Lauren_ schreef:
Daar gaat het niet om, ik heb het nu niet slecht, want ik ben gezond. Ik ben wel van mening dat veel mensen VVd hebben gestemd vanwege hun huis en zich echt niet realiseren wat de gevolgen gaan zijn. Dan hoop ik wel dat die grote monden een beetje gaan dimmen, want ik vind de manier warop er gesproken wordt over mensen die het nu wel slecht hebben erg denigrerend. Misschien moet je het eerst zelf ervaren voordat je je materialisme kunt laten varen.
Ik vind het niet denigrerend. En je hoeft het niet zelf te ervaren voordat je materialisme kunt laten varen. Sterker nog: ik vind JUIST enkele mensen en partijen die kritiek hebben op de VVD behoorlijk materialistisch! Door alleen maar te kijken naar wat de ander heeft, uitgedrukt in geld, en de een niet. Is dat niet het toppunt van materialisme? Eisen dat die mensen met meer geld het afstaan aan de mensen met minder? Dat is toch materialistisch? Ik snap het wel hoor, ik ben voor solidariteit. Maar dan moet je niet gaan zeggen dat solidariteit niets met materialisme te maken heeft, want dat heeft het wel.
Zolang mensen met meer met afgunst worden bejegend, heeft dat met materialisme te maken. Dat moet je niet ontkennen. Geld, geld, geld. Als je het onderbouwt vanuit principes, prima. Maar als je gaat roepen "ik hoop dat een ander met meer ook op geld komt te staan, zijn baan verliest, etc" dan ben je toch echt een verkeerde richting op aan het denken.
Ik heb geen koophuis hoor. Ik heb het in jullie termen "slecht". Ik ben zogenaamd een "zwakkere". Tegelijkertijd word ook ik afgezeken omdat ik wel op internet zit, maar niet werk. Het gaat twee kanten op hoor. Mensen die niet kunnen werken, willen niet volgens een groep. Mensen die veel geld verdienen, zijn graaiers en jatters. En zo zijn we eindeloos op elkaar in aan het hakken, zonder dat iemand werkelijk iets van elkaars situatie af weet.
Ik ervaar alles wat ik ontvang als een GUNST! Is dat leuk? Nee. Is dat makkelijk? Nee. Maar dat gewijs naar en gezeik op anderen die het beter hebben...

Ik zou bijna zeggen: wees blij dat een ander het WEL goed heeft!