Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:stef schreef:Topic gaat ontzettend hard, maar wil toch terug komen op de uitspraak van rowdine dat je als werknemer je best moet doen om er niet uit te vliegen.
Als je kijkt hoe slecht het gaat in oa de bouw, kan je je best doen wat je wilt, maar vlieg je er alsnog uit. Bedrijfseconomische redenen doe je als werknemer geen zak aan
Hier verandert het huidige kabinet (als het gevormd is) niets aan hoor. Als een bedrijf nu niet loopt door economische redenen of een bedrijf is failliet vlieg je er ook makkelijk uit. Het versoepelde ontslagrecht doet hier niets aan af!
stef schreef:Rowdine schreef:
Hier verandert het huidige kabinet (als het gevormd is) niets aan hoor. Als een bedrijf nu niet loopt door economische redenen of een bedrijf is failliet vlieg je er ook makkelijk uit. Het versoepelde ontslagrecht doet hier niets aan af!
Dat is het punt niet. Het punt is dat je maar vooral goed je best moet doen, dat is wat jij zegt.
Je best doen is echt niet voldoende.
Ik werk momenteel nog in de bouw, en ik zie het om me heen allemaal gebeuren.
Prima werknemers die tóch op straat komen, en niet omdat ze niet hun best doen...
Cer schreef:ceasario schreef:Zolang als men nog bezig is met die prullen wat moeten we dan toch klagen.
Wie ben jij om te beoordelen wat prullen zijn
Quellian schreef:[Hahaha, mag een mens geen hobby hebben?![]()
![]()
.
Quellian schreef:Als de boeren hun huis + grond verkopen dan hoeven ze nooit meer te werken. Geen medelijden met boeren, het grootste deel is rijk geboren.
ceasario schreef:Het doet me niet denken aan de eerste levensbehoefte.
ceasario schreef:Cer schreef:
Wie ben jij om te beoordelen wat prullen zijn
Het doet me niet denken aan de eerste levensbehoefte.Quellian schreef:[Hahaha, mag een mens geen hobby hebben?![]()
![]()
.
ZWART ??
Een economie draait het best zwart.
Cer schreef:ceasario schreef:Het doet me niet denken aan de eerste levensbehoefte.
Dus jij wilt graag dat iedereen niet veel meer kan betalen dan de eerste levensbehoeften????? Dit meen je serieus?
Quellian schreef:F_Orumster schreef:Dit is zo niet waar! Mijn pa had een lening van 2 miljoen en de boerderijen waren gepacht.
Dan krijgt hij toch enorme kansen? Iemand in een huurflatje met het plan boer te worden krijgt dit niet voor elkaar.
Een lening van 2 miljoen, hoppa!
Lante schreef:Kennis van mij is zwaar depressief, meerdere malen opgenomen geweest, straatfobie etc. Was getrouwd, maar haar man kreeg jong een beroertje, raakte invalide, dus baan kwijt, konden niet meer rondkomen, raakten in de schulden. Man overleed 4 jaar terug aan een tweede beroerte. Zij is nu nog van haar bijstanduitkering zijn begrafenis (die heul sober was) aan het af betalen... Ze kan haar verjaardag niet vieren, want ze heeft geen geld voor koffie of hapjes; ik vind het triest en dan zou ik volgens sommige VVD stemmers materialistisch zijn dat ik zulke mensen het niet gun dat ze nog meer benadeeld worden...?
Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?
Rare wereld...
Lante schreef:Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?
Rare wereld...
Rowdine schreef:[Hoewel het niet alle kosten dekt: Had hij geen overlijdensverzekering?
Winged schreef:Quellian schreef:Als de boeren hun huis + grond verkopen dan hoeven ze nooit meer te werken. Geen medelijden met boeren, het grootste deel is rijk geboren.
In dit geval heb je duidelijk geen idee waar je het over hebt....
Denk je werkelijk dat een boer 7 dagen in de week, 24 uur per dag werkt voor de lol?
Denk je werkelijk dat elke boeren vrouw ernaast een baan heeft omdat 'ze toch wat te doen moet hebben?'
Denk je werkelijk dat er geen boeren zijn die NAAST het bedrijf zelf nog een baan hebben?
Denk je werkelijk dat een boerderij zo uit de grond gestampt wordt van boer op zoon zonder schulden?
Denk je werkelijk dat een boer geen schulden heeft?
Denk je werkelijk dat alle regeltjes die de agrarische wereld op worden gelegd ten voordele werken van boer en dier?
Denk je werkelijk dat áls een boer de zooi verkoopt zij nooit meer hoeven te werken en geen schulden meer hebben?
Denk je werkelijk dat een boer een lekker pensioen heeft opgebouwd?
(etc etc etc etc etc)
Edit: Quellian, ik had toch wat anders van je verwacht...
ceasario schreef:Lante schreef:Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?
Rare wereld...
TOT het hun zoiets zelf overkomt...en dat gebeurd vroeg of laat !!!!!!!!!!!!
ceasario schreef:Lante schreef:Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?
Rare wereld...
TOT het hun zoiets zelf overkomt...en dat gebeurd vroeg of laat !!!!!!!!!!!!Rowdine schreef:[Hoewel het niet alle kosten dekt: Had hij geen overlijdensverzekering?
Heb jij die ??
Quellian schreef:[Ceasario, ik moet je helaas teleurstellen! Volgens de KvK valt mijn HOBBY onder HOBBY, ik werd namelijk 'uitgelachen' tijdens een gesprek bij de KvK dat ik alles geregeld wilde hebben. En weet je, ik werk zoveel (in loondienst) en ben zo druk daar buiten (kind wil ook een beetje aandacht) én ziek dat er geen tijd en energie is voor HOBBY.
Rowdine schreef:Lante schreef:Kennis van mij is zwaar depressief, meerdere malen opgenomen geweest, straatfobie etc. Was getrouwd, maar haar man kreeg jong een beroertje, raakte invalide, dus baan kwijt, konden niet meer rondkomen, raakten in de schulden. Man overleed 4 jaar terug aan een tweede beroerte. Zij is nu nog van haar bijstanduitkering zijn begrafenis (die heul sober was) aan het af betalen... Ze kan haar verjaardag niet vieren, want ze heeft geen geld voor koffie of hapjes; ik vind het triest en dan zou ik volgens sommige VVD stemmers materialistisch zijn dat ik zulke mensen het niet gun dat ze nog meer benadeeld worden...?
Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?
Rare wereld...
Hoewel het niet alle kosten dekt: Had hij geen overlijdensverzekering?