Wintu schreef:pien_2010 schreef:Irmaz helemaal met je eens. Maar als ik echt naar wordt van een post kan ik beter zwijgen want kan het niet zo keurig verwoorden als jij doet. Goed gedaan en heel erg waar je post!
Ga je (996981) nu echt zo'n opmerking vergoelijken?
Weet dan dat er altijd percentueel gezien meer Antillanen, Marokkanen etc zijn die gewoon keurig netjes studeren, werken, kinderen krijgen en belasting betalen etc en waardevolle bewoners zijn van Nederland.
Vergoelijk je nu zelf ook niet Pien?
Hier heb je de cijfers, die ken ik goed dus bagatelliseer helemaal niets of vergoelijk niets en wat blijkt
Citaat:
Sinds 2005 is het percentage door de politie geregistreerde verdachten van misdrijven onder alle herkomstgroeperingen bijna gehalveerd. Dat geldt zowel voor personen met een Nederlandse achtergrond als voor personen met Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse of Surinaamse achtergrond.
Citaat:
Ook onder de herkomstgroeperingen met een hoog percentage vluchtelingen is een daling in geregistreerde verdachten zichtbaar. Onder migranten uit de nieuwe EU-landen en hun nakomelingen is er geen sprake van een daling. Zo bleef het percentage verdachten onder Polen en Roemenen die zijn ingeschreven bij een Nederlandse gemeente het afgelopen decennium stabiel rond de 2 procent. Onder personen met een Bulgaarse achtergrond steeg het aandeel verdachten van 2008 tot en met 2013, maar nam daarna weer af.
2005200620072008200920102011201220132014*2015*0369Geregistreerde verdachten van misdrijven naar achtergrond
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... minaliteit
En nee, ik vergoelijk helemaal niets. Maar ik maak wel het onderscheid tussen misdadigers en niet misdadigers en de niet misdadigers zijn nog altijd (gelukkig maar) in grotere getale aanwezig als de misdadigers vanuit de groepen met deze achtergrond.
Ik ben pedagoog. Hebben jullie ooit wel eens nagedacht wat het voor jonge meisjes en jongens betekent heeft om die minder uitspraak overal te horen. Dan ben je Nederlander (met andere roots) en dan hoor je weken, nee maanden die uitspraak overal op radio, TV, en mensen die er over praten. Dan moet je leven nog beginnen. Dan zit je op school en je doet zo je best. Hoe ontmoedigend is dit. Zo negatief. Ik heb er wakker van gelegen.
Mijn vriendin gaf les aan meisjes (veel moslim meisjes) uit de zorg. Daar is de groep moslima oververtegenwoordigd en ze werken zo vreselijk hard!
Dan moet je die klas binnen na zo'n avond. Begrijpen jullie wel wat dit heeft gedaan bij zoveel hardwerkende meisjes en jongens? EN begrijpen jullie ook, dat jullie billen en ook die van WIlders in de toekomst als hij oud is en versleten, door deze mensen worden gewassen?
En dat is wat de PVV doet. Het kwade, waar de mensen uit die bevolkingsgroepen ook zo vreselijk veel last van hebben, net als wij, wordt alsmaar uitvergroot zodat de hele bevolkingsgroep zo zwart weggezet wordt, zodat ook de Nederlanders die zo hun best doen gestigmatiseerd worden, moeite hebben om een baan te krijgen, etnisch geprofileerd worden bij de politie en meer tot stilstand met de auto worden gebracht etc etc. De verhalen zijn bekend.
En dat gebeurt nu hier ook. Ik baal van de criminaliteit. MAAR WILDERS gaat dit echt niet oplossen, integendeel. Hij zorgt alleen dat mensen → groepen niet meer als mensen zien maar als criminelen of minderwaardige mensen. Terwijl het een klein gedeelte is vanuit die groepen die crimineel is.
Dus je vraag Wintu is ook een hele nare vraag, die absoluut niet klopt. Je wil gewoon bevestiging dat de groep.......niet deugd want.......
Er zijn mensen in die groepen, een bepaald percentage waar het mis mee gaat, maar het gros is niet crimineel en doet het gewoon goed en heeft gewoon recht op normale kansen zoals alle Nederlanders.