KoudbloedKim schreef:Er schijnt nu een schouwarts te zijn.
Die was er al

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:
Snadrem schreef:Vanuit de ervaringsleer: Een schouwarts komt niet mee zoeken, die komt enkel om een lichaam te onderzoeken. Om de dood vast te stellen, om te kijken in welke positie het lichaam wordt aangetroffen en kijken of er ter plaatse van de buitenkant al een oordeel geveld kan worden over natuurlijke of niet natuurlijke dood.
Wanneer het lichaam op een plaats delict weg kan, zal de schouwarts nog een schouw uitvoeren bij bijvoorbeeld een uitvaartcentrum of net waar het lichaam naar toe gaat. Daar wordt het lichaam volledig bekeken vanaf de buitenzijde en wordt alles wat wordt aangetroffen en gezien genoteerd en gedocumenteerd. Wanneer er twijfel bestaat over de doodsoorzaak, kan er later nog een sectie worden verricht, waarbij het lichaam wordt opengemaakt.
Ik hou een hele nare nasmaak aan deze zaak over. Twee weken geleden toen de foto van dat natgeregende meisje voorbij kwam dacht ik nog 'welke muts gaat nou fietsen met dit weer' en 'ze zal wel verdwaald zijn'. Maar 24 uur later begin je je dan toch te realiseren dat er meer aan de hand moet zijn. Inmiddels zijn we twee weken verder en ik voel me er rot over. Weer een vrouw die geen rondje mocht gaan fietsen in haar eentje. Wat een #&%wereld is het soms toch ook...
SophieFT schreef:Jannepauli schreef:
Ik heb echt respect voor die man! Vind het echt heel knap als je dit werk kan.
Ik heb me eens verdiept in hem en meerdere dingen van hem bekijken waarin hij vertelde dat hij autistisch is, waardoor het voor hem makkelijker is om objectief te blijven en geen gevoelens te laten meespelen. Ik vind het ontzettend knap dat je een “beperking” op zo’n manier als een onwijs goede gave in kan zetten.
rockwitch schreef:Die verdachte zal waarschijnlijk gepraat hebben tijdens verhoren waardoor ze wisten waar ze moesten zoeken.
MarliesV schreef:rockwitch schreef:Die verdachte zal waarschijnlijk gepraat hebben tijdens verhoren waardoor ze wisten waar ze moesten zoeken.
Dat is al de 2e keer dat je dit roept.
Weet jij veel? Ben je er bij geweest?
Niemand (behalve de politie) weet op dit moment op welke wijze ze informatie over deze locatie hebben gekregen.
Natuurlijk is het goed mogelijk dat de verdachte heeft gepraat, maar om het er neer te kwakken alsof je de wijsheid in pacht hebt vind ik niet erg netjes.
Pff, hoop echt dat ze haar hebben. Hoe triest het ook is![]()
Niet omdat ik 'blij' ben dat ze niet meer leeft, maar wel voor de familie dat ze haar kunnen begraven/cremeren en niet altijd met een open eind blijven zitten.
Memories schreef:Zou best kunnen... die schouwarts komt er niet voor niets heen natuurlijk. Aangrijpende foto inderdaad, loopt ie dan dat afgelegen gebied in met z'n koffertje... wat zou er door zo iemand heen gaan? Lijkt me vreselijk moeilijk werk
MarliesV schreef:rockwitch schreef:Die verdachte zal waarschijnlijk gepraat hebben tijdens verhoren waardoor ze wisten waar ze moesten zoeken.
Dat is al de 2e keer dat je dit roept.
Weet jij veel? Ben je er bij geweest?
Niemand (behalve de politie) weet op dit moment op welke wijze ze informatie over deze locatie hebben gekregen.
Natuurlijk is het goed mogelijk dat de verdachte heeft gepraat, maar om het er neer te kwakken alsof je de wijsheid in pacht hebt vind ik niet erg netjes.
Pff, hoop echt dat ze haar hebben. Hoe triest het ook is![]()
Niet omdat ik 'blij' ben dat ze niet meer leeft, maar wel voor de familie dat ze haar kunnen begraven/cremeren en niet altijd met een open eind blijven zitten.
BiBiQ schreef:Als haar lichaam gevonden is is het echt vreselijk dat ze toch vermoord is. Maar ze kan dan tenminste wel begraven worden en door de nabestaanden afscheid genomen worden.
Maar ergens hoopte ik toch dat ze toch nog leefde.
BloemBloem schreef:KoudbloedKim schreef:Ik denk eigenlijk dat ze haar al hebben gevonden.
En dat nu eerst de familie op de hoogte wordt gesteld en ze bewijzen gaan verzamelen.
'Wij' zijn hopelijk de laatste prioriteit.
Niet voor schamen, dit denk ik ook al een paar uur.