Snoevie schreef:klinkt flauw,maar dat is toch het belangrijkste,dat je geen last hebt van die criminelen?
nee, da's niet flauw, da's correct imo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:klinkt flauw,maar dat is toch het belangrijkste,dat je geen last hebt van die criminelen?
katiavl schreef:Heeft er eigenlijk iemand de cijferlijst van de bedragen want ik heb er wel mijn ? bij.
katiavl schreef:Veel van de dieren met iets aan worden al door het moederdier geliquideerd, maar dat zie ik moeders niet direct doen.
amazone77 schreef:opgeruimd staat netjes zou ik zeggen,
Biepje schreef:Ik heb liever dat mensen na een misdaad een heel leven in de gevangenis zitten. Dan hebben ze hun hele leven veel spijt van wat ze gedaan hebben.
Huertecilla schreef:amazone77 schreef:opgeruimd staat netjes zou ik zeggen,
Het vervelende is dat geen rechtssysteem zonder falen is omdat het per definitie menselijk is en mensen maken fouten. De doodstraf is onherroepelijk. Beetje 'vervelend' als door een foutje een onschuldige niet-mafkees staatsvermoord wordt.
Zou jij ook voor zijn als jij door een samenloop van ongelukkige omstandigheden een schijn van schuld op je zou krijgen?
'Buk nooit om je veters vast te maken in het aarbeienveld van je buurman' is een gezegde wat een heel wrange smaak krijgt met de doodstraf als mogelijkheid.
hc
Biepje schreef:Maar ze zitten wel nog steeds opgesloten en die penitentiaire regimes zijn niet van de poes.
Biepje schreef:Sowieso hoef je je al geen illusies te maken, de doodstraf wordt niet terug ingevoerd. Dat is zo bepaald door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Wanneer een land zelfs nog maar iemand uitlevert aan de VS, dan wordt dit land bestraft omdat het een onderdaan blootstelt aan een onmenselijke behandeling/foltering (dan heeft men hier wel over de death row, niet over de doodstraf zelf). Men heeft eerst de doodstraf afgeschaft in oorlogstijd, maar daarna ook in vredestijd. Ook iemand als Oçalan mocht in Turkije geen doodstraf krijgen.
katiavl schreef:Dat maakt het discussiëren erover niet minder interessant, als we overal moeten stoppen waar op de grens van het niet mogelijke hebben we een saai leven.
Biepje schreef:.
Helaas weet ik dat ik hierover zeer zeker mag zijn. Niet grof bedoeld, maar ik weet op dit vlak wel waarover ik praat
.
KiWiKo schreef:Doodstraf komt weer terug........... echt.........