Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:31

KoudbloedKim schreef:
Er schijnt nu een schouwarts te zijn.

Die was er al :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:32

Jannepauli schreef:

Ik heb echt respect voor die man! Vind het echt heel knap als je dit werk kan.
Ik heb me eens verdiept in hem en meerdere dingen van hem bekijken waarin hij vertelde dat hij autistisch is, waardoor het voor hem makkelijker is om objectief te blijven en geen gevoelens te laten meespelen. Ik vind het ontzettend knap dat je een “beperking” op zo’n manier als een onwijs goede gave in kan zetten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:33

Snadrem schreef:
Vanuit de ervaringsleer: Een schouwarts komt niet mee zoeken, die komt enkel om een lichaam te onderzoeken. Om de dood vast te stellen, om te kijken in welke positie het lichaam wordt aangetroffen en kijken of er ter plaatse van de buitenkant al een oordeel geveld kan worden over natuurlijke of niet natuurlijke dood.
Wanneer het lichaam op een plaats delict weg kan, zal de schouwarts nog een schouw uitvoeren bij bijvoorbeeld een uitvaartcentrum of net waar het lichaam naar toe gaat. Daar wordt het lichaam volledig bekeken vanaf de buitenzijde en wordt alles wat wordt aangetroffen en gezien genoteerd en gedocumenteerd. Wanneer er twijfel bestaat over de doodsoorzaak, kan er later nog een sectie worden verricht, waarbij het lichaam wordt opengemaakt.

Ik hou een hele nare nasmaak aan deze zaak over. Twee weken geleden toen de foto van dat natgeregende meisje voorbij kwam dacht ik nog 'welke muts gaat nou fietsen met dit weer' en 'ze zal wel verdwaald zijn'. Maar 24 uur later begin je je dan toch te realiseren dat er meer aan de hand moet zijn. Inmiddels zijn we twee weken verder en ik voel me er rot over. Weer een vrouw die geen rondje mocht gaan fietsen in haar eentje. Wat een #&%wereld is het soms toch ook...

Eerlijk gezegd dacht ik dit ook. Maar idd de volgende dag ga je al rare dingen denken. Welk weer ook of welk tijdstip ook, een vrouw hoort gewoon ook veilig over straat te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:34

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:

Die was er al :)
Er staat een nieuwe melding over, maar mijn internet is momenteel heeel erg traag.

IMJ

KoudbloedKim schreef:

Al een poosje kbk..

Ik heb echt kippenvel..wat een drama en wat wordt er vreselijk meegeleefd..

HorseTimeXL

SophieFT schreef:
Jannepauli schreef:

Ik heb echt respect voor die man! Vind het echt heel knap als je dit werk kan.
Ik heb me eens verdiept in hem en meerdere dingen van hem bekijken waarin hij vertelde dat hij autistisch is, waardoor het voor hem makkelijker is om objectief te blijven en geen gevoelens te laten meespelen. Ik vind het ontzettend knap dat je een “beperking” op zo’n manier als een onwijs goede gave in kan zetten.

O wauw dat wist ik niet eens.

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:36

Op Twitter wordt nu gezegd dat ze gevonden is, voor zover ik kon zien een journalist/videomaker.
Maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk klopt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:37

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:38

rockwitch schreef:
Die verdachte zal waarschijnlijk gepraat hebben tijdens verhoren waardoor ze wisten waar ze moesten zoeken.

Dat is al de 2e keer dat je dit roept.

Weet jij veel? Ben je er bij geweest?

Niemand (behalve de politie) weet op dit moment op welke wijze ze informatie over deze locatie hebben gekregen.

Natuurlijk is het goed mogelijk dat de verdachte heeft gepraat, maar om het er neer te kwakken alsof je de wijsheid in pacht hebt vind ik niet erg netjes.

Pff, hoop echt dat ze haar hebben. Hoe triest het ook is ;(
Niet omdat ik 'blij' ben dat ze niet meer leeft, maar wel voor de familie dat ze haar kunnen begraven/cremeren en niet altijd met een open eind blijven zitten.

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:39

Ik denk eigenlijk dat ze haar al hebben gevonden. :o
En dat nu eerst de familie op de hoogte wordt gesteld en ze bewijzen gaan verzamelen.
'Wij' zijn hopelijk de laatste prioriteit.

bruintje123

MarliesV schreef:
rockwitch schreef:
Die verdachte zal waarschijnlijk gepraat hebben tijdens verhoren waardoor ze wisten waar ze moesten zoeken.

Niemand (behalve de politie) weet op dit moment op welke wijze ze informatie over deze locatie hebben gekregen.

Natuurlijk is het goed mogelijk dat de verdachte heeft gepraat, maar om het er neer te kwakken alsof je de wijsheid in pacht hebt vind ik niet erg netjes.

Niet omdat ik 'blij' ben dat ze niet meer leeft, maar wel voor de familie dat ze haar kunnen begraven/cremeren en niet altijd met een open eind blijven zitten.

Ze zegt toch waarschijnlijk.
Ik snap je kattige bericht echt niet naar haar.

gohya

Nou,nou MarliesV, beetje normaler kan ook wel he.Je hoeft echt niet zo uit te vallen tegen rockwitch hoor.
Juist! bruintje,vind ik ook.
Laatst bijgewerkt door gohya op 12-10-17 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

KoudbloedKim schreef:
En dat nu eerst de familie op de hoogte wordt gesteld en ze bewijzen gaan verzamelen.

Niet voor schamen, dit denk ik ook al een paar uur.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:41

En als het niet Anne is, dan is er mogelijk iemand anders gevonden.
In die zin hoop ik dat ze gevonden is. Als er echt iemand is gevonden.
Want dan kan de familie gaan rouwen. En dan kan hopelijk aangetoond worden wat er is gebeurd, en hopelijk vinden ze een keer rust.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:42

Ik denk eigenlijk iedereen wel toch? Ze zijn al een hele dag op 1 plek bezig, als het niet zo zeker was geweest hadden ze die dag toch ook nog wel op andere plekken gezocht.. maar goed, het blijft even afwachten nu..

Memories

Zou best kunnen... die schouwarts komt er niet voor niets heen natuurlijk. Aangrijpende foto inderdaad, loopt ie dan dat afgelegen gebied in met z'n koffertje... wat zou er door zo iemand heen gaan? Lijkt me vreselijk moeilijk werk :\

Myfairytale

15:30 Nieuwe agenten het gebied in. We wachten nog steeds op ontwikkelingen...

Bron: AD.nl Twitter Livefeed

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:44

Laatst bijgewerkt door manubres op 12-10-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Als haar lichaam gevonden is is het echt vreselijk dat ze toch vermoord is. Maar ze kan dan tenminste wel begraven worden en door de nabestaanden afscheid genomen worden.

Maar ergens hoopte ik toch dat ze toch nog leefde.

BeFunny

Memories schreef:
Zou best kunnen... die schouwarts komt er niet voor niets heen natuurlijk. Aangrijpende foto inderdaad, loopt ie dan dat afgelegen gebied in met z'n koffertje... wat zou er door zo iemand heen gaan? Lijkt me vreselijk moeilijk werk :\

Die mensen kunnen gelukkig die knop om zetten.
Ik heb daar ook diep respect voor, zou het zelf absoluut niet op kunnen brengen.

Silenna

MarliesV schreef:
rockwitch schreef:

Doe effe niet zo hysterisch joh, ze zegt toch "waarschijnlijk".

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:46

Ik zei een paar dagen geleden dat er waarschijnlijk iemand (verdachte) thuis ook al het nieuws zou volgen toen ze bij Den Dolder nog aan het zoeken waren en toen waarschijnlijk dat jullie zijn dichtbij met zoeken of jullie zitten niet eens in de buurt. Vreselijk idee..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:46

Ik denk eigenlijk dat iedereen hoopt dat ze nog leeft, maar er eigenlijk van uit gaat dat ze vermoord is.. Wil absoluut niet cru zijn ofzo maar dat denk ik..

Ik hoop vooral dat ze snel gevonden word. :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:47

BiBiQ schreef:
Als haar lichaam gevonden is is het echt vreselijk dat ze toch vermoord is. Maar ze kan dan tenminste wel begraven worden en door de nabestaanden afscheid genomen worden.

Maar ergens hoopte ik toch dat ze toch nog leefde.

Denk dat haar naasten ook nog altijd hoop hebben gehouden. Alleen hoop kan ze in deze vreselijke hel nog een strohalm geven om aan vast te klampen.

Wat een monster moet Michael P. zijn als hij dit allemaal op zijn geweten heeft. En wat kunnen mensen toch vreselijk wreed zijn. Waarom? Waarom doen mensen dit elkaar aan |( ?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:50

BloemBloem schreef:
KoudbloedKim schreef:

Niet voor schamen, dit denk ik ook al een paar uur.

Ik ook..
en helemaal terecht natuurlijk..