Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Aan de andere kant, hoe verstandig is het om in zo'n dichtbevolkt land nog meer mensen te willen? Ergens gaat het spaak lopen qua hoeveel mensen er per km2 kunnen leven alleen al qua infrastructuur mogelijkheden. Over zaken als groene ruimte en voedselvoorziening gaat het dan al niet eens, want daar is zeker geen ruimte voor. Idem qua duurzame energievoorzieningen, want die kan je niet stapelen.
Wanneer heeft er iemand het lef om de vraag te stellen en opdracht te geven om uit te zoeken wat eigenlijk minimum en maximum is qua aantal mensen km2 voor een moderne samenleving die ook nog eens redelijk zelfvoorzienend is?
Loretta schreef:Elisa2 schreef:Nee sterker nog, ze gaan een wet tekenen waarbij ze Nederlandse mensen uit huis kunnen plaatsen.
Serieus? Heb je daar een bron van?
chevax schreef:Ik denk dat we met z'n allen erg verwend zijn geraakt, ondanks ons gezamenlijke geklaag. Ik denk dat we het grosso modo zo goed hebben dat we geen echte tegenslag meer gewend zijn. Het is te eenvoudig om altijd maar te zeggen dat "ze" iets bedenken. "We" hebben stemrecht en kunnen daarmee invloed uitoefenen. "We" hebben ook de verantwoordelijkheid voor ons eigen geluk. "We" zijn misschien iets teveel gewend geraakt dat "ze" het oplossen.
Elisa2 schreef:https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... plaatsing/
Dit bedoel ik, en ja we mogen hopen dat het alleen om kantoorpanden oid gaan. Maar in Malden zijn er ook Nederlandse jongeren uit hun anti kraak woning gezet omdat deze naar vluchtelingen gaat. En het gemene er aan is dat deze jongeren daar woonden omdat ze geen normale woning kunnen krijgen. Die staan dus gewoon op straat..
Dit bedoel ik, en ja we mogen hopen dat het alleen om kantoorpanden oid gaan. Maar in Malden zijn er ook Nederlandse jongeren uit hun anti kraak woning gezet omdat deze naar vluchtelingen gaat. En het gemene er aan is dat deze jongeren daar woonden omdat ze geen normale woning kunnen krijgen. Die staan dus gewoon op straat..
Loretta schreef:chevax schreef:Ik denk dat we met z'n allen erg verwend zijn geraakt, ondanks ons gezamenlijke geklaag. Ik denk dat we het grosso modo zo goed hebben dat we geen echte tegenslag meer gewend zijn. Het is te eenvoudig om altijd maar te zeggen dat "ze" iets bedenken. "We" hebben stemrecht en kunnen daarmee invloed uitoefenen. "We" hebben ook de verantwoordelijkheid voor ons eigen geluk. "We" zijn misschien iets teveel gewend geraakt dat "ze" het oplossen.
Verwend?
De wachtlijst voor een sociale huurwoning is in veel steden langer dan de wachtlijst in de DDR voor een trabie was.
IMANDRA schreef:Elisa2 schreef:https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... plaatsing/
Dit bedoel ik, en ja we mogen hopen dat het alleen om kantoorpanden oid gaan. Maar in Malden zijn er ook Nederlandse jongeren uit hun anti kraak woning gezet omdat deze naar vluchtelingen gaat. En het gemene er aan is dat deze jongeren daar woonden omdat ze geen normale woning kunnen krijgen. Die staan dus gewoon op straat..Want de BBB is een mooie, objectieve en genuanceerde bron.
En anti-kraak is tijdelijk.. Dat weet je als je daarin gaat, dat je in principe elk moment eruit kan worden gegooid. als ze daar een nieuwe bestemming voor hebben gevonden dan is het jammer maar helaas voor de anti-krakers.
Dat ze uit de anti-kraak zijn gezet is dan ook niet het issue. Dat er geen goede woning voor ze beschikbaar is wél.
elnienjo schreef:Elisa2 schreef:https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... plaatsing/
Dit lees ik inmiddels al vaker dat Nederlandse antikraakbewoners eruit worden gezet om vluchtelingen te huisvesten. Dat vind ik ook bizar. Die mensen zullen niet voor de lol antikraak wonen tenslotte.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Want de BBB is een mooie, objectieve en genuanceerde bron.
En anti-kraak is tijdelijk.. Dat weet je als je daarin gaat, dat je in principe elk moment eruit kan worden gegooid. als ze daar een nieuwe bestemming voor hebben gevonden dan is het jammer maar helaas voor de anti-krakers.
Dat ze uit de anti-kraak zijn gezet is dan ook niet het issue. Dat er geen goede woning voor ze beschikbaar is wél.
Die jongeren hadden een sociale huurwoning moeten kunnen huren. Maar door wanbeleid zijn die er niet. Antikraak is dan de enige oplossing. Vervolgens is het dan extra wrang als je er voor een andere groep uit moet.
Meer van dit soort gebeurtenissen zorgen er voor dat er over een tijdje hele andere geluiden over Oekrainers te horen zijn. En dat is natuurlijk erg treurig.
Loretta schreef:chevax schreef:Ik denk dat we met z'n allen erg verwend zijn geraakt, ondanks ons gezamenlijke geklaag. Ik denk dat we het grosso modo zo goed hebben dat we geen echte tegenslag meer gewend zijn. Het is te eenvoudig om altijd maar te zeggen dat "ze" iets bedenken. "We" hebben stemrecht en kunnen daarmee invloed uitoefenen. "We" hebben ook de verantwoordelijkheid voor ons eigen geluk. "We" zijn misschien iets teveel gewend geraakt dat "ze" het oplossen.
Verwend?
De wachtlijst voor een sociale huurwoning is in veel steden langer dan de wachtlijst in de DDR voor een trabie was.
Echwel schreef:Ben het best wel eens met Chevax
Als er een woning wordt gekocht moet er gelijk een nieuwe keuken en badkamer in..
Wachten kan niet en dan ook nog met alles erop en eraan..
Hier in het oosten zijn er ook best wel huurwoningen maar ook daar wil men nieuwe keuken enz...
bigone schreef:Echwel,
Dat is verwend, even flink poetsen, paar potten verf en laminaat en je kunt prima wonen.
Ons eerste huis was een bovenkamertje, 7 bij 3,5 . Dat was keuken, kamer en slaapkamer. Badkamer moest gedeeld worden met bewoners en toilet ook.
Prima drie jaar gewoond en flink gespaard . Een gewoon bed paste er niet eens in, 120 bij 190 onder een schuine kant. Leuk? Nee hoor lang niet altijd maar we waren samen.
IMANDRA schreef:Ik vraag me echt af of starters die grote moeite hebben met een woning vinden echt zo denken. De starters die ik ken in ieder geval niet.