Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Voor de mensen die de kaarten over de invasie interessant vinden.
https://www.ft.com/content/4351d5b0-088 ... 9853286403
Welliswaar Engels maar wel informatief
8nnemiek schreef:Pareltjes, heb je daar een accu voor, of kun je je panelen gewoon blijven gebruiken als het net plat ligt?
Een batterij zou ik ook graag willen, dat lijkt me ideaal.
Ik ga niks extra inslaan verder, maar heb wel al twee vriezers bomvol liggen, en een oven in de houtkachel, dus we zouden wel eventjes overleven als er geen atoombom op ons hoofd valt
En we zouden met de boot er vandoor kunnen, maar ja, waar ga je heen
bigone schreef:Dus begin februari stond die Poetin gezellig samen met de Chinese leider te zwaaien bij de opening van de OS terwijl de plannen al helemaal uitgewerkt waren, zo zonde dat zijn vliegtuig geen pech kreeg onderweg.
Quir schreef:Weet iemand of je Russische gevechtsvliegtuigen op een radar of iets dergelijks kunt terug vinden/zien?
Er zouden vandaag 4 vlakbij gevlogen hebben en F16's ingezet. Was benieuwd of ik terug kon vinden waar ze precies gevlogen hebben?
Phonix schreef:Vier straaljagers heb de lucht ruimte boven Zweden gekrenkt.
Bron / Noorse dagblad
In mijn thuisstad in Noorwegen ligt ineens Amerikaans militaire met twee kleine zeevaartuigen. Of er moet een oefening zijn of ze zijn bezig met zich plaatsen als het echt nodig zal zijn. Bron - vrienden en mijn locale krant.
Daks schreef:Quir schreef:Weet iemand of je Russische gevechtsvliegtuigen op een radar of iets dergelijks kunt terug vinden/zien?
Er zouden vandaag 4 vlakbij gevlogen hebben en F16's ingezet. Was benieuwd of ik terug kon vinden waar ze precies gevlogen hebben?
Nee Russische vliegtuigen en helicopter hebben altijd (99 van de 100 keer) hun transponder uit helaas.
Pareltjes schreef:bigone schreef:
China heeft de inval afgekeurd maar doet aan sancties niet mee. Oekraïne heeft China gevraagd te bemiddelen en dat is misschien, heel misschien de kleine kans dat het eventueel zonder al te veel gezichtsverlies voor Poetin kan gaan. Zit heel veel achter verder maar dat kan ik even niet zo opdiepen.
Wanneer heeft China die inval afgekeurd?
hagelslag schreef:Ik ben toch eigenlijk heel benieuwd wat er in de hoofd van bepaalde Russische mensen in duitsland omgaat.
Ik ben zojuist uit de WhatsApp werkgroep gegaan aangezien er 2 bezig waren met politische dingen ipv informatie met betrekking tot het werk.
Nu heeft de ene dus daadwerkelijk geschreven, poetin is een goede leider, poetin is de beste Politiker van de EU, hij wil alleen maar vrede.
En dan vraag ik mij af, hoe dan?
Quir schreef:Daks schreef:en F16's ingezet. Was benieuwd of ik terug kon vinden waa
Nee Russische vliegtuigen en helicopter hebben altijd (99 van de 100 keer) hun transponder uit helaas.
Was er al "bang" voor, omdat je op de radar eigenlijk nooit Russische vliegtuigen terug kunt vinden.
Was alleen wel benieuwd hoe dichtbij ze daadwerkelijk waren...
bigone schreef:Zoals iemand zei: Morgen praten maar nu bombarderen we je nog even flink. Op Twitter melding van zware ontploffing op centraal station in Kiev .
Pareltjes schreef:Phonix schreef:Vier straaljagers heb de lucht ruimte boven Zweden gekrenkt.
Bron / Noorse dagblad
In mijn thuisstad in Noorwegen ligt ineens Amerikaans militaire met twee kleine zeevaartuigen. Of er moet een oefening zijn of ze zijn bezig met zich plaatsen als het echt nodig zal zijn. Bron - vrienden en mijn locale krant.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld....
Cowboy55 schreef:hagelslag schreef:Ik ben toch eigenlijk heel benieuwd wat er in de hoofd van bepaalde Russische mensen in duitsland omgaat.
Ik ben zojuist uit de WhatsApp werkgroep gegaan aangezien er 2 bezig waren met politische dingen ipv informatie met betrekking tot het werk.
Nu heeft de ene dus daadwerkelijk geschreven, poetin is een goede leider, poetin is de beste Politiker van de EU, hij wil alleen maar vrede.
En dan vraag ik mij af, hoe dan?
Da staunt der Laie und der Fachmann wundert sich…..