Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Nederlander met crematorium Eef Hoos in beeld bij zaak Maddiedoor Johan van den Dongen
AMSTERDAM - Het Portugese rechercheteam dat de verdwijning van de Britse peuter Madeleine McCann onderzoekt, heeft zijn pijlen gericht op de beruchte Nederlander Eef Hoos.
De 61-jarige Hoos, die in de Algarve een dierencrematorium runt, werd gisteren aan de tand gevoeld over zijn vermeende contacten met Gary en Kate McCann.
De Portugese recherche doorzocht het crematorium Creon Starlight en wilde weten waar Hoos was op 3 mei, de dag van de verdwijning van Madeleine. De onderzoekers zou ter ore zijn gekomen dat Hoos de McCanns had gesproken. Afgezien van de reputatie van de Nederlander - hij heeft in ons land jarenlang vastgezeten wegens brandstichtingen en bomaanslagen en was directeur van het gewelddadige Scheveninger incassobureau Toetanchamon - was dat aanleiding genoeg om hem te verhoren op het hoofdkwartier van de Policia Judiciaria in Portimao.
Hoos was daar gisteren op eigen initiatief naartoe gegaan, vertelde hij tegenover Britse reporters, om te vragen waarom politiemensen in burger gisterochtend foto's namen van de tuin van zijn vriendin.
Documenten
De recherche meldde Hoos dat ze de grond rondom zijn afgelegen maar beveiligde en gebunkerde onderkomen wilden onderzoeken. Later op de dag meldden zich twee rechercheurs met donkere zonnebrillen op het terrein van Hoos. Na twintig minuten kwamen ze naar buiten met onder andere documenten over het dierencrematorium. Hoos moet maandag opnieuw naar het hoofdkantoor van de Policia Judicaria komen. Aan Britse reporters vertelde Hoos na het gesprek dat de rechercheurs hem vragen stelden over de McCann-zaak. "Ze vroegen me tot drie keer toe of ik de McCanns had gesproken. Ik ontkende drie keer, maar ze zeiden dat ze hadden gehoord dat ik hen wel had gesproken." Het dierencrematorium had hij naar eigen zeggen al in maart gesloten na klachten over stankoverlast. Wel verbrandt hij nog altijd dieren op een plek in Lissabon. Zowel huisdieren als dood wild stopte hij in de ovens.
russel schreef:Die Hoos zal m.i. alles doen voor geld.
Is Lissabon al bezocht? Maar in een oven kan je volgens mij niets meer terugvinden.
russel schreef:Het meest aannemelijke om een lijk weg te werken.
Trouwens in zee werpen werd er al geopperd. Zijn daar haaien?
kekaro schreef:als die vent de mogelijkheden heeft om dieren te verbranden dan kan zo'n klein lijfje daar ook in de oven...ben je er wel vanaf
misschien wel in lissabon, zou ook weer duidelijk maken waar die auto heen is gereden...
(ik weet het speculaties hahaha maar dat zou imo niet gek zijn)