Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:47

hij wil wel dat hij zijn straf krijgt maar hij heeft geen wraak gevoelens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:48

Vulina schreef:
O nee, dat is ook zo, mee eens.
Alleen vind ik het persoonlijk vervelend dat hij niet in die gevangenis mag zitten volgens sommigen en anderen wel. Iedereen hoort een eerlijke straf te krijgen, hoe dan ook. En waarom zou Joran dan niet naar die gevangenis mogen en anderen wel? Die worden daar net zo goed gemarteld.

Volgens wie mag hij niet in de gevangenis zitten?

Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind dat alle buitenlandse gevangenen hun straf in NL uit zouden mogen zitten.

JuliaMaria

Vulina schreef:
Hoe kun je nou geen wraak gevoelens hebben?????

Ik denk niet dat de vader zegt, 'even goede vrienden'...

Wraak is een vervuiling van de geest, heb je alleen jezelf mee. Door je op de moordenaar te wreken krijg je je kind niet terug, sterker nog: je krijgt er alleen maar meer ellende bij. Daarom is wraak nooit goed en nooit de oplossing. Beter laat je het rechtssysteem z'n ding doen (en dat is niet mis daar in Peru...) en leg je het naast je neer. En dat snapt die man denk ik ook heel goed. :)

toot

Vulina schreef:
Alleen vind ik het persoonlijk vervelend dat hij niet in die gevangenis mag zitten volgens sommigen en anderen wel. Iedereen hoort een eerlijke straf te krijgen, hoe dan ook. En waarom zou Joran dan niet naar die gevangenis mogen en anderen wel? Die worden daar net zo goed gemarteld.

Lieveli, zou heel slim van die man zijn.. Knap dat hij dat zo zou kunnen...

Ik vind dat er geen gevangenisen moeten bestaan zoals castro castro maar nederlandse gevangenissen zijn
ook weer te mild met tv en internet toegang.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:49

Nee beter is in een zoveel sterren hotel levenslang te schenken, met alle luxe er op en er aan. Zodat jvds vooral niks doet tekort komen en in overvloed doet hebben. En zo al zijn mensenrechten blijft behouden.
Laat de slachtoffers maar stikken, die redden zich alleen wel. En behoeven hun mensenrechten niet. Die hebben het toch al zo goed, leren maar met hun verlies om gaan en leven.
Vooral gevangenen meer rechten geven dan slachtoffers, omdat de gevangen daders zo zielig zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:51

FaberSmid schreef:
Nee beter is in een zoveel sterren hotel levenslang te schenken, met alle luxe er op en er aan. Zodat jvds vooral niks doet tekort komen en in overvloed doet hebben. En zo al zijn mensenrechten blijft behouden.
Laat de slachtoffers maar stikken, die redden zich alleen wel. En behoeven hun mensenrechten niet. Die hebben het toch al zo goed, leren maar met hun verlies om gaan en leven.
Vooral gevangenen meer rechten geven dan slachtoffers, omdat de gevangen daders zo zielig zijn.

Wie heeft hier deze mening?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:52

Vulina schreef:

Lieveli, zou heel slim van die man zijn.. Knap dat hij dat zo zou kunnen...

Niemand hoort onder dergelijke omstandigheden gevangen te zitten. Inderdaad. Alleen is het zo goed als zeker dat het verkeerd met hem afloopt als hij niet meer 24 uur in de gaten gehouden kan worden. De andere gevangenen zullen zonder meer een eind aan zijn leven maken of tenminste hem gruwelijk te pakken nemen.

De mensen die er al zitten moeten ook vechten voor hun leven maar ze worden niet zo naar het leven gestaan als Joran zal worden. Die maakt geen schijn van kans volgens zelfs de Peruaanse overheden. En die kunnen het weten. In dat geval loopt Peru ook best het risico dat er sancties komen. Immers Amerika wil hem ook graag nog hebben na de tijd.....

Dat kan Peru zich niet veroorloven. Mensen die er daar over moeten beslissen zitten min of meer flink in de maag met Joran.....

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:53

juist fabersmid,

dat zegt niemand, ik zeg dat er geen gevangenissen moeten bestaan die mensen rechten schenden zoals te weinig voedsel voorzien.

een beetje kort door de bocht vind je niet.

en dan , dan komt joran vrij na jaren castr castro hel ,, denk je dan dat hij nooit meer iets crimineels doet?
ik denk dat er een monster word geschapen

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:54

Ik deel die mening in ieder geval niet, maar zo komt het zielig bevinden van jvds over.

Meneef is al een "beestachtig monster", kan alleen maar gruwelijker worden. Maar liefkozen werkt helemaal tegenstrijdig zoals meneer heeft bewezen.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 17-06-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:55

Wat ik altijd zo raar heb gevonden is dat iedereen opzoek gaat naar een ''reden''.
Een misdadiger wordt minder hard bestraft vanwege zijn ''ziekte, ''moeilijke'' jeugd. Maar is het niet zo dat je bij iedereen wel een reden kan vinden? En als je maar lang genoeg door filosofeert over de reden dat iedereen wel voldoet aan bepaalde geestesziektes? In mijn ogen is fout gewoon fout. En een fout hoort bestraft te worden.
Op het moment dat iemand een moord pleegt wil ik niet eens nadenken over de reden. Is het niet zo dat zijn slachtoffer ook nooit meer een tweede kans krijgt? Nee de straf voor moord moet gewoon levenslang zijn, net als de dood van het slachtoffer.
En al die lange trajecten om mensen weer ''normaal'' te krijgen, is het niet zo dat iemand zonder geweten nooit een geweten zal hebben?
Wat Joran betreft, je pleegt je daad in het buitenland niet meer dan logisch dat je via hun maatstaven berecht wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:57

FaberSmid schreef:
Ik deel die mening in ieder geval niet, maar zo komt het zielig bevinden van jvds over.

Nee, het is al vaker gezegd, zo komt het bij jou over. Zo is het niet bedoeld. Want niemand deelt die mening. Compris?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:57

nouja als je gaat lezen over de mensenlijke geest en gedachten gang of het zelf ondergaan hebt hoe een moeilijke jeugd jou kan vormen kan je pas een goed onderbouwde mening over de diepte van een moordenaar gefen.

de mens leert van ervaringen ook als die slecht zijn ,
waarom denk je dan verkrachters vroeger ook vaak slachtoffer zijn geweest.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:59

DyMarvel schreef:
Wat ik altijd zo raar heb gevonden is dat iedereen opzoek gaat naar een ''reden''.
Een misdadiger wordt minder hard bestraft vanwege zijn ''ziekte, ''moeilijke'' jeugd. Maar is het niet zo dat je bij iedereen wel een reden kan vinden? En als je maar lang genoeg door filosofeert over de reden dat iedereen wel voldoet aan bepaalde geestesziektes? In mijn ogen is fout gewoon fout. En een fout hoort bestraft te worden.
Op het moment dat iemand een moord pleegt wil ik niet eens nadenken over de reden. Is het niet zo dat zijn slachtoffer ook nooit meer een tweede kans krijgt? Nee de straf voor moord moet gewoon levenslang zijn, net als de dood van het slachtoffer.
En al die lange trajecten om mensen weer ''normaal'' te krijgen, is het niet zo dat iemand zonder geweten nooit een geweten zal hebben?
Wat Joran betreft, je pleegt je daad in het buitenland niet meer dan logisch dat je via hun maatstaven berecht wordt.

o fijn dus als ik belaagd word door iemand en ik diegene dood schiet ben ik geweten loos?
weer wat kort door de bocht

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:00

DyMarvel schreef:

Ik vind het niet raar. En er is niet altijd een reden. Sommigen worden niet 'beter'. Die zitten op de long stay TBS

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:41

toot schreef:
o fijn dus als ik belaagd word door iemand en ik diegene dood schiet ben ik geweten loos?
weer wat kort door de bocht

Ach Natalee en Stephany hebben die arme Joran belaagd :(:)

Het moet toch niet gekker worden zeg

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:49

Ze reageerde wel op een bericht waarin stond dat het er niet toe doet wat de reden is, de straf voor moord zou altijd dezelfde moeten zijn.
Vind jij dat er geen verschil is tussen Joran en een vrouw die haar man doodschiet na jarenlange mishandeling bijvoorbeeld?

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:55

toot schreef:
ik vind het ronduit zielig voor hem.
Ik ben er van overtuigd dat psygiche pijn veel erger is dan fysieke pijn.
Ik denk ook niet dat iemand geholpen is om joran (of wie dan ook) in een gevangenis te stoppen als castro castro.
Zelf ik kom daar als een freak uit!
Wat wil je in z`n omgeving, dat is het andere punt van sociale controle!Je word daar gewoon gestimuleerd om
crimineele gedachten te hebben.
Nee geef die kerels therapie erbij en laat ze zelf eens zien wat ze verkeerd hebben gedaan,
ga zolang met ze in therapie dat ze beseffen wat voor leed ze hebben aangebracht.

Ook vind ik het vrij sneu hoe joran werd getoond aan de massa, ronduit schandalig!
ZO ga je niet met mensen om, of het nou e buurman is of joran van der sloot.

Even offtopic : ik heb z`n respect voor de vader stephanie, dat hij zei:
Ik voel geen wraakgevoel voor joran.
Respect hoor! _/-\o_

Ik vind dit echt niet van deze wereld! :n
Deze jongen heeft twee meisjes vermoord!!!!!!
Ik zou jouw reactie weleens willen horen als een van hen jouw zusje, nichtje, vriendinnetje was geweest!
Zou je het dan nog zielig voor hem vinden????
Zou je dan nog het idee-fixe hebben dat therapie hem wel zou doen inzien wat hij nou helemaal verkeerd heeft gedaan???
Zou je het dan nog steeds sneu voor die arme Joran vinden zoals hij aan de pers werd getoond???
Dit ventje is een koelbloedige moordenaar,heb je de beelden gezien toen hij uit zijn hotelkamer kwam, geen emotie, geen angst, en hij had net een leven beeindigd!!!
Jajaja die 'arme 'Joran' .
Enne de buurman zal zo niet aan de pers getoond worden als hij gewoon de buurman is hoor........dit is alleen voorbehouden aan criminelen, misdadigers en moordenaars!!!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:16

bnb schreef:
Deze jongen heeft twee meisjes WAARSCHIJNLIJK vermoord!!!!!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:17

Angelita schreef:
Alja schreef:
idd ik vind ook dat je mensenrechten zijn verspeeld als je iemand anders het leven ontneemd.

waarom zoveel medelijden met hem?
zou dat eerder hebben met de nabestaanden van flores of nathelee.

Medelijden heb ik met de nabestaanden, voor Joran heb ik begrip. Dat is heel wat anders, zou het absoluut niet interpreteren als medelijden. :)

Wil je eens uitleggen hoe je dit bedoelt? Want "begrip voor Joran vd Sloot", daar begrijp ik helemaal niets van.

FaberSmid

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:31

Medelijden, begrip en mensenrechten voor jvds?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:37

Ik Quote mezelf nog maar even een keertje:

Wolken schreef:
Fabersmid, ben ik schijnheilig als ik wil dat voor iedereen, en dan bedoel ik iedereen, de mensenrechten worden gerespecteerd? U doet het nu namelijk net alsof het mij, en een aantal anderen die hierover vallen, niks geven om de nabestaanden. Dit is natuurlijk absoluut niet waar! Ook ik vind het verschrikkelijk wat die arme meid is aangedaan en vind dat Joran best voor de rest van zijn leven opgesloten mag worden als hij veroordeeld wordt voor deze moord. Ik kan me niet voorstellen wat haar familie voor de rest van hun leven moeten doorstaan. Maar is dat niet meer dan logisch? Of moeten we het iedere keer maar erbij gaan vermelden? Voor mij is het namelijk vanzelfsprekend. U doet alsof we de gevoelens van de nabestaanden ondergeschikt maken aan die van de "dader. Dat zal nooit en te nimmer gebeuren. Bij mij niet, en ik denk bij niemand niet.

oke, en weer verder ontopic :o

Waarom geven sommigen hier in dit topic mij het idee dat het niet beide kan, het een verschrikkelijke, wanstalige daad vinden dat er 1 en misschien wel 2 meisjes het leven hebben verloren door Joran, maar toch ook de mensenrechten respecteren van de dader? Het is allemaal niet zwart / wit. Ook ik ben van mening dat moordenaars van mij levenslange straffen mogen krijgen. En ja, als Joran veroordeeld wordt voor deze moord mag hij van mij gerust voor de rest van zijn leven achter de tralies. Het nemen van iemand andermans leven is namelijk 1 van de ergste dingen die je kan doen in het leven, en dan heb ik het nog niet over het verwoesten van de levens van de nabestaanden.

Maar ik vind het nog steeds belangrijk dat in buitenlandse gevangenissen de mensenrechten niet worden geschonden, of dat nou die drugskoerier, moordenaar of een ander vergrijp is. En dan maakt het mij echt niet uit of diegene in Chili, dominicaanse Republiek, Mexico of waar dan ook zit.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:06

Er wordt volgens mij expres geziekt door mensen die vinden dat Joran mishandeld, verkracht en gevierendeeld moet worden na de uitspraak en nog liever misschien ervoor.

Men gooit (steeds opnieuw :j ) met de term dat mensen die dat niet vinden, geen medelijden hebben met die meiskes, maar medelijden hebben met Joran.

Men beschuldigt ons zelfs van heulen met de vijand. :?

Alleen omdat wij vinden dat hij en ook andere mensen die daar of in andere slechte gevangenissen zitten, niet zwaarder gestraft hoeven te worden dan de uitspraak is.

Voor mij onbegrijpelijk. :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:07

sarabande schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nee hoor :') maar ik vind het vervelend dat ik moet verdedigen waarom ik Joran v/d Sloot geen Peruaanse gevangenis gun. Waarom ik hem nog menswaardig vind.

Edit: En dat ik dat vind sluit niet uit dat ik geschokt ben door zijn daden...

Dat stel je niet alleen je stelt ook dat je medelijden en begrip voor hem hebt en zet daar een in de wolken smily bij

Ja dat was sarcasme. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:11

MarcoBorsato schreef:
Nee hoor :') maar ik vind het vervelend dat ik moet verdedigen waarom ik Joran v/d Sloot geen Peruaanse gevangenis gun. Waarom ik hem nog menswaardig vind.

Sorrie maar wat klets je tegenstrijdig eerder in dit topic beweer je;

MarcoBorsato schreef:
Ja hij wordt daar berecht. Ik hoop het, de Nederlandse gevangenis zou veel te soft zijn voor hem.

Delphi schreef:
Wat draagt hij bij aan onze maatschappij? Helemaal niets .... Waarom hem dan hierheen halen??? Dat kost alleen maar bakken met geld, wat o.a. in de zorg zo nodig is, en hij geeft ons verder niets terug. Ja.... een hoop angst als hij weer op vrije voeten zou komen of met verlof zou mogen.

Leg eens uit?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:13

[NM] Joran v/d Sloot verdacht van moord

Je was me voor :D ! Ik geef toe dat mijn eerste gedachte was; ik hoop dat ie daar wegrot met alles er op en er aan. Maar ik had die gevangenis onderschat, en als ik er goed over nadenk, vind ik zo'n gevangenis te erg.

edit: leesteken veranderd. Ik hoop dat het nu duidelijker is.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-06-10 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt