Ierpier schreef:Hee jongens leugens heten nu "alternative facts"
De man produceert zo veel alternative facts dat de teller op dit tempo over 4 jaar op 1.500+
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Dat gaat om een slogan die hij kortgeleden bedacht heeft voor zijn campagne in 2020, "keep America great". Niet over de slogan die hij bij de vorige campagne gebruikt heeft.
elenaMM77 schreef:nu weten we allemaal wel dat Amerikanen denken dat Amsterdam de hoofdstad van Wietanië is.. Maar van iemand die president wil worden, mag je toch op z'n minst verwachten dat hij de landen, hoofdsteden en regeringsleiders een beetje kent.. en een foutje soit.. maar Parijs in Duitsland? dat zijn geen kleine landjes waar je weinig mee te maken hebt.
Cubone schreef:elenaMM77 schreef:nu weten we allemaal wel dat Amerikanen denken dat Amsterdam de hoofdstad van Wietanië is.. Maar van iemand die president wil worden, mag je toch op z'n minst verwachten dat hij de landen, hoofdsteden en regeringsleiders een beetje kent.. en een foutje soit.. maar Parijs in Duitsland? dat zijn geen kleine landjes waar je weinig mee te maken hebt.
Vergeet niet dat België een mooi stadje is...
[ Video ]
HorseTimeXL schreef:Ik vind het nog steeds een grote grap. Ook hoe hij heeft gereageerd over het feit dat de huldiging (sorry ander woord vergeten) gewoon een stuk minder bezocht was als bij Obama. Echt serieus hoe onvolwassen kan je zijn door te gaan zeggen dat het veel drukker juist was dan bij Obama. Of twee weken geleden dat die openlijk via Twitter nog Meryl Streep afkapte. Dan denk ik waar gaat dit heen?Dat zijn al de eerste dingen dat ik denk waar gaat die naar toe. Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..
HorseTimeXL schreef:Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..
enzino schreef:HorseTimeXL schreef:Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..
Spreek eens met wat werkende Amerikanen en je komt er redelijk snel achter waarom veel Amerikanen van Obamacare af willen: in veel gebieden zijn de premies de afgelopen tijd verdubbeld en dat terwijl er minder dekking is dan voor Obamacare. Dubbel betalen en er minder voor krijgen is geen populaire maatregel.
Citaat:Natuurlijk zijn de premies opeens veel hoger omdat het een sociaal systeem is waar de sterke meebetalen voor de zwakke. Dat is iets waar we mee opgegroeid zijn in Nederland maar in Amerika gaat dat volledig tegen de cultuur in.
Citaat:Of het Amerikaanse of het Nederlandse model (sociaal vangnet, hoge belastingtarieven voor veelverdieners, topsalarissen die niets zijn vergeleken bij wat Amerikanen verdienen aan de top, moeilijk om mensen te ontslaan) beter is kan je niet zeggen, het is anders. De Amerikaanse economie is daardoor veel sterker en weerbaarder maar dat gaan ten kosten van de zwakkere in de samenleving.
rapido schreef:Het positieve aan Trump vind ik het feit hij geen draaikont is zoals onze piepende politieke leiders om maar een voorbeeld te geven.
enzino schreef:Natuurlijk zijn de premies opeens veel hoger omdat het een sociaal systeem is waar de sterke meebetalen voor de zwakke. Dat is iets waar we mee opgegroeid zijn in Nederland maar in Amerika gaat dat volledig tegen de cultuur in. Als je succesvol wilt zijn in Amerika werk je 60 uur per week, ga je meerdere malen failliet met eigen ondernemingen en dop je je eigen boontjes. Er is een grote kans dat je het niet maakt in het leven maar als je hard genoeg werkt en geluk hebt dan kan je opeens miljoenen per jaar verdienen.
Citaat:Of het Amerikaanse of het Nederlandse model (sociaal vangnet, hoge belastingtarieven voor veelverdieners, topsalarissen die niets zijn vergeleken bij wat Amerikanen verdienen aan de top, moeilijk om mensen te ontslaan) beter is kan je niet zeggen, het is anders. De Amerikaanse economie is daardoor veel sterker en weerbaarder maar dat gaan ten kosten van de zwakkere in de samenleving.
Shadow0 schreef:Het is eigenlijk best wel te zeggen: de Amerikaanse manier is niet sterker, niet weerbaarder, en het is voor alle mensen (rijk en arm) minder gezond, leven korter en zijn ongelukkiger.
8nnemiek schreef:Parijs in Duitsland, die had ik nog niet eerder gehoord, maar deze was ook mooi, na brexit![]()
[ Afbeelding ]
8nnemiek schreef:Parijs in Duitsland, die had ik nog niet eerder gehoord, maar deze was ook mooi, na brexit![]()
[ Afbeelding ]