Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:27

Ierpier schreef:
Hee jongens leugens heten nu "alternative facts" :+

De man produceert zo veel alternative facts dat de teller op dit tempo over 4 jaar op 1.500+ leugens alternative facts staat.....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:40

Emmaa_ schreef:
Dat gaat om een slogan die hij kortgeleden bedacht heeft voor zijn campagne in 2020, "keep America great". Niet over de slogan die hij bij de vorige campagne gebruikt heeft.

lol, in ieder geval heeft hij m niet zelf bedacht (je kon volgens mij bijna niet om de trailer heen in de VS wat ik hoor op andere fora... of hij m nu zelf gezien heeft of niet.. de slogan heeft hij vast wel gehoord.

maar het is idd de slogan die hij voor z'n volgende campagne.

Make americain great again was 'geleend' van Ronald Regans campagne.

.....

Ik vind het ook tamelijk triest dat Europa nu moet dealen met een presidant van de USA, die zo weinig benul heeft van Europa dat hij op de aanslagen van Parijs reageerde, waarbij hij klaarblijkelijk voor het gemak maar even aannam dat Parijs in Duitsland lag.

nu weten we allemaal wel dat Amerikanen denken dat Amsterdam de hoofdstad van Wietanië is.. Maar van iemand die president wil worden, mag je toch op z'n minst verwachten dat hij de landen, hoofdsteden en regeringsleiders een beetje kent.. en een foutje soit.. maar Parijs in Duitsland? dat zijn geen kleine landjes waar je weinig mee te maken hebt.

Electra63

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:46

Hij maakt ook zijn belastingaangifte niet bekend .... verbaasd me niets ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:48

Electra63 schreef:
Hij maakt ook zijn belastingaangifte niet bekend .... verbaasd me niets ;)

Alternative fact: dat interesseert volgens hem niemand. Nog een alternative fact: hij zei eerder dat ie dat wel zou doen.

Ik ben wel blij dat hij geen draaikont is zoals onze politici.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:23

Ik was zo geïrriteerd over dat "alternatieve feiten" dat mijn column voor volgende week ook weer af is :Y) .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:07

Trump:" Ik heb een doorlopende oorlog met de pers. Journalisten behoren tot de oneerlijkheid mensen op aarde".
Wat is de volgende stap? Hem onwelgevallige kranten monddood maken?
Trump begint steeds meer op Erdogan te lijken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:55

Ik hou ook mijn hart vast. Echt waar, oprecht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:16

Ik probeer mezelf te troosten:
"...maybe- may it be a blessing in disguise".
"Als djt het zegt, dan zal het wel niet waar zijn..."

Ik kwam vandaag een variant tegen op een spreuk van Greenpeace (die luidde: earth is flat, pigs can fly and nuclear power is safe).

"Pigs can fly, Trump is popular and climate change is a hoax."
De lijst kan inmiddels worden aangevuld met 'dat hij achter zijn intelligence staat' en zal nog wel snel groeien.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:20

elenaMM77 schreef:
nu weten we allemaal wel dat Amerikanen denken dat Amsterdam de hoofdstad van Wietanië is.. Maar van iemand die president wil worden, mag je toch op z'n minst verwachten dat hij de landen, hoofdsteden en regeringsleiders een beetje kent.. en een foutje soit.. maar Parijs in Duitsland? dat zijn geen kleine landjes waar je weinig mee te maken hebt.

Vergeet niet dat België een mooi stadje is...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:28

Cubone schreef:
elenaMM77 schreef:

[ Video ]

ohgod :')

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:50

HorseTimeXL schreef:
Ik vind het nog steeds een grote grap. Ook hoe hij heeft gereageerd over het feit dat de huldiging (sorry ander woord vergeten) gewoon een stuk minder bezocht was als bij Obama. Echt serieus hoe onvolwassen kan je zijn door te gaan zeggen dat het veel drukker juist was dan bij Obama. Of twee weken geleden dat die openlijk via Twitter nog Meryl Streep afkapte. Dan denk ik waar gaat dit heen? :') Dat zijn al de eerste dingen dat ik denk waar gaat die naar toe. Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..

Een gedichtje van Trijntje Fop..en dan de laatste strofe.

De bok van Siddeburen.

In Siddeburen was een bok
die machtverhief en worteltrok.
Onlangs heeft hij onverschrokken
de wortel uit zichzelf getrokken.

Maar het feit waardoor hij voort zal leven
is, dat hij achteraf nog even
de massa die hem huldigde
met vijf vermenigvuldigde.

We kunnen ons vreselijk druk maken om de verkiezing van Trump en imo ook terecht maar V.S. is Nederland niet. De V.S een van de oudste democratiëen. Twee-partijenstelsel. Hier wordt ook wel geroepen om dat systeem. Maar nu zien we wat de risico's zijn. Beide partijen hebben ontzettend grote fouten gemaakt en de aanloop naar en de voorverkiezingen zelf. Zowat alles is al breed uitgemeten. De grootste fouten zijn volgens mij het manipuleren van de kandidaatstelling, de voorkeur van de partijbonzen, de arrogantie van diezelfde bonzen waarbij ze er vanuit gingen dat ze de touwtjes in handen hadden. Een lange neus naar die democratie. Is nu iets anders uitgevallen. Ze...of zo je wilt...we zullen het ermee moeten doen. Het is niet anders. En misschien, hopelijk hebben ze er heel veel van geleerd. Vooral , hoe het niet moet.
Ook een democratie is kwetsbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:20

HorseTimeXL schreef:
Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..

Spreek eens met wat werkende Amerikanen en je komt er redelijk snel achter waarom veel Amerikanen van Obamacare af willen: in veel gebieden zijn de premies de afgelopen tijd verdubbeld en dat terwijl er minder dekking is dan voor Obamacare. Dubbel betalen en er minder voor krijgen is geen populaire maatregel.

Natuurlijk zijn de premies opeens veel hoger omdat het een sociaal systeem is waar de sterke meebetalen voor de zwakke. Dat is iets waar we mee opgegroeid zijn in Nederland maar in Amerika gaat dat volledig tegen de cultuur in. Als je succesvol wilt zijn in Amerika werk je 60 uur per week, ga je meerdere malen failliet met eigen ondernemingen en dop je je eigen boontjes. Er is een grote kans dat je het niet maakt in het leven maar als je hard genoeg werkt en geluk hebt dan kan je opeens miljoenen per jaar verdienen.

Of het Amerikaanse of het Nederlandse model (sociaal vangnet, hoge belastingtarieven voor veelverdieners, topsalarissen die niets zijn vergeleken bij wat Amerikanen verdienen aan de top, moeilijk om mensen te ontslaan) beter is kan je niet zeggen, het is anders. De Amerikaanse economie is daardoor veel sterker en weerbaarder maar dat gaan ten kosten van de zwakkere in de samenleving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:23

Aan de andere kant zie je nu veel mensen die bijv. niet wisten dat Obamacare hetzelfde was als de ACA en daardoor in de oliebol komen. ACA was absoluut geen topsysteem, tegenovergesteld zelfs.. Maar het was wel een vorm van basale sociale zekerheid waar veel Amerikanen dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Trump kan heel erg hard roepen dat er een vervangend en beter plan klaar ligt, maar in de tussentijd is de ACA ontmanteld en vallen veel Amerikanen dus tussen wal en schip.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:45

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:57

The_Cat schreef:
Cubone schreef:

[ Video ]

dit was de tweet over parijs

Afbeelding

en dat moet dan onderhandelen met europa :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:59

Ik zou er voor het gemak vanuit gaan dat hij zich voor die afspraken flink laat briefen door mensen die er wel verstand van hebben, als hij uberhaupt zelf zaken met Europa gaat regelen. Zou me niks verbazen als hij dat uit handen geeft onder het mom 'ik focus me op USA'

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:03

The_Cat schreef:
Cubone schreef:

[ Video ]

elenaMM77 schreef:
dit was de tweet over parijs

[ Afbeelding ]

en dat moet dan onderhandelen met europa :(

Ja joh, dat zeg ik ook altijd tegen mijn leerlingen: 'Get smart!' En vervolgens ga ik achterover leunend mijn thee drinken tot het tijd is om de kinderen weer naar huis te sturen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:04

enzino schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..

Spreek eens met wat werkende Amerikanen en je komt er redelijk snel achter waarom veel Amerikanen van Obamacare af willen: in veel gebieden zijn de premies de afgelopen tijd verdubbeld en dat terwijl er minder dekking is dan voor Obamacare. Dubbel betalen en er minder voor krijgen is geen populaire maatregel.

...het is menselijk om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen...
Maar kijk ook eens naar het aantal/de percentages werkende Amerikanen onder het bestaansminimum. Als je die mensen 'affordable care' wil geven tegen de geldende standaard - dat is ingewikkeld.
Citaat:
Natuurlijk zijn de premies opeens veel hoger omdat het een sociaal systeem is waar de sterke meebetalen voor de zwakke. Dat is iets waar we mee opgegroeid zijn in Nederland maar in Amerika gaat dat volledig tegen de cultuur in.

Ja en nee.
Bedoel je te zeggen dat na 1 jaar de premies omhoog moesten, omdat men zich verrekend had...?
(Hoe zuur ook, de eerste premie was uiteraard een slag in de lucht- niemand wist hoeveel zieken er waren en hoeveel zorg exact nodig was.)
Citaat:
Of het Amerikaanse of het Nederlandse model (sociaal vangnet, hoge belastingtarieven voor veelverdieners, topsalarissen die niets zijn vergeleken bij wat Amerikanen verdienen aan de top, moeilijk om mensen te ontslaan) beter is kan je niet zeggen, het is anders. De Amerikaanse economie is daardoor veel sterker en weerbaarder maar dat gaan ten kosten van de zwakkere in de samenleving.

Persoonlijk vind ik het Nederlandse stelsel beter. Socialer, en mensen in samenlevingen met relatief minder grote verschillen zijn doorgaans gelukkiger.
Of de Amerikaanse economie om deze reden 'sterker en weerbaarder' is? De economie is ingericht op "making it" en op 'ieder voor zich'.
Je kunt ook zeggen dat een land met zo veel armen, werkende armen - nooit een krachtige binnenlandse markt en een stevige middenklasse kan hebben. Accoord - doorgaans geldt dat als de factoren voor een stabiele economie. (Misschien minder 'weerbaar', maar stabiel is beslist sterk.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:22

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:40

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:51

enzino schreef:
Natuurlijk zijn de premies opeens veel hoger omdat het een sociaal systeem is waar de sterke meebetalen voor de zwakke. Dat is iets waar we mee opgegroeid zijn in Nederland maar in Amerika gaat dat volledig tegen de cultuur in. Als je succesvol wilt zijn in Amerika werk je 60 uur per week, ga je meerdere malen failliet met eigen ondernemingen en dop je je eigen boontjes. Er is een grote kans dat je het niet maakt in het leven maar als je hard genoeg werkt en geluk hebt dan kan je opeens miljoenen per jaar verdienen.

Je vergeet nog 1 aspect: geboren zijn met rijke witte ouders. Helpt aanzienlijk!

Citaat:

Het is eigenlijk best wel te zeggen: de Amerikaanse manier is niet sterker, niet weerbaarder, en het is voor alle mensen (rijk en arm) minder gezond, leven korter en zijn ongelukkiger.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:52

Parijs in Duitsland, die had ik nog niet eerder gehoord, maar deze was ook mooi, na brexit :')
Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:58

Shadow0 schreef:
Het is eigenlijk best wel te zeggen: de Amerikaanse manier is niet sterker, niet weerbaarder, en het is voor alle mensen (rijk en arm) minder gezond, leven korter en zijn ongelukkiger.

Gevoelsmatig ben ik het in elk geval op de 1e 2 punten in elk geval met je eens. Maar dat is puur op gevoel. Jij bent heel stellig. Heb je data/links?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:02

8nnemiek schreef:
Parijs in Duitsland, die had ik nog niet eerder gehoord, maar deze was ook mooi, na brexit :')
[ Afbeelding ]

blijkbaar komt hij overal maar loopt zo vol van zichzelf rond dat hij niets maar dan ook niets aan kennis opdoet op de plaatsen die hij bezoekt.. ik vind het gewoon beledigend voor de landen waar hij is geweest..

je zal maar regeringsleider zijn in belgië, Trump is net geweest en noemt je land een stadje..
Of schot zijn en je wordt uitgemaakt voor brit

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:02

8nnemiek schreef:
[ Afbeelding ]

Terwijl het overgrote deel van Schotland tegen Brexit heeft gestemd.