Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:09

Smee__ schreef:
En áls Rutte er al een leger (welk leger?) op af zou sturen om de boel wel even te regelen krijgt hij alsnog heel Nederland over zich heen dat ie teveel risico's neemt en simpelweg een oorlog riskeert. Niet dat ik zo zeer pro of anti Rutte ben, maar zo'n man kan het nooit goed doen in de ogen van het volk.

Om nog maar te zwijgen van de mensen die gaan roepen dat het miljoenen kost van ons (belasting)geld ;)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:10

LadyMadonna schreef:
manie schreef:
Ik zal wel naief zijn, maar NL zit zich te bemoeien in praktisch elke brandhaard ter wereld en nu moeten we eerst 'babbelen met Poetin'....
Kom op zeg wanneer er haast geboden is 'niet-banketstaaf-maar-DOEN'.

Wat dan?
Ik begrijp je, het is ook mijn gevoel. Maar ik ben geen bestuurder van dit land, gelukkig.
Alle opties zullen z'n voors en tegens hebben....

Tuurlijk begrijp ik het afwegen van opties heel goed.
Maar het stoort me mateloos hoe de overheid zich constant opstelt tov Rusland/Poetin.
De woorden van Rutte voelen door de gebeurtenissen afgelopen periode daardoor zo ongeloofwaardig.
Van daar mijn opmerking 'niet-banketstaaf-maar-doen'.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:11

Jolien87 schreef:
Raponsje schreef:
Op CNN zojuist "Separatists: "Haha, a lot of people now have new watches!"

Hier word ik zo boos van dat ik er wel om zou kunnen janken. Afschuwelijk en niet te bevatten.

R12312 schreef:
Kom zeg, hoeveel grapjes maken wij wel niet over andere rampen. 9-11 kwamen binnen no time foto's op facebook, de rampen in Haiti enz enz.

Dat heet relativeren!

Het is vreselijk, maar er wij zitten nog steeds in ons huis, met een baan en goede omstandigheden. Je zou maar in de Gaza strook wonen!

Spreek alsjeblieft voor jezelf. Nee, ook daarover maak ik geen grapjes. Ik kan me niet herinneren dat ik jou ergens van ken, laat staan dat jij inzicht hebt in mijn posts op facebook. Ik weet dat er mensen zijn die dergelijke foto's en grappen plaatsen en ook dat vind ik dieptriest. Dergelijke opmerkingen tonen in mijn ogen een gebrek aan respect.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:12

Smee__ schreef:
En áls Rutte er al een leger (welk leger?) op af zou sturen om de boel wel even te regelen krijgt hij alsnog heel Nederland over zich heen dat ie teveel risico's neemt en simpelweg een oorlog riskeert. Niet dat ik zo zeer pro of anti Rutte ben, maar zo'n man kan het nooit goed doen in de ogen van het volk.

Dienstplicht leger misschien? :j En opzich heeft Nederland wel een grote krijgsmacht, en moderne apparatuur.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:13

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:16

Jolien87 schreef:
Spreek alsjeblieft voor jezelf. Nee, ook daarover maak ik geen grapjes. Ik kan me niet herinneren dat ik jou ergens van ken, laat staan dat jij inzicht hebt in mijn posts op facebook. Ik weet dat er mensen zijn die dergelijke foto's en grappen plaatsen en ook dat vind ik dieptriest. Dergelijke opmerkingen tonen in mijn ogen een gebrek aan respect.

Als ik naar je profiel kijk ken jij mij wel degelijk en heb je zelfs les van mij gehad. Maar dat terzijde.

Het is een manier van rouwverwerken om te relativeren. Ik weet niet of je ooit in je directe omgeving bent kwijt geraakt, maar dan zie je vaak dat er ook wordt gelachen om de meest vreemde dingen. Dat is iets mensen en hoort bij het rouwproces.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:19

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:20

Maar Raponsje onderdrukte oekraïniers wel.. Iedereen hoort vrij te kunnen zijn. Evengoed hoop ik dat een ww3 niet nodig is. Imo hoort Poetin gewoon actie te ondernemen.

Voor hun is dit misschien wel geluk bij een ongeluk. De situatie krijgt meer aandacht. Hoewel het natuurlijk een verschrikkelijk ongeluk blijft.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 20-07-14 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:21

R12312 schreef:
Jolien87 schreef:

Als ik naar je profiel kijk ken jij mij wel degelijk en heb je zelfs les van mij gehad. Maar dat terzijde.

Het is een manier van rouwverwerken om te relativeren. Ik weet niet of je ooit in je directe omgeving bent kwijt geraakt, maar dan zie je vaak dat er ook wordt gelachen om de meest vreemde dingen. Dat is iets mensen en hoort bij het rouwproces.

Vaak worden er inderdaad bij condoleances en begrafenissen/crematies tussen het verdriet door ook grapjes gemaakt. Juist omdat alles zo beladen is, is dat nodig om er even aan te kunnen ontsnappen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:21

Dan nog heb ik geen idee wie je bent en dat staat los van het feit of je wel of niet weet wat ik op mijn facebook plaats. Tuurlijk, ook bij een herdenking of uitvaart mag er gelachen worden, maar dat vind ik heel wat anders dan spotten of dergelijke respectloze opmerkingen of grappen maken. Waar het in dit geval dus in eerste instantie om ging.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:26

Jolien87 schreef:
Dan nog heb ik geen idee wie je bent en dat staat los van het feit of je wel of niet weet wat ik op mijn facebook plaats. Tuurlijk, ook bij een herdenking of uitvaart mag er gelachen worden, maar dat vind ik heel wat anders dan spotten of dergelijke respectloze opmerkingen of grappen maken. Waar het in dit geval dus in eerste instantie om ging.

Waar staat dat ik het over jouw facebook heb? het gaat om een algemeen iets wat gebeurd en wat in iedere rampsituatie gebeurd. Misschien moet je dingen niet zo persoonlijk aantrekken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:26

Danique_G schreef:
Maar Raponsje onderdrukte oekraïniers wel.. Iedereen hoort vrij te kunnen zijn. Evengoed hoop ik dat een ww3 niet nodig is. Imo hoort Poetin gewoon actie te ondernemen.

Voor hun is dit misschien wel geluk bij een ongeluk. De situatie krijgt meer aandacht. Hoewel het natuurlijk een verschrikkelijk ongeluk blijft.

Ik heb nooit oekraïniers onderdrukt, zou niet durven. :+
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het hele linke soep om Poetin boos te maken.
Natuurlijk wil ik dat de lichamen terug keren naar hun nabestaanden, maar het verandert niets meer aan het vreselijke ongeval en het is het daarom niet waard om zulke linke stappen te nemen.

Mocht Poetin morgen een bom op Rotterdam gooien, dan word het wat anders.

Ik denk dat Poetin niets gaat doen. Die vind het wel leuk om alle controle te hebben.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:31

Denk dat iedereen het in ieder geval wel eens is dat Poetin een enge en gevaarlijke man is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:31

R12312 schreef:
Jolien87 schreef:

Waar staat dat ik het over jouw facebook heb? het gaat om een algemeen iets wat gebeurd en wat in iedere rampsituatie gebeurd. Misschien moet je dingen niet zo persoonlijk aantrekken.

Het gaat erom dat ik aangeef wat ik van dergelijke grappen vind waarop jij reageert dat "we" ook grappen op facebook plaatsen over andere gebeurtenissen. Ik wil enkel aangeven dat je wat dat betreft niet namens mij hoeft te spreken omdat ik dat dus absoluut nooit doe en er wel degelijk boos of verdrietig om kan worden. Dus iemand te zeggen 'kom op zeg' of iets in die trant is in mijn ogen iets wat je beter niet kunt doen. Het is al vaker genoemd maar ik doe het ook nog maar eens: iedereen gaat hier op zijn of haar eigen manier mee om en zal dus ook verschillend reageren.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:39

Raponsje schreef:
Danique_G schreef:

Ik heb nooit oekraïniers onderdrukt, zou niet durven. :+
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het hele linke soep om Poetin boos te maken.
Natuurlijk wil ik dat de lichamen terug keren naar hun nabestaanden, maar het verandert niets meer aan het vreselijke ongeval en het is het daarom niet waard om zulke linke stappen te nemen.

Mocht Poetin morgen een bom op Rotterdam gooien, dan word het wat anders.

Ik denk dat Poetin niets gaat doen. Die vind het wel leuk om alle controle te hebben.

Stom kommafoutje :')

Hm tsja ik snap jou ook wel. Uiteindelijk is het nooit een oorlog waard omdat het zoveel bloed vergiet.. Uiteindelijk komt erop neer dat de seperatisten daar gewoon weg moeten en Poetin blijft daar grotendeels het meest verantwoordelijk voor. Die gasten zijn toch niet voor rede vatbaar. Ik snap überhaupt niet waarom Poetin ze niet weg haalt daar? Behalve dat hij de Krim weer wilt. Wat voor belang heeft hij erbij dat ze blijven momenteel? Misschien weet hij ook wel meer van het ongeluk dan wij.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:58

Lynnepinny schreef:
Angeliekje schreef:
Brrr..vandaag via social media vernomen dat een oud klasgenootje van mij in dat vliegtuig zat (basisschool tijd). Vreselijk....

Dat is ook naar zeg -O-
Ik weet niet hoe goed je bevriend was met dit persoon, maar sterkte!

Ik was niet bevriend met haar, en heb haar al in jaren niet meer gezien of gesproken. Toch vaak je wel even stil op het moment als je een bekende naam ziet staan... Ken wel mensen die haar nog regelmatig zagen.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 01:02

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 06:33

Ik denk, dat niemand überhaupt een oorlog moet willen, er sterven altijd onschuldige mensen en er zullen altijd onnodige verliezen zijn.

Plus! Een oorlog met Poetin zou wel eens gelijk kunnen staan aan een oorlog met Hitler. Het zij om andere redenen, maar ik denk dat Poetin met zijn rare, onvoorspelbare manier van doen, veel meer mogelijkheden en macht heeft, dan wij voor ogen hebben en dat er wel eens een hele rare wending aan zo'n strijd zo kunnen komen.

Ik denk dat een natuurlijke dosis angst en oplettendheid zeker op zijn plaats is.
We willen de lichamen terug, dat heeft prioriteit en is iets wat met de juiste voorzichtigheid en secuur moet gebeuren.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 06:48

vandaag weer een nieuwe dag, ik hoop dat we vanavond eindelijk naar bed kunnen gaan met de kennis dat er gewoon een onderzoeksteam ter plekke is die ongestoord zijn werk kan doen.
Dat er beslissingen genomen zijn, voor de nabestaanden ook beter....

Selena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:22

Dat gaan we hopen Knakker.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:26

Met dit soort berichten:
http://uacrisis.org/u-s-grants-ukraine-non-nato-ally-status/
stelt de US zich imo behoorlijk op als 'agressor', met straks als gevolg dat Rusland zich daaraan zal kunnen meten en dus ook haantjesgedrag gaat tonen, waardoor de situatie daar kan verslechteren.
De US heeft nu de mogelijkheid gekregen (van hun congress) meer troepen en materieel te sturen naar Ukraine, Azerbaijan, Georgia, Moldova, and post-Yugoslavia republics: Bosnia and Herzegovina, Croatia, Kosovo, Macedonia and Serbia, ofwel zo'n beetje rusland te omsingelen.

Dit staat op zich los van het ongeluk, die plannen lagen al op stapel, maar worden nu door het ongeluk wel versneld doorgevoerd. Het tekent in mijn ogen hoe deze ramp ook misbruikt wordt/kan worden in het politieke spel

Ik keur het annexeren van de Krim absoluut niet goed, echter het heeft naar mijn idee wel voorkomen dat de situatie uit de hand zou lopen zoals nu in gebieden in Oost Oekraine het geval is, alleen de Krim heeft/had voor Putin/rusland veel meer waarde, waar oost oekraine dat minder heeft.

Tja en over de ramp.
Onze media is gekleurd, AP en Reuters zijn gekleurd (helaas), puur onafhankelijke media hebben we helaas niet en daardoor ga ik ook geen 'standpunt' innemen in de shame and blame game omdat voor beide/vele standpunten wel wat te zeggen is.

De slachtoffers hier zijn de normale mensen/burgers, degenen die in dat gebied leven en gewoon hun leven willen leven in veiligheid en geborgenheid, onder welke regering dan ook.
De slachtoffers hier zijn de passagiers van de vlucht die er zelf niet voor hebben gekozen daar overheen te vliegen maar in 1 klap hun leven en toekomst kwijtraakten.
De slachtoffers hier zijn hun vrienden en nabestaanden.
Ik wens hun allen veel kracht en sterkte toe.

Dat er met lichamen aan de sleep wordt gegaan (sorry voor de woordkeuze) is imo niet zo vreemd. In een neutraal (niet oorlogsgebied dus) gebied was diezelfde dag al begonnen met de berging van de lichamen naar mortuaria welke daarvoor de capaciteit hebben. Hier liggen lichamen 3 dagen na de ramp nog altijd open in de velden rondom de rampplek, in de meeste gevallen wel afgedekt onder lakens/plastic, maar toch. Met deze temperaturen (en onder plastic) gaat de ontbinding ontzettend snel, en wordt het ook een gevaar voor de (volks)gezondheid. De mortuaria in het door separatisten bezette gebied hebben niet de capaciteit om de lichamen op verantwoorde wijze (gekoeld) te bergen, naast dat deze mortuaria door de onrust al behoorlijk bezet in capaciteit waren. Om 300 lichamen te bergen moeten ze wel verplaatst worden.

Ook ik hoop dat een onafhankelijk onderzoeksteam (wat eventueel niet nederlands is... want nederland heeft 'partij' gekozen in het hele conflict, ik kan me daardoor voorstellen dat het daardoor in sommige ogen misschien niet onafhankelijk is.... btw, dat is niet mijn mening) zo spoedig mogelijk toegang tot de rampplek krijgt.
En ik hoop dat de lichamen van alle passagiers zo spoedig mogelijk naar huis kunnen komen.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:31

Het zou het agressieve US wel goed uitkomen als er wel een WW3 zou komen. Dat land is zo goed als failliet. Dan zouden we ook wel wat meer doden kunnen gaan betreuren dan er nu aan slachtoffers van de crash zijn gevallen.
Wie zegt dat Poetin dit gedaan heeft? Wie kan dit nu echt hard maken? Niet voor niets dat Rutte zo voorzichtig is met uitspraken.
Oom Amerika stond meteen vooraan om beschuldigingen te uiten. En te dreigen.
Wie zegt dat seperatisten dit gedaan konden hebben of Oekraine zelf?

Wie heeft er nu daadwerkelijk belang bij het neerhalen van zo'n vliegtuig? Wie wordt er beter van als de boel wordt opgehitst.. Want zonder harde concrete bewijzen is dat wat er nu gebeurt.

Wie gaan er wapens verkopen en distributeren mocht het zo ver komen?
Mensen denk even verder na dan je neus lang is.. Ga niet zo maar van alles roepen over oorlog..

De Amerikanen beschikken over zulke technische snuifjes, alles over de hele wereld kan opgespoord worden via satelliet, waarom is daar nog geen duidelijkheid over?
(net zoals het vorige vliegtuig welke verdwenen was, hoe kan het dat die zwarte box niet opgespoord is als hij in de oceaan gevallen was.. wie zegt dat hij simpelweg niet uitgeschakeld is en wie weet wat er met dat vliegtuig en mensen is gebeurd...)

Rutte heeft enkel Poetin duidelijk gemaakt dat Nederland de lichamen wil bergen en terug willen. Verder geen enkel belang heeft om daar te stoken in dat gebied.

Een of andere muts van de Nos die letterlijk zei dat de sepetaristen fout waren en dus ook Poetin. Terwijl Rutte daar helemaal geen uitspraak over heeft gedaan. Ze werd notabene nog verbeterd door collega.. Dus ga niet meteen er vanuit dat de 'media' het zo goed weten.
Die blaten alles na wat CNN ook te vertellen hebben..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:21

Ik geef Poetin ook niet de schuld, maar het zijn wel Russische separisten, die de boel ophouden en die vallen baar mijn idee onder zijn verantwoording, dat heb je nu eenmaal als leider van een land en daarmee ook de voorstanders van jouw land, die ervoor uitkomen achter jouw land te staan.
Het is dus zijn verantwoording en daarmee zijn schuld als de onderzoekers niet bij de lichamen kunnen komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:28

manie schreef:
Toch erger ik me aan dat diplomatieke geneuzel van Rutte en co.
Onze soldaten en defensie materiaal zitten in allerlei landen, maar ze kunnen niet ff een paar F16's en wat special forces een gebied(je) van 10-20 km2 in de Oekrainie kortdurend laten innemen.

Nee, dat kan niet. Omdat dat rechtstreeks tot oorlog gaat leiden waar wij dan ook bij betrokken zijn. Dat leidt tot doden, ook aan onze kant en aan de kant van de Oekrainse bevolking die er niks mee te maken heeft. Dat is het niet waard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:32

En vergeet niet, dat Nederland maar een klein landje is, waar de bommen van tegenwoordig ernstig om moeten lachen.
We hebben misschien goed materiaal en kunnen in vele gebieden Hulp bieden, maar ons verdedigen is een heel andere zaak.