Nikass schreef:Ik weet niet precies waar je op reageert Tamary?
Iemand Nieuwsuur gezien gisteren?
Ging over de Westelijke Jordaanoever. Israëlische soldaten wilden weten wie er bij een Arabische boer op bezoek waren (de Nederlandse pers)
Toen de pers vertrokken was kreeg de boer te horen dat hij binnen vijf dagen zijn huis uit moet.
Ook werd er getoond hoe Israël eerder naar een dorpje reed, de mensen uit hun huizen haalde om vervolgens de huizen met bulldozers plat te walsen of erger, in brand te steken met de kinderen er nog in (allemaal omgekomen).
Ik verbaas mij er totaal niet meer over dat mensen dan enigszins extremistisch gaan reageren/zich aansluiten bij een extremistische organisatie.
Hamas is sinds de recente missie van Israël om hen volledig uit te roeien, groter dan ooit geworden.
In dat perspectief zou je je kunnen afvragen of Israël medeschuldig is aan de aanval van 7 oktober door Hamas, en de gevolgen daarvan.
EU's Borrell says Israel financed creation of Gaza rulers Hamas
Citaat:
MADRID, Jan 19 (Reuters) - EU foreign policy chief Josep Borrell said on Friday that Israel had financed the creation of Palestinian militant group Hamas, publicly contradicting Prime Minister Benjamin Netanyahu who has denied such allegations.
Opponents of the Israeli government and some global media have accused Natanyahu governments of boosting Gaza rulers Hamas for years, including by allowing Qatari financing of Gaza.
"Yes, Hamas was financed by the government of Israel in an attempt to weaken the Palestinian Authority led by Fatah," Borrell said in a speech in the University of Valladolid in Spain without elaborating.
https://www.reuters.com/world/europe/eu ... 024-01-19/