wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:45

Volgens mij is niet regeren een nog groter schrikbeeld dan wel regeren voor Wilders. Met negen kamerleden lukte het nog ternauwernood om ze heel strak binnen zijn partijregime te houden en gaf één kamerlid, Hero Brinkman, al de grootste problemen. Nu met 24 kamerleden kan je er op wachten dat je LPF-achtige taferelen krijgt. Als die kamerleden straks als een stelletje kikkers uit een doos in de rondte springen, dan is het heel snel met de populariteit gedaan.

Als hij wel in de regering komt (wat ik trouwens niet geloof, daar is het risico Brinkman veel te groot voor) dan heeft hij nog een probleem. In de oppositie kom je met populisme een heel eind, maar op het moment dat je regeringsverantwoordelijkheid hebt, moet je beleid maken en dat lukt je niet op basis van populisme. Tegen de tijd dat de provinciale verkiezingen komen, ziet hij dan echt geen kans meer om de coalitie in de eerste kamer aan een meerderheid te helpen.

Ik snap dat zijn aanhangers hem graag in de regering zien. En terecht, anders had je niet op hem gestemd. Maar ik durf nu al te voorspellen dat een regering van VVD-PVV-CDA er niet zal komen. En wat het CDA en regeringsdeelname betreft, het CDA hoeft daarover geen rekenschap aan de PVV of aan het land af te leggen. Ze hebben alleen verantwoording aan hun stemmers af te leggen, dat zijn namelijk de mensen die hun gekozen hebben. En als die stemmers of een groot deel van die stemmers vindt dat het CDA niet met de PVV in een regering moet gaan zitten, dan hebben ze daar gewoon rekening mee te houden. Het is dus ook niet meer dan het goed recht van die CDA-prominenten om dat te zeggen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 02:39

PattyOosten schreef:
Zoals ik het zie zit de VVD met de kloten tegen het blok. Of wel regeren met de PVV en water bij de discrimenerende wijn doen. Of zonder de PVV regeren, en bij de volgende verkiezingen flink zetels verliezen en de PVV nog groter maken. Kiezen tussen twee kwaden, ik geef het Rutte te doen.

En wil iemand voor mij Arabië even aanwijzen op de kaart??? Want daar ging het over, maar ik ken dat land niet, dus kan dan ook wat lastig uitvogelen hoe of wat.

Gekker moet het toch niet worden. Ben je de hele middag en avond weg, en dan is er geen één "geleerde PVVer" die even aan wil wijzen waar Arabië nou precies ligt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:22

janesmith schreef:
57% van de Nederlanders is toch tegen de invloed van de Islam, daar verandert een rechterlijke uitspraak niets aan.

En waar baseer je dit op?

Op dit artikel

Telegraaf is natuurlijk ook een hele betrouwbare bron..... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:28

PattyOosten schreef:
PattyOosten schreef:
Zoals ik het zie zit de VVD met de kloten tegen het blok. Of wel regeren met de PVV en water bij de discrimenerende wijn doen. Of zonder de PVV regeren, en bij de volgende verkiezingen flink zetels verliezen en de PVV nog groter maken. Kiezen tussen twee kwaden, ik geef het Rutte te doen.

En wil iemand voor mij Arabië even aanwijzen op de kaart??? Want daar ging het over, maar ik ken dat land niet, dus kan dan ook wat lastig uitvogelen hoe of wat.

Gekker moet het toch niet worden. Ben je de hele middag en avond weg, en dan is er geen één "geleerde PVVer" die even aan wil wijzen waar Arabië nou precies ligt......

:D :D :D :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:26

PattyOosten schreef:
PattyOosten schreef:

:+ :Y)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:26

Karl66 schreef:
Volgens mij is niet regeren een nog groter schrikbeeld dan wel regeren voor Wilders. Met negen kamerleden lukte het nog ternauwernood om ze heel strak binnen zijn partijregime te houden en gaf één kamerlid, Hero Brinkman, al de grootste problemen. Nu met 24 kamerleden kan je er op wachten dat je LPF-achtige taferelen krijgt. Als die kamerleden straks als een stelletje kikkers uit een doos in de rondte springen, dan is het heel snel met de populariteit gedaan.

Als hij wel in de regering komt (wat ik trouwens niet geloof, daar is het risico Brinkman veel te groot voor) dan heeft hij nog een probleem. In de oppositie kom je met populisme een heel eind, maar op het moment dat je regeringsverantwoordelijkheid hebt, moet je beleid maken en dat lukt je niet op basis van populisme. Tegen de tijd dat de provinciale verkiezingen komen, ziet hij dan echt geen kans meer om de coalitie in de eerste kamer aan een meerderheid te helpen.

Ik snap dat zijn aanhangers hem graag in de regering zien. En terecht, anders had je niet op hem gestemd. Maar ik durf nu al te voorspellen dat een regering van VVD-PVV-CDA er niet zal komen. En wat het CDA en regeringsdeelname betreft, het CDA hoeft daarover geen rekenschap aan de PVV of aan het land af te leggen. Ze hebben alleen verantwoording aan hun stemmers af te leggen, dat zijn namelijk de mensen die hun gekozen hebben. En als die stemmers of een groot deel van die stemmers vindt dat het CDA niet met de PVV in een regering moet gaan zitten, dan hebben ze daar gewoon rekening mee te houden. Het is dus ook niet meer dan het goed recht van die CDA-prominenten om dat te zeggen.

Mooi geschreven, ben het met je eens!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:50

Ben wel benieuwd wat mensen vinden van dit toekomstbeeld:

Citaat:
Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.
Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.
Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!

Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:05

christel1857 schreef:
Ben wel benieuwd wat mensen vinden van dit toekomstbeeld:
Citaat:
Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.
Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.
Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!

Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.

Waar heb je dit toekomstbeeld vandaan geplukt?

jameyskatje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:06

hahha ik zag vandaag een vacature in de krant. fractievoorzitter en beleidsmedewerker bij de pvv
ik moest er wel om lachen... omdat het de telegraaf was :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:07

Ik vind het geen realistisch en redelijk toekomstbeeld :=

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:09

dat toekomstbeeld doet me denken aan de tegenfilm van fitna. waarin het nos nieuws wordt geopend met 'salaam alaykum' hhaha en pino wordt geslacht voor het offerfeest :P heerlijk sarcastisch, maar men gelooft toch niet werkelijk dat dat ooit onze toekomst zal worden....... (of ja, waarschijnlijk bestaan die mensen dus wel, het wordt steeds gekker dus het zal me niets verbazen)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:10

Karl66 schreef:

ik vind dit een goede post! *D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:12

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:23

Leuk intitiatief die website!
Al hoor ik in mijn achterhoofd alweer "ja maar dat zijn uitzonderingen" en "ja maar die mensen wil Wilders niet aanpakken" :=

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:26

Heino schreef:
Al hoor ik in mijn achterhoofd alweer "ja maar dat zijn uitzonderingen" en "ja maar die mensen wil Wilders niet aanpakken" :=

Zo is het ook.... Waarom wil je dat niet horen in je voorhoofd ipv je achterhoofd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:33

christel1857 schreef:
Heino schreef:

Zo is het ook.... Waarom wil je dat niet horen in je voorhoofd ipv je achterhoofd.

Wat een rare opmerking, net zoals je vind dat de Marokkaanse gemeenschap er de schuld van is dat zoveel mensen PVV stemmen. Vraag me af waarom dan zoveel mensen uit plaatsen waar geen Marokkaan te bekennen is PVV gestemd hebben en de grote steden veel minder.

Het is allemaal dom luisteren naar veel geschreeuw dat binnen kort weinig wol zal blijken te zijn.

Dat je in de Telegraaf een advertentie moet zetten voor een fractievoorzitter terwijl je met 24 man in de kamer gekozen wordt is toch wel heel triest en geeft weinig hoop voor het gehalte van die kamerleden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:40

christel1857 schreef:

Omdat het:
a) geen uitzonderingen zijn
en
b) Wilders iedere Islamiet vrijheden af wil pakken (geen Koran meer, geen hoofddoekje meer, immigratiestop uit enkel Islamitische landen)

Enne, beschuldig je me er nu van dat ik mijn kop in het zand steek?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:44

klopt, dat ben ik met je eens heino. mensen zeggen bv voor de ideeen van wilders te zijn maar in je gezicht zeggen ze dan 'ja maar het is niet op jou persoonlijk hoor, jij bent een goede burger'. ja daag, de pvv heeft het over DE moslims en DE islam. dus voel ik me ook aangesproken.

de artikelen in de telegraaf zijn toch ook uitzonderingen? als een marokkaan negatief in het nieuws komt dan is het van 'ja weer een marokkaan, al die marokkanen ook altijd....', maar als een marokkaan positief in het nieuws komt is het van 'ja dat is een keer een goede marokkaan, maar helaas een utizondering'

dat is beeldvorming, volgens mij is beeldvorming een modern woordt voor psychologie en mindcontrol

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:45

Heino schreef:
christel1857 schreef:

Omdat het:
a) geen uitzonderingen zijn
en
b) Wilders iedere Islamiet vrijheden af wil pakken (geen Koran meer, geen hoofddoekje meer, immigratiestop uit enkel Islamitische landen)

Enne, beschuldig je me er nu van dat ik mijn kop in het zand steek?

Nee, ben het alleen niet met je eens.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:55

PattyOosten schreef:
PattyOosten schreef:

Arabië/ Arabische wereld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_wereld
Ik weet voor de rest niet in welke context Arabië is genoemd, maar zo heb je iig een idee waar het zich bevind.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:58

arabische landen zijn echt niet met elkaar te vergelijken. dat verschil is zo gigantisch. sowieso kunnen we er geen voorstelling bij maken omdat nederland nog moeilijker vergelijkbaar is dan enig arabisch land. maar er wordt vaak gesproken over DE arabische wereld. als wij al niet eens DE nederlandse cultuur kunnen beschrijven, hoe wilt men dan ooit oordelen over DE arabische wereld? er komt meer bij kijken dan kamelen, mannen in jurken, burka's, oliesjeiks en zelfmoordterroristen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:59

christel1857 schreef:

Je kan het niet met mee eens zijn, maar dan ben je het
a) niet eens met het CBS
b) ontken je punten uit het partijprogramma van de PVV

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:02

Het hele punt voor mij is gewoon dat het me niet boeit of het nou marokkanen of turken of antilianen of wat dan ook zijn, als het chinezen waren geweest die statistisch gezien de boel op stelten zouden zetten dan had Geert Wilders het over de Chinezen gehad.
Wanneer de islamitische gemeenschap zelf niet met de oplossing komt om hun imago te verbeteren, dan komen er mensen als geert wilders op de proppen. En dan gaat het een harde les worden.... met punten waar ik niet achter sta, maar ook punten waar ik wel achter sta en die ik niet in andere partijprogramma's terug kan vinden.
De vraag is of het vreemd is dat Geert Wilders populair is geworden. Je kunt wel heel Nederland de schuld gaan geven, of het welbekende cliché argument van de sensatie media. Maar dat neemt niks weg aan de statistische feiten, allochtonen zijn op dit moment crimineler, en vaker werkeloos dan autochtonen. Dat is niet alleen een imago, dat zijn ook gewoon harde feiten. En ik nodig de islamitische gemeenschap van harte uit om zélf iets aan hun imago te doen. Die verantwoording ligt niet per se bij de politiek.
Ik schaam me ook dood voor joran van der sloot, en helaas... als Nederlandse toerist in Peru wordt je op dit moment misschien wel raar aangekeken.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:03

nicole3939 schreef:
We hebben het nu telkens over de PVV, dat ze discrimineren etc.

Weet je wat ik eigenlijk bedenk?
Ik hoor nooit iemand over de SGP, over discrimineren gesproken.

:j

Ik vind sowieso dat er snel geroepen wordt dat er alleen bij de PVV sprake is van discriminatie.
Discriminatie komt bij elke bevolkingsgroep voor. Ik heb boven een Marokkaans gezin gewoond en kwam daar vaak over de vloer. Er hing zelfs een foto van mijn hond bij de kinderen op hun kamer. Ze gingen met iedereen goed om, behalve met het Marokkaanse gezin verderop in de straat. Zij vonden mijn buren namelijk geen goede moslims en noemden hen Joden! En kijk eens naar de hutsi's en tutsi's in rwanda. Daar vind de ene groep zich ook beter dan de ander. Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat hij niet-moslims beter vind dan moslims... maar correct me if i'm wrong

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:05

Heino schreef:
christel1857 schreef:

Je kan het niet met mee eens zijn, maar dan ben je het
a) niet eens met het CBS
b) ontken je punten uit het partijprogramma van de PVV

Als ik zeg niet eens dan bedoel ik: dat het me koud laat en dat ik niet overtuigd ben van de realistische mogelijkheden van die partijpunten van de PVV en er dus zeer weinig waarde aan hecht. Maar dat ik daarmee asociaal ben hadden we al vastgesteld. Net als dat jij dat op jouw beurt weer erg vervelend vind dat er mensen zijn die geen boodschap hebben aan punt b. Einde discussie wat mij betreft.... we worden het toch niet eens.