Citaat:De omstandigheden in Raqqa zijn moeilijk. Slechts incidenteel is er elektriciteit en stromend water. Desondanks putten bewoners volgens Abdulmajid hoop uit de grotere militaire betrokkenheid van Frankrijk en de Verenigde Staten, omdat die de verdrijving van IS uit hun stad zou kunnen versnellen.
Laten we hopen dat dit waar is. Dit doet me gewoon heel erg denken aan de start van de geallieerden aanval in 1945 in Frankrijk.
Veel mensen zijn toen gesneuveld waaronder ook niet nazi's maar het was wel het begin van het einde van de oorlog. Dat dit het begin van het einde is, hoop ik ook zo voor de mensen in Raqqa. Heb het zo met ze te doen.
Dat de nieuws geving niet te checken is, dat moge duidelijk zijn want mensen uit het verzet met gevaar voor eigen leven berichten hierover en die bronnen kunnen natuurlijk nooit vrij gegeven worden.
Eens om ook nu via de olie e.a. zaken de druk op te voeren. Maar ben me wel bewust van die arme mensen die in dat gebied zitten. Maar hoe je het ook wendt of keert, ze zijn toch wel heel erg slachtoffer maar nu is er nog een kans dat ze er uit komen of dat het daar ooit afgelopen is.