Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:12

enzino schreef:
Of de reactie van protesterende mensen die huilend en schreeuwend door de straten lopen omdat ze de verkiezing hebben verloren. En hun woede alleen kwijt kunnen met het in brand steken van auto's en ramen ingooien bij de starbucks.

Zucht. Kinderen.

Precies dit!! :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:19

De media laat vooral extreme beelden zien, dat weten jullie toch wel? Alsof al die miljoenen mensen die demonstreren stuk voor stuk lopen te schreeuwen en ruiten kapot gooien :')

Popstra

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:20

Nee joh, maar dat is andersom ook he met alleen maar negatieve dingen en leugens over Trump tonen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:21

Kom maar door dan met al dat positieve nieuws over Trump, ik hoor het heel graag! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:22

Het meest positieve dat Trump heeft gedaan: Hillary weg gehouden uit het witte huis :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:22

Ik weet één positief Trump-puntje; en dat is dat hij T-TIP wil afschaffen. Maar dat is dan ook echt het enige :=

Ik vind het echt wálgelijk hoe hij zich gedroeg tegenover Hillary. :n Of je nu voor of tegen Hillary bent..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:52

Je kunt niet meer bedenken dan dat Enzino? Het enige waar je mee kunt komen is iets dat helemaal hangt op je afkeer van Clinton? Niks dat op zichzelf kan staan?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:57

Weet je wat het is...ik krijg oprecht het idee dat mensen die Trump of zijn gedachtegoed steunen wel heel graag roepen dat het allemaal zo oneerlijk is verlopen, maar daarin geen tegengeluid dulden.

Ik had oprecht gehoopt dat Trump er wat van zou bakken, want tja, of ik het wil of niet, hij zit daar toch. Maar zoals Shadow eerder al zei heeft die man alleen maar rare sprongen gemaakt, en heeft hij met zijn persconferentie vandaag over de CIA weer laten zien dat hij gewoon liegt en bedriegt. Doet mij inderdaad sterk denken aan 1984.

Had zo gehoopt dat ik fout zat, maar ik denk echt dat deze narcistische megalomaan precies zo is als dat hij zich de hele campagne lang heeft getoond.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:14

Cowboy55 schreef:
Ierpier schreef:
Wat een prachtige eendracht tegen Trump (en waar hij voor staat) vandaag over de hele wereld. Doet me goed.

Ik ben alleen bang dat het hetzelfde effect heeft als een mug met 200km per uur tegen de reet van een olifant aan schieten......maar goed, er is in elk geval reuring.

@Enzino: ik vind het geen manier van discussiëren.

@ Cowboy: oma heeft de 1960er jaren meegemaakt. Wereldwijde demonstraties tegen Trump zeggen iets, zeker als de man er nog maar zo kort zit.
Sommigen varen blind (jawel) op het sappigste beeld van teevee: het black block dat ruiten ingooit. (Oma heeft uren gezweet in pogingen om dit soort provocateurs te weerhouden...)
Ik heb een uur na de inauguratie een uur naar live livestream zitten kijken: klein beetje black block, maar ook veel, erg veel vreedzaam protest.

Zelfs als olifantshuid djt zich er niets van aan zou trekken
(...hij heeft zijn perschef boze geluiden laten maken, dus dat doet hij wel)
(als zakenman vindt hij zijn imago erg belangrijk...)
dan nog: de rest van de wereld weet nu, dat hij niet populair is. (Dat wisten we al uit peilingen, maar dit is een duidelijker bewijs.
En dat mensen zijn arrogantie niet pikken - en in de politiek gaat het om draagvlak.

(Bij de invoering van Obamacare zijn rechtszaken geweest en ik meen dat the supreme court heeft uitgesproken dat gezondheidszorg een basisrecht is - dus dat principebesluit gaat het lastig krijgen.)

En ik ben benieuwd of we een soort herhaling krijgen van ons rariteitenkabinet Balkenende I. (Met de conclusie dat politiek toch echt een vak is, en dat succesvolle zakenmannen daar hopeloos kunnen falen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:24

Janneke2 schreef:
@Enzino: ik vind het geen manier van discussiëren.

Dat weet ik, want dat heb je al meerdere keren impliciet en expliciet aangegeven. Zelf vind ik jouw manier van discussiëren ook verschrikkelijk met je oma dit en oma dat verhaaltjes en in plaats van duidelijke argumenten maken refereren naar oude boken en nietszeggende "wijze" spreuken. Maar in plaats van dat elke keer te melden negeer ik je posts gewoon.

Urbiezira schreef:
Weet je wat het is...ik krijg oprecht het idee dat mensen die Trump of zijn gedachtegoed steunen wel heel graag roepen dat het allemaal zo oneerlijk is verlopen, maar daarin geen tegengeluid dulden.

Het idee dat ik krijg is dat iedereen een extreem heeft opgezocht: ben je pro-Trump (of anti-Hillary/Obama) dan moet je alles wat Trump zegt goedpraten en steunen en alles wat Obama heeft gedaan afkeuren, terwijl anti-Trump mensen Obama verheerlijken (hij heeft alles goed gedaan en wat niet goed was gebeurde omdat het congres hem tegenwerkte) en alles wat Trump doet afkeuren. Lees eens door de laatste 20 pagina's van dit topic en zie hoeveel mensen een negatief geluid laten horen mbt Obama. Het kan toch niet zijn dat die man geen enkele fout heeft gemaakt in 8 jaar? Blijkbaar wel als je de posts hier mag geloven.

Jouw "observatie" is hier trouwens ook een goed voorbeeld van: Trump aanhangers dulden geen tegengeluiden en dat terwijl jij als anti-Trumper toch de waarheid in pacht hebt en ze dus heel goed kan uitleggen waarom ze fout zitten. Andersom net zo natuurlijk, jij zit helemaal fout en de Trump aanhangers zullen je even uitleggen waarom je helemaal verkeerd zit.

(en ja, daar maak ik me hier ook schuldig aan maar voor mij is dat puur om de discussie interessant te houden, als je mijn eerdere posts in dit topic terugleest heb ik meerdere keren duidelijk aangegeven dat ik Trump niet steun maar als niemand een tegengeluid laat horen dan wordt het hier een echo-kamer).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:32

Toch grappig dat je wanneer je het over jezelf hebt je het doet om het interessant te houden, want anders wordt het een echo-kamer. FYI niemand heeft je gevraagd een tegengeluid te geven. Maar wanneer andere precies hetzelfde doen moet je daar op een denigrerende toon over praten. Bijzonder.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:45

Enzino, ik snap oprecht niet wat je bedoelt met je tweede paragraaf. Heb ik alle wijsheid in pacht? Nee, zeker niet. Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat Obama geen dingen heeft gedaan waar ik het niet mee eens ben, en ik ga ook niet uitsluiten dan Trump dingen gaat doorvoeren waar ik het mee eens ben (hoewel ik de kans er klein acht).

Verder wil ik benadrukken dat ik het helemaal niet beter weet dan een ander, maar als ik een oprechte vraag stel over goede dingen die Trump doet en ik krijg als antwoord "Clinton uit het Witte Huis houden"...dat is IMO niet tegengeluid bieden (wat ik uitnodig!) maar ongefundeerd maar wat roepen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:48

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:12

Amandavd schreef:
Toch grappig dat je wanneer je het over jezelf hebt je het doet om het interessant te houden, want anders wordt het een echo-kamer. FYI niemand heeft je gevraagd een tegengeluid te geven. Maar wanneer andere precies hetzelfde doen moet je daar op een denigrerende toon over praten. Bijzonder.

Niemand heeft mij gevraagd mijn mening te geven, net zo als niemand jouw gevraagd heeft jouw mening te geven. En nu maar wachten tot iemand dit stukje quote om mij erop te wijzen dat dit geen prettige manier van discussiëren is ;)

Ik geef dat tegengeluid volledig uit vrije wil. Voornaamste reden is dat ik nieuwsgierig was naar de meningen van anderen mbt de Amerikaanse verkiezingen. In de poll in dit topic was er toen rond de 8% steun voor Trump en 92% voor Hillary. In de reacties was het ongeveer hetzelfde waar iedereen het eens was dat Trump eng en verschrikkelijk was, en niemand gaf tegengas dus je kon post na post na post hetzelfde lezen. Op mijn FB zag ik juist het tegenovergestelde (Amerikaanse vrienden die of stil waren of pro-Trump) vandaar dat ik dit topic gebruikte om mijn eigen mening beter te vormen en beter te begrijpen waarom er zulke extremen worden gekozen.

En ik weet niet of anderen hetzelfde doen. Ik krijg het idee dat er hier aardig wat mensen zijn die daadwerkelijk denken dat dit het einde van de wereld is (spreekwoordelijk) en dat elk verzet tegen Trump goed is. Ik hoor namelijk weinig nuance in de meningen; alles Trump is slecht en alles anti-Trump is goed. Er worden extremen gekozen en mensen lijken te denken dat dit ook daadwerkelijk invloed gaat hebben op hun leven (mits je niet in de USA woont of in een land dat in hun vizier staat zal je er naar mijn mening niets van merken wie president is).

En met denigrerende toon bedoel je dingen zoals afsluiten met "bijzonder"? Ja, dan maken we ons daar beide schuldig aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:40

enzino schreef:
En ik weet niet of anderen hetzelfde doen. Ik krijg het idee dat er hier aardig wat mensen zijn die daadwerkelijk denken dat dit het einde van de wereld is (spreekwoordelijk) en dat elk verzet tegen Trump goed is. Ik hoor namelijk weinig nuance in de meningen; alles Trump is slecht en alles anti-Trump is goed.

Als dat alles is wat je eruit weet te halen zou dat jammer zijn.

Het verklaart wellicht wel waarom er zulke rare discussies ontstaan: dat jij aanneemt dat mensen dingen geloven die ze niet geloven.

De mensen die zich zorgen maken denken niet dat het van de een op de andere dag helemaal mis gaat: ze geloven dat de risico's op een snelle maar geleidelijke verslechtering groot zijn. Kijk wat dat betreft toch even naar de geschiedenis. In Rusland, Turkije en nazi-Duitsland was in alle gevallen een duidelijke opbouw te zien van groepen / personen met kwade intenties (en de wens tot persoonsverheerlijking) maar hun uiteindelijke onderdrukking begon niet meteen met het ergste.

Achteraf kijken we naar een aantal van die situaties en vragen we ons af, hoe kon dat fout gaan? En nu zien we een aantal risicofactoren opnieuw ontstaan. Dat zegt niet dat het op exact dezelfde manier mis gaat... maar het risico is er wel. Verstandig omgaan met risico's betekent bijvoorbeeld dat je ze koppelt aan de werkelijkheid. Sommige schrikbeelden zijn onzin en doemscenario's, andere zijn realistisch en het is verstandig om er rekening mee te houden, zelfs als ze niet allemaal uitkomen. (Ik kijk uit bij het oversteken, zelfs al komt er niet altijd een auto aan.)

Risico's zijn bijvoorbeeld de openlijke steun door gewelddadige groeperingen zoals de alt-right (neonazi's) en de KKK. En dat Trump zelf meer dan voldoende toespelingen heeft gemaakt om te laten weten dat hij geen moeite heeft met racistisch geweld.
Een ander risico is de enorme persoonsverheerlijking die Trump nastreeft.
Een risicofactor is dat de Republikeinen geen interesse meer hebben in de waarheid of de werkelijkheid of goed bestuur. (Dat is niet Trumps schuld, dat is een patroon dat al langer bestaat, maar wel heel gevaarlijk is en waar Trump nu gebruik van maakt.)
Een risicofactor is dat de checks and balances er nu feitelijk niet meer zijn. Het systeem is maar zo sterk als de mensen die het uitvoeren: en enkele uitzonderingen kun je opvangen maar als de senatoren en de president en de rechters en de lokale overheden en belastingdienst allemaal geen zin hebben om integer te handelen, is het 'systeem' niet bij machte om dat op te vangen.

Dan het risico op wereldoorlog. Dat risico is er. Niet omdat ik denk dat Trump er meteen een gaat starten - waarom zou hij? Maar hij heeft duidelijk gemaakt dat hij Poetin niet gaat tegenhouden. En dat lijkt me wel een gevaar: Poetin is al bij meerdere gewapende conflicten betrokken, en is een tijd terug Oekraine binnengevallen. De VS en de Nato geldt als rem op Rusland - als die rem er niet is, weet je dan zeker dat Poetin gezellig blijft zitten waar die zit?
Dat zijn dingen waarin we het niet weten, maar waarvan het ongelofelijk stom is om te kijken wat er gebeurt. De geschiedenis leert dat dat met regelmaat verkeerd afloopt. De geschiedenis leert dat we na moeten denken en dat je dictators (zoals Poetin) niet zomaar vrij spel moet geven. (Nou hadden wij daar als Nederland ook veel meer aan moeten doen. Wij hebben net zo goed redelijk vuile handen.)

Als je genuanceerde meningen wilt: zorg dan vooral dat je je verdiept in wat men ziet als risico's aan het presidentschap van Trump. Dan kun je wellicht betere vragen stellen en dus ook meer te weten komen. Door het heel binair voor te stellen als extremisten aan beide zijden sla je de inhoud helemaal over.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:52

Het positieve aan Trump vind ik het feit hij geen draaikont is zoals onze piepende politieke leiders om maar een voorbeeld te geven.

Wil overigens niet zeggen dat ik het eens ga zijn met al zijn ideeën.
En het jammere weer in dit topic is dat wanneer je ook maar een beetje pro bent je gelijk naar beneden gezet word door een aantal hier die overduidelijk tegen zijn.
We leven hier in Nederland en niet in Amerika dus maak je niet zo druk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:00

Poetin heeft het geld niet om andere landen te bezetten. de Krim was strategisch noodzakelijk, Donetsk wilde mee, maar daar is geen geld voor. Andere ingrepen zijn veel meer kwestie van moetje ivm over de Russische grens komen van de onrust bij de buren, niet omdat er op een ander continent! mensen met een eigen mening bovenop een begeerd olieveld/pijplijn wonen.

Amerika echter als houder van de wereldmunt kan veel makkelijker genoeg geld bijdrukken om een oorlog te financieren (en dat hebben ze al aardig wat keren gedaan).

Ongeacht wie er president was geworden staat volgens een aantal mensen ons hele economische (en misschien ook wel sociale) model op klappen. Op dat traject zitten we al lang en hoeveel de huidige machthebbers er aan kunnen verzachten is moeilijk te zeggen, maar stoppen zal hem in elk geval niet worden. Er worden vergelijkingen getrokken tussen de val van het Romeinse rijk en Amerika (+ rest van de 1e wereld). Beide hebben nl genoeg achterland nodig om de "stad Rome" (ook al is die nu wat groter) te voeden, die stad groeit nog steeds, maar er is geen achterland meer om te veroveren en de producten ervan naar Rome te brengen. Rome viel omdat het te groot werd om via een leger de nodige middelen veilig te stellen. Nu zijn we aan het einde van onze aarde beland en dus op een vergelijkbaar punt gekomen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:06

rapido schreef:
Het positieve aan Trump vind ik het feit hij geen draaikont is zoals onze piepende politieke leiders om maar een voorbeeld te geven.

Dat is beslist onwaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:38

http://hewillnotdivide.us/

deze livestream is bedoeld om 4 jaar lang live te streamen zolang trump aan de macht is.
mensen worden uitgenodigd om voor die cam de leus 'He will not devide us' uit te spreken.

ben benieuwd over een week of twee of er dan nog mensen staan en zo ja hoeveel..
hoeveel kracht zou zo'n livestream kunnen hebben..

dus ik parkeer de link hier even om later nog eens te kijken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:21

rapido schreef:

Wil overigens niet zeggen dat ik het eens ga zijn met al zijn ideeën.
En het jammere weer in dit topic is dat wanneer je ook maar een beetje pro bent je gelijk naar beneden gezet word door een aantal hier die overduidelijk tegen zijn.
We leven hier in Nederland en niet in Amerika dus maak je niet zo druk.

Geen draaikont?
Hij zegt continue eerst A dan B.
:=

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:39

Dat Trump geen draaikont is ben ik het ook mee oneens. Eerst kon hij niet heftig genoeg klagen over alle intelligence agencies zoals de CIA, en nu zegt hij dat de media dat verzonnen heeft en dat hij 1000% achter de CIA staat, en dat hij het meeste houdt van de CIA dan wie dan ook.

Doet mij oprecht denken aan Eurasia/Oceania uit 1984. Brr.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:46

Vond het ook typerend Trump tijdens een interview de kreet 'We will make America great again' 'bedacht' heeft.. Hij heeft zelfs het interview stilgelegd om een advocaat opdracht te geven om deze kreet auteursrechtelijk te beschermen..

grappige is, dat deze kreet al vast lag.. De film The purge, heeft deze kreet gebruikt waarbij een presidentschap/regering zoals Trump aan de macht was.

En met die film in gedachten, denk ik ook dat er maar 1 president zo narcistisch zou kunnen zijn om zoiets nog in te stellen ook.. hopelijk gaat hij niet zulk soort praktijken uithalen (of ogen dichtknijpen zodra het 'minderwaardig volk betreft'), maar toen ik die films voor het eerst zag een maand of 3 geleden (was wat traag met ontdekken).. was het eerste dat door mijn hoofd schoot: Zou zo trump kunnen zijn.. handelen in eigenbelang en rijk moet rijk blijven en arm moet eigenlijk voor je werken of gewoon pleite.. paar weken erna waren de verkiezingen.

http://nos.nl/artikel/2153789-de-nieuwe ... rfilm.html

zou het echt toeval zijn dat net hij die kreet kiest? of wil hij regeren dmv een kreet die angst oproept?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:55

Dat gaat om een slogan die hij kortgeleden bedacht heeft voor zijn campagne in 2020, "keep America great". Niet over de slogan die hij bij de vorige campagne gebruikt heeft.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:21

Ik vind het nog steeds een grote grap. Ook hoe hij heeft gereageerd over het feit dat de huldiging (sorry ander woord vergeten) gewoon een stuk minder bezocht was als bij Obama. Echt serieus hoe onvolwassen kan je zijn door te gaan zeggen dat het veel drukker juist was dan bij Obama. Of twee weken geleden dat die openlijk via Twitter nog Meryl Streep afkapte. Dan denk ik waar gaat dit heen? :') Dat zijn al de eerste dingen dat ik denk waar gaat die naar toe. Ook vraag ik mij af waarom hij van de Obamacare af wil. Alsof hij het de ander niet gunt. Nee ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat..

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:22

Hee jongens leugens heten nu "alternative facts" :+