Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:32

manishdra schreef:
Nikki__ schreef:
We hebben het over respectloos tegenover mensen emt een handicap. Mensen met staffeigenaren hebben geen handicap en zie ik hier dus geen vorm van respectloosheid van slimmerik dr kant.
Voel je toch niet steeds zo aangevallen.

Ik zie wel degelijk een vorm van respectloosheid bij slimmerk. Ik vind haar ronduit brutaal en arrogant. Ipv te reageren op opmerkingen gaat ze mensen lopen beledigen. En dan natuurlijk op open deuren:
- Hoe makkelijk is het om staff-eigenaren van subjactieviteit te beschuldigen. terwijl zij alles behalve objectief is. Iemand die een dergelijke onderschift heeft neem ik al niet meer serieus want ze maakt alles zwart/wit.
- en mensen die niet zeggen "dood aan de amstaff" zijn gelijk anti-hulphond en geven de blinde de schuld!

Ik zie hier weinig mensen echt zeggen dat het de schuld van de hulphond is en de blinde man. Men probeert enkel dat mensen kritischer naar dergelijke berichten kijken. En niet gelijk met de grote menigte mee gaan roepen.

Ja, er stonden omstander om de honden heen volgens het bericht. Maar nergens staat dat deze het verhaal van de blinde man bevestigen! Voor hetzelfde geldt was het gewoon een dominantiestrijd en ja, ook om dominantie kan worden gevochten.
Het begint altijd met patsen... pas daarna gaat het over in vechten. Meestal is het alleen luchthappen... met meestal enkel een kleine kras als verwondingen... de lab heeft ook alleen maar een kapot oor.

De blinde man probeerde de amstaff van zijn hond af te trekken (staat in het bericht) het kan dus goed zijn dat deze hond zich aangevallen voelde door de man. En nee, dat een hond over de andere heen staat wil niet zeggen dat hij hem helemaal kapot aan het bijten is.

amen Cool

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:33

Quellian schreef:
Stafford in beslag nemen en afmaken.

Mee eens!

Belachelijk dat niemand zo'n man helpt! Waar gaat het toch heen met onze maatschappij No Cheer

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:33

Anoeska schreef:
LimaMambo schreef:
als je tussen 2 vechtende honden springt, ben je al dom bezig.. en kan je verwachten dat je bijtwonden krijgt...

Dus eigenlijk vind jij hetzelfde als die eigenaar van die staff. Verwondingen zijn gewoon de blinde man z'n eigen schuld, had hij er maar niet tussen moeten springen.

Bijzonder hoe mensen zaken kunnen verdaaien tot ze in hun eigen straatje passen. Frusty

lees even verder als je wilt.. Knipoog

Citaat:
mensen weten gewoon niet hoe ze moeten reageren als honden vechten
en ik vind dat best kwalijk eigenlijk want zoiets moet je wel weten als honden bezitter VIND IK
de meesten mensen gaan lopen gillen en krijsen en trekken aan de honden, waardoor honden juist meer opgejut raken

en ik bedoel die opmerking in het algemeen, niet alleen voor die blinde man

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:34

x_Irisje_x schreef:
Belachelijk dat niemand zo'n man helpt! Waar gaat het toch heen met onze maatschappij No Cheer

Nou idd, erg vreemd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:34

x_Irisje_x schreef:
Quellian schreef:
Stafford in beslag nemen en afmaken.

Mee eens!

Ik had die man ook niet geholpen... ik ga niet tussen 2 vechtenden honden springen. Spijt mij heel erg, maar ik ga de kans niet vergroten om mijzelf te laten bijten door honden. (met dank aan het oranje kruis, want ik let op gevaar voor mezelf en dan pas kijk ik naar de anderen)
(ik ben ook doodsbang voor honden Nagelbijten / Gniffelen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-08 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:35

De man vocht niet alleen voor zijn hond maar ook voor zijn ogen. Doordat hij nu geen (misschien) bruikbare hond meer heeft moet hij minstens een half jaar wachten op een nieuwe hond.

Een half jaar lang totale afhankelijkheid van zijn omgeving als hij ergens heen wil. etc. etc.

Ben wel benieuwd of de staff eigenaar nóg het dom vindt als hij de rekening gepresenteerd krijgt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:35

manishdra schreef:
Nikki__ schreef:
We hebben het over respectloos tegenover mensen emt een handicap. Mensen met staffeigenaren hebben geen handicap en zie ik hier dus geen vorm van respectloosheid van slimmerik dr kant.
Voel je toch niet steeds zo aangevallen.

Ik zie wel degelijk een vorm van respectloosheid bij slimmerk. Ik vind haar ronduit brutaal en arrogant. Ipv te reageren op opmerkingen gaat ze mensen lopen beledigen. En dan natuurlijk op open deuren:
- Hoe makkelijk is het om staff-eigenaren van subjactieviteit te beschuldigen. terwijl zij alles behalve objectief is. Iemand die een dergelijke onderschift heeft neem ik al niet meer serieus want ze maakt alles zwart/wit.
- en mensen die niet zeggen "dood aan de amstaff" zijn gelijk anti-hulphond en geven de blinde de schuld!

Ik zie hier weinig mensen echt zeggen dat het de schuld van de hulphond is en de blinde man. Men probeert enkel dat mensen kritischer naar dergelijke berichten kijken. En niet gelijk met de grote menigte mee gaan roepen.

Ja, er stonden omstander om de honden heen volgens het bericht. Maar nergens staat dat deze het verhaal van de blinde man bevestigen! Voor hetzelfde geldt was het gewoon een dominantiestrijd en ja, ook om dominantie kan worden gevochten.
Het begint altijd met patsen... pas daarna gaat het over in vechten. Meestal is het alleen luchthappen... met meestal enkel een kleine kras als verwondingen... de lab heeft ook alleen maar een kapot oor.

De blinde man probeerde de amstaff van zijn hond af te trekken (staat in het bericht) het kan dus goed zijn dat deze hond zich aangevallen voelde door de man. En nee, dat een hond over de andere heen staat wil niet zeggen dat hij hem helemaal kapot aan het bijten is.

Dat staat in meerdere nieuwsberichten ook niet, maar dan gaat het niet over het zuivere van de naam van de stafford.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:35

smurffie schreef:
Lante schreef:
Come on smurfie, en dan het risico nemen dat het weer gebeurd? Slecht plan.
Ik ben met je eens aan dat de baas van de staff hoofd schuldige is, maar die mag je niet afmeken hier in nederland (gelukkig).

Dus een onschuldig dier moet lijden onder het onverantwoorde gedrag van zijn baas Knipoog een gevangende hier in nederland krijg toch ook geen doodstraf? ofwel : wij mensen voelen ons echt zoveel beter dan dieren, dier mag je wel afmaken, terwijl het zijn schuld niet is.. maar iemnd die 7 mensen met opzet vermoord krijgt hoogstends levenslang Lachen!

Zo werkt het hier nu eenmaal vrees ik. Ik ben er in ieder geval niet voor om agressieve en verpeste honden de kans te geven nog eens ernstigere dingen uit te halen... En die baas moet een verbod hebben op het houden van dieren vind ik.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:36

Die man is afhankelijk van zijn hond, logisch dat hij de hond wou helpen! Je zou zelf je hond ook willen 'redden' neem ik aan?
Hij kon niks zien, wist dus ook niet waar de Stafford was maar heeft hiermee wèl zijn Labrador gered! Over die Stafford, die moet in beslag worden genomen, heropgevoed en wanneer dat geen effect heeft ingeslapen.. Hoe sneu het ook is, maar op deze manier kunnen er nog veel meer gewonden/doden vallen.

Wesco

slimmerik schreef:
De man vocht niet alleen voor zijn hond maar ook voor zijn ogen. Doordat hij nu geen (misschien) bruikbare hond meer heeft moet hij minstens een half jaar wachten op een nieuwe hond.

Een half jaar lang totale afhankelijkheid van zijn omgeving als hij ergens heen wil. etc. etc.

Ben wel benieuwd of de staff eigenaar nóg het dom vindt als hij de rekening gepresenteerd krijgt.

Ik ben benieuwd hoe dat geregeld word want als je hond iets kapot maakt ben je daar normaal voor verzekerd. Hoe zou dit in dit geval gaan.

Twiggy2008

Feit is dat de baas van de staff niets heeft gedaan om dit te voorkomen. Lijkt mij dus duidelijk wie hier fout bezig is geweest. Aanpakken die handel en goed ook!!!! Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:37

meissielief schreef:
slimmerik schreef:

Ik ben benieuwd hoe dat geregeld word want als je hond iets kapot maakt ben je daar normaal voor verzekerd. Hoe zou dit in dit geval gaan.

Als de hondeneigenaar niet te hulp is geschoten dan ben ik bang dat de verzekering afhaakt.

Komen ook nog eens de kosten van een nieuwe hond bij. Enkele 10 duizenden euro's schat ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:38

Was het trouwens een loslaatgebied?

x_Irisje_x

Zo'n hond is alles voor die man! Zijn ogen, zijn maatje enz!
Geen wonder dat hij er tussen sprong. En ik weet zeker dat als ik erbij was geweest wel geholpen zou hebben!

Limanade

Nadya schreef:
Feit is dat de baas van de staff niets heeft gedaan om dit te voorkomen. Lijkt mij dus duidelijk wie hier fout bezig is geweest. Aanpakken die handel en goed ook!!!! Ja

de 2 honden liepen los dus zo simpel ligt dat niet lijkt me

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:38

Welshcobfan schreef:

Ja Ja

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:39

slimmerik schreef:

Nou idd, die man is compleet afhankelijk van zijn hond. En als mijn hond zonder reden wordt gegrepen grijp ik ook in! Hoe dom sommigen dat ook vinden. Nadat die van mij door 4 honden tegelijk is gegrepen is hij gewoon bang als er een andere hond aan komt. Hij geeft zich totaal over (onderdanig) en komt gewoon niet meer voor zichzelf op... en dat allemaal dankzij die lieve mevrouw die haar honden niet onder controle had en hield.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:39

slimmerik schreef:
Als de hondeneigenaar niet te hulp is geschoten dan ben ik bang dat de verzekering afhaakt.

Komen ook nog eens de kosten van een nieuwe hond bij. Enkele 10 duizenden euro's schat ik.

Ik zou het niet weten , ik heb weinig verstand van verzekeringen, vroeg het me af hoe dat geregeld word.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:40

Nadya schreef:

Idd! Mee eens, ik vindt het nogmaals dieptriest hoe sommige redeneren....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:41

Adriana schreef:
Nadya schreef:

Idd! Mee eens, ik vindt het nogmaals dieptriest hoe sommige redeneren....

dat mag je vinden... en ik mag dat ook...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:42

slimmerik schreef:
Welshcobfan schreef:

Ja Ja

Maar hoort in een loslaatgebied een hond niet onder appél te zijn?
Ik heb wel eens gezien dat een blinde de hond losliet en vervolgens op een bankje ging zitten en letterlijk zei: hij komt vanzelf weer terug...

Dus in hoeverre zat die blinde dan ook fout?

(gewoon even uit het hele polariseren stappen van die eigenaar van de staff zat fout)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:43

Natuurlijk mag je dat vinden.

Ik houdt me verder wel stil, want dit is slecht voor mijn gemoed.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:45

Welshcobfan schreef:
Ik heb wel eens gezien dat een blinde de hond losliet en vervolgens op een bankje ging zitten en letterlijk zei: hij komt vanzelf weer terug...

(gewoon even uit het hele polariseren stappen van die eigenaar van de staff zat fout)

Natuurlijk hoort je hond onder appèl te blijven. Ook in een loslaatgebied. Die blinde in dit verhaal heeft iig duidelijk niet op dat bankje gezeten.
Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:45

Citaat:

Is het nou zo moelijk, om gewoon normaal over een blinde man te spreken? ipv, die blinde?
En vaak staan die honden nog beter onder appél dan de meeste HTK honden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:48

Ik mag best over die blinde spreken, blinden hebben er niet veel moeite mee Knipoog
een blinde man of een blinde is exact hetzelfde Nagelbijten / Gniffelen
(ja ik stond in nauw contact met een blindegroep om 'opgeleid' te worden tot blindenbegeleider Knipoog )

en ik heb dus ook met blindegeleidehonden gewerkt en zodra hun tuig afging waren ze gewone honden die je heerlijk mocht knuffelen en die ook wel eens wegliepen op zo'n veld.