Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:10

tienus63 schreef:
Die man is ook vaak in beeld bij tv programma Roeg rtv Drenthe en hij is de coördinator wolven voor de provincie Drenthe.

Enig idee wie de man bij Roeg is? Ik had een tijd contact met iemand die nestcameras bij uilen en valken had, die maakte ook filmpjes voor Roeg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 09:19

Die Hans die ik bedoel van Roeg, stottert en slist is het wat en dan is hij dezelfde geweest.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:26

Tancreda4 schreef:
Opzich is lokvoer bij camera val onderzoek niet vreemd. Voor aantonen van marterachtigen doen de dat ook, of bij vallen voor muizen. Om de detectiekans te vergroten. Of dit voor de wolf is of voor een andere soort, vraag ik me af. Maat ij geloof best dat veel mensen ' ook hobbymatig ' hun widcamera ergens hangen met lokvoer. Alles voor een mooie foto.

Zeker

Maar in deze als de wolf schuw moet blijven, de gewone burger op de mieter krijgt want de wolven worden tam door het voeren. En deze pipo die zich dan expert noemt met blikjes vis aan de gang gaat is toch best wel schandalig eigenlijk.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 09:39

En bij de vogelkijkhutten gebeurt het ook volop.

Maar ik snap die natuur mensen niet altijd, als er iets bijzonders is of ze doen enorm spastisch dat ze er niets over willen zeggen of vragen je de locatie van de (in dit geval) vogels niet bekend te maken, maar zelf reizen en masse door Nederland er erbij buiten voor het mooie plaatjes nadat ze veroordelend naar je diesel auto kijken.
Ze pakken de fiets op bloeddruk ook niet voor de foto’s.
En ze boeken ook rustig een vliegreisje om flora en fauna te fotograferen.

Ondertussen denk ik die bijzondere vogels voelen zich blijkbaar wel thuis in een agrarisch landschap met bos en heide afgewisseld.
Rode wouwen, verschillende kiekendieven, kraanvogels!!, kwartels, velduilen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 09:40

Via whatsapp Meldingen wolven in Westerveld e.o.

Zichtmelding De Hoeve Frl
Citaat:
Gistermorgen en gisteravond 22.00 Jokweg De Hoeve wolf gezien

Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:24

tienus63 schreef:
En bij de vogelkijkhutten gebeurt het ook volop.

Maar ik snap die natuur mensen niet altijd, als er iets bijzonders is of ze doen enorm spastisch dat ze er niets over willen zeggen of vragen je de locatie van de (in dit geval) vogels niet bekend te maken, maar zelf reizen en masse door Nederland er erbij buiten voor het mooie plaatjes nadat ze veroordelend naar je diesel auto kijken.
Ze pakken de fiets op bloeddruk ook niet voor de foto’s.
En ze boeken ook rustig een vliegreisje om flora en fauna te fotograferen.

Ondertussen denk ik die bijzondere vogels voelen zich blijkbaar wel thuis in een agrarisch landschap met bos en heide afgewisseld.
Rode wouwen, verschillende kiekendieven, kraanvogels!!, kwartels, velduilen.

Ik heb ooit nog eens grauwe kiekendieven geringd in het lauwersmeergebied. Gewoon op de akkers, boeren hielden daar rekening mee.

Ik vind er wel een verschil tussen natuurmensen en milieumensen moet ik zeggen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:44

Nyaleti schreef:
Ik ben geblokkeerd van Groep Wolf omdat ik iemand aansprak die compleet van het padje is }:0
Die koe in Heukelom is afgeslacht door een boer zodat ze sneller tot afschot gaan komen... Ja. En dan wordt ik geblokkeerd want was te direct.

Vond de laatste tijd dat de beheerder af en toe iets logischer kon nadenken maar dit zegt wel genoeg of wat er wel en niet geaccepteerd wordt in die groep. Mocht je je ooit afvragen waarom alle reacties één kant opwijzen...
net zo goed in Geen wolf worden er mensen om niks geblokkeerd dus het zijn echt 2 kampen.

Om die reden ben ik dus een stille meelezer in groep wolf.
Maar dit is dus zo of zo een probleem op sociale media. Laten we er ook eerlijk over zijn dat in anti wolvengroepen ook de reacties een bepaalde kant op geduwd worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 11:31

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:48

Citaat:
LANUV-woordvoerder Deitermann benadrukt dat wolven “in de regel” geen gevaar vormen voor de mens. “Het natuurlijke gedrag van wolven is het vermijden van mensen.” En voegt eraan toe: “Als een wolf van dit gedrag zou afwijken en mensen actief zou benaderen, zou dit niet langer natuurlijk gedrag zijn en een reden voor verwijdering zijn van een dier.

jaja
tienus63 schreef:
Nieuwe roedel ontdekt bij Herscheid (D)

Ik denk dat dit een voorbode is op toename van aanvallen in deze hoek, maar ook in zuid Nederland en België.

Citaat:
15 oktober 2024/Nordrhein-Westfalen/Duitsland
Bij Herscheid in Märkischen Sauerland is een wolvenpaar met zijn nakomelingen ontdekt.
Hoe de bevolking hierop reageert.
Video beelden in het artikel

https://www.wp.de/sauer-und-siegerland/ ... 28914362-5

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/apQdrf3Jr43XEALY/?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:57

Onze gemeente is iig niet blij met de komst vd wolf

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 12:05

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:05

Op gemeentelijk en provinciaal niveau ziet men echt de problemen wel maar daar blijft het dan ook steken. Hogerop is de wolvenproblematiek slechts één van de vele issues en bij lange na niet genoeg om daar echt in te duiken en wordt dan ook nog gedwarsboomd door een aantal partijen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 13:21

Helaas uitstapje naar Turkije in dit topic.
Dit omdat het een aanval ín een stal met schapen én KBH’s betreft.
100 schapen en 3 honden gedood.

Citaat:
14 oktober 2024/Gözmen in Sivas/Turkije
Aanval van wolven op schapen en honden in een stal
In het dorp Gözmen in Sivas werden 3 honden en 100 schapen gedood door wolven die de stal van een herder binnen gingen.
https://www.facebook.com/burhannnali/vi ... 325642273/

https://www.facebook.com/share/v/eWXNhg ... tid=WC7FNe

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:23

Maar in het buitenland gaat het goed
Lees je dan in de comments overal....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 13:29

Boswachter Theunissen op X over het snel lerende vermogen van wolven.

Citaat:
WOLVEN LEREN SNEL

Een tijdje geleden was te zien hoe de wolf die “Mankepootje” genoemd werd een dassenpijp gebruikte om een hek te passeren. Dat werd door Glenn Lelieveld “uitzonderlijk” genoemd en “uit nood geboren” omdat die wolf vanwege zijn misvormde achterpoot niet kon springen. In dit filmpje zien we dat wolven gewoon leren welke opties er zijn als ze een doel hebben. En dan de optie kiezen die ze het beste past.
Wolven zijn opportunistisch en heel slim en leergierig. Meer nog dan honden. Omdat hun leven namelijk afhangt van hun leervermogen. Zie het filmpje hieronder op X.

https://x.com/ftheunissen3/status/18450 ... _PN4zTWgZA

Bron St Wijs met Wolven
https://www.facebook.com/share/p/q85iftkfbGPggC6y/?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:30

100 tegelijk.... ;( ;( ;(

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:37

tienus63 schreef:
Boswachter Theunissen op X over het snel lerende vermogen van wolven.

Citaat:
WOLVEN LEREN SNEL

Een tijdje geleden was te zien hoe de wolf die “Mankepootje” genoemd werd een dassenpijp gebruikte om een hek te passeren. Dat werd door Glenn Lelieveld “uitzonderlijk” genoemd en “uit nood geboren” omdat die wolf vanwege zijn misvormde achterpoot niet kon springen. In dit filmpje zien we dat wolven gewoon leren welke opties er zijn als ze een doel hebben. En dan de optie kiezen die ze het beste past.
Wolven zijn opportunistisch en heel slim en leergierig. Meer nog dan honden. Omdat hun leven namelijk afhangt van hun leervermogen. Zie het filmpje hieronder op X.

https://x.com/ftheunissen3/status/18450 ... _PN4zTWgZA

Bron St Wijs met Wolven
https://www.facebook.com/share/p/q85iftkfbGPggC6y/?

Die reacties er onder ook weer, echt tenenkrommend

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:00

100 schapen?? Hoeveel wolven zijn dat wel niet geweest ??
En zag die stal er uit dat ze binnen konden komen??

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:06

https://www.facebook.com/10009045134105 ... 7S9Ucbxw6v

Stond deze van powned er al?

Die van animal rights is echt niet wijs.
Wat willen die lui nou?
Eerst in stallen inbreken want dieren mogen niet opgehokt zitten.
Nu zeiken dat de dieren buiten onveilig zijn.

En dat wolfwerende omheiningen ook overwonnen worden verteld hij voor het gemak maar even niet

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:23

Wat die lui willen is altijd wijzen naar een ander en zichzelf op de borst kloppen. Wij komen op voor dieren, jullie doen het allemaal slecht. En hoppa hun ego groeit weer 10 centimeter.

100 schapen is wel erg veel zeg..jemig, dan sluit je ze op en dan krijg je dus dat.

Wolven zijn hartstikke slim, dat is nu net een van de problemen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:45

tienus63 schreef:
Helaas uitstapje naar Turkije in dit topic.
Dit omdat het een aanval ín een stal met schapen én KBH’s betreft.
100 schapen en 3 honden gedood.

Citaat:
14 oktober 2024/Gözmen in Sivas/Turkije
Aanval van wolven op schapen en honden in een stal
In het dorp Gözmen in Sivas werden 3 honden en 100 schapen gedood door wolven die de stal van een herder binnen gingen.
https://www.facebook.com/burhannnali/vi ... 325642273/

https://www.facebook.com/share/v/eWXNhg ... tid=WC7FNe

En de twee honden in Spanje. Laat wel zien dat zelfs die honden geen partij voor wolven zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 14:53

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:19

Loretta schreef:
Nyaleti schreef:
Ik ben geblokkeerd van Groep Wolf omdat ik iemand aansprak die compleet van het padje is }:0
Die koe in Heukelom is afgeslacht door een boer zodat ze sneller tot afschot gaan komen... Ja. En dan wordt ik geblokkeerd want was te direct.

Vond de laatste tijd dat de beheerder af en toe iets logischer kon nadenken maar dit zegt wel genoeg of wat er wel en niet geaccepteerd wordt in die groep. Mocht je je ooit afvragen waarom alle reacties één kant opwijzen...
net zo goed in Geen wolf worden er mensen om niks geblokkeerd dus het zijn echt 2 kampen.

Om die reden ben ik dus een stille meelezer in groep wolf.
Maar dit is dus zo of zo een probleem op sociale media. Laten we er ook eerlijk over zijn dat in anti wolvengroepen ook de reacties een bepaalde kant op geduwd worden.

Logisch toch, in een groep horen reacties van die groep thuis. En niet van de tegenpartij. Dat hoort dan wel in een discussiegroep, maar bij iets wat over leven of dood gaat is er geen ruimte voor halve meningen. Als men gaat discussieren dan zal het tot polarisatie en ruzie leiden. Vandaar dat ik wat dit onderwerp betreft alleen maar deelneem aan de anti-wolf-groepen. Bij de groep waar ik op Facebook bij ben moest je dan ook eerst aangeven of je vond dat de wolf wel of niet kon in Nederland. Geen idee wat ze zouden doen als je zou aangeven dat je zou vinden dat het wel kan.....Tot nu toe geen enkele pro-wolfer erop gezien gelukkig.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:32

Dat in Turkije.... Bizar! :oo

Nou er moet wel ademruimte zijn Anjali. Logisch dat het niet gewaardeerd wordt als je in een pro-groep roept dat je alles maar moet afschieten.
In Geen Wolf was ik ook ineens de pro-wolver omdat ik zei dat die koe vreemd was en niet alleen aan een wolf dacht.
Er is in beide groepen geen ruimte meer voor enige nuance en dat is heel erg jammer. In Geen Wolf kun je niks zeggen of er vliegt iemand op af met "alles afschieten!!!"

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:35

Nyaleti schreef:
Dat in Turkije.... Bizar! :oo

Nou er moet wel ademruimte zijn Anjali. Logisch dat het niet gewaardeerd wordt als je in een pro-groep roept dat je alles maar moet afschieten.
In Geen Wolf was ik ook ineens de pro-wolver omdat ik zei dat die koe vreemd was en niet alleen aan een wolf dacht.
Er is in beide groepen geen ruimte meer voor enige nuance en dat is heel erg jammer. In Geen Wolf kun je niks zeggen of er vliegt iemand op af met "alles afschieten!!!"

Wel de waarheid. Die koe is volgens de laatste berichten inderdaad door mensen gedood.