Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:12

Waar lees jij dat ik dat raar vind dan? Ik zeg dat ik het ver vind gaan

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:04

Waarom vind je het ver gaan dan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:54

EskeGirl schreef:
Ik bedoelde het niet aanvallend. Ik snap alleen niet waarom jij het raar vind dat mensen die hier zijn en waarvan een (groot) deel misschien wel een oorlogstrauma heeft, wordt ingelicht over vuurwerk.

Werd er ooit rekening gehouden met onze mensen die een oorlogs trauma hadden? en nog hebben?
Soldaten die met PTSS thuis zitten krijgen geen eens psychische hulp meer vanwege de bezuinigingen.
De trauma vluchtelingen krijgen wel pshychische hulp,luchtalarm word afgezet,vuurwerk word op sommige plaatsen verboden.En dan zeggen ze dat de oudjes en mensen in ziekenhuizen en de scholen last hebben van vuurwerk.Nu opeens hebben ze er last van? nu er vluchtelingen zijn in ons land.
De oudjes vinden het heel erg,die verheugen zich elk jaar op het vuurwerk!
Komen ze met die rotsmoesjes, vuurwerk vrije zone's voor de oudjes. 8)7

Nu is er opeens wel geld,hoppa 350 Miljoen voor de vluchtelingen opvang.Volgend jaar is het 400 Miljoen. Door de Politiek krijgen mensen een hekel aan de vluchtelingen.Het is niet de schuld van de vluchtelinge,ook niet van de burgers,maar de schuld van de Politiek!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:17

Kan ik gohya alleen maar gelijk ingeven. Ik heb nooit een hekel aan andere mensen gehad. Maar dat de vluchtelingen alles eerder krijgen dan onze eigen burgers vind ik gewoon asociaal. Onze eigen mensen kunnen doodvallen maar Nederland speelt mooi weer

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:31

gohya schreef:
Mensen met een kleurtje wel ja,dat gebeurt regelmatig.

Of mensen met een bepaalde geaardheid....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:30

Ik snap het probleem niet, dat voorlichting wordt gegeven aan vluchtelingen :o?
Sommigen maken van alles een issue.
Daarbij staat vuurwerk al jaren ter discussie, met name door de oogartsen en SEHP'S die daarvoor lobbyen. Vuurwerk richt grote schade aan. Dat heeft niets met vluchtelingen te maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:55

Dat snap ik dus ook niet,die zullen heus wel Vuurwerk kennen,ze hebben daar toch ook t.v.
Het vuurwerk van tegenwoordig richt zeker grote schade aan,vroeger hoorde je alleen een verbrande vinger of een verbrande broekzak, nu hoor je afgerukte handen,vingers,oog kwijt enz.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:10

afgerukte vingers en handen etc is al jaren zo... En het feit dat ze een tv hebben wil niet zeggen dat ze vuurwerk 'kennen'. Dat is toch echt een iets te westerse bril op hebben. Ik ben eens met Oud en Nieuw in Egypte geweest, maar dat kennen ze helemaal niet. Oud en Nieuw viering niet en vuurwerk helemaal niet. Enige dat de cruiseboten deden was de hoorn even blazen, puur voor de toeristen. Verder niks. Ik zat te vernikkelen op een Felucca.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:01

Het vuurwerk word toch wereldwijd op tv uitgezonden,dat kennen ze daar echt wel.Niet in RL maar van tv,ze weten heus wel hoe dat knalt.
Vroeger hoorde je geen afgerukte handen nee,hooguit verbrande vingers.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:04

En iets van tv kennen, als dat al zo is, is natuurlijk precies hetzelfde als dat het vlak bij je in de buurt gebeurd... Beetje een onnozele opmerking.

En 15 jaar geleden hoorde je anders ook al zat over mensen die hun handen of vingers waren verloren door vuurwerk hoor... Een groter referentiekader heb ik niet maar ik weet ook niet wat jij bedoelt met "tegenwoordig" :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:04

Euh...
"Heel mn hand eraf geknald... Foutje! Bedankt! Mag ik ff vangen!"
Das toch echt een reclame van vroeger....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:17

gohya schreef:
Het vuurwerk word toch wereldwijd op tv uitgezonden,dat kennen ze daar echt wel.Niet in RL maar van tv,ze weten heus wel hoe dat knalt.
Vroeger hoorde je geen afgerukte handen nee,hooguit verbrande vingers.

het vuurwerk van tegenwoordig is niet meer te vergelijken met vroeger. Er is veel illegaal vuurwerk. Sommige zijn gewoon bommen.
Ik kan me voorstellen dat vluchtelingen hiervan schrikken, dus waarom zou je geen voorlichting mogen geven?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:24

Met tegenwoordig bedoel ik sinds het illegale vuurwerk er is.
Voorlichting geven is het zelfde als vuurwerk zien op tv. In de theorie en niet in de pratijk.Alleen in de praktijk zullen ze zien wat ons vuurwerk is en niet met voorlichting.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:28

gohya schreef:
Het vuurwerk word toch wereldwijd op tv uitgezonden

Waarom zou dat wereldwijd uitgezonden worden? Dat interesseert hun toch niet!? Hebben wij op tv iets meegekregen van thanksgiving (anders dan dat er weer een kalkoen een pardon krijgt) Denk je dat ze in Amerika iets meekrijgen van het Sinterklaasfeest (anders dan nú de discussie over zwarte piet). Tien jaar geleden was het gewoon een variant op de kerstman (die zij -volgens hen- hebben 'uitgevonden'). Nee.. vuurwerk wordt niet wereldwijd uitgezonden. Zie geen reden waarom dat wel zou moeten gebeuren..? De wereld draait niet om het westen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:31

Wat een drama om niks. Geen vuurwerk, ooooh.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:05

Sammie schreef:
gohya schreef:
Het vuurwerk word toch wereldwijd op tv uitgezonden

Waarom zou dat wereldwijd uitgezonden worden? Dat interesseert hun toch niet!? Hebben wij op tv iets meegekregen van thanksgiving (anders dan dat er weer een kalkoen een pardon krijgt) Denk je dat ze in Amerika iets meekrijgen van het Sinterklaasfeest (anders dan nú de discussie over zwarte piet). Tien jaar geleden was het gewoon een variant op de kerstman (die zij -volgens hen- hebben 'uitgevonden'). Nee.. vuurwerk wordt niet wereldwijd uitgezonden. Zie geen reden waarom dat wel zou moeten gebeuren..? De wereld draait niet om het westen.

Over de hele wereld wordt de jaarwisseling gevierd met vuurwerk. Bekijk de plaatjes.
http://nos.nl/artikel/592483-2014-werel ... eluid.html

Dus ja,vuurwerk is wereldwijd,is ook niet vreemd voor landen als Libanon,waarvan hier ook vluchtelingen zitten.
Gewoon onzin om die mensen voor te lichten w.b.t. vuurwerk,de hele wereld kent het.
Zelfs in Syrië kennen ze het vuurwerk.Ook zwaar illegaal vuurwerk.
http://nieuwspaal.nl/syrische-gemeenten ... verbod-in/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:11

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:27

De NOS zegt ook onzin? w.b.t. wereldwijd vuurwerk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:29

Maar: wat is er nu erg aan om die mensen even uit te leggen hoe en wat? Heb jij (algemeen) toch geen last van?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:34

gohya schreef:
De NOS zegt ook onzin? w.b.t. wereldwijd vuurwerk?

Het gaat om wat je niet ziet.. Ja wereldwijd wordt er iets met vuurwerk gedaan, maar dat wil niet zeggen dat elk land dat doet noch dat elk land het kent :)* .. En weet je... dan nog.. zie ik het probleem niet van even een briefje rond laten gaan over vuurwerk dat af kan gaan. Better safe then sorry denk ik dan maar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:37

Waarom moet dat ineens gebeuren. Terwijl er zoveel oudere mensen die ook een oorlog mee hebben gemaakt en misschien wel ergere dingen hebben gezien dan deze groep. Daar kan ik niet bij.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:39

Is het een wedstrijdje "Wie heeft de ergste dingen meegemaakt" of zo, Purny? Jij hebt er toch geen last van als die mensen worden voorgelicht?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:44

purny schreef:
Waarom moet dat ineens gebeuren. Terwijl er zoveel oudere mensen die ook een oorlog mee hebben gemaakt en misschien wel ergere dingen hebben gezien dan deze groep. Daar kan ik niet bij.

_/-\o_ Ik dus ook niet. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:53

Die groep ouderen weet wat vuurwerk is.. dus die hoeven niet meer voorgelicht te worden. .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:53

Tja ik weet niet. Ik geloof dat mijn joodse oma niet zo van het oorlogen vergelijken is. Daar zouden sommige mensen wel een voorbeeld aan mogen nemen. :)