journee schreef:prompter schreef:Ik zat het net te lezen Juval, dit gaat toch echt grenzen over.
Mee eens. Dit heeft niets met demonstratie of actievoeren te maken, maar is bewust mensen kwetsen. Het is niet of het winkel personeel zo maar naar huis kan gaan. Dat het winkel personeel ook niet meer open stond voor een gesprek kan ik ook helemaal begrijpen. Gewoon een hele domme, kinderachtige en foute actie.
Citaat:Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
Ik vind het puur terrorisme.
En voordat iemand wil vergelijken: dat vind ik ook van een boer die de deur van een provinciehuis sloopte toen.
Waarbij mij dan denk ik nu ook wel een verschil in valt:
De boeren was een soort ongeorganiseerde oproep op FB waar honderden 'gewone mensen' aan mee deden.
Als ik dit lees, met we doen het al in Frankrijk en we beginnen klein en ww hebben grote plannen.
Dat voelt voor mij anders? Maar misschien heb ik dat omdat het mijn standpunten niet zijn? Ben benieuwd hoe de rest dat ziet.
Ik vind demonstreren een recht van burgers denk ik, niet van gestroomlijnde organisaties ofzo? Kan het niet zo goed verwoorden merk ik.
Een halvering van de veestapel en de boerenstand is toch een verder-van-je-bed-show dus gooien we hen maar voor de bus.