Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Niet voor 100% wel 85% zeker geverifieerd:
Russische gevechtsplannen buitgemaakt, waarschijnlijk van een van de buitgemaakte commandovoertuigen. Gevechtsplannen werden op 18 januari goedgekeurd en riepen op tot een 15-daagse oorlog om Oekraïne over te nemen
https://twitter.com/LostWeapons/status/ ... DmCAQ&s=19
Zitten ook foto's bij de tweet
Daks schreef:1/2 Ik prijs de goedkeuring door de #UN GA met een ongekende meerderheid van stemmen van de resolutie met een sterke eis aan Rusland om de verraderlijke aanval op onmiddellijk te stoppen. Ik ben iedereen en elke staat dankbaar die voor heeft gestemd. Je hebt de goede kant van de geschiedenis gekozen
2/2 Destructieve resultaten van de stemming in voor de agressor laten overtuigend zien dat er een wereldwijde anti-Poetin-coalitie is gevormd en functioneert. De wereld is bij ons. De waarheid staat aan onze kant. De overwinning zal van ons zijn !
[ [url=m/n18jgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/ ... fgwaA&s=19
Cowboy55 schreef:Daks schreef:Niet voor 100% wel 85% zeker geverifieerd:
Russische gevechtsplannen buitgemaakt, waarschijnlijk van een van de buitgemaakte commandovoertuigen. Gevechtsplannen werden op 18 januari goedgekeurd en riepen op tot een 15-daagse oorlog om Oekraïne over te nemen
https://twitter.com/LostWeapons/status/ ... DmCAQ&s=19
Zitten ook foto's bij de tweet
Shyte, had ik toch Russisch ipv Frans moeten kiezen op de Middelbare School…..
Citaat:De Oekraïense regering zou bereid zijn om opnieuw met Rusland te praten over het gewapende conflict tussen de twee landen. Dat zou het hoofd van de onderhandelingsdelegatie van Oekraïne tegen het Oekraïense persbureau UNIAN hebben gezegd.
Het persbureau meldde niet op welk tijdstip de onderhandelingen beginnen en waar die plaatsvinden. Volgens Russische media worden de gesprekken opnieuw in Belarus gehouden en is het Kremlin ook bereid te praten.
Citaat:Georgië, ooit deel van de Sovjet-Unie, gaat het lidmaatschap van de Europese Unie aanvragen. De regerende partij in het land maakte bekend dat het verzoek morgen wordt ingediend.
moonsparkle schreef:ava_krause schreef:Rusland heeft aangegeven te willen praten over een Wapenstilstand. Dit gaan ze morgen doen als het gesprek plaatsvindt tussen beide landen. Klinkt niet verkeerd. Maar wat wil je, Poetin heeft de grote Ukraïnse steden al merendeels tot puin gebracht
Bron?
bigone schreef:Dus begin februari stond die Poetin gezellig samen met de Chinese leider te zwaaien bij de opening van de OS terwijl de plannen al helemaal uitgewerkt waren, zo zonde dat zijn vliegtuig geen pech kreeg onderweg.
Pandora2 schreef:Ik hoop zo dat dit waar is. Tegen beter weten in misschien, maar toch hoop ik
Citaat:De Russische troepen die actief zijn bij de inval in Oekraïne hebben moeilijkheden om hun soldaten van voedsel te voorzien. Dat meldt een vertegenwoordiger van het Amerikaanse ministerie van Defensie. Volgens de vertegenwoordiger zouden sommige Russische troepen in Oekraïne zich massaal hebben overgegeven of hun eigen voertuigen hebben gesaboteerd om gevechten te vermijden.
Daks schreef:1/2 Ik prijs de goedkeuring door de #UN GA met een ongekende meerderheid van stemmen van de resolutie met een sterke eis aan Rusland om de verraderlijke aanval op onmiddellijk te stoppen. Ik ben iedereen en elke staat dankbaar die voor heeft gestemd. Je hebt de goede kant van de geschiedenis gekozen
2/2 Destructieve resultaten van de stemming in voor de agressor laten overtuigend zien dat er een wereldwijde anti-Poetin-coalitie is gevormd en functioneert. De wereld is bij ons. De waarheid staat aan onze kant. De overwinning zal van ons zijn !
[ [url=m/n18jgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/ ... fgwaA&s=19
bigone schreef:Dus begin februari stond die Poetin gezellig samen met de Chinese leider te zwaaien bij de opening van de OS terwijl de plannen al helemaal uitgewerkt waren, zo zonde dat zijn vliegtuig geen pech kreeg onderweg.
bigone schreef:Ayasha schreef:Wat zou het gevolg zijn als China de inval ook af keurt? Weet iemand dat?
ofja, "kunnen zijn" want ik snap dat niets met zekerheid te zeggen is in dit geval.
China heeft de inval afgekeurd maar doet aan sancties niet mee. Oekraïne heeft China gevraagd te bemiddelen en dat is misschien, heel misschien de kleine kans dat het eventueel zonder al te veel gezichtsverlies voor Poetin kan gaan. Zit heel veel achter verder maar dat kan ik even niet zo opdiepen.
Jis_ schreef:Citaat:De Russische troepen die actief zijn bij de inval in Oekraïne hebben moeilijkheden om hun soldaten van voedsel te voorzien. Dat meldt een vertegenwoordiger van het Amerikaanse ministerie van Defensie. Volgens de vertegenwoordiger zouden sommige Russische troepen in Oekraïne zich massaal hebben overgegeven of hun eigen voertuigen hebben gesaboteerd om gevechten te vermijden.
Net een filmpje gezien waarin een jonge Russische soldaat eten en drinken krijgt van Burgers in Oekraïne en zijn moeder kon bellen, jongen was in tranen…