Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:24

Biks2 schreef:
De enige manier om er verandering in te brengen is uit de EU stappen of de EU wetgeving moet veranderen/uitzonderingen komen voor dichtbevolkte landen zoals NL.

Of derde optie: de EU komt niet met uitzonderingen voor dichtbevolkte landen maar past de principes voor alle lidstaten aan, en besluit collectief om minder mensen op te vangen, of onder andere voorwaarden. Dat kan ook nog.
Het is zelfs mogelijk om als EU-landen collectief het VN-vluchtelingenverdrag uit 1951 op te zeggen en met een eigen alternatief te komen wat 1) is aangepast aan de huidige tijd en 2) gunstiger uitpakt voor ons.
Dat kan ook nog.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:24

Het vluchtelingenverdrag is opgesteld om buurlanden te helpen in geval van nood en ook nog op tijdelijke, niet om de halve wereld permanent op te nemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:25

oomens schreef:
Biks2 schreef:
De enige manier om er verandering in te brengen is uit de EU stappen of de EU wetgeving moet veranderen/uitzonderingen komen voor dichtbevolkte landen zoals NL.

Of derde optie: de EU komt niet met uitzonderingen voor dichtbevolkte landen maar past de principes voor alle lidstaten aan, en besluit collectief om minder mensen op te vangen, of onder andere voorwaarden. Dat kan ook nog.
Het is zelfs mogelijk om als EU-landen collectief het VN-vluchtelingenverdrag uit 1951 op te zeggen en met een eigen alternatief te komen wat 1) is aangepast aan de huidige tijd en 2) gunstiger uitpakt voor ons.
Dat kan ook nog.

Dat zouden ze dan als de sodemieter moeten gaan doen! Het is helemaal niet onmogelijk, alleen de wil lijkt te ontbreken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:52

Daar heeft Rutte de ballen niet voor!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:14

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:20

Bevriend land _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:51

elnienjo schreef:
Het vluchtelingenverdrag is opgesteld om buurlanden te helpen in geval van nood en ook nog op tijdelijke, niet om de halve wereld permanent op te nemen.

Precies dit, met de nadruk op "tijdelijk"...Denemarken is ook een EU land en daar zijn vluchtelingen welkom maar dan wel tijdelijk. Daarnaast hebben zij daar heel goed door dat wat er nu gebeurd niet werkt:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... el-europa/

Van mij mag Nederland naar Deens model gaan.

Hier wordt het al beschreven in 2021 en het is alleen maar erger geworden:
https://www.ewmagazine.nl/opinie/achter ... en-846423/
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 01-10-22 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:55

chanicha schreef:
Bevriend land _O-

De laatste 4 jaar heeft iedereen zitten mauwen over de gevolgen van geen 'bevriend land' zijn. Dus ik vind 'bevriend land' handiger......

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:06

Bevriend hoeft van mij niet, als ze ze maar terugnemen :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:33

chanicha schreef:
Bevriend hoeft van mij niet, als ze ze maar terugnemen :')

Precies. Niet zeiken over het beleid van andere landen, denk dat Nederland op dit moment ook geen hoge punten scoort op de behandeling van de eigen bevolking.

Nog zo'n pareltje: ondernemers worden uit de Koepel weggejaagd met onrealistische energieprijzen maar de energieonzuinige toko wordt wel op kosten van de belastingbetaler ingezet als azc.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/415 ... weg-moeten

elnienjo

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:08

De promofilmpjes van asielzoekers die op de luxe asielboten gehuisvest worden gaan inmiddels viral over internet, en dan over een maand 'geschrokken' reageren omdat er opeens nog véél meer hier hun geluk komen beproeven?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:41

elnienjo schreef:
De promofilmpjes van asielzoekers die op de luxe asielboten gehuisvest worden gaan inmiddels viral over internet, en dan over een maand 'geschrokken' reageren omdat er opeens nog véél meer hier hun geluk komen beproeven?

Laat eens zien dan zo’n viral filmpje?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:47

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:50

Een soort all inclusive lijkt het wel -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:07

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:11

Ik mag van harte hopen dat al die filmpjes fake zijn...anders is het gewoon schandalig.
Schandalig tegenover de mensen die in de koude zitten, schandalig tegenover de mensen bij de voedselbank, schandalig voor iedereen die nu boodschappen doet en op b merken alles uit zit te puzzelen of het deze week wel rond komt.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-10-22 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:12

Ik vind het echt te gek voor woorden!
Mensen die echt hulp nodig hebben hoeven echt niet in een plaggen hut te zitten maar dit is alleen maar een uitnodiging naar de achterblijvers :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:25

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:40

elnienjo schreef:
Warm genoeg aan boord voor een korte broek:
https://twitter.com/DGrootkarzijn/statu ... Xg_84SNMvA

Zal begin vorige week zijn geweest. Toen werd het achter glas zo warm dat het zonder verwarming 24 graden in huis werd. Dat zal niet de dag zijn geweest dat NL-ers zijn doodgevroren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:12

Ik vind het eigenlijk meer bijzonder dat jullie een douche, toilet en een bed zoveel luxe vinden.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:13

Ik ook. Ik heb twee cruiseschepen en all-you-can-eat de hele dag gratis. Is toch normaal?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:30

DuoPenotti schreef:
Ik mag van harte hopen dat al die filmpjes fake zijn...anders is het gewoon schandalig.
Schandalig tegenover de mensen die in de koude zitten, schandalig tegenover de mensen bij de voedselbank, schandalig voor iedereen die nu boodschappen doet en op b merken alles uit zit te puzzelen of het deze week wel rond komt.

Mee eens!

enzino schreef:
Ik ook. Ik heb twee cruiseschepen en all-you-can-eat de hele dag gratis. Is toch normaal?
O ja?
Een heel deel mensen die nu in de kou zitten, en hun kinderen zonder eten naar school sturen zouden dat vast wel luxe vinden.
*sarcasme-modus uit*

En ja, die mensen zijn er, ik zie elke week de oproepen voor voedsel, warme kleren, kruiken, theelichtjes, noem het maar op voorbij komen, en je ziet helaas dat het in rap tempo al meer worden |(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:19

Ik zie alleen maar kleine kamertjes met een bed, misschien een douche en verder een gezamenlijke eetzaal oid..
ik vind dat nou niet perse super luxe ofzo.. of moeten ze dan weer buiten slapen? Of in een pop up tentje? Hm?

Waar moeten ze dan heen?? Want hier zijn ze al dus dan moet je er hier wat mee.

Als dit gewoon goed gaat is het toch prima ? Ik kan me voorstellen dat een nette accommodatie ook motiveert om t netjes te houden..

Al die verontwaardigde reacties omdat mensen droog kunnen slapen … nou phoe phoe

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:41

Cer schreef:
Ik zie alleen maar kleine kamertjes met een bed, misschien een douche en verder een gezamenlijke eetzaal oid..
ik vind dat nou niet perse super luxe ofzo.. of moeten ze dan weer buiten slapen? Of in een pop up tentje? Hm?

Als dit gewoon goed gaat is het toch prima ? Ik kan me voorstellen dat een nette accommodatie ook motiveert om t netjes te houden..

Al die verontwaardigde reacties omdat mensen droog kunnen slapen … nou phoe phoe

+1

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:43

Cer schreef:

+1