Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:20

Mjetterd schreef:
Marocje schreef:
Ik ga trouwens wel naar de AH, want de euroshopper is in veel gevallen nog goedkoper dan de Aldi of Lidl, ben ik achter..

Wat doet de AH? Die helpt de boeren en andere bedrijven naar de mieter.
De AH heeft de laatste tijd veel andere supermarkten over gekocht. Nu gaan ze van hun leveranciers eisen dat ze korting willen op de producten en anders geen producten van die leverancier zullen kopen. Uiteindelijk word er bijvoorbeeld een hele lage prijs voor melk betaald aan de boeren.

Ik denk dat boeren het beter hebben dan een bijstandsmoeder, dus dat is dan jammer. Zo werkt het in deze maatschappij en dat is met deze verkiezingen wederom bevestigd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:20

@Verootje, op dit moment krijgt ze 3 x in de week fysio, hoe en wat precies weet ik niet, dat is in overleg geweest met het ziekenhuis, huisarts en de fysiotherapeut en mijn oudere zus weer er het fijne van.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:21

Rowdine: Die van Vestia (en ja, daar is ie weer), is een miljoenenvilla op de Antillen aan het bouwen.
Er gaan 100-200 ontslagen vallen en huurders krijgen een huurverhoging. Is dat eerlijk?

Zo ken ik er nog een, waar we net een rechtzaak tegen hebben gewonnen. Alleen valt er niks te halen, want één dag voor de zitting heeft hij zijn bedrijf failliet laten verklaren. Een dag na de zitting had ie al weer 2 nieuwe bedrijfjes (en hij had er al 5). Hij laat ons met een lek huis zitten en onze buren met een verbouwing die slecht en niet afgemaakt is. Door de verbouwing bij hen, door die aannemer) is ons huis al 2 jaar lek. Beloven deed ie genoeg, maar nooit een afspraak nakomen.
Ik hoop dat ie kei kapot valt. Ik heb geen medelijden met dat soort lui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:21

Mjetterd schreef:
Marocje schreef:
Ik ga trouwens wel naar de AH, want de euroshopper is in veel gevallen nog goedkoper dan de Aldi of Lidl, ben ik achter..

De AH heeft de laatste tijd veel andere supermarkten over gekocht. Nu gaan ze van hun leveranciers eisen dat ze korting willen op de producten en anders geen producten van die leverancier zullen kopen. Uiteindelijk word er bijvoorbeeld een hele lage prijs voor melk betaald aan de boeren.

Krijgen de boeren niet veelal subsidie op dergelijke producten?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:22

Mjetterd schreef:
De melk wordt door zuivelcoorperaties ingeperkt. Er zijn niet veel zuivelconcerns meer over omdat ze elkaar opkopen en dan vervolgens dominant de boeren een prijs door de strot te duwen wat ze moeten accepteren of niet en de melk door het riool spoelen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:23

Lauren_ schreef:
gummie schreef:
Lauren: Dat is een typisch voorbeeld van als ik het niet heb, hoop ik dat het een ander ook slecht vergaat. Jammer. Ik lees sowieso erg veel frustratie in jouw posts. snap ik hoor, niet iedereen heeft het even fijn. Maar ga dat dan niet op die manier afreageren joh...

Daar gaat het niet om, ik heb het nu niet slecht, want ik ben gezond. Ik ben wel van mening dat veel mensen VVd hebben gestemd vanwege hun huis en zich echt niet realiseren wat de gevolgen gaan zijn. Dan hoop ik wel dat die grote monden een beetje gaan dimmen, want ik vind de manier warop er gesproken wordt over mensen die het nu wel slecht hebben erg denigrerend. Misschien moet je het eerst zelf ervaren voordat je je materialisme kunt laten varen.

Ik vind het niet denigrerend. En je hoeft het niet zelf te ervaren voordat je materialisme kunt laten varen. Sterker nog: ik vind JUIST enkele mensen en partijen die kritiek hebben op de VVD behoorlijk materialistisch! Door alleen maar te kijken naar wat de ander heeft, uitgedrukt in geld, en de een niet. Is dat niet het toppunt van materialisme? Eisen dat die mensen met meer geld het afstaan aan de mensen met minder? Dat is toch materialistisch? Ik snap het wel hoor, ik ben voor solidariteit. Maar dan moet je niet gaan zeggen dat solidariteit niets met materialisme te maken heeft, want dat heeft het wel.
Zolang mensen met meer met afgunst worden bejegend, heeft dat met materialisme te maken. Dat moet je niet ontkennen. Geld, geld, geld. Als je het onderbouwt vanuit principes, prima. Maar als je gaat roepen "ik hoop dat een ander met meer ook op geld komt te staan, zijn baan verliest, etc" dan ben je toch echt een verkeerde richting op aan het denken.

Ik heb geen koophuis hoor. Ik heb het in jullie termen "slecht". Ik ben zogenaamd een "zwakkere". Tegelijkertijd word ook ik afgezeken omdat ik wel op internet zit, maar niet werk. Het gaat twee kanten op hoor. Mensen die niet kunnen werken, willen niet volgens een groep. Mensen die veel geld verdienen, zijn graaiers en jatters. En zo zijn we eindeloos op elkaar in aan het hakken, zonder dat iemand werkelijk iets van elkaars situatie af weet.
Ik ervaar alles wat ik ontvang als een GUNST! Is dat leuk? Nee. Is dat makkelijk? Nee. Maar dat gewijs naar en gezeik op anderen die het beter hebben... ^) Ik zou bijna zeggen: wees blij dat een ander het WEL goed heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:23

Rinske schreef:
Rowdine: Die van Vestia (en ja, daar is ie weer), is een miljoenenvilla op de Antillen aan het bouwen.
Er gaan 100-200 ontslagen vallen en huurders krijgen een huurverhoging. Is dat eerlijk?

Zo ken ik er nog een, waar we net een rechtzaak tegen hebben gewonnen. Alleen valt er niks te halen, want één dag voor de zitting heeft hij zijn bedrijf failliet laten verklaren. Een dag na de zitting had ie al weer 2 nieuwe bedrijfjes (en hij had er al 5). Hij laat ons met een lek huis zitten en onze buren met een verbouwing die slecht en niet afgemaakt is. Door de verbouwing bij hen, door die aannemer) is ons huis al 2 jaar lek. Beloven deed ie genoeg, maar nooit een afspraak nakomen.
Ik hoop dat ie kei kapot valt. Ik heb geen medelijden met dat soort lui.

Ik zeg nergens dat het eerlijk is? Maar volgens mij is de zaak Vestia nog lang niet afgerond. Evenals de zaak DSB overigens. Dus je kan heel hard roepen dat het niet eerlijk is, maar je weet de uitkomst nog niet?

Heel vervelend van dat lek natuurlijk, maar hoe zou je het dan willen zien? Wat zou je aan de huidige regelgeving moeten veranderen om dat te voorkomen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:24

Lauren_ schreef:
Mjetterd schreef:

Ik denk dat boeren het beter hebben dan een bijstandsmoeder, dus dat is dan jammer. Zo werkt het in deze maatschappij en dat is met deze verkiezingen wederom bevestigd.

Is de AH daar de enige in? Ik zie een Jumbo ook erg groeien.. Maar ik probeer nog te compenseren door ook 'puur&eerlijk' producten te kopen, maar weet niet of die echt veel beter zijn..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:24

Lauren_ schreef:

Ik weet niet onder welke steen jij zit, maar het is een verdraaid moeilijke tijd voor boeren. De melkprijzen, eierprijzen etc dalen als een malle. Je kunt als boer alleen verder als je flink aan het schaalvergroten gaat. Terwijl ook het dierenwelzijn enorm ver onder de loep genomen wordt en je je aan allerlei regeltjes gaan moeten voldoen zodat het erg moeilijk is om te blijven bestaan als boerenbedrijf.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:25

Mjetterd schreef:
Marocje schreef:

Als de boeren hun huis + grond verkopen dan hoeven ze nooit meer te werken. Geen medelijden met boeren, het grootste deel is rijk geboren.

LadyMadonna

Topic gaat ontzettend hard, maar wil toch terug komen op de uitspraak van rowdine dat je als werknemer je best moet doen om er niet uit te vliegen.
Als je kijkt hoe slecht het gaat in oa de bouw, kan je je best doen wat je wilt, maar vlieg je er alsnog uit. Bedrijfseconomische redenen doe je als werknemer geen zak aan

Anoniem

gummie schreef:
Lauren_ schreef:

Daar gaat het niet om, ik heb het nu niet slecht, want ik ben gezond. Ik ben wel van mening dat veel mensen VVd hebben gestemd vanwege hun huis en zich echt niet realiseren wat de gevolgen gaan zijn. Dan hoop ik wel dat die grote monden een beetje gaan dimmen, want ik vind de manier warop er gesproken wordt over mensen die het nu wel slecht hebben erg denigrerend. Misschien moet je het eerst zelf ervaren voordat je je materialisme kunt laten varen.

Ik vind het niet denigrerend. En je hoeft het niet zelf te ervaren voordat je materialisme kunt laten varen. Sterker nog: ik vind JUIST enkele mensen en partijen die kritiek hebben op de VVD behoorlijk materialistisch! Door alleen maar te kijken naar wat de ander heeft, uitgedrukt in geld, en de een niet. Is dat niet het toppunt van materialisme? Eisen dat die mensen met meer geld het afstaan aan de mensen met minder? Dat is toch materialistisch? Ik snap het wel hoor, ik ben voor solidariteit. Maar dan moet je niet gaan zeggen dat solidariteit niets met materialisme te maken heeft, want dat heeft het wel.
Zolang mensen met meer met afgunst worden bejegend, heeft dat met materialisme te maken. Dat moet je niet ontkennen. Geld, geld, geld. Als je het onderbouwt vanuit principes, prima. Maar als je gaat roepen "ik hoop dat een ander met meer ook op geld komt te staan, zijn baan verliest, etc" dan ben je toch echt een verkeerde richting op aan het denken.

Ik heb geen koophuis hoor. Ik heb het in jullie termen "slecht". Ik ben zogenaamd een "zwakkere". Tegelijkertijd word ook ik afgezeken omdat ik wel op internet zit, maar niet werk. Het gaat twee kanten op hoor. Mensen die niet kunnen werken, willen niet volgens een groep. Mensen die veel geld verdienen, zijn graaiers en jatters. En zo zijn we eindeloos op elkaar in aan het hakken, zonder dat iemand werkelijk iets van elkaars situatie af weet.
Ik ervaar alles wat ik ontvang als een GUNST! Is dat leuk? Nee. Is dat makkelijk? Nee. Maar dat gewijs naar en gezeik op anderen die het beter hebben... ^) Ik zou bijna zeggen: wees blij dat een ander het WEL goed heeft!

Heel netjes verwoord en totaal mee eens :) Gunden jullie je broertje of zusje waarmee je vroeger speelde ook niets?

Lauren_

Ik kijk niet naar wat een ander heeft, ik kijk wel naar hoe er omgegaan wordt met mensen die ziek zijn of ongewild in de bijstand terecht zijn gekomen. Hier wordt net gedaan of dat een feestje is en vind men het prima dat deze groepen nog harder gepakt worden. ik vind dat asociaal en bedenk me dan dat als je niet voor solidariteit bent, je er dus door VVD te stemmen voor zorgt dat je het nog beter krijgt, terwijl de kwetsbare groepen kunnen creperen. Dat is pas materialisme!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:26

Ja Quellian, en waar ga jij dan je vlees en groente vandaan halen, uit de boom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:27

stef schreef:
Topic gaat ontzettend hard, maar wil toch terug komen op de uitspraak van rowdine dat je als werknemer je best moet doen om er niet uit te vliegen.
Als je kijkt hoe slecht het gaat in oa de bouw, kan je je best doen wat je wilt, maar vlieg je er alsnog uit. Bedrijfseconomische redenen doe je als werknemer geen zak aan

Hier verandert het huidige kabinet (als het gevormd is) niets aan hoor. Als een bedrijf nu niet loopt door economische redenen of een bedrijf is failliet vlieg je er ook makkelijk uit. Het versoepelde ontslagrecht doet hier niets aan af!

Rinske

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:28

Maar door minder koopkracht gaat juist het MKB het nog moeilijker krijgen en vallen daar meer ontslagen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:29

Ik vraag me af of het versoepelde ontslagrecht ervoor zorgt dat mensen nog minder gaan uitgeven.. als geld niet rolt heb je geen economische werking, toch? (of is dat te kort door de bocht?)

050206051012

xx_Horsiex schreef:
Ja Quellian, en waar ga jij dan je vlees en groente vandaan halen, uit de boom?

Er is veel OVER productie, dus als er minder wordt geproduceerd dan zullen de prijzen ook wel stijgen (en hebben de boeren minder kosten). Hoeveel melk wordt er dagelijks weggespoeld? Hoeveel aardappelen en appels worden er over het land gegooid en stuk gereden? Hoeveel uien worden er afgeschreven (tijdje terug was ergens een paar ton gedumpt)?

Anoniem

Lauren_ schreef:
Ik kijk niet naar wat een ander heeft, ik kijk wel naar hoe er omgegaan wordt met mensen die ziek zijn of ongewild in de bijstand terecht zijn gekomen. Hier wordt net gedaan of dat een feestje is en vind men het prima dat deze groepen nog harder gepakt worden. ik vind dat asociaal en bedenk me dan dat als je niet voor solidariteit bent, je er dus door VVD te stemmen voor zorgt dat je het nog beter krijgt, terwijl de kwetsbare groepen kunnen creperen. Dat is pas materialisme!

Maar leg dan eens uit: Waarom moeten de lui die het beter hebben dan wel harder aangepakt worden? Waarom moeten zij, terwijl ze misschien wel 80u in de week draaien meer dan de helft van het salaris aan jouw vriendin en alle andere vriendinnen afdragen?
Hard werken wordt niet beloond in dit land!

F_Orumster

Quellian schreef:
Als de boeren hun huis + grond verkopen dan hoeven ze nooit meer te werken. Geen medelijden met boeren, het grootste deel is rijk geboren.

Dit is zo niet waar! Mijn pa had een lening van 2 miljoen en de boerderijen waren gepacht.
En idd, we moeten spaarzaam zijn op de laatste boeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:31

Rinske schreef:
Maar door minder koopkracht gaat juist het MKB het nog moeilijker krijgen en vallen daar meer ontslagen.

Het is niet in alle gevallen slecht dat er wat MKB's op de kop gaan. Wat al eerder in het topic naar voren kwam: Mensen met 4 a 5 bedrijfjes die om de haverklap alles failliet laten gaan is ook niet wat je wil!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:31

Lauren_ schreef:

Jij doet exact datgene waar je een ander van beschuldigt. En je bent niet de enige.
Er zitten in alle lagen van de bevolking mensen met karakterfouten. De een is toevallig directeur, de ander toevallig uitkeringstrekker. Je hebt imo een vooroordeel over VVD-stemmers. Je doet alsof mensen die VVD stemmen, alleen stemmen op die partij uit eigen belan, en heel uitdrukkelijk vanuit materialistisch oogpunt. En hoe zit dat op mensen die bewust niet op VVD stemmen dan? Is dat uit solidariteit? Bullshit! Mensen met weinig geld kiezen net zo goed soms voor een partij die vindt dat ze meer moeten krijgen! Ik had inderdaad BIJNA PvdA gestemd, omdat dat voor mijn portemonnee beter is. Met de nadruk op BIJNA. Ik crepeer rustig nog even verder nu ik niet voor materialisme heb gekozen...
Laatst bijgewerkt door gummie op 13-09-12 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:32

F_Orumster schreef:
Dit is zo niet waar! Mijn pa had een lening van 2 miljoen en de boerderijen waren gepacht.

Dan krijgt hij toch enorme kansen? Iemand in een huurflatje met het plan boer te worden krijgt dit niet voor elkaar.
Een lening van 2 miljoen, hoppa!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:32

Op zich wel leuk die discussies hier, maar er is nog niet gezegd wát de politiek gaat doen en hoe ze het gaan doen... als het net zo gaat als voorgaande jaren is het veelal een wassen neus... Nu is het een kwestie van lijdzaam afwachten.. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:33

Er zijn niet alleen Voedselbanken in Ned. maar er komen nu ook al Kledingbanken!