Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:03

Vier straaljagers heb de lucht ruimte boven Zweden gekrenkt.
Bron / Noorse dagblad

In mijn thuisstad in Noorwegen ligt ineens Amerikaans militaire met twee kleine zeevaartuigen. Of er moet een oefening zijn of ze zijn bezig met zich plaatsen als het echt nodig zal zijn. Bron - vrienden en mijn locale krant.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:05

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:05

Pandora2 schreef:
Jis_ schreef:
Net een filmpje gezien waarin een jonge Russische soldaat eten en drinken krijgt van Burgers in Oekraïne en zijn moeder kon bellen, jongen was in tranen…

<3

De Oekraïners om het jong heen (deels) ook.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:08

8nnemiek schreef:
Pareltjes, heb je daar een accu voor, of kun je je panelen gewoon blijven gebruiken als het net plat ligt?
Een batterij zou ik ook graag willen, dat lijkt me ideaal.

Ik ga niks extra inslaan verder, maar heb wel al twee vriezers bomvol liggen, en een oven in de houtkachel, dus we zouden wel eventjes overleven als er geen atoombom op ons hoofd valt :=
En we zouden met de boot er vandoor kunnen, maar ja, waar ga je heen :=

Zodra ik wat meer tijd heb ga ik je een pb sturen....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:09

bigone schreef:
Dus begin februari stond die Poetin gezellig samen met de Chinese leider te zwaaien bij de opening van de OS terwijl de plannen al helemaal uitgewerkt waren, zo zonde dat zijn vliegtuig geen pech kreeg onderweg.

Die waarschuwingen van de VS etc waren er niet voor jan met de korte achternaam.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:09

Weet iemand of je Russische gevechtsvliegtuigen op een radar of iets dergelijks kunt terug vinden/zien?

Er zouden vandaag 4 vlakbij gevlogen hebben en F16's ingezet. Was benieuwd of ik terug kon vinden waar ze precies gevlogen hebben?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:13

Zou er wat hoop zijn nu ze weer gaan praten en Rusland een Wapenstilstand wil? Of zal het weer allemaal zijn in het voordeel van Rusland want ik lees niet wat er tegenover staat? Misschien heb ik iets verkeerd gelezen of onthouden sorry dan. Ik probeer dan steeds een beetje hoop te hebben
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-03-22 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:13

Quir schreef:
Weet iemand of je Russische gevechtsvliegtuigen op een radar of iets dergelijks kunt terug vinden/zien?

Er zouden vandaag 4 vlakbij gevlogen hebben en F16's ingezet. Was benieuwd of ik terug kon vinden waar ze precies gevlogen hebben?

Nee Russische vliegtuigen en helicopter hebben altijd (99 van de 100 keer) hun transponder uit helaas.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:18

Phonix schreef:
Bron / Noorse dagblad

In mijn thuisstad in Noorwegen ligt ineens Amerikaans militaire met twee kleine zeevaartuigen. Of er moet een oefening zijn of ze zijn bezig met zich plaatsen als het echt nodig zal zijn. Bron - vrienden en mijn locale krant.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld....

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:18

Daks schreef:
Quir schreef:

Nee Russische vliegtuigen en helicopter hebben altijd (99 van de 100 keer) hun transponder uit helaas.

Was er al "bang" voor, omdat je op de radar eigenlijk nooit Russische vliegtuigen terug kunt vinden.

Was alleen wel benieuwd hoe dichtbij ze daadwerkelijk waren...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:19

Pareltjes schreef:
bigone schreef:

China heeft de inval afgekeurd maar doet aan sancties niet mee. Oekraïne heeft China gevraagd te bemiddelen en dat is misschien, heel misschien de kleine kans dat het eventueel zonder al te veel gezichtsverlies voor Poetin kan gaan. Zit heel veel achter verder maar dat kan ik even niet zo opdiepen.

Wanneer heeft China die inval afgekeurd?

China heeft de aanval NIET afgekeurd sterker nog ze noemen het niet eens een inval maar een speciale interventie......helaas.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:20

@Hiraeth:
Bedankt!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:22

Ik ben toch eigenlijk heel benieuwd wat er in de hoofd van bepaalde Russische mensen in duitsland omgaat.

Ik ben zojuist uit de WhatsApp werkgroep gegaan aangezien er 2 bezig waren met politische dingen ipv informatie met betrekking tot het werk.

Nu heeft de ene dus daadwerkelijk geschreven, poetin is een goede leider, poetin is de beste Politiker van de EU, hij wil alleen maar vrede.

En dan vraag ik mij af, hoe dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:28

Zoals iemand zei: Morgen praten maar nu bombarderen we je nog even flink. Op Twitter melding van zware ontploffing op centraal station in Kiev .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:29

hagelslag schreef:
Ik ben toch eigenlijk heel benieuwd wat er in de hoofd van bepaalde Russische mensen in duitsland omgaat.

Ik ben zojuist uit de WhatsApp werkgroep gegaan aangezien er 2 bezig waren met politische dingen ipv informatie met betrekking tot het werk.

Nu heeft de ene dus daadwerkelijk geschreven, poetin is een goede leider, poetin is de beste Politiker van de EU, hij wil alleen maar vrede.

Da staunt der Laie und der Fachmann wundert sich…..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:29

Quir schreef:
Daks schreef:
en F16's ingezet. Was benieuwd of ik terug kon vinden waa

Was er al "bang" voor, omdat je op de radar eigenlijk nooit Russische vliegtuigen terug kunt vinden.

Was alleen wel benieuwd hoe dichtbij ze daadwerkelijk waren...

Er vlogen 2 su-27 en 2 su-24 ten oosten van Gotland

https://baltics.liveuamap.com/en/2022/2 ... s-violated

Su-27 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soechoj_Soe-27

Su-24
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soechoj_Soe-24_Fencer
Laatst bijgewerkt door Daks op 02-03-22 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:32

bigone schreef:
Zoals iemand zei: Morgen praten maar nu bombarderen we je nog even flink. Op Twitter melding van zware ontploffing op centraal station in Kiev .

❗️Russische terroristen lanceerden een luchtaanval op het zuidelijke treinstation in Kiev, waar duizenden Oekraïense vrouwen en kinderen worden geëvacueerd.

De granaat raakte in de buurt van het Ibis Hotel, het stationsgebouw hield stand en liep lichte schade op.

Informatie over de slachtoffers wordt opgehelderd.

Het treinverkeer gaat door.

Bron: Oekraïnse groep

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:34

Pareltjes schreef:
Phonix schreef:
Bron / Noorse dagblad

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld....

Mijn thuisstad ligt op een belangrijke knooppunt in Noorwegen wat betreft de zee. Als Rusland ergens heen wilt komen ze er mestaal langs. Dat Amerikanen er nu ineens ligt betekend waarschijnlijk dat ze bezig zijn om te checken of Rusland bezig zijn met iets op zee. Maar kan ook oefening zijn, dus wordt puur aaneming.

Onder de tweede wereld oorlog werd het overgenomen door de Duitsers en die bouwde meerderen bunkers en kanonnen. Daarom hebben wij ook 5 grote schuilkelders in de omgeving, dus misschien moeten we allemaal daar heen. Haha

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:35

Cowboy55 schreef:
hagelslag schreef:

Da staunt der Laie und der Fachmann wundert sich…..

So in etwa ja....

Maar gelukkig werd vanuit de planning vrij vlot gezegd, dit is een informatieve groep.

Maar ik snap het gewoon niet.
Oke, met de ene Rus had ik al problemen gehad met betrekking tot zijn houding tegenover vrouwen op de werkvloer.

Gelukkig ben ik niet bang voor zo'n rare agressieve persoon.
En ik laat mij absoluut niet kleineren. Maar het geeft wel weer dat hij anders denkt
En vooral toch een groot deel mentaliteit in Rusland echt anders is.
Een vrouw hoort niet te werken, een vrouw moet alles doen voor een man om hem goed te verzorgen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:38

Sorry hagelslag, maar je bent enorm aan het generaliseren op basis van je eigen (beperkte) ervaring
Laatst bijgewerkt door 996981 op 02-03-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 21:39

Zo ken ik russen juist totaal niet eerlijk gezegd.
Meer harde schil, weke kern. Juist vanuit het communisme moeten vrouwen vaak ook gewoon werken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:40

Sizzle schreef:
Zo ken ik russen juist totaal niet eerlijk gezegd.
Meer harde schil, weke kern. Juist vanuit het communisme moeten vrouwen vaak ook gewoon werken.

Inderdaad

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:57

Ik merk heel veel angstige mensen bij mij in de omgeving. Mijn moeder bijvoorbeeld is echt wel bang terwijl ik normaal de paniekzaaier ben. Ik merk dat ik van anderen zenuwachtig wordt. Weet dan ook niet zo goed wat ik moet zeggen om mensen gerust te stellen...

Al kan ik het nog aardig relativeren ik geniet wel meer van elke dag nu. Denk dat poetin nu vooral nog heel druk is met Oekraïne.

Maar ik zag dat ze gaan praten morgen ben benieuwd!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:58

Huh ik dacht dat ze vandaag gingen praten?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:00

Cowboy55 schreef:
Pandora2 schreef:

<3

De Oekraïners om het jong heen (deels) ook.
Bizar en ergens ook hartverwarmend :j

Afbeelding