SC gevraagd om haar veroordeling ongedaan te maken. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:49

Ik hoop oprecht dat dit hem en die hele kliek, de das om gaat doen, en dat al hun slachtoffers gerechtigheid krijgen.

Bijna al de berichten over Trump trok ik, deels, mentaal in twijfel. Dit niet, er komt te veel bovendrijven nu.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:51

mylittlejoy schreef:
Maxwell heeft nu de SC gevraagd om haar veroordeling ongedaan te maken. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Waarschijnlijk door het beschuldigen van enkele democraten, gevallen republikeinen en miljardairs.

Daarna pardon en een groots onthaal van Trump.

Verwacht ik.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:58

Ailill schreef:
Ik hoop oprecht dat dit hem en die hele kliek, de das om gaat doen, en dat al hun slachtoffers gerechtigheid krijgen.

Bijna al de berichten over Trump trok ik, deels, mentaal in twijfel. Dit niet, er komt te veel bovendrijven nu.

[ Video ]

Ik krijg een error dat Edge (mijn browser) dit niet wil laten zien, kan je omschrijven waar dit over gaat?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:04

Telpeva schreef:
Ailill schreef:

[ Video ]

Ik krijg een error dat Edge (mijn browser) dit niet wil laten zien, kan je omschrijven waar dit over gaat?

NOS op 3 heeft ook een yt-kanaal : filmpje daar :
https://www.youtube.com/watch?v=bTrt_tcMNmE

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:10

Dank Tamary, deze explainer inderdaad.

De link tussen (de) Epstein (files) en Trump.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:10

Epstein was trouwens joods en een hooggeplaatste Joodse regeringsmedewerker uit Israël is gezien ( regelmatig) bij zijn huis in New York. If the puzzle falls together .
Daarnaast ontbreekt uit de vrijgegeven video van zijn cel ruim twee minuten op het tijdstip dat hij zichzelf opgehangen zou hebben, het stinkt aan alle kanten. Het schandaal kan nog wel een ms veel groter zijn dan wij denken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:56

Interessant filmpje inderdaad, dankjewel voor het delen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 07:08

Nou dat filmpje was een waste of time zeg...daar zit echt geen kruimel nieuwe informatie tussen als je de afgelopen tijd een heel klein beetje opgelet hebt.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 07:51

Ik vind het jammer dat het voorbeeld van Gisèle vs Dominic Pelicot niet wordt gevolgd. Waarom schamen de mensen die de schoolmeisjes hebben gegroomd en verkracht zich niet? De meisjes zijn nu vrouwen en die oude voornamelijk kerels maar ook Ghiselle zijn viezerikken die zich diep zouden moeten schamen in plaats van over documenten bakkeleien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:04

pmarena schreef:
Nou dat filmpje was een waste of time zeg...daar zit echt geen kruimel nieuwe informatie tussen als je de afgelopen tijd een heel klein beetje opgelet hebt.

Dat doet niet iedereen , hoeft men het geen waste of time te noemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:11

Ik vind het voorwoord bij de link, van:
Citaat:

wel erg de indruk wekken dat er nieuwe dingen ter sprake komen die dan boven zouden zijn komen drijven.

Maar het is slechts een samenvatting of uitleg van wie / wat is 'Epstein' en wat heeft Trump er mee te maken. Hartstikke leuk als je er nauwelijks wat vanaf weet maar voor degenen die wel wat basis kennis hebben is mijn goedbedoelde advies dat je er geen tijd in hoeft te stoppen want ja, dan is het een waste of time.

Tegelijk is het wèl informatief voor iemand die er nog nauwelijks wat vanaf weet :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:24

Ik heb al een filmpje gezien van een gevangenbewaarder die daar werkte, die vertelde dat het filmpje uit 2 delen bestaat die slordig aan elkaar geplakt zijn en zelfs zijn opgenomen op 2 verschillende verdiepingen.

GTST is er niets bij :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:40

Je kunt je afvragen of het allemaal al niet te laat is als je zet hoe ver de democratie in de VS al is afgebrokkeld.
Aan het einde worden de Epstein files ook nog kort besproken.

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/spr ... merika-nog

Het is maar te hopen dat de midterms nog vrij genoeg gehouden kunnen worden om dit te kantelen. Als je dit luistert dan voelen de Epstein files bijna als een laatste strohalm.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:47

DubbelFun schreef:
Ik heb al een filmpje gezien van een gevangenbewaarder die daar werkte, die vertelde dat het filmpje uit 2 delen bestaat die slordig aan elkaar geplakt zijn en zelfs zijn opgenomen op 2 verschillende verdiepingen.

GTST is er niets bij :)

Wat mij wel opviel is dat de camerahoek verandert na de knip. Alsof iemand tussendoor de camera heeft versteld of er tegen heeft geduwd, of een andere camera kan ook inderdaad, maar dat zou toch moeten opvallen? Of zijn die ruimtes allemaal exact hetzelfde?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:58

Ik denk dat de ruimtes wel gelijk zijn, net als in een flatgebouw zeg maar :).
Alleen dat die 'kantoortjes' er ook precies gelijk uit zien vind ik dan wel weer apart.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 08:58

pmarena schreef:
Ik kon de samenvatting in een paar minuten wel waarderen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 09:55

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 12:09

Loretta schreef:
Je kunt je afvragen of het allemaal al niet te laat is als je zet hoe ver de democratie in de VS al is afgebrokkeld.
Aan het einde worden de Epstein files ook nog kort besproken.

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/spr ... merika-nog

Het is maar te hopen dat de midterms nog vrij genoeg gehouden kunnen worden om dit te kantelen. Als je dit luistert dan voelen de Epstein files bijna als een laatste strohalm.

Het heeft in ieder geval invloed op de publieke opinie. Laten we hopen dat het genoeg is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 12:28

En om nog maar even te illustreren hoe dom de Russen zijn...

Door de Russische bezetting zit de regio Donetsk zonder water.

De regio kampt momenteel met extreme hitte en water is vrijwel volledig schaars. Zowel drink- als technisch water moet nu geleverd worden aan meer dan 1,2 miljoen inwoners van Donetsk en Makijivka, evenals aan een half miljoen mensen in andere steden.

Ook voor Russische soldaten van de militaire groeperingen "Centrum" en "Oost" is er een watertekort.

De uitzichtloosheid van de situatie is niet dat er geen watertoevoer mogelijk is vanwege lekkende leidingen, vernielde waterinlaten en pompstations. De echte ramp is dat het water zelf fysiek op is.
In het Donetsk-kolenbekken zijn bijna alle mijnen tijdens de bezetting onder water komen te staan. Zolang de mijnen in bedrijf waren of in een droog reservoir lagen, werd er regelmatig water weggepompt. Maar nadat de Russische troepen de stad in 2014 hadden bezet, verkochten ze eerst alle apparatuur uit deze mijnen als schroot en lieten ze vervolgens alles onder water lopen.
Het overstromen van de mijnen betekent dat het wegpompen van water werd stopgezet - verstoorde waterlagen, ondergrondse rivieren, enz. doen hun werk. De tragedie is dat zodra een mijn volloopt, de inhoud zich vermengt met deze grondwaterlagen. De resulterende overdruk dwingt dit mijnwater naar de oppervlakte, waardoor enorme roestkleurige moerassen ontstaan - dat is ijzeroxide.

Als gevolg hiervan zijn alle wateren in de Donbas nu onbruikbaar voor welk gebruik dan ook. Dit is een enorme milieuramp waar niemand het over heeft.

Er wordt nu geprobeerd om het leger en de bevolking van water te voorzien dmv watertrucks
https://x.com/Gerashchenko_en/status/19 ... 7939541362

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 06:31

https://religionnews.com/2025/07/30/eva ... -overturn/

Een evangelische groep heeft gevraagd om Obergefel te overturnen (same sex marriage). Nog niet bekend of de SC de zaak aan zal nemen.

Een ding ben ik het met ze eens: het was een kwestie van tijd voor iemand het zou proberen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 06:42

Ik kan daar echt met mn verstand niet bij.. gelukkig is er ook nog steeds een tegenstroming

https://religionnews.com/2025/01/28/fai ... gislature/

Zinnen zoals dit:
“The U.S. Supreme Court ignored the law of God when it unconstitutionally required every state to recognize same-sex marriage. Idaho has remained complicit in those actions for too long,” said Edward Clark, a policy assistant for the center. “We wish to see a world where the state of Idaho is again permitted to acknowledge and enforce God’s design for marriage and family.”
in 2025, ik vind het bizar.
"the law of God".. het blijft bij mij overkomen als een fantasy verhaal.. (en dat is wellicht respectloos naar religie, maar ik heb er ook gewoon echt niks mee)
Maar er is in dit topic al vaker gesuggereerd dat een groot deel van Amerika gebaseerd is op religie. Ik ben altijd verbaast dat religie zo vaak naar boven komt. Wij zijn dat hier denk heel niet meer gewend?