Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:44

Karl66 schreef:
Nederland en asielzoekers met open armen ontvangen? Je maakt een grapje

Niet direct de deur wijzen of opsluiten dan? Dat is ook al best wel genereus toch? Ze komen nu niet dat je zegt uit een bevriende, vreedzame natie, toch?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:36

oomens schreef:
Karl66 schreef:
Nederland en asielzoekers met open armen ontvangen? Je maakt een grapje

Niet direct de deur wijzen of opsluiten dan? Dat is ook al best wel genereus toch? Ze komen nu niet dat je zegt uit een bevriende, vreedzame natie, toch?

Het zijn onschuldige burgers nog altijd die weglopen van een compleet doorgeslagen regime

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:43

MarlindeRooz schreef:
Ja oorlogsslachtoffers opvangen is precies hetzelfde als gas kopen waardoor je die oorlog financieel steunt. :j

Dat is precies het punt, Nederland is allang niet neutraal meer door de sancties die ze Rusland opleggen.

Het is natuurlijk verdomd makkelijk voor het Russische leger om vermomd als "vluchtelingen" te gaan infiltreren. Als dit beleid gevolgd gaat worden naast alle praktische bezwaren die het met zich meebrengt.

Ik vind het ook rot voor deze Russische burgers die niet willen vechten (logisch) maar er moet wel even wat verder en langer door gedacht worden dan wat er nu kennelijk gebeurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:13

De meest geniale zet zou zijn als alle vluchtende Russen asiel/nationaliteit aanvragen in Oekraine en tegen Rusland gaan vechten of het land op andere wijze ondersteunen.
Dan bouwen ze gelijk hun eigen mogenlijke democratische toekomst op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:15

Sizzle schreef:
De meest geniale zet zou zijn als alle vluchtende Russen asiel/nationaliteit aanvragen in Oekraine en tegen Rusland gaan vechten.

Maar ze vluchten juist omdat ze niet willen vechten en risico willen lopen gewond te raken of dood te gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:15

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
De meest geniale zet zou zijn als alle vluchtende Russen asiel/nationaliteit aanvragen in Oekraine en tegen Rusland gaan vechten.

Maar ze vluchten juist omdat ze niet willen vechten en risico willen lopen gewond te raken of dood te gaan.

Nee, vele vluchten omdat ze geen zinloze oorlog willen voeren. Dat is wat anders.

Uiteraard weet ik ook wel dat het een illusie is.

Elisa2

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:55

Dat is ook gelijk het gemene van al die rot oorlogen. De leiders die doen en beslissen vanalles en het volk leidt er onder en moeten hun leven opofferen voor machtsbeluste eikels..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 01:02

Elisa2 schreef:
Dat is ook gelijk het gemene van al die rot oorlogen. De leiders die doen en beslissen vanalles en het volk leidt er onder en moeten hun leven opofferen voor machtsbeluste eikels..

En dan is het nog de vraag of het aandacht krijgt omdat het westen belangen heeft.

Dat Azerbeidjan (de grote gasleverancier van de EU) Armenië is binnen gevallen is niet eens nieuwswaardig. Daar liggen onze belangen net even anders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:09

Sunnda schreef:
Elisa2 schreef:

En dan is het nog de vraag of het aandacht krijgt omdat het westen belangen heeft.

Dat Azerbeidjan (de grote gasleverancier van de EU) Armenië is binnen gevallen is niet eens nieuwswaardig. Daar liggen onze belangen net even anders.

Hadden ze dat ook maar met Rusland gedaan dan hadden we nu nog betaalbaar gas gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:05

Sunnda schreef:
Elisa2 schreef:

Ja omdat Armenie geen EU land is denk ik.

Soms denk ik..zet maar dikke muren om al die landen en blijf allemaal in je eigen land. Ik snap de mensheid werkelijk niet, het lijkt wel of ze gewoon niet zonder oorlog kunnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:17

Elisa2 schreef:
Sunnda schreef:

Ja omdat Armenie geen EU land is denk ik.

Soms denk ik..zet maar dikke muren om al die landen en blijf allemaal in je eigen land. Ik snap de mensheid werkelijk niet, het lijkt wel of ze gewoon niet zonder oorlog kunnen.

Oekraïne ook niet. Daar hadden we ons ook niet mee moeten bemoeien dan hadden we nu nog gas gehad.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:48

elnienjo schreef:
Oekraïne ook niet. Daar hadden we ons ook niet mee moeten bemoeien dan hadden we nu nog gas gehad.

Ga dan maar alvast russisch studeren, want internationaal erkende grenzen (grote mensen versie van mijn en dijn dat ieder kind van zijn/haar ouders leert), gelden of altijd of nooit. Kijkende naar wat Rusland doet gelden wetten enkel als dat ze goed uitkomt, anders verander je ze of je negeert ze geheel en bij schade is er helemaal niks gebeurt. Dat laatste kennen we nog van toen Tsjernobil4 klapte, heeft dagen of zelfs weken geduurd voordat er toegegeven werd dat er inderdaad wat gebeurt was en dat enkel omdat er teveel bewijs en vooral druk uit buitenland was om te negeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:38

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:03

tamary schreef:
elnienjo schreef:

Ga dan maar alvast russisch studeren, want internationaal erkende grenzen (grote mensen versie van mijn en dijn dat ieder kind van zijn/haar ouders leert), gelden of altijd of nooit. Kijkende naar wat Rusland doet gelden wetten enkel als dat ze goed uitkomt, anders verander je ze of je negeert ze geheel en bij schade is er helemaal niks gebeurt. Dat laatste kennen we nog van toen Tsjernobil4 klapte, heeft dagen of zelfs weken geduurd voordat er toegegeven werd dat er inderdaad wat gebeurt was en dat enkel omdat er teveel bewijs en vooral druk uit buitenland was om te negeren.

Voor sommigen is gas belangrijker dan Dominotheorie 2.0.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:04

DuoPenotti schreef:

In Bergen op Zoom worden Nederlanders uit recreatiewoningen gezet en op straat geschopt om jawel....statushouders te huisvesten. Ook nog in het bos, dus de omwonenden zijn zwaar de klos.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:59

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:34

Ze zijn compleet gestoord, dit kun je toch niet maken tov de huidige bevolking? Zeker ook omdat er nog steeds grote getalen binnen blijven stromen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:12

elnienjo schreef:
DuoPenotti schreef:

In Bergen op Zoom worden Nederlanders uit recreatiewoningen gezet en op straat geschopt om jawel....statushouders te huisvesten. Ook nog in het bos, dus de omwonenden zijn zwaar de klos.

Ik zou het fijn vinden als je met zulk soort uitspraken komt je dan ook met een bron komt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:16

Google is you're best friend ;-)

"Bergen op Zoom
In Bergen op Zoom worden de komende twee jaar asielzoekers gehuisvest in leegstaande recreatiewoningen bij Brasserie Bozlust. Normaliter is daar permanente bewoning niet toegestaan, dat was voor de gemeente eerder deze maand nog reden om de huidige bewoners te laten weten dat ze per 1 oktober moeten vertrekken."

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/415 ... zoekers-op

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:19

Maar ben het wel met Purny eens dat wij niet allemaal aan het googelen moeten bij een uitspraak van een ander.

Maar idioot is het, te gek voor woorden!

Mensen die daar ook niet wonen omdat ze elders onderdak hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:32

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:42

Elisa2 schreef:
Google is you're best friend ;-)

"Bergen op Zoom
In Bergen op Zoom worden de komende twee jaar asielzoekers gehuisvest in leegstaande recreatiewoningen bij Brasserie Bozlust. Normaliter is daar permanente bewoning niet toegestaan, dat was voor de gemeente eerder deze maand nog reden om de huidige bewoners te laten weten dat ze per 1 oktober moeten vertrekken."

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/415 ... zoekers-op

Dus permanent mag niet, maar 2 jaar aka jaarrond bewoning voor bepaalde tijd wel? Zijn we hier nu ook al creatief met benoemen van zaken?
En hadden we niet net een flink stuk boosheid over termijnen qua wijzingingen van dingen? Waarom wel de energiebedrijven op de vingers tikken (hoewel geheel terecht en te laat), maar hier mag het wel op zo'n korte termijn? Ook al is het niet zonder reden dat deze mensen hier wonen en is ook de volle 30 dagen niet genoeg om een andere plek te vinden, de ruimte wordt niet eens gegeven. En kennelijk is er eerder niet gehandhaafd uit we hebben het toch niet nodig dus laat ze maar zitten oogpunt, maar nu is er plotseling een bestemming voor en moet het sneller dan we in alle andere gevallen de minimale fatsoensnorm vinden?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:58

xxCYNNxx schreef:
Cowboy55 schreef:
Wij ZIJN een neutraal land.

We zijn in deze kwestie geen neutraal land; ten eerste hebben we openlijk de zijde van Oekraine gekozen. Ten tweede steunen we ze door middel van geld en wapens. Ten derde proberen we openlijk de Russen te dwarsbomen dmv allerlei sancties ( samen met andere landen weliswaar).

Dus nee; we zijn geen neutraal land in deze kwestie. Verre van zelfs.

De burgers hebben niet de kant van Oekraïne gekozen
Dat heeft de regering gedaan.
Er is de burger niks gevraagd. Toen we met het referendum tegen de komst van Oekraïne bij de eu hebben gestemd werd ook niet naar geluisterd.

En nu worden er gelukszoekers op een cruise geplaatst .
Daar zal de verwarming vast wel aan staan, terwijl de Nederlandse burger in de kou kan zitten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:03

Ik ben idd erg benieuwd hoe hoog de verwarming gezet wordt in de diverse asielopvangs. Het zou hen sieren de thermostaat overal op 17 te zetten uit solidariteit met de Nederlanders die de overheid in de kou heeft gezet.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:14

Elisa2 schreef:
Ze zijn compleet gestoord, dit kun je toch niet maken tov de huidige bevolking? Zeker ook omdat er nog steeds grote getalen binnen blijven stromen..

Ik heb me hier gister ook eens in verdiept, mede omdat ik zelf ook met mijn neus op de feiten wordt gedrukt en na 4 jaar samenwonen mijn huis kwijt ben omdat de relatie over is.
Op dit soort situaties is NL niet meer voorbereid, want die nieuwe plek, is er gewoon niet.

Maar als antwoord op jouw vraag, als NL zijn we vanuit de Europese Unie verplicht om deze mensen op te vangen. De enige manier om er verandering in te brengen is uit de EU stappen of de EU wetgeving moet veranderen/uitzonderingen komen voor dichtbevolkte landen zoals NL.