Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:01

Blacky94 schreef:
Twiggy2008 schreef:
Wat een onzin..... natuurlijk kun je oprecht meeleven als je die persoon niet zelf kent. Het zegt wel wat over je als persoon, als je zoiets beweert, zeg..... ;)
Als je een puur, oprecht en empathisch mens bent ben je daar absoluut toe in staat. :j

Ik werd misselijk van diegene die begon over de 'belastingcenten'. Bah. Hoe diep kun je zinken, als je je daar druk over gaat maken.... (als dat uberhaupt al terecht is).

Dus moet ik maar samen met half Nederland gaan huilen mocht hij overlijden?
Sorry hoor maar daar pas ik voor. Heel vervelend voor vrienden en familie maar andersom gebeurt het ook niet. Omdat iemand nu ineens bekend en "belangrijk" is moet heel Nederland maar meeleven maar wanneer het een willekeurig iemand is interesseert het niemand..

Hou toch op...... als ik dit soort trieste dingen hoor, lees of zie bij andere onbekende of bekende mensen raakt mij dat net zo goed. Dat komt omdat ik een vermogen heb tot meeleven en me inleven in andermans trieste situatie. Het zegt in elk geval een hoop over jou, dat je er zo in staat. Laten we het daar maar op houden. Ik heb enorm te doen met zijn vrouw en zijn kinderen. Het zal je gezin maar overkomen. Maar dat heb jij nog niet, he, een gezin.......

nynke55

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:35

Rare discussie, eigenlijk, zo op bokt. Dan zouden degenen die zeggen dat ze niet meeleven met een vreemde dus ook niet meeleven met iemand die op bokt een triest verhaal verteld.
En van diegene kennen we ook alleen een schuilnaam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:38

Je draait nog niet lang genoeg op Bokt mee zo te zien om bekend te zijn met Miep, die een dodelijke ziekte voorwendde en heel Bokt mee kreeg tot heel Bokt ineens te horen kreeg dat de verhalen die Miep vertelde een grote leugen zijn.
Mij heeft dit iig voorzichtig gemaakt. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Mocht je meer willen weten: [LZP] Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:42

Het verhaal van Miep ken ik, desondanks ga ik er van uit de meesten hier geen hele verhalen ophangen om aandacht te krijgen. Liever wat teveel medeleven, dan te weinig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:44

Miep is niet de enige geweest die wat creatief met de waarheid is omgegaan hier op Bokt.

(Misschien toch maar een nieuw topic laten openen, ik voel dat we hier nog niet over uitgesproken raken).

Moddies?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:47

Oh, dat geloof ik direkt. Maar wat is nu erger, iemand medeleven geven die dat (ogenschijnlijk) niet verdient of geen medeleven geven aan iemand die zijn moeilijke verhaal eindelijk openbaar durft te maken?

Maar we zijn een beetje off-topic, geloof ik.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:48

Tja..... ik ga in eerste instantie toch uit dat iemand de waarheid spreekt. Aandachtstrekkers zul je altijd blijven houden, laat het vooral hun probleem zijn, zou ik zo zeggen. :D
Maar wat heeft dit te maken met de situatie rondom Friso? Dat is helaas keiharde waarheid. En dat gold helaas ook voor die ouders die een paar maanden terug hun kinderen verloren in dat vreselijke ongeluk in die tunnel in Zwitserland. Ik denk nog regelmatig aan die ouders en die mensen ken ik echt niet. Maar leef toch echt met ze mee........ nog steeds.

PS: Overigens ken ik het Miep verhaal niet, is nog van voor mijn tijd, zie ik..... Wel erg, zeg, dat je zoiets doet op internet, pfffff.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:55

nynke55 schreef:
Oh, dat geloof ik direkt. Maar wat is nu erger, iemand medeleven geven die dat (ogenschijnlijk) niet verdient of geen medeleven geven aan iemand die zijn moeilijke verhaal eindelijk openbaar durft te maken?.

Waarom zou iemand die zo ziek is dat ze de waarheid niet meer van fantasie kan onderscheiden geen medeleven verdienen? En Bokt is echt niet het ideale forum om serieuze problemen openbaar te maken of hulp van te verwachten. Een luisterend oor doet veel, maar je ziel en zaligheid tot in lengte van dagen op een openbaar forum te hebben staan, met schaduwaccount of niet, zou mijn keuze niet zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:07

Sorry maar het ontgaat mij volledig wat dit met Friso te maken heeft ;?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:15

Wat heeft Miep in vredesnaam met Friso te maken?

Je haalt er wel van alles bij wat er niet echt toe doet imo, Cassidy... Andermans IQ, Miep... What's next?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 21:23

Ik heb inderdaad geen idee wat Miep en Friso met elkaar te maken hebben. Van Friso weten we heel zeker dat het echt wel waar is allemaal...

Buiten dat - er zijn wel meer verhalen op Bokt te noemen van mensen die we niet kennen en met wie we toch ontzettend meeleven. Actueel op dit moment: supergirl. En van haar weten heel wat mensen veeel minder dan van Friso. Dus waarom zouden we met hem dan niet mee kunnen leven?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:39

De discussie gaat, inderdaad off-topic, over medeleven. Cassidy spreekt zich inmiddels zelf tegen, over medeleven met iemand die een verhaal verzonnen heeft en die wel of niet medeleven verdient.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:54

Dat is waar, we hadden het inderdaad over medeleven. Maar om er dan van alles bij te halen gaat mij wat te ver. In een nieuw topic, oke, maar we zitten hier nog steeds in het topic over Friso.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:06

Ik snap die veroordeling van mensen over meeleven met wildvreemde mensen ook niet. Inlevingsvermogen heet dat. Sommige kunnen dat veel beter dan andere. Waar de een hoog scoort met een hoog IQ kan een ander heel hoog scoren op EQ.

Ik ben al meerdere malen op mijn bakkes gegaan op de virtuele straatkeien. Maar dat belet me niet om mee te leven met Mabel, zijn kinderen en de rest van dat gezin. Ik kan het me nl. heel goed voorstellen dat Luana al regelmatig aan haar moeder heeft gevraagd wanneer papa nou eens wakker wordt uit zijn lange slaap.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:04

Volgens mij heb ik toch al zeker 500 keer gezegd dat ik het heel erg vind voor zijn familie, vrienden enz. Lezen is ook een vak apart. Ik zal er zelf alleen niet meer of minder om slapen. Bij die jongen doe ik dat echter wel. Die ken ik persoonlijk en daar heb ik gevoel bij. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ik 0,0 medeleven heb bij iemand die ik niet ken alleen zit er voor mij een verschil in medeleven/compassie en oprecht medeleven. Maar blijkbaar zijn dat dingen die men niet lezen wil ofzo. En dat van de rest van bokt heb ik verder niet meegekregen, kom nooit in dat deel.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:08

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje de draad kwijt ben geraakt in dit topic. Ik snap het standpunt dat oprecht medeleven niets gemeen heeft met nieuwsgierigheid (tenminste, zo begrijp ik het). Ik leef mee met de familie van Friso, hij is immers de zoon van Beatrix. Ook kan ik niet beginnen te omvatten hoe vreselijk het voor hun moet zijn (zijn moeder, Mabel.. :\ enz.). Tegelijkertijd vind ik dat ik geen recht heb op "nieuws" van hun kant. Het is hún pijn/verlies. Zij hebben ook nog eens gevraagd om privacy, ik respecteer dat. Wat gaat het mij persoonlijk aan??

Wel snap ik dat mensen toch wel degelijk nieuwsgierig zijn. Waarom daar moeilijk over doen?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:19

Blacky94 schreef:
Volgens mij heb ik toch al zeker 500 keer gezegd dat ik het heel erg vind voor zijn familie, vrienden enz. Lezen is ook een vak apart. Ik zal er zelf alleen niet meer of minder om slapen. Bij die jongen doe ik dat echter wel. Die ken ik persoonlijk en daar heb ik gevoel bij. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ik 0,0 medeleven heb bij iemand die ik niet ken alleen zit er voor mij een verschil in medeleven/compassie en oprecht medeleven. Maar blijkbaar zijn dat dingen die men niet lezen wil ofzo. En dat van de rest van bokt heb ik verder niet meegekregen, kom nooit in dat deel.

En toch blijf je erover vallen dat er bij Friso aandacht aan wordt besteed en bij een 'doodnormale burger' niet. Dat vind ik dan apart. Die jongen waar jij het over hebt is toch een doodnormale burger, en jij besteed daar toch aandacht aan? En waarschijnlijk nog wel meer mensen?
Nogmaals, niemand eist van jou om mee te leven met Friso. Andere mensen doen dat wel. Ieder z'n ding toch? Waar ik over viel, en met mij nog een paar bokkers, is dat je dan met het excuus komt dat er alleen maar aandacht aan wordt besteed 'omdat het Friso is', en je er bij een doodnormale burger niets over hoort. Dat is niet zo, de context is alleen anders.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:45

En dat idee (mbt medeleven) krijg ik anders wel van een aantal reacties, en daar kan ik niet tegen ;)

Maar goed, ik ben er verder klaar mee en heb ook niet zo veel zin meer om op verdere berichten te reageren dus wat mij betreft is dit deel/deze discussie voor mij over. Wat jullie er mee doen moeten jullie zelf weten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:35

Het is inderdaad jammer dat zo'n bekende meer aandacht krijgt dan een bekende. Het probleem is dan dat je het over de normale burger niet komt te weten, want dat staat nergens. Dat moet je toevallig horen.. Dat is het probleem waarom je met een normale burger niet meeleeft: je hoort er niks over.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:25

Maar mensen, kom op. Dat is toch logisch? Hij is een bnner, heeft ie ook niet om gevraagd

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:48

Ik ga hierin met Stef mee... Hij heeft er niet om gevraagd om een BNNER te zijn. En tsja als je BNNER bent heb je nog maar weinig privacy

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:04

stef schreef:
Maar mensen, kom op. Dat is toch logisch? Hij is een bnner, heeft ie ook niet om gevraagd

Eyecatcher schreef:
Ik ga hierin met Stef mee... Hij heeft er niet om gevraagd om een BNNER te zijn. En tsja als je BNNER bent heb je nog maar weinig privacy

Ik denk niet dat prins Friso lid is van de BNN.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:16

Batlow schreef:
Het is inderdaad jammer dat zo'n bekende meer aandacht krijgt dan een bekende. Het probleem is dan dat je het over de normale burger niet komt te weten, want dat staat nergens. Dat moet je toevallig horen.. Dat is het probleem waarom je met een normale burger niet meeleeft: je hoort er niks over.

Is dat een probleem? Als een onbekend persoon ernstig gewond of ziek raakt weten de mensen dat die dichtbij hem/haar staan, en daar gaat het toch om?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:20

Batlow schreef:
Het is inderdaad jammer dat zo'n bekende meer aandacht krijgt dan een bekende.

Hoe kan zoiets "jammer" genoemd worden? Zo lijkt het alsof je denkt dat mensen het minder erg vinden als iemand minder aandacht krijgt dan een ander. Maar dat is nonsens, ieder leven is evenveel waard, hoeveel aandacht iemands dood krijgt heeft niets te maken met hoeveel iemand waard is of verdient qua 'medeleven', enkel als iemand bekend is voelen eenvoudigweg meer mensen de behoefte om mee te leven, omdat ze diegene denken te kennen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:32

Ik denk wel dat doordat het nu veel media-aandacht heeft gekregen omdat het om Prins Friso gaat, mensen zich meer bewust zijn geworden van de risico's en de maatregelen die je kan treffen als je op wintersport gaat.