Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:En dan nog, welke zogenaamde oernatuur moet er nou precies terug dan..? Gaan we alle mensen die in de zuiderzee wonen onteigenen? Of wat dan precies?
Citaat:Volgens mij gaat het niet perse over global polution
Citaat:maar gaat het om gerommel in de marge over Nederlandse natuurgebieden die bij oprichting (PAS) al eigenlijk geen bestaansrecht hadden (luister maar naar Lubach),
Cer schreef:Ik haal de info dat bomen moeten wijken voor stuifzand bijv uit dit artikel
https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... -nederland
En ik heb meer van dat soort artikelen gelezen. Dus dat ging niet precies over dode bomen ofzo. Buiten dat bos ons niet nodig heeft om voort te blijven bestaan.
Maar goed, hierin staan wij bijv dus recht tegenover elkaar. Ik vind bomenkap niet oke, Tiepvoudt geeft aan dat bomen afnemen in NL, en 8nnemiek en Janneke zeggen dat het wel meevalt.
Daar gaan we dus niet uitkomen.
Electra63 schreef:Ik begrijp hoe jij het bedoelt Pien.
Wij rijden vaak te hard en vliegen best veel.
Ik ben ook niet heel milieubewust.
Ik koop wel zoveel mogelijk biologische producten, ik gooi niets op straat of in de natuur.
Maar ik begrijp gewoon wel, dat er maatregelen genomen moeten worden.
En dat lijkt me niet gemakkelijk, als regering/Tweede Kamer.
Er zijn zoveel mensen ontevreden en zie maar eens met oplossingen te komen, die weinig of geen weerstand oproepen.
Dus alle kleine beetjes zoals verlaging maximum snelheid, terugdringen oud wagenpark, verminderen veestapel, zullen uiteindelijk toch helpen. Ik hoop op veel innovatieve ideeën, daar is nog veel te halen.
En natuurlijk een goede financiële regeling voor gedupeerden.
Janneke2 schreef:nu moet 'wijken' voor stuifzand is een soort van 'terug naar vroeger' (misschien wel de oersituatie, hoewel ik daar vraagtekens bij heb) - en als het gaat om kooldioxide, opwarming van de aarde etc sta ik verre van te juichen als stuifzand het doel is.
Janneke2 schreef:Lubach...?
De natuurgebieden zijn ouder dan het wanproduct 'pas', opgesteld door Bleker in 2012.
En het is een kwestie dat Nederland zich internationaal verbonden heeft aan een serie afspraken en verdragen.
Dus mij ontgaat van alles...
Oh dat had ik zo geinterpreteerd, maar if not than not, excuus hiervoorCitaat:Ehm, zei ik 'dat het wel meeviel'...?
Loretta schreef:Precies zoals het is. Ik word er soms ook wel flauw van dat als je kritiek hebt op het huidige milieu en natuurbeleid dat je gelijk weggezet wordt als een of andere vervuilende egoist. Je mag blijkbaar geen kritiek hebben op wat sommige milieu goeroe's allemaal uitkramen.
Cer schreef:Dat maakt mij niet anti-natuur, maar dat maakt mij wel sceptisch tov alles wat nu aangegeven wordt om de natuur te redden..that's all..
Citaat:Werkelijk elke maatregel pro natuur en milieu wordt afgeschoten of bekritiseerd, of zal wel gebaseerd zijn op ondeugdelijkw cijfers of onderzoek.
Citaat:Dumpert is de mediawebsite en mobiele app van Telegraaf Media Groep. Het portaal is een spin-off van GeenStijl. Gebruikers kunnen hier filmpjes, foto's en geluidsfragmenten uploaden en hier een waardering aan geven met 'kudos'. Wikipedia
8nnemiek schreef:Ik ben niet bekend met de boskap in andere delen van Nederland, maar hier in de buurt zie ik vooral boskap waarbij bossen worden uitgedund om ruimte te geven aan nieuwe bomen. Ik weet niet of die cijfers ook daarin zijn meegenomen.
Citaat:Een recente analyse van het Nederlandse bosareaal op basis van topografische kaarten en luchtfoto’s, die morgen gepubliceerd wordt in het Vakblad Natuur, Bos en Landschap, laat zien dat de oppervlakte bos in Nederland sinds 2013 jaarlijks met 1350 hectare is afgenomen. Per jaar is gemiddeld 3036 hectare bos verdwenen, wat slechts deels gecompenseerd wordt door de jaarlijkse aanplant van 1686 hectare nieuw bos elders. Waar de opname van het broeikasgas CO2 in bossen wereldwijd een belangrijke rol speelt in het tegengaan van klimaatverandering, draagt ontbossing juist bij aan emissies van dit broeikasgas. Als partij in het VN-klimaatverdrag en het Kyoto Protocol moet Nederland jaarlijks zijn uitstoot en vastlegging van broeikasgassen rapporteren waarmee de voortgang van de afspraken kan worden gevolgd.
pien_2010 schreef:wordt er onder gezet, dus Juval is het er helemaal mee eens en vindt het een verademing.
Ik probeer altijd kaf van koren te onderscheiden en als ik dan de site opzoek vind ik het al ok en laat het gaan.
juval schreef:Insecten zijn er ook zat, anders zouden de zwaluwen toch niet elk jaar weer terugkeren.
Citaat:en echte natuur.. in Nederland is alles gemaakt en gecultiveerd. Misschien een klein stukje veluwe wat nog 'oer' is, maar verder heeft de mens overal hand in... met meer of minder succes (ovp)