wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:21

janesmith schreef:
Dat mag geen enkele rol spelen, want een rechter heeft geen kleur of voorkeur.
Buiten dat zal dat dan nog lang het einde niet zijn van de rit, want er resten hem nog veel beroep mogelijkheden, terwijl het Openbaar Ministerie absoluut niet in beroep zal gaan bij een vrijspraak, want die wilden in eerste instantie al niet vervolgen.

Dus grote winst mag wel meespelen en een hekel aan die engerd niet??? Ga het ze maar vertellen :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:32

We zullen afwachten. Is nutteloos om hierover te gaan Discussiëren aangezien geen van beide ooit gelijk kan hebben voordat de uitspraak er is.
Ik hoop echt dat hij niet veroordeeld wordt want dat zou nog hele rare tafarelen op gaan leveren mocht hij in een kabinet zitten.
Hij zal nooit vrijwillig uit de regering stappen en dat betekent dus de val van het kabinet. Het zou hem wel extra stemmen op gaan leveren bij de volgende verkiezingen, denk ik. Want het volk laat zich niet ringeloren. 57% van de Nederlanders is toch tegen de invloed van de Islam, daar verandert een rechterlijke uitspraak niets aan.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 12-06-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:34

janesmith schreef:
We zullen afwachten. Is nutteloos om hierover te gaan Discussiëren aangezien geen van beide ooit gelijk kan hebben voordat de uitspraak er is.

Sja als je geen wederwoord hebt is een discussie nutteloos

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:40

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Sja als je geen wederwoord hebt is een discussie nutteloos

Er is geen wederwoord mogelijk, daar het een herhaling van zetten zal worden. En beiden anticiperen we over een uitkomst die we ook beiden niet kennen.
Pas na de uitspraak valt erover te discussiëren. Maar zoals gezegd, ik hoop dat hij vrijgesproken wordt want ik deel jouw standpunt helemaal niet wat betreft dat hij zich discriminerend uitlaat. Zijn succes is niet zomaar aan komen waaien. We praten over anderhalf miljoen miljoen kiezers. De grootste partij heeft 1.8 miljoen kiezers, dat verschil is nou niet heel groot meer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:44

Dat kan niet kloppen... het verschil tussen 31 zetels en 24 zetels is groter dan 300.000 stemmen. Volgens mij kon je met 24 zetels uit op ca. 1,5 miljoen en met 31 zetels op een dikke 2 miljoen.

Edit: even narekenen levert op voor PVV 1,48 miljoen en voor de VVD 1,93 miljoen. Dat scheelt toch bijna 25%... noem het maar niks.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-06-10 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:50

janesmith schreef:
57% van de Nederlanders is toch tegen de invloed van de Islam, daar verandert een rechterlijke uitspraak niets aan.

En waar baseer je dit op?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:56

Heino schreef:
janesmith schreef:
57% van de Nederlanders is toch tegen de invloed van de Islam, daar verandert een rechterlijke uitspraak niets aan.

En waar baseer je dit op?

Op dit artikel

sarabande

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:02

Echt gedegen PVV onderzoek zie ik

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:03

Blue_Eyes schreef:
Dat kan niet kloppen... het verschil tussen 31 zetels en 24 zetels is groter dan 300.000 stemmen. Volgens mij kon je met 24 zetels uit op ca. 1,5 miljoen en met 31 zetels op een dikke 2 miljoen.

Edit: even narekenen levert op voor PVV 1,48 miljoen en voor de VVD 1,93 miljoen. Dat scheelt toch bijna 25%... noem het maar niks.

Ik kom op andere cijfers.
PVV 1.536.000 en VVD 1.984.000 stemmen.
Er waren 9.6 miljoen kiezers.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:04

sarabande schreef:

Natuurlijk, zo is het altijd. Als de cijfers niet bevallen, dan krijg je jouw soort reactie's. Dat doen de slechte verliezers altijd. Zonder uitzondering.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:10

janesmith schreef:
sarabande schreef:

Natuurlijk, zo is het altijd. Als de cijfers niet bevallen, dan krijg je jouw soort reactie's. Dat doen de slechte verliezers altijd. Zonder uitzondering.

Heb je je eigen link eigenlijk al bekeken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:13

Ach, dan zijn er van de 9,6 miljoen stemmers er in ieder geval 8 miljoen het niet eens met Wilders, dat maakt mij dan weer blij :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:17

Vervoer
Islamitische vrouwen in Gouda die geen gebruik willen of mogen maken van vervoer met een mannelijke chauffeur. Vrouwen, zoals in Den Haag, die van hun man niet naar het theater mogen als zich daar mannen onder het publiek bevinden, zelfs niet als hun eigen dochter, zus of nichtje daar optreedt. De overvolle opvanghuizen voor vrouwen die bang moeten zijn voor eerwraak.

We betalen belastinggeld voor allerlei problemen die door islamitische dogma’s en gedragsvoorschriften ontstaan. 1,8 miljoen euro gemeenschapsgeld omdat er een bruggenbouwer moest worden ingezet in Rotterdam. Geld voor opvanghuizen, subsidies voor dialoogorganisaties, directe of indirecte subsidiëring van gescheiden voorzieningen voor mannen en vrouwen. Wij lopen het risico dat wij geen hand krijgen van straatcoaches als wij vrouw zijn. Dit alles hangt toch echt direct samen met de invloed van islamitische gedragsvoorschriften.

Wij kunnen het werk van Sooreh Hera niet in een tentoonstelling van het Haagse Gemeentemuseum zien omdat de tijd daar niet rijp voor zou zijn en de foto’s zouden kunnen worden opgevat als een provocatie van moslims. En wat te denken van het dagelijks leven in buurten waar veel moslims wonen. Supermarkten en vervoersbedrijven verstrekken bedrijfshoofddoeken voor islamitische vrouwen. In de zaak van de man die een kruisje wilde dragen maar dat niet mocht van het GVB Amsterdam, bepaalde de rechter dat het dragen van een hoofddoek een religieuze plicht is voor moslimvrouwen. Zo dringen de gedragsvoorschriften van de islam door tot in onze rechtspraak.

De paus stelde in zijn Regensburgrede : ‘Laat mij zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht en je zult er slechts slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn gebod om het geloof dat hij predikte te verspreiden met het zwaard.’

Nu nog de bevrijding van de angst om te erkennen dat onze cultuur christelijke wortels heeft. En een bevrijding van de angst om toe te geven dat je als humanist, ongelovige, religiecriticus of niet-moslim in een cultuur met een christelijke geschiedenis, toch vele malen beter af bent dan in een islamitische cultuur.

Hier het volledige artikel

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:20

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Heb je je eigen link eigenlijk al bekeken

Net als jij heb ik geconstateerd dat deze inmiddels vervangen is door een voetbalartikel. Maar jij hebt ook het door mij bedoelde artikel gelezen anders zou je niet gesproken hebben van een gedegen PVV onderzoek. Of je moet bekennen dat je commentaar geeft zonder uberhaupt te lezen waar het over gaat. Kies maar één van de twee.
Mijn schuld is het niet dat ze dit juist vandaag veranderd hebben.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:23

Electra63 schreef:
Ach, dan zijn er van de 9,6 miljoen stemmers er in ieder geval 8 miljoen het niet eens met Wilders, dat maakt mij dan weer blij :D

Daar weet je niks van. Dat ze niet op PVV gestemd hebben wil nog niet zeggen dat ze het er niet mee eens zijn. Dat is iets dat jij beweert zonder dat te weten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:25

En wat probeer je nu precies duidelijk te maken met al die artikelen, janesmith?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:29

Nav de stemmen discussie blijf ik een groot voorstander van het kunnen uitbrengen van twee stemmen. 1 vóór en 1 tegen... Ben benieuwd hoe het er dan had uitgezien voor de Pvv... 1.5 milj. in de plus... 3.5 milj in de min?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:31

Electra63 schreef:

Inderdaad er is nog steeds een grote meerderheid die niet op Wilders heeft gestemd (behalve in een paar afgelegen dorpen waar nog nooit een moslim op bezoek is geweest), maar dat lijkt men soms te vergeten. De SP had bij de vorige verkiezingen zelfs een zetel meer dan de PVV nu heeft en ze hebben niet meegeregeerd. Dat heeft er niet toe geleid dat ze nu nog veel groter zijn, integendeel. Dus die bewering dat Wilders straks enorm gaat groeien als ze nu niet mogen meeregeren dat neem ik met een korreltje zout. Een grote groep kiezers is zeer wispelturig en als er bijvoorbeeld een nieuwe verlosser (m/v) verrijst kan blondie zomaar opeens over zijn houdbaarheidsdatum heen zijn.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:31

Heino schreef:
En wat probeer je nu precies duidelijk te maken met al die artikelen, janesmith?

Dat er een reden is voor zoveel PVV stemmers, want hier is toch heel duidelijk dat de niet PVV stemmers zich steeds afvragen waarom er zoveel stemmen naar Wilders gegaan zijn. Dat is om te laten zien waar hem dat zit.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:33

Hermelientje schreef:
Electra63 schreef:

Inderdaad er is nog steeds een grote meerderheid die niet op Wilders heeft gestemd (behalve in een paar afgelegen dorpen waar nog nooit een moslim op bezoek is geweest), maar dat lijkt men soms te vergeten. De SP had bij de vorige verkiezingen zelfs een zetel meer dan de PVV nu heeft en ze hebben niet meegeregeerd. Dat heeft er niet toe geleid dat ze nu nog veel groter zijn, integendeel. Dus die bewering dat Wilders straks enorm gaat groeien als ze nu niet mogen meeregeren dat neem ik met een korreltje zout. Een grote groep kiezers is zeer wispelturig en als er bijvoorbeeld een nieuwe verlosser (m/v) verrijst kan blondie zomaar opeens over zijn houdbaarheidsdatum heen zijn.

Dat is zeker waar dat een grote meerderheid niet op hem gestemd heeft. Zoals dat ook geldt voor iedere andere partij dat de grote meerderheid niet op hen gestemd heeft. Maar het feit is wel dat rechts 24 zetels gewonnen heeft en links 3 verloren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:45

janesmith schreef:
Dat er een reden is voor zoveel PVV stemmers, want hier is toch heel duidelijk dat de niet PVV stemmers zich steeds afvragen waarom er zoveel stemmen naar Wilders gegaan zijn. Dat is om te laten zien waar hem dat zit.

En jij vindt dat mensen hier problematiek ontkennen begrijp ik?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:04

Even een quote van dhr Youssef Azghari, docent Avans hogeschool:

In het Westen schuilt het grootste gevaar vooral in moslimextremisten die haat zaaien, geweld promoten en vrouwen en homo’s discrimineren. Zij vormen het groeimiddel voor de PVV. Moslims moeten het goede voorbeeld geven om van deze wildgroei af te komen. Dat kan door op te houden de islam als superieur te beschouwen, te stoppen agressieve herboren moslims of tot de islam bekeerde westerlingen op een voetstuk te plaatsen en door de Koran aan te passen aan de moderne tijd.
Het getuigt van kleingeestigheid als sommige moslims denken dat hun geloof de enige weg is naar het paradijs. Het is om deze reden dat de islamitische beschaving is ingehaald door het Westen. Toen dachten moslims niets te kunnen leren van de ander. Dit leidde tot verval.
Islamitische Wildersen verminken de islam met hun waanzin. Geert Wilders roept altijd dat de islam de westerse beschaving bedreigt, zij beweren precies het omgekeerde. Het moet afgelopen zijn met de heilige status die deze bekrompen fanatici krijgen.
Dat ze de profeet in alles na-apen, zoals met een baard in een lang gewaad, is tot daaraantoe. Maar ze maken de islam kapot door vrouwen te verplichten in een zwart gedrocht, zoals een nikab of boerka, te lopen. Wat het allemaal erger maakt, is dat ze allerlei geboden verzinnen en iedere moslim die daarvan afwijkt verketteren. Ook wordt het hoog tijd dat moslims afstand nemen van enkele verzen uit de Koran over het erfrecht. Een moslima erft de helft minder dan de man. Dat past niet in deze moderne tijd.
Wilders’ strategie lijkt op die van moslimfanatici: ze maken mensen bang en strooien met haat. Angsthazen trappen in hun boodschap van discriminatie, misleiding en uitsluiting. Electoraal gezien zou de PVV niets voorstellen als haar haatcampagne tegen moslims niet dagelijks door radicale figuren uit eigen moslimgemeenschap gevoed werd. Dankzij haatpredikers en straatschoffies die homo’s rammen. Zolang moslims niet bereid zijn om deze figuren tot de orde te roepen, op te voeden of te verstoten, is het makkelijk scoren voor Wilders.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:06

Heino schreef:
janesmith schreef:

En jij vindt dat mensen hier problematiek ontkennen begrijp ik?

??? jouw redenaties zijn af en toe wel heel erg moeilijk te volgen heino.... Dat suggereert ze toch helemaal niet, en ze zegt het ook niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:17

Waarom zou je die berichten anders posten?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:23

Heino schreef:
Waarom zou je die berichten anders posten?

Niet om met een vinger te wijzen naar 'jullie' dat jullie het probleem ontkennen in ieder geval.

Tot hoever ziet men dan een multiculturele samenleving ontstaan? Wat voor beeld moet ik me daarbij vormen?

Moeten moslims zelf bepalen wat integratie voor hun inhoud?

Ik citeer wederom een blogger van de volkskrant:
Citaat:
Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.
Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.
Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!

Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.

En dan nog iets wat in mijn ogen achterlijk is; Het feit dat links Nederland in Wilders een bedreiging van de parlementaire democratie ziet, maar juist overal in Nederland verkiezingsaffiches van de PVV beklad of vernield werden.