Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:46

moonsparkle schreef:
Emmaa_ schreef:
Starpulse is echt het tegenovergestelde van een betrouwbare bron, en daarbuiten staat er nergens dat het is afgeblazen. Overal staan vraagtekens achter.

er staat bij het artikel een filmpje van daily news.

Dailynews is ook geen betrouwbare bron. Daarbuiten is het enige dat in betreffend filmpje gezegd wordt, dat de FBI wel een waarschuwing onder z'n neus heeft gekregen, en dat ze deze wel onderzoeken, maar dat er geen rede is om het evenement niet door te laten gaan. Ik denk dat elk grootschalig evenement op dit moment wel 'doelwit' is en dat er 'dreigementen' over te vinden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:47

Hun doel is in mijn ogen angst zaaien zodat alles en iedereen lijnrecht tegenover elkaar komt te staan. Dat strekt echt wel verder dan Syrië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:52

Lente schreef:
Hun doel is in mijn ogen angst zaaien zodat alles en iedereen lijnrecht tegenover elkaar komt te staan. Dat strekt echt wel verder dan Syrië.

Ik heb een tijdje geleden een artikel geplaatst van de Correspondent waarin haarfijn wordt uitgelegd wat de IS precies wil. Hun doel is natuurlijk om zo veel mogelijk strijders voor hun leger te werven. Dit doen ze inderdaad door haat te zaaien. Hun voornaamste doel is echter 'het leger van Rome' naar Dabiq trekken zodat er daar een grondoorlog kan plaatsvinden. Voor de profetie die zij aanhouden als voornaamste religieus schrift zou Allah daar neerstrijken en de islamitische strijders bijstaan in hun gevecht tegen het leger uit Rome.

Loretta

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:58

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:09

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:43

Bedankt Evelijn over je uitleg van de groep hackers Anonymous.
Bedankt Lorette voor je linken.

Emmaa_ schreef:
Hun voornaamste doel is echter 'het leger van Rome' naar Dabiq trekken zodat er daar een grondoorlog kan plaatsvinden.
klopt.

Over het artikel met de poppen. Gisteren zag ik veiligheidsmensen bij de voetbalstadions mensen fouilleren waarbij ik zag dat iemand een kind gewoon doorliet gaan. Verdrietig realiseerde ik me dat hij dat waarschijnlijk over paar jaar niet meer zal doen, want kinderen kunnen ook met bommen om weg worden gestuurd. IS is tot alles in staat en niets gruwelijks is hun vreemd. Het is gewoon crapuul van het allerlaagste soort.

Wat betreft het bericht van Emma. Ik ben opgelucht dat de VN unaniem heeft besloten te strijden tegen IS. Is in een relatieve korte tijd van 5000 aanhangers naar nu 50.000 aanhangers gegaan en niets doen is ook geen optie. Wel vind ik het erg belangrijk dat grondtroepen door de omringende landen wordt geleverd (Iran, Irak, koerden, Saoedi Arabië) e.a. want ik denk dat het westen geen grondtroepen moet gaan leveren.
Zoals ik al eerder pleitte ben ik een grote voorstander om naast het militaire oorlogsgekletter en testeron taal vooral te gaan voor al die plannen die bezig zijn in NL in de kans armere wijken. Het deed me echt vreugde om op de FRanse TV in een discussie over dit alles, iemand te horen die uitlgede wat wij in NL allemaal doen rondom de scholen en de wijken en dat hij een warm pleidooi houdt voor Frankrijk om het zelfde ook te gaan doen. Zodat niet al het geld in de militaire oorlog wordt gestopt.
Daarnaast zie je ook meer en meer moslims zich tegen IS uitspreken en zich beraden op plannen hoe daar mee om te gaan. Dat is goed.
We moeten er toch niet aan denken dat IS over een paar jaar 500.000 aanhangers heeft en dat is best wel reëel gezien het hoge aantal kinderen die gerecruteerd zijn (= ook oorlogsmisdaad zoals zo velen van hen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:57

R.... (ben je naam ff kwijt) ik heb gezegd dat ze zichzelf moeten opblazen. Niet dat ze daarbij onschuldige levens mee moeten nemen. Raqqa is momenteel hun nest, als ze daar zichzelf laten knallen dan hoop ik dat ze vooral hun medestanders treffen en geen mensen die lijden onder hun terreur. Laat dat duidelijk wezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:02

Toch.... Wat is 500.000 man nou ten opzichte van de wereldbevolking?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:04

Varekaj schreef:
R.... (ben je naam ff kwijt) ik heb gezegd dat ze zichzelf moeten opblazen. Niet dat ze daarbij onschuldige levens mee moeten nemen. Raqqa is momenteel hun nest, als ze daar zichzelf laten knallen dan hoop ik dat ze vooral hun medestanders treffen en geen mensen die lijden onder hun terreur. Laat dat duidelijk wezen.

Even een reactie op jou en al die andere mensen die zeggen 'laat ze dat maar in Raqqa doen'.
Ook in Raqqa wonen gewone, onschuldige burgers, en kinderen onder een ingestort huis gillen 'daar' echt niet anders dan 'hier'.

Het is een illusie te denken dat daar alleen IS-aanhangers worden getroffen als daar gevochten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:07

Als ze die dingen laten afgaan in hun hoofdkwartier en alleen zichzelf naar hun hemel sturen zonder onschuldig slachtoffer... dan hoor je mij niet klagen. Helaas hebben wij een andere mening over onschuldig dan zij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:28

oomens schreef:
Varekaj schreef:

Even een reactie op jou en al die andere mensen die zeggen 'laat ze dat maar in Raqqa doen'.
Ook in Raqqa wonen gewone, onschuldige burgers, en kinderen onder een ingestort huis gillen 'daar' echt niet anders dan 'hier'.

Het is een illusie te denken dat daar alleen IS-aanhangers worden getroffen als daar gevochten wordt.

Klopt. En toch kun je niet niets doen Oomens. Het zou erg mooi zijn als het hoofd van het kalifaat gepakt kan worden. Dat zou al een enorme verzwakking zijn van IS. Daarnaast zou het goed zijn om alle financiële middelen van IS te bevriezen zodat ze daar niet aan kunnen en dus geen wapens kunnen kopen en geld kunnen stoppen in rekrutering.
Daarnaast zou het goed zijn dat iedereen in de wereld stopt met levering aan IS van welk soort goederen dan ook.
Naast nog veel meer zaken die gedaan zal moeten worden zal slim militair aanpakken nodig zijn. En niet zo maar bommen gooien op een stad waar vooral mensen zoals wij, maar dan wonende in Raqqa het slachtoffer van zullen worden. Maar niets doen en oproepen tot een "ethisch reveille" daar geloof ik in het geval van IS helemaal niet in.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:30

oomens schreef:
Varekaj schreef:

Het is natuurlijk ook een illusie te denken dat je de IS uit kan schakelen zonder te doden.Er zijn gewoon altijd verliezers.De zogezegde gewone burgers lopen daar net zo goed gevaar door de IS zelf.Ze gooien immers net zo goed bommen in moskeeën als dat ze die in Parijs gooien.
Je kan ze ook moeilijk hun gang maar laten gaan en niks doen,want ze vermoorden verkrachten en verminken er op los.
Wat je ook doet slachtoffers vallen er gewoon altijd.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:32

Zullen er nog zogenaamde onschuldige burgers vlak naast de strijders leven dan?

Alles wat niet strookt met IS is al vermoord of gevlucht...en alles wat vast wordt gehouden wordt eerst vreselijk misbruikt en gemarteld en daarna op vreselijke wijze vermoord...dan is een bom snelle verlossing uit je leiden.

De gewone burger levende naast IS kampementen heen is van nut voor IS in welke hoedanigheid dan ook...wat is onschuldig?

De bombardementen gaan via precisievuur via satelliet...en niet random, ach jee een kilometertje of 50 verkeerd gemikt, hebben nu helaas een stad te ver gepakt waar IS nog niet is...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:41

Tcm62 schreef:
Zullen er nog zogenaamde onschuldige burgers vlak naast de strijders leven dan?

Ja blijkbaar wel. En zelfs mensen die in het verzet zitten wonen nog in Raqqa e.a. gebieden in handen van IS en met gevaar voor eigen leven filmen ze, en zijn actief op internet en spelen materiaal door naar mensen in het verzet die elders wonen in de onbezette gebieden c.q. Europa. Zeer dappere mensen, want IS is niet mals als je wordt gesnapt, zoals bekend is.
Als je het stuk leest van die Duitse journalist, dat hier eerder is geplaatst, zijn de mensen wel erg bang want het bewind is verschrikkelijk maar hoe raar het ook klinkt er is ook een zekere rust terug gekeerd in die gebieden die onder bewind van IS vallen. Dus er zullen wel zeker onschuldige slachtoffers vallen. Dat is natuurlijk ook gebeurd tijdens de bevrijding in 1945 waarmee ik niet wil zeggen "doe maar een dotje". Integendeel.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:46

Er wonen absoluut burgers in raqqa. Ze leven onder het bewind van IS. Naar het schijnt een zeer goed functionerende staat, als je het zo mag noemen. Maar aan de andere kant met veel angst, want de straffen zijn niet mals als je iets doet dat niet kan volgens IS.

Edit: http://www.nbcnews.com/storyline/isis-t ... ia-n211206

Er was overlaatst een artikel:'' bombardeer molenbeek!''. En dat is net hetzelfde als:'' bombardeer raqqa!''. Helaas vallen er meer onschuldige slachtoffers bij een oorlog.
Ik denk persoonlijk wel dat je IS kan uitroeien zonder geweld. Tot geen oorlogsgeweld. Geldkraan toe! Dat lijkt me verstandiger, nu vechten we tegen onze eigen wapens.
Laatst bijgewerkt door ChocooPrins op 22-11-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:11

Het probleem met de bombardementen op Raqqa is dat ze helemaal niet zo effectief zijn als mensen denken. De kopstukken van IS en de strijders die in die trainingskampen en communicatiecentra zitten, die zagen natuurlijk al dagen op voorhand aankomen dat ze gebombardeerd zouden worden en die zijn al lang ondergedoken op andere plaatsen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:12

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:29

VUB annuleerd voor vandaag alle sportmanifestaties en andere evenementen. Vanavond worden de studenten op de hoogte gebracht over de lessen van de komende dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:41

Maar alle geldkranen toedraaien gaat nooit gebeuren :+ Dit gedoe is voor hen een hele leuke aanvulling van hun eigen rekening uiteraard, of ze nu aan ons verkopen of aan IS.

Heel stomweg doet het me denken aan de hunger games: diegene in het centrum die het regime volgen en braafjes in de lijn lopen, die leven in "weeldee" (voor zover je het nu kan benoemen). Daarrond gewoon kampen met "gebruiksvoorwerpen" namelijk de seksslavinnen, de gevangenen en weet ik veel wat. En alles wordt geregeerd met ijzeren hand, en oh wee als je 1 pasje uit de maat gaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:50

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:25

Is er al iets gebeurd ? :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:32

Al met al, het is vreselijk wat er allemaal af speelt op de wereld. Dan zegt men dat je geen angst mag tonen nou, ik ben serieus best wel bang voor de toekomst die we tegemoet gaan. En die angst heb ik pas sinds de IS dood en verderf zaait. Daarvoor nooit gehad

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:32

Ariannee schreef:
Is er al iets gebeurd ? :o

Zit je met popcorn te wachten of? >;)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:35

Wat is dat nou weer voor antwoord? Ik vraag gewoon wat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:37

Google het gewoon.