De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:35

Ja, dat ben ik zeker met je eens, niet alleen hun gedrag.
Maar alsnog wil ik niet beweren hun hebben het gedaan.

Ook niet bij een Brückner, daarmee bedoel ik een ontvoerder.

Heb vandaag nog een Duitse Doku gezien over Martin Ney.

Getuigen werden niet geloofd, het heeft heel lang geduurd, voordat ze hem uit eindelijk hadden.

Hij heeft 3 jongetjes misbruikt en vermoord.

1 ervan is hij met kind door het raam gevlucht. Terwijl in de ruimte ernaast met open deur, begeleiding enz zat te praten.
Dus het raam verhaal werd niet geloofd, geen van deze drie jongetjes hebben geschreeuwd tijdens de kidnapping..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:50

ThreeFingers schreef:
Gaf jij juist eerder niet aan dat ze gecremeerd was?

Was het niet waarschijnlijk Gerry, die de Smiths zagen?

Als een auto zo sterk naar lijk ruikt :r

Waar was dat lijk dan voordat het in de auto vervoerd werd?

Dus kerk en de Smiths kunnen we weer uitsluiten?

Begin je nu weer met een nieuwe ronde? :roll:

Crematie kan weken, maanden later gebeud zijn. Dat is niet in de keuken van het appartement gebeurd. Er is een theorie dat ze samen met een ander is gecremeerd, maar volgens mij is daar helemaal geen datum bij genoemd? Er is ook gezocht bij plekken waar ze dieren verbranden toendertijd. Het was voor de politie blijkbaar een aannemelijk scenario.
Ze is volgens de sporen in het appartement overleden en vervoerd in de auto als lijk.
Ze is ergens heengebracht op de avond door Gerry om later opgehaald te worden. De Smith sighting is dus helemaal niet uitgesloten, maar zelfs nog steeds de meest geloofwaardige voor de politie.
We weten niet wie een rol speelt bij waar ze bewaard is, maar er zijn telefoontjes geweest die gewist zijn.
We weten dus ook niet waar ze geweest is, maar ze kan een nacht in de kerk geweest zijn, de honden sloegen daar in elk geval wel aan, maar goed, genoeg doden passeren daar natuurlijk.
En hoewel de media de ouders in de gaten hielden, hielden ze natuurlijk niet elke bewoner die achter ze om ging in de gaten dus dat ze er weer uitgehaald is op een zeker oment is zeker mogelijk, ook met het hele media circus.
In dat opzicht moet je ook weten dat de McCanns niet de enige waren die in de huurauto reden, die stond op naam van drie verschillenden personen.

* Er zijn geen sporen die wijzen op inbraak of uit het raam vertrokken zijn.
* Er zijn sporen van bloed en lijk in en voor het appartement 5a en in de huurauto.
* De smith familie heeft iemand duidelijk gezien waarvan ze vrijwel zeker zijn dat het Gerry is, met een meisje die hij droeg op de manier die voor hem gewoon was. Hun beschrijvingen kloppen met elkaar, met de kleine verschilen die normaal zijn.
* De groep krijgt geen sluitende tijdlijn.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:03

Lusitana schreef:
ThreeFingers schreef:
Gaf jij juist eerder niet aan dat ze gecremeerd was?

Begin je nu weer met een nieuwe ronde? :roll:

Crematie kan weken, maanden later gebeud zijn. Dat is niet in de keuken van het appartement gebeurd. Er is een theorie dat ze samen met een ander is gecremeerd, maar volgens mij is daar helemaal geen datum bij genoemd? Er is ook gezocht bij plekken waar ze dieren verbranden toendertijd. Het was voor de politie blijkbaar een aannemelijk scenario.
Ze is volgens de sporen in het appartement overleden en vervoerd in de auto als lijk.
Ze is ergens heengebracht op de avond door Gerry om later opgehaald te worden. De Smith sighting is dus helemaal niet uitgesloten, maar zelfs nog steeds de meest geloofwaardige voor de politie.
We weten niet wie een rol speelt bij waar ze bewaard is, maar er zijn telefoontjes geweest die gewist zijn.
We weten dus ook niet waar ze geweest is, maar ze kan een nacht in de kerk geweest zijn, de honden sloegen daar in elk geval wel aan, maar goed, genoeg doden passeren daar natuurlijk.
En hoewel de media de ouders in de gaten hielden, hielden ze natuurlijk niet elke bewoner die achter ze om ging in de gaten dus dat ze er weer uitgehaald is op een zeker oment is zeker mogelijk, ook met het hele media circus.
In dat opzicht moet je ook weten dat de McCanns niet de enige waren die in de huurauto reden, die stond op naam van drie verschillenden personen.

* Er zijn geen sporen die wijzen op inbraak of uit het raam vertrokken zijn.
* Er zijn sporen van bloed en lijk in en voor het appartement 5a en in de huurauto.
* De smith familie heeft iemand duidelijk gezien waarvan ze vrijwel zeker zijn dat het Gerry is, met een meisje die hij droeg op de manier die voor hem gewoon was. Hun beschrijvingen kloppen met elkaar, met de kleine verschilen die normaal zijn.

Ben ik weer, ik heb wat meer tijd om af en toe mee te kletsen, hoog nodig ook volgens mij. :+

* De Smiths hebben iemand gezien waarvan één persoon van de groep denkt dat het MOGELIJK Gerry is geweest. Dat maakt het niet een “Vrijwel zeker” feit, maar gewoon een getuigenverklaring, één uit velen. Dat dit Gerry moet zijn geweest staat weer in contrast met de vele andere getuigen verklaringen die hem aan tafel plaatste om 22:00 uur.
* Er zijn GEEN sporen van bloed aangetroffen in het appartement of de auto, maar sporen van DNA waarvan de oorsprong (welk lichaamsvocht) onbekend is. Wel is duidelijk dat de specifieke monsters waar het om gaat (3a en 3b en dat uit de achterbak van de auto) het DNA van meer dan 1 persoon bevatte.

Dat een lijkhond maanden later aanslaat in een kerk waar regelmatig een uitvaart wordt gehouden, is natuurlijk totaal nietszeggend.
De avond dat ze verdween en dat er met speurhonden gezocht werd, verloren de speurhonden het spoor allemaal bij de parkeerplaats achter appartement gebouw 6, er lijdt dus geen spoor naar de kerk, zoals je eerder beweerd hebt hier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 18:04

ThreeFingers schreef:

Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe dat in de tijd zit (dus de crematie van de Britse dame)
Het kan zijn dat Madeleine via de kerk naar een locatie is gebracht waar ze is bewaard geweest en weer teruggebracht is naar de Kerk om te worden gecremeerd samen met de Britse dame.
De getuigenverklaring van de dame die 'snachts 3 mensen met een doos de kerk in heeft zien gaan zit niet in de files. Amaral heeft het erover.
Verder is het een theorie op basis van gevonden sporen, maar is deze nog niet sluitend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 18:35

Daphara schreef:
Ben ik weer, ik heb wat meer tijd om af en toe mee te kletsen, hoog nodig ook volgens mij. :+

Leuk dat je er weer bent. :D

Daphara schreef:
* De Smiths hebben iemand gezien waarvan één persoon van de groep denkt dat het MOGELIJK Gerry is geweest. Dat maakt het niet een “Vrijwel zeker” feit, maar gewoon een getuigenverklaring, één uit velen. Dat dit Gerry moet zijn geweest staat weer in contrast met de vele andere getuigen verklaringen die hem aan tafel plaatste om 22:00 uur.

Laat maar zien die vele getuigen.

Daphara schreef:
* Er zijn GEEN sporen van bloed aangetroffen in het appartement of de auto, maar sporen van DNA waarvan de oorsprong (welk lichaamsvocht) onbekend is. Wel is duidelijk dat de specifieke monsters waar het om gaat (3a en 3b en dat uit de achterbak van de auto) het DNA van meer dan 1 persoon bevatte.

Je vergeet dat de bloedhond is aangeslagen op diezelfde specifieke plekken. Dat het FSS niet kon aantonen om welk lichaamsvocht het ging wil niet zeggen dat het niet om bloed ging.
Dat er DNA is aangetroffen van meer dan 3 personen waarvan volgens de FSS zelfs sommige van het laboratoriumpersoneel kan best, maar daarbij moet je jezelf eens afvragen wie er allemaal in de achterbak van de auto hebben gelegen. Het DNA kwam voor 50% overeen met dat van Gerry, hetgeen betekende dat het om DNA van 1 van zijn kinderen ging. In combinatie met de lijkgeur en geur van bloed en iemand die weg is, tja...
Al het bewijs los van elkaar is misschien onvoldoende maar alles in combinatie met elkaar was - volgens Stuart Prior - voldoende voor een veroordeling in andere zaken.

Daphara schreef:
Dat een lijkhond maanden later aanslaat in een kerk waar regelmatig een uitvaart wordt gehouden, is natuurlijk totaal nietszeggend.

Ben ik helemaal met je eens.

Daphara schreef:
De avond dat ze verdween en dat er met speurhonden gezocht werd, verloren de speurhonden het spoor allemaal bij de parkeerplaats achter appartement gebouw 6, er lijdt dus geen spoor naar de kerk, zoals je eerder beweerd hebt hier.

Ik heb dat ook niet gelezen eerlijk gezegd. Gaat ook om andere honden dan de honden uit Engeland. Volgens mij zijn die niet in de kerk geweest.

Over Smith,
Alle leden van de familie Smith hebben de man met kind gezien en geven zo ongeveer dezelfde beschrijving. De zoon vertelde dat hij de man niet zo goed had gezien er niet op lette. Maar de vrouw van Martin Smith had hem goed gezien - zoals vrouwen doen - en zelfs de knoopjes op zijn broek beschreven.
Martin Smith de enige was die hierover een verklaring heeft afgegeven in Engeland, maar gaf aan dat zijn vrouw het met hem eens was. De man was geschokt toen hij de beelden zag. 100% zekerheid zou je nooit durven geven in zo'n zaak maar 60-80% is toch wel heel hoog. Dit terwijl hij onder druk gezet was door de Britse pers en Brian Kennedy de geldschieter van de McCanns, die hem persoonlijk heeft bezocht.
Het is geen bewijs. Dat zeggen we ook niet. Maar het is een serieuze bouwsteen in de hele zaak.

---

Text: Reported that he had passed a male carrying a child in Praia da Luz the night Maddie went missing. Went and made a statement to Portugal police in Portimao on 26th May and returned to UK. Is saying that after seeing the McCanns on the news on 9th Sept when they returned to UK he has not slept and is worried sick. He states he was watching the 10 PM on BBC and saw the McCanns getting off the plane and coming down the steps. He states it was like watching an action replay of the night he saw the male carrying the child back in Portugal. He states the way Gerry was carrying his twin triggered something in his head. It was exactly the same way and look of the male seen the night Maddie went missing . He also watched ITV news and Sky news and inferred it looked like the same person both times carrying the children.

Is asking a member of OP task ring him back. He was with group of 9 family and friends the night he saw the male in Portugal. He sounded quite worried and shaken whilst speaking to me

----

Detective Branch
Drogheda
County Lough

Re – Investigation into the disappearance of Madeleine McCann

I took an additional statement from Mr Smith as requested. His wife does not want to make another statement. I showed him the video clip and he stated that it was not the clip that alerted him but the BBC news at 10 PM on 9th September 2007.

He has been contacted by numerous tabloid press looking for stories. He has been contacted by Mr Brian Kennedy who is supporting the McCann family to take part in a photo fit exercise. He has given no stories or helped in any photo fits. He sent a solicitor's letter to six papers in relation material that was printed that was misquoted. The Evening Herald paid his solicitor's fees and all papers printed an apology. His photograph appeared in another tabloid paper and this matter is being pursued at the moment.

I do not believe that Martin Smith is courting the press and my view his is a genuine person. He is known locally and is a very decent person.

Forwarded please

Sergeant

Liam Hogan

I hereby declare that this statement is true to the best of my knowledge and belief and that I make it knowing that if it is tendered in evidence I will be liable to prosecution if i state in it anything which I know to be false or do not believe to be true.

I would like to state that the statement I made on 26th May 2007 in Portugal is correct. The description of the individual that I saw on 3rd May 2007 carrying a child is as follows. He was average build, 5 foot 10' in height, brown hair cut short, aged 40 years approximately. Wearing beige trousers and darkish top maybe a jacket or blazer. He had a full head of hair with a tight cut. This individual was alone. I saw Gerard McCann (sic) going down the plane stairs carrying one of his children on 9th September 2007 BBC news at 10 PM, I have been shown the video clip by Sergeant Hogan which I recognise. A clip I have seen before on the Internet. In relation to the video clips of Gerard McCann and the person I saw on 3rd May 2007 when I saw the BBC news at 10 PM on 9th September 2007 something struck me that it could have been the same person. It was the way Gerard McCann turned his head down which was similar to what the individual did on 3rd May 2007 when we met him. It may have been the way he was carrying the child either. I would be 60-80% sure that it was Gerard McCann that I met that night carrying a child. I am basing that on his mannerism in the way he carried the child off the plane. After seeing the BBC news at 10 PM, footage on the 9th September 2007 I contacted Leicestershire police with this information. During that time I spoke to all my family members who were with me on the night of 3rd May 2007 about this and the only one who felt the same way as me was my wife. She had seen the video clip of Gerard McCann walking down the stairs of the plane earlier that day. We did not discuss this until some days later. This statement has been read over to me and is correct.

---

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:39

Ik begin niet met een nieuwe ronde (wel een persoonlijke opmerking, maar heb ik geen moeite mee)

Het gaat om de stellingen waar jullie hier mee komen, "dit en dat kan niet, punt."

Jullie gebruiken heel veel de Amaral Theorie.

En de 3 Personen met doos, de avond van 3 mei. De tijd dat die gezien zijn, weet ik niet.

Dat zou dus de theorie moeten zijn dat Gerry, Maddie naar het kerkje heeft gebracht. Dus zou ze 4 of 5 mei gecremeerd kunnen zijn.

Als Maddie ingevroren zou zijn, zoals Amaral zegt, is ze in de vriezer bij vrienden gestopt.

Dan was het niet Gerry, die door de Smiths gezien is.

Welkom terug Daphara!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:50

Citaat:
Lusitana schrijft:
Je vergeet dat de bloedhond is aangeslagen op diezelfde specifieke plekken. Dat het FSS niet kon aantonen om welk lichaamsvocht het ging wil niet zeggen dat het niet om bloed ging.
Dat er DNA is aangetroffen van meer dan 3 personen waarvan volgens de FSS zelfs sommige van het laboratoriumpersoneel kan best, maar daarbij moet je jezelf eens afvragen wie er allemaal in de achterbak van de auto hebben gelegen. Het DNA kwam voor 50% overeen met dat van Gerry, hetgeen betekende dat het om DNA van 1 van zijn kinderen ging. In combinatie met de lijkgeur en geur van bloed en iemand die weg is, tja...
Al het bewijs los van elkaar is misschien onvoldoende maar alles in combinatie met elkaar was - volgens Stuart Prior - voldoende voor een veroordeling in andere zaken.

Inderdaad, de bloed hond Keela heeft heel duidelijk bloed geroken!
Maar dat hoeft geen bloed van Maddie geweest te zijn.
Er zat ook bloed op de sleutel, iemand met een wondje aan bv de vinger, geeft ook bloedsporen, ook eventueel in de kofferbak.
Dus dat bloed hoeft niet van Maddie te zijn, daar is (nog) geen bewijs voor.
Dat er bv huidcellen, of een haar van Maddie gevonden is, is niks vreemds.

De McCanns zijn 8 maanden lang, verdachten op voorwaardelijk geweest..
Dus waarom maakt de politie het niet rond?
Honden die aanslaan, getuigenverklaringen die niet kloppen, geen braakspoeren, lijk lucht, bloedsporen, en ook nog DNA, dan heb je al aardig wat puzzel stukjes bij. elkaar.
Daarna heeft de politie 8 maanden de tijd gehad, om het sluitend te krijgen.

Maar is niet gelukt.

Zou er dan nergens een "rijke stinkerd" lopen, die juist investeerd om de Mccanns aan te pakken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:00

Daphara schreef:

Ik zeg zelf ook dat het nietszeggend is, maar wat wel apart is, is dat ze niet toegelaten werden in de kerk.

Dat ik eerder beweerd heb dat de speurhonden naar de kerk hingen, zal wel zijn geweest door een bericht dat ik toen had. Ik ga uit van wat ik kan vinden.

Ik heb ook eens een link geplaatst van een bericht over de honden bij de kerk, het wordt ook genoemd in TV interviews met Amaral, maar ik kan je niet vertellen welke honden en wanneer, dan moet ik het opnieuw opzoeken.
Maar het belang is niet zo groot.

Belangrijk is wel dat de man die de Smiths gezien hebben, zich nooit gemeld heeft, dus als het Gerry niet was, wie was het dan wél?

Morgen ga ik trouwens naar Luz. Ik neem mijn tablet mee en kan misschien ter plekke ook wel interactief iets betekenen voor jullie.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 22-08-20 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:04

https://youtu.be/FTF4JTLeOWA

Hier een filmpje van de honden, de auto van de Mccanns, als je goed kijkt zie je dat Eddie op de auto van de Mccanns de tig keer terug geroepen word, terwijl bij de voorgaande auto's loopt de geleider gewoon door, opvallend is dat Eddie geen melding maakt op de kofferbak maar de deur.
Nogmaals Eddie meld bloed en lijk!
Keela geeft melding in de kofferbak.
In theorie betekent dit dat er alleen bloed geur gemeld is, en geen lijk geur.

Eddie verwijst blaffen, Keela door met de neus aan te wijzen.

En dan nog wat, als Maddie bv al 3 uur dood was, toen Gerry met haar naar het kerkje liep, zou ze eigenlijk al best stijf geweest moeten zijn..

@lusitana leuke dag morgen, en denk dat sfeer opsnuiven daar interessant is!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:12

Babootje schreef:
Het DNA kwam voor 50% overeen met dat van Gerry, hetgeen betekende dat het om DNA van 1 van zijn kinderen ging.

Oh ja joh? Waar staat dat, want ik ben het DNA onderzoek nu zo vaak doorgeweest en nergens heb ik gelezen dat het zeker DNA van een kind van Gerry moet zijn geweest. Dus ik ben heel benieuwd waar je dit vandaan hebt?

De Tapaz 7 en enkele uit de bediening hebben allemaal verklaard dat Gerry aan tafel zat toen Kate alarm sloeg. Er zijn meerderen die hem vlak na die tijd bij het appartement hebben gezien. Ik heb de links naar die getuigenissen al eerder geplaatst.

Misschien is het handig om getuigenverklaringen te linken in plaats van oneindige lappen tekst te plakken, want dat quote moeilijk in het topic en ik heb ook niet altijd zin om alles weer door te lezen. De essentie (een alinea of zo) kun je dan gewoon in quote er bij zetten, dat maakt reageren makkelijker.

@Treefingers, het enige DNA dat aangetroffen is op de sleutel was een 100% match met Gerry, heeft dus niets met Madeleine te maken. Op de plaats waar de hond in de kofferbak aansloeg was amper DNA te verkrijgen, dat wat ze verkregen hebben was DNA van sowieso 3 personen en niet toe te kennen aan een bron (zoals bloed of urine).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:17

De seal van de kofferbak is sterker dan die van de deur. De lucht ontsnapt ergens. Dat hoeft niet te zijn waar hij het sterkste is.
Hij is waarneembaar op het punt waar hij de auto ontsnapt.

De handler zegt letterlijk "the scent comes out of the seal of the door, due to that information I don´t need to send the dog inside the car".

De hond die er wel in gaat is Keela.

Gerry zat aan tafel toen Kate alarm sloeg. Ja én? We weten namelijk niet exact hoelaat ze alarm sloeg, daar zijn de meningen in de verklaringen nogal verschillend over.
Plus dat de GNR pas om 22.47 telefoon kreeg. DAT STAAT VAST.
Mvr Fenn had gevraagd of ze de politie moest bellen toen er commotie was. Nee, zei Gerry, dat is al gedaan.
Als dat werkelijk al gedaan was, was de commotie dus meer naar kwart voor elf dan om tien uur.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:20

Lusitana schreef:
Daphara schreef:

Ik zeg zelf ook dat het nietszeggend is, maar wat wel apart is, is dat ze niet toegelaten werden in de kerk.

Dat ik eerder beweerd heb dat de speurhonden naar de kerk hingen, zal wel zijn geweest door een bericht dat ik toen had. Ik ga uit van wat ik kan vinden.

Ik heb ook eens een link geplaatst van een bericht over de honden bij de kerk, het wordt ook genoemd in TV interviews met Amaral, maar ik kan je niet vertellen welke honden en wanneer, dan moet ik het opnieuw opzoeken.
Maar het belang is niet zo groot.

Belangrijk is wel dat de man die de Smiths gezien hebben, zich nooit gemeld heeft, dus als het Gerry niet was, wie was het dan wél?

Morgen ga ik trouwens naar Luz. Ik neem mijn tablet mee en kan misschien ter plekke ook wel interactief iets betekenen voor jullie.

De blonde mannen hebben zich ook nooit gemeld en diegene die collecteerde ook niet, zo kan ik nog wel even door gaan. Zoveel bijzondere incidenten/mannen zijn genoemd door getuigen in de loop van het onderzoek en van de meesten is de identiteit onbekend. Dus het is in mijn opinie nietszeggend dat we niet weten wat de identiteit is van de man die de Smiths gezien hebben of dat hij zich nooit gemeld heeft. Volgens mij is diegene die Jane Tanner gezien heeft de enige die zich gemeld heeft en dat pas jaren later toen Jane met een scetch artist is gaan werken om de persoon beter op papier te krijgen dan de lachwekkende “schets” die de PJ verspreidde.

De nieuwe tekening werd gedeeld en daarna heeft een man zich gemeld dat hij geloofde dat hij mogelijk de man was die Jane die nacht gezien heeft.

Fijn dat je de moeite neemt er heen te gaan, dat staat ook nog eens op mijn “to do” lijstje nadat we van de Corona maatregelen verlost zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:24

De anderen waren vage figuren, van de Smithman was een exacte tijd en plaats en uiterlijk bekend, dat maakt wel verschil.
Maar goed, vakantie oord, niet iedereen is met de zaak bezig, maar het wordt wel altijd als opvallend genoemd door mensen die het over de zaak hebben.

Citaat:
22.28 Manager J.H. gets a phone call from L.J., head of the child care service, who told him about a female child staying at the resort who had disappeared. This phone call was made to his mobile phone at about 22.28 on 03-05-2007. About 5 minutes later J.H presented himself at the resort. Upon arriving at the scene he saw about 100 people, employees, guests and residents searching the grounds, the beach and adjoining areas calling out the child's name.

Dit kon ik wel vinden en als dat klopt, bevestigd het een eerder geslagen alarm. Maar niet dat de politie al gebeld was.

Dit is wat van mvr Fenn kwam
Citaat:
Just after 22.30 upstairs neighbor Mrs. F. heard the hysterical shouts from a female person, calling out "we have let her down" which she repeated several times, quite upset. Mrs Fenn then saw that it was the mother of little Madeleine who was shouting furiously. Upon leaning over the terrace, after having seen the mother, Mrs. F. asked the father, Gerry, what was happening to which he replied that a small girl had been abducted. When asked, she replied that she did not leave her apartment, just spoke to Gerry from her balcony, which had a view over the terrace of the floor below. She found it strange that Gerry when said that a girl had been abducted, he did not mention that it was his daughter and that he did not mention any other scenarios. At that moment she offered Gerry help, saying that he could use her phone to contact the authorities, to which he replied that this had already been done. It was just after 22.30.

Of Gerry wel of niet aan tafel was en wanneer volgens mij was daar best nog wat om te doen, maar dat is toch al voorbij geweest? Moeten we dat weer opzoeken?
Maakt het wat uit? Er is vastegesteld dat hij in een paar minuten best heen en weer had kunnen gaan met een kind, voordat er alarm is geslagen.

Als het DNA niet van Maddie was, waarom nam Gerry dan aan dat het wél zo was, door te zeggen dat het van Maddie´s ongewassen pyjama moest komen?
Hij heeft zich daarmee volgens mij echt wel verraden. Vooral na te proberen te laten geloven dat het wat anders kwam.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:20

Gerry ook Gerald genoemt in verklaringen, was wel degelijk aan het zoeken. Volgens meerdere getuigen. De link heb ik ook eerder geplaatst.

Mevr Fenn die volgens Lusitana betrouwbaar is, heeft juist aangegeven, dat ze een blonde man gezien heeft, ze heeft dit vermeld omdat hij zich verdacht gedroeg!

Er kan gemakkelijk DNA van Maddie gevonden zijn, omdat bv haren enz juist vaak aan kleding, tassen enz hangt. Dus bv DNA in de vorm van haren of huid schilfers is normaal. En natuurlijk is Gerry zijn DNA voor een deel gelijk aan dat van Maddie, ook dat van de moeder, broer en zus.

Als er een lijk in de kofferbak heeft gelegen, had Eddie (die aan de kofferbak snuffelde, ook eronder) melding gemaakt.
Dit is niet gebeurd! Hij gaf melding bij de deur, dit kan ook bloed geweest zijn.

Als een auto, zo sterk naar lijk ruikt, dat je constant de achterklep open zet, is dit voor een lijken speurhond "kaasje" een 100% bingo.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:46

Ik zeg nergens dat mevr Fenn ongelijk heeft met het zien van rondhangende blonde mannen.

En waarom denk je dingen beter te weten dan de man die de honden zelf heeft afgericht?

Gerry heeft het specifiek over het feit dat het van een ongewassen pyjama van Maddie moet zijn. Waarom als het zo gemakelijk is dat het "overal aan zit".

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:54

ThreeFingers schreef:
Gerry ook Gerald genoemt in verklaringen, was wel degelijk aan het zoeken. Volgens meerdere getuigen. De link heb ik ook eerder geplaatst.

Mevr Fenn die volgens betrouwbaar is, heeft juist aangegeven, dat ze een blonde man gezien heeft, ze heeft dit vermeld omdat hij zich verdacht gedroeg!

Er kan gemakkelijk DNA van Maddie gevonden zijn, omdat bv haren enz juist vaak aan kleding, tassen enz hangt. Dus bv DNA in de vorm van haren of huid schilfers is normaal. En natuurlijk is Gerry zijn DNA voor een deel gelijk aan dat van Maddie, ook dat van de moeder, broer en zus.

Als er een lijk in de kofferbak heeft gelegen, had Eddie (die aan de kofferbak snuffelde, ook eronder) melding gemaakt.
Dit is niet gebeurd! Hij gaf melding bij de deur, dit kan ook bloed geweest zijn.

Als een auto, zo sterk naar lijk ruikt, dat je constant de achterklep open zet, is dit voor een lijken speurhond "kaasje" een 100% bingo.

Precies dit!

Ik heb ook nergens in de PJ files gevonden dat de achterklep van de auto “dag en nacht” open heeft gestaan. Wel dat het eens gelucht is, kan het niet zo snel vinden, maar volgens mij was dit in de verklaring van de zwager. Als een auto even luchten betekend dat je een lijk vervoert moet hebben, dan gaat het wel heel ver.

@ Lusitana, Waar lees jij dat Gerry gezegd heeft dat het DNA van de pyjama van Madeleine moet zijn gekomen? Dat ben ik (voor zover ik me kan herinneren) niet tegen gekomen in zijn getuigenverklaringen.

Maar stel, je wordt als verdachte gehoord in de zaak van de verdwijning van je kind en de PJ beweert dat er een 100% match met het DNA van Madeleine is gevonden in de achterbak van de auto (wat ze dus meerdere malen beweerd hebben en een dikke leugen was) en de PJ vraagt je om uit te leggen hoe jij als vader denkt dat het er gekomen is.
Gerry zegt: “Dat kan niet, het enige dat ik kan bedenken is dat het mogelijk van een kledingstuk/pyjama van Madeleine is gekomen”.

Tja, ik vind het juist logisch dat Gerry de oplossing op de vraag probeert te vinden als zijnde van kleding van Madeleine of zoiets als hij 100% zeker weet dat haar lichaam nooit in die auto heeft gelegen. Hoe zou hij het anders moeten verklaren volgens jou?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:34

Haren, huidschilfers enz zijn DNA.

Belangrijk is of het gevonden bloed idd van Maddie was, dat geeft een ander beeld.

Lusitana ik zeg nergens dat de honden geen melding hebben gemaakt.
En dit is zelfs verdacht.
Maar waarom zijn er geen beelden van Eddie in de auto?
Het is alleen de bloed hond die melding maakt.
En dat zegt NIKS, en als dan ook het DNA van dat bloed niet dat van Maddie is, is het GEEN bewijs!

Als ik een "rijke stinkerd"was,om met jouw woorden te spreken, zou ik de Mccanns doorlichten.

En dat dit na 13 jaar nog steeds niet is gebeurd, roept ook vraagtekens op.

Ook ik vind sommige dingen verdacht, maar iets is vuil in deze zaak

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:57

Eddie geeft melding waar de lucht ontsnapt. Had de kofferbak open gestaan, dan had hij daar gemeld, maar die stond niet open.
De handler zegt toch letterlijk in de video dat daar de lijklucht ontsnapt!
Hij zegt ook letterlijk dat hij daarom Eddie niet de auto in hoeft te sturen. Die is er dus niet ingeweest en dus zijn er ook geen beelden van...
Keela gaat vervolgens zoeken naar bloed.

Wat bedoel je met doorlichten?
En ik denk dat iedereen wel weet waaromde McCanns nog vrij rondlopen, omdat Amaral van de zaak is gehaald omdat hij bij de waarheid kwam en de zaak vroeg gearchiveerd is, nog in de voorlopige conclusie en niet met een eindconclusie, daar hebben ze geen ruimte voor gegeven. Dat is onder druk van de Britten gebeurd. De ambassadeur en Tony Blair waren er mee gemoeid en al.... Iedereen was blij dat de zaak heropend werd, maar dat bleek aalleen om voor de Britten nog jaren lang rond te neuzen in de enige optie van ontvoering. Wat ze niets heeft opgeleverd behallve af en toe een zondebok.

Er is een verklaring van een buurvrouw die zegt dat de klep dag en nacht open stond. Wellicht heeft dat niet de files gehaald, ga niet weer zoeken, maar wel de TV.
En het is geen bewijs dat er een lijk vervoerd is, maar wel apart.
En nog aparter, is het steeds aanpassen van het verhaal naarmate er info naar buiten kwam. En nee de politie heeft Gerry niet om een verklaring gevraagd. Het zijn verklaringen die hij voor het oog van de wereld aan de pers gegeven heeft.
Hij kwam erachter dat de honden gereageerd hadden, dus komt hij met een vis/vlees verhaal. Als hij hoort dat ze daar niet op reageren, maar dat het menselijke vloeistoffen moeten zijn, komt hij met vieze luiers. Als ze komen met dat Maddie´s DNA ertussen zit (zal het dan zo maar zeggen), is het plots haar ongewassen pyjama.
Hoezo ongewassen pyjama als ze in haar pyjama ontvoerd was?
Als je meer pyjamas mee had, waarom moest die ene wegens vlek overdag gewassen om die avond weer gedragen te worden?

Recherche heeft geen reden om te vragen aan iemand hoe DNA ergens kan komen, het is hun taak om uit te vinden hoe dat is gebeurd.
Ze kunnen wel iemand confronteren met het feit dat er DNA is gevonden, dat is ook gebeurd tijdens het verhoor. Ik weet niet wat toen verklaard is. Dat is alleaal achter gesloten deuren gegaan. Overigens heeft toen de woordvoerder durven beweren dat ze Kate een deal hadden aangeboden van strafvermindering als ze zou bekennen. Maar dat kan in Portugal helemaal niet. Die stond dus ook al te liegen. Ze stond bovendien info door te spelen dat helemaal niet mocht.
(Zal ook wel meer van haar ontslag willen weten. )
De andere verklaringen waren allemaal vrijwillig en onofficieel. Ze hebben ook genoeg over de honden gezegd, ze hebben via een advokaat die daarin gespecialiseerd was een zaak gezocht waarin een hond ongelijk had gekregen (en later is uitgevonden dat zelfs toen de hond gelijk had, maar daar hoor je niemand over). Waarom zou je in hemelsnaam zo ver gaan als het allemaal zo onschuldig is om DNA in je kofferbak te hebben?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 22-08-20 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:01

Overigens wil ik ook wel even kwijt dat de PJ duidelijk gemaakt heeft waarom ze niet de bak in zijn gegaan voor de verwaarlozing, of hoe dat ook in het nederlands heet voor de wet.
Dat komt omdat, als je ze voor iets ernstigers beschuldigd, de minder ernstige zaak vervalt. En ze gingen er vanuit dat ze ze konden voorbrengen voor betrokkenheid bij de dood en verdwijning van het lichaam van Maddie.
Dit heb ik uit een TV programma waar wel een transscript van bestaat en dat ik volgens mij hier ook al recent gepost heb. Maar anders wil ik het nog wel een keer zoeken.

Maar ze hadden dus zeven jaar cel kunnen krijgen.

In het interview met Amaral dat ik eerder postte staat geloof ik ook iets over de druk van buitenaf te lezen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:11

Simpelweg omdat beweerd werd dat het 100% match Madeleines DNA in de auto gevonden werd. Wat achteraf een leugen bleek te zijn.

Ik vind het niet vreemd dat je dan als ouder/verdachte gaat zoeken naar mogelijke redenen waarom haar DNA in de auto gevonden wordt, als je weet dat ze er nooit in gezeten of gelegen heeft.

Achteraf gezien is er nul komma nul bewijs dat het lichaam van Maddie ooit in die auto is geweest. Maar er is wel een mega theorie met onderandere vriezers en/of mummificatie over ontstaan om te verklaren hoe het zou kunnen dat er DNA van Madeleine in een auto zou zitten die pas 3 weken na haar verdwijning is gehuurd.

Giswerk over vriezers en mummificatie in het zand is allemaal wel geloofwaardig om te verklaren hoe het DNA daar gekomen kan zijn, maar een gedachtegang dat het mogelijk van een kledingstuk van Maddie moet zijn gekomen niet?

Wel erg bevooroodeeld hoor Lusitana.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 22-08-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:17

Waarom lopen de Mccanns nod steeds vrij, als erzoveel "bewijs" tegen hun is?

Dat verhaal wat jij nu over Eddie aanhaalt is Bullshit, of er moet nog ander bewijs materiaal zijn. In deze video is er GEEN melding van Eddie in de koffer ruimte!
Alleen van Keela, de bloed hond.

De mccanns liggen constant onder vuur, de anti mccanns gebruiken ALLES om de Mccanns onderuit te trappen.

En ga dan eens nadenken of jij in hun situatie nog mee gaat werken!

Natuurlijk, kunnen ze super schuldig zijn!

Maar als Gerry, Maddie, die Nacht, weg gebracht heeft in een kaki gekleurde broek. Dan ga je die, lijkt mij niet bewust kort daarna aandoen..?

Ga je als verdachte in het verdwijnen van je Kind de auto klep, open laten staan?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:20

Ik ben niet veroordeeld Daphara. Ik volg de gedachtengang van de PJ zoals die het in de voorlopige conclusie heeft.
Verder is het gewoon mogelijkheden nagaan, of dat nou de ene kant op is of de andere, ik heb daar geen vaste mening over.

Als jij lijklucht, bloedlucht en DNA bij elkaar niet genoeg vindt, vind ik dat best, maar recherche vind het wel. Daar kan ik niks aan doen!

Het is wel verdacht om een reden te gaan zoeken. Want als je weet dat ze daar niet gelegen heeft, wat kan het je dan schelen wat ze vinden?
En het gaat om het aanpassen van het verhaal. Lijklucht (geen sprake van DNA)?, "ow vlees en vis. ""Nee daar regaren de honden niet op" "Ow dan is het vieze luiers"
"maar er is ook DNA" "Ow dat moet van de ongewassen pyjama zijn die ik IN DE HOEK van de kofferbak gemikt heb."
Niet van "misschien komt het van kleding?"
En ze was toch ontvoerd in de pyjama?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:24

Wat zou jij zeggen in het geval van de Mccanns, als je onschuldig zou zijn, maar er word wel DNA gevonden?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:28

Lusitana schreef:
Ik ben niet veroordeeld Daphara. Ik volg de gedachtengang van de PJ zoals die het in de voorlopige conclusie heeft.
Verder is het gewoon mogelijkheden nagaan, of dat nou de ene kant op is of de andere, ik heb daar geen vaste mening over.

Als jij lijklucht, bloedlucht en DNA bij elkaar niet genoeg vindt, vind ik dat best, maar recherche vind het wel. Daar kan ik niks aan doen!

Het is wel verdacht om een reden te gaan zoeken. Want als je weet dat ze daar niet gelegen heeft, wat kan het je dan schelen wat ze vinden?
En het gaat om het aanpassen van het verhaal. Lijklucht (geen sprake van DNA)?, "ow vlees en vis. ""Nee daar regaren de honden niet op" "Ow dan is het vieze luiers"
"maar er is ook DNA" "Ow dat moet van de ongewassen pyjama zijn die ik IN DE HOEK van de kofferbak gemikt heb."
Niet van "misschien komt het van kleding?"
En ze was toch ontvoerd in de pyjama?

Kom nou eens met een bron dat Gerry dat allemaal gezegd heeft en ook nog op die manier, want het is doorspekt van jouw mening, maar ik mis de feiten.

Ik heb al eerder uitgelegd waarom ik de bevindingen met de honden niet betrouwbaar vind, Martin Grime zelf heeft gezegd dat het alleen iets betekend als het ondersteund wordt met forensisch bewijs en dat is er niet. Dus het betekend imo niets als ik naar de woorden van Martin Grime zelf luister.

Het DNA in de achterbak was zelf zo ver “degraded” (ben het Nederlandse woord kwijt) dat er geen markers in gevonden konden worden. Het enige DNA dat geïdentificeerd kon worden op een plek waar aangeslagen was door één van de honden was een 100% match met het DNA van Gerry, dat op de sleutel van de auto.

Tja, dat is geen forensisch bewijs. Imo is het lichaam van Madeleine dus nooit in die auto vervoerd en kunnen alle theorieën over vriezers en of mummificatie ook de deur uit, want ook daar is nul bewijs voor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:32

ThreeFingers schreef:
Waarom lopen de Mccanns nod steeds vrij, als erzoveel "bewijs" tegen hun is?

Lees even wat er staat? Ze konden het onderzoek niet afronden. Wat ze hadden kon niet voor het gerecht geldig gemaakt worden.

Citaat:
Dat verhaal wat jij nu over Eddie aanhaalt is Bullshit, of er moet nog ander bewijs materiaal zijn. In deze video is er GEEN melding van Eddie in de koffer ruimte!
Alleen van Keela, de bloed hond.

Lees even wat er staat. Kijk wat er gebeurd in de video. Eddie slaat bij de deur aan omdat daar de lijklucht onstnapt. Dat zegt de handler ook en hij zegt ook dat er daarom geen reden is om hem in de auto te sturen. hij weet dat de dood in de auto aanwezig is en Keela wordt erin gestuurd. Ik kan het niet duidelijker maken.

Citaat:
De mccanns liggen constant onder vuur, de anti mccanns gebruiken ALLES om de Mccanns onderuit te trappen.

Hoe dan? We gaan gewoon een aantal dingen na. zij heben zich zef onpopulair gemaakt bij de portugezen door de president uit te schelden voor sardientes vreters en Amaral voor dronkaard. Onder andere.

Citaat:
En ga dan eens nadenken of jij in hun situatie nog mee gaat werken!
Ze hebebn vanaf de eerste seconden alles op alles gezet om hun ontvoering door pedofielen verhaal op poten te zetten. ze hebebn vrienden en kennissen afgebeld met dat verhaal in de eerste minuten. niet gewon eesrt de olitie gebeld en hun conclusies afgewacht. Wat een medewering. Ze hebben niet eens gezocht. Alleen maar lopen commanderen, manipuleren en de pers bezig houden.

Citaat:
Maar als Gerry, Maddie, die Nacht, weg gebracht heeft in een kaki gekleurde broek. Dan ga je die, lijkt mij niet bewust kort daarna aandoen..?

De halve wereld liep in die tijd in kaki broeken en hij zal er wel meerdere gehad hebben.

Citaat:
Ga je als verdachte in het verdwijnen van je Kind de auto klep, open laten staan?

Dat was een maand later. Ze hadden mitchell en anderen die alles wel voor ze regelden. Ze zaten in een villa, lieten familie overkomen, zetten een bedrijfje op om donaties te innen voor hun eigen gewin, want het is geen charity. Wat over is als Maddie gevonden wordt gaat naar charity. Nou die wordt niet gevonden, dus makkelijk gezegd.
ze gingen de werld over voor exclusieve interviews die je alleen kon krijgen als je het ontvoeringsverhaal wilde horen.
En ze gingen naar de Paus, die later negatief over ze uitsprak trouwens.
Eén groot circus.