Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:36

Maar Sammie begrijp jij dat wanneer jij al 5 jaar staat ingeschreven op de wachtlijst er ineens honderden mensen voorrang krijgen en jij daardoor nog langer moet wachten op een betaalbare woning? Dat is het punt van veel mensen. Die moeten wachten op een betaalbare woning en komen weer langer op de lijst te staan. Geef die mensen dan plek in oude kantoren en verzorgingshuizen. Maar geef ze geen woning waardoor jij en ik weer langer moeten wachten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:43

Volgens mij heb ik daar al meermalen mijn mening overgegeven. Maar als je puur kijkt naar naar het opnemen van iemand wordt er vaak alleen moeilijk gedaan over 'die buitenlanders' terwijl je een ander die verhuist (sociale huur, bijstand etc) ook in die omgeving erbij komt, qua bijstand niks toevoegt en alleen maar kost daar worden geen demonstraties over gehouden. Terwijl beide groepen "woningen inpikken en niks toevoegen".

M.i. heeft de overheid die onvrede zelf deels veroorzaakt door groepen voor te trekken, onjuiste integratie etc toe te passen onder het mom van 'lekker multiculti is het motto', maar er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij iemand onder exact diezelfde omstandigheden Steenbergen intrekt en daar worden geen varkenskoppen neergelegd :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:47

Electra63 schreef:
Gohya,
Begrijp jij echt niet wat ik bedoel?

Ik vind dat burgers niet mogen bepalen wie er bij hun in het dorp komt wonen. Ik heb liever geen kinderen in de straat. Mijn buurvrouw links geen homo's, jij geen vluchtelingen en mijn overbuurman heeft liever geen geestelijke gehandicapten in zijn wijk.

Ja ik begrijp zeker wel wat je bedoeld.Maar ik vind wel dat mensen ook een stem mogen hebben wie er in hun wijk komt te wonen.Als ze er zomaar van alles in een wijk proppen gaat dat op den duur escaleren,en wat heb je daar aan? Voorkomen is beter dan genezen.
Mensen die geen Homo in hun wijk willen hebben zijn bijna altijd Allochtonen.
Mensen die geen drugs verslaafde in hun wijk willen is begrijpelijk,mogen die ook geen stem hebben?
Zou jij naast iemand willen wonen die voortdurend overlast veroorzaakt? ook jij hebt dan het recht om er tegen te zijn dat zo iemand naast jou komt te wonen.

Dus JA, burgers mogen zeker wel bepalen wie of wat er in hun wijk komt te wonen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:06

De voorbeelden die jij aangeeft zijn van mensen die overlast brengen of gevaar.
Jij zegt dus eigenlijk, dat die 100 statushouders die niet gewenst zijn in Steenbergen een gevaar zijn voor de samenleving of overlast gaan veroorzaken.
Deze wil jij in de wijk van Rutte plaatsen. En dan? Dan komen de volgende 100 statushouders? Waar wil je deze plaatsen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:55

Hoorde gister op de radio er met oud en nieuw rekening gehouden moet worden met de vluchtelingen wanneer men vuurwerk af steekt. De mensen kunnen in paniek raken. Ze gaan informatie krijgen daarvoor.
Ik ben zelf geen liefhebber van knal vuurwerk maar vind dit wel een beetje ver gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:01

Electra63 schreef:
Jij zegt dus eigenlijk, dat die 100 statushouders die niet gewenst zijn in Steenbergen een gevaar zijn voor de samenleving of overlast gaan veroorzaken.
Deze wil jij in de wijk van Rutte plaatsen. En dan? Dan komen de volgende 100 statushouders? Waar wil je deze plaatsen?

Het gaat er om dat jij vind dat een burger geen recht heeft om tegen plaatsing te zijn van vluchtelingen.Waar ze die andere 100 moeten laten? miss. in leegstaande kantoren en andere instellingen? ruimte genoeg en meestal niet in een woonwijk.Is iedereen tevreden.

W.b.t. die wijk van Rutte,het gaat daar om dat hij,en de buurt, ze niet in hun wijk wil hebben,maar andere mensen moeten het maar pikken dat ze bij hun in de wijk worden geplaatst.
Als mensen gedwongen worden het maar te pikken in hun wijk,dan moeten die mensen in de wijk van Rutte het ook maar pikken.Je kan geen verschil maken dan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:02

rapido schreef:
Hoorde gister op de radio er met oud en nieuw rekening gehouden moet worden met de vluchtelingen wanneer men vuurwerk af steekt. De mensen kunnen in paniek raken. Ze gaan informatie krijgen daarvoor.
Ik ben zelf geen liefhebber van knal vuurwerk maar vind dit wel een beetje ver gaan.

Dit had ik allang aan zien komen.Dat illegale vuurwerk knal als het geluid van een bom.
Ik ben sowieso tegen vuurwerk,als men er niet normaal mee kan omgaan,dan moeten ze het maar verbieden en de gemeente laten afsteken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:14

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Het gaat er om dat jij vind dat een burger geen recht heeft om tegen plaatsing te zijn van vluchtelingen.Waar ze die andere 100 moeten laten? miss. in leegstaande kantoren en andere instellingen? ruimte genoeg en meestal niet in een woonwijk.Is iedereen tevreden.

W.b.t. die wijk van Rutte,het gaat daar om dat hij,en de buurt, ze niet in hun wijk wil hebben,maar andere mensen moeten het maar pikken dat ze bij hun in de wijk worden geplaatst.
Als mensen gedwongen worden het maar te pikken in hun wijk,dan moeten die mensen in de wijk van Rutte het ook maar pikken.Je kan geen verschil maken dan.

Ik vind als burgers dit kunnen tegenhouden, burgers inspraak moeten hebben over heel veel andere zaken. Niet alleen over plaatsing van vluchtelingen. En zeker mag een beslissing niet worden genomen omdat er bedreigingen worden geuit. Ik wil die blanke, schreeuwende aso's uit Steenbergen ook niet als buur.

Maar goed, meer gemeenten zullen, onder bedreiging, de opvang gaan weigeren. Dus zal de regering uiteindelijk toch gemeenten moeten gaan aanwijzen. Dat zal niet in Steenbergen zijn, hoop ik dan. Je zal maar als vluchteling geplaatst worden in een gemeente waar burgers je tuig en potentiële verkrachter noemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:26

Als ze nou eerst de gemeenten nemen die het wel prima vinden dat er vluchtelingen worden geplaatst,want die zijn er ook genoeg.Een gemeente dwingen kan gewoon niet,daar komt rottigheid van.
En wat je zegt;burgers moeten in andere zaken ook inspraak hebben vind ik ook.
Ik begrijp daarom ook niet dat ze wél zo tekeer gaan tegen plaatsing van vluchtelingen en niet tegen andere zaken zo in gaan.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:19

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:25

Goh... Open deurtje voor Dijsselbloem/ EU ? :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:25

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:30

Waar ik nu aan moet denken, wat met onze daklozen, hoe gaan die de winter doorbrengen ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:34

Zoals altijd? In leger des heils opvang enz..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:24

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:26

De stroom is de laatste tijd anders wel degelijk verminderd hoor.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:27

'Grote rijken storten in als de grenzen niet goed beschermd worden'.....

Politiek -O- -O- -O-

Altijd lekker risico mijdend en achteraf.....

Grenzen hadden eerder scherper in de gaten gehouden moeten worden.

En dan te bedenken dat er ik weet niet hoeveel mensen zonder paspoort in Nl zitten :roll:

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:36

1700 per week, kan nergens terug vinden dat dit verminderd zou zijn.
Dit had men wel verwacht door de weersomstandigheden, maar dat blijkt in de praktijk de mensen niet tegen te houden.
En dan zijn er ook nog de 'na reizigers'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:55

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:27

Sorry hoor. Maar nu draait alles om die vluchtelingen. Eerst geen luchtalarm nu geen vuurwerk. Ze moeten er maar aan wennen dat we in Nederland deze tradities hebben. Weer een traditie naar de knoppen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:42

Nou vuurwerk.. wat een traditie :') Er staat enkel dat ze een brief krijgen over het vuurwerk.. Niet dat diegenen die vuurwerk af willen steken dat niet meer mogen doen... En hoewel ik eerst ook erg moest lachen om die informatie is het imo toch wel fijn dat ze uitleg krijgen over het fenomeen vuurwerk afsteken. Zij vieren van origine immers geen oud en nieuw en al helemaal niet met vuurwerk. Dus ik snap in dat opzicht wel dat ze zich helemaal lam kunnen schrikken als ze opeens een hoop knallen horen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:21

Ja, ik snap dat inlichten ook wel

Als ik soms hoor wat ze hier afsteken.
Dat moet haast wel vergelijkbaar zijn met een bom/oorlog >;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:29

rapido schreef:

Echt waar?
Mijn Iraneese oom die heel wat naars in zijn leven heeft meegemaakt (waar ik niet over ga uitweiden op het internet) en hier gewoon legaal zit, vind oud en nieuw een hel. Zo raar is het niet om informatie te geven. Er staat nergens 'vuurwerk verboden vanwege angstige vluchtelingen'.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:47

Dat het raar is en dat er staat het verboden is zeg ik toch nergens of wel!?
Ik snap dat aanvallende toontje van velen hier niet zo.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:54

Ik bedoelde het niet aanvallend. Ik snap alleen niet waarom jij het raar vind dat mensen die hier zijn en waarvan een (groot) deel misschien wel een oorlogstrauma heeft, wordt ingelicht over vuurwerk.