Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:10

goeroe schreef:
Ik blijf het herhalen omdat er veel mensen blijven reageren die abortus de enige logische en te verantwoorden oplossing vinden terwijl ik de indruk heb dat sommige van die mensen daar niet lang over hebben nagedacht

En ik krijg de indruk dat jij precies andersom denkt Knipoog en je dus hier net zo 'schuldig' aan maakt.

Ik ben het dan ook roerend eens met Detour Ja

Ik denk dat de ouders hier goed aan doen Ja

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:15

vind jammer dat de ouders nu toch voor abortus kiezen en hun zin ermee doordreven op zo hoog aantal zwangerschapsweken

a is het lichamelijk zwaar zo abortus en ook niet geheel zonder riscicos omdat bevalling gaat worden en een dood kindje in je geboortekanaal zonder vruchtwater lijkt me geen pretje
b ze kan er psychisch toch ook problemen van krijgen

hulp hebben ze aangeboden gekregen als kind niet gewenst was of niet opgevoed kon worden
op t-online staat dat de roemeense kerk ,het kind na de geboorte wel onder hun hoede wou nemen en ze dat ook aangeboden heeft

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:17

xDramaQueen schreef:
Huilen zo compleet, word er gewoon emotioneel van...
sommige mensen doen zoveel moeite voor een kind (boularouhz oid) en krijgen het niet, en andere vermoorden het gewoon... gooien het weg alsof het een paar sokken is, het kind moet er toch uit, laat het dan adopteren..

Laat het dan adopteren... en dan? Kind van 11 mag met de gedachte rondlopen dat haar kind rondwandelt en ze zal altijd de moeder zijn. En het geadopteerde kind? Waar komt het kind terecht?

Ik vind, wat jullie denken over abortus, dat er zooo makkelijk gepraat wordt over adopteren. Dát is pas lekker 'makkelijk'. Kind wordt weggeschoven en krijgt vanzelf 'nieuwe ouders' (in hoeverre dat in Roemenië zal gebeuren) of mag het leven slijten in een kindertehuis.. joepie!

Het leven van het arme kind staat nu al helemaal op de kop. Volgens mij is het het beste om het kind 'gewoon' de rit weer op te laten pakken. Langzaamaan weer naar school en spelen met vrienden.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:01

spettic schreef:
Detour:
Citaat:
Daarom vind ik elke dag extra die ze nog zwanger is eentje teveel.
En de foto's die hier worden geplaatst raken me dan ook totaal niet, ookal zie je vingertjes en teentjes.

Ik vind dit echt een heel gevoeloze opmerkingdenk dat dat komt omdat jezelf geen kinderen hebt.
Je ziet op de foto dat het een compleet kindje is.
Een klein mensje.
Met mensenrechten.
abortus is schending van de mensenrechten
Idd een abortus met 10 weken of met 20 weken is beide moord ( in mijn ogen)
Ookal is dit kindje op een afschuwelijke manier verwekt, het heeft nog wel recht op leven.
Ik denk dat je met bovenstaande opmerking toch verkeerd zit.

Ik vind dat de moeder nog altijd voor het ongeboren kind gaat, in welke situatie dan ook.
Ik gooi het even over een andere boeg; stel dat het leven van de moeder in gevaar is (bv door ernstig ongeluk) en bij de enige manier om haar te redden, zal ze haar ongeboren kind verliezen.
Of zeg je hier dan ook er nergens mag worden ingegrepen en dus de kans bestaat dat zowel moeder als kind sterven?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:12

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:59

Hoi dames, weten jullie waarom het me niets doet? Omdat het hier geplaatst wordt in context met een meisje wat enorm beschadigd is en een kindje raakt waarvan ik de toekomst ook somber in zie. En omdat ik dat zo sterk voel is een "wakker schudplaatje" niet iets wat mij raakt.

Als ik echter zulke plaatjes zie bij vriendinnen of zussen vind ik het prachtig, hoor!
Ik weet dat het om een kindje gaat. Ach gut Vind ze dan ook bijzonder, kindertjes.

En ik vraag me ten zeerste af wat dit kindje voor leven gegeven is.

Dit kindje wordt niet "gewoon weg gegooid", ik denk echt dat jullie in je verontwaardigdheid totaal voorbij gaan aan de impact van de moeder in dit geval.. Bloos

Trouwens, wilden de ouders van dit meisje ook niet dat het kindje werd verwijderd?
En zijn jullie moeders het dan niet met me eens dat de ouders toch vaak het beste weten wat goed is voor hun kind?..
Veroordeel in deze situatie een abortus niet zo vlug!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:06

Ik vind dat de moeder nog altijd voor het ongeboren kind gaat, in welke situatie dan ook.
Ik gooi het even over een andere boeg; stel dat het leven van de moeder in gevaar is (bv door ernstig ongeluk) en bij de enige manier om haar te redden, zal ze haar ongeboren kind verliezen.
Of zeg je hier dan ook er nergens mag worden ingegrepen en dus de kans bestaat dat zowel moeder als kind sterven?

Aldewereld

Ik weet niet of ik je begrijp, maar als de moeder alleen te redden is door de foetus of embryo te verwijderen, ja, dan denk ik dat men in het ziekenhuis gaat aborteren. DAt zou ik dan ook terecht vinden idd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:09

tina schreef:
vind jammer dat de ouders nu toch voor abortus kiezen en hun zin ermee doordreven op zo hoog aantal zwangerschapsweken

a is het lichamelijk zwaar zo abortus en ook niet geheel zonder riscicos omdat bevalling gaat worden en een dood kindje in je geboortekanaal zonder vruchtwater lijkt me geen pretje

hulp hebben ze aangeboden gekregen als kind niet gewenst was of niet opgevoed kon worden
op t-online staat dat de roemeense kerk ,het kind na de geboorte wel onder hun hoede wou nemen en ze dat ook aangeboden heeft

Ik vind het bizar dat jullie die ouders zo keihard veroordelen; kennelijk houden zij zoveel van hun kind dat ze denken dat dit het beste voor haar is. Zij zullen meer op de hoogte zijn van de risico's en dit schrijnende geval dan wij.

Spettic, omdat jij moeder bent heb ik een vraag; als jouw dochter 12 is, verkracht wordt door een oom, zwager, of iemand anders, en ze wordt zwanger, wat zou jij dan doen?
Bloos Bloos Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:10

In dit geval, vind ik dat er sprake mag zijn van abortus ongeacht welke week... het kind was niet welkom is ontstaan uit verkrachting en ook nog eens een volle oom.

Het meisje van 11 wordt nu al voor haar leven lang beschadigd, hoe gaat zij dit verwerken.
Ze was pas 11, wist zij eigenlijk wel wat er aan de hand was met haar lichaam.. triest triest
Kan zij uberhaupt die baby ooit lief vinden of wordt het maar afgestaan.
Hoe gaat de baby dit later ervaren.

Volgens mij is het voor alle partijen beter als er een abortus komt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:10

huh ik heb wat gemist

*gaat weer gauw bijlezen*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:11

detour schreef:
tina schreef:

Ik vind het bizar dat jullie die ouders zo keihard veroordelen; kennelijk houden zij zoveel van hun kind dat ze denken dat dit het beste voor haar is. Zij zullen meer op de hoogte zijn van de risico's en dit schrijnende geval dan wij.

Spettic, omdat jij moeder bent heb ik een vraag; als jouw dochter 12 is, verkracht wordt door een oom, zwager, of iemand anders, en ze wordt zwanger, wat zou jij dan doen?
Bloos Bloos Bloos

dan volgt er bij mijn kind een abortus............ en een knappe man/vrouw die me tegen houd........

kitty_gomez

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

tita schreef:
In dit geval, vind ik dat er sprake mag zijn van abortus ongeacht welke week... het kind was niet welkom is ontstaan uit verkrachting en ook nog eens een volle oom.

Het meisje van 11 wordt nu al voor haar leven lang beschadigd, hoe gaat zij dit verwerken.
Ze was pas 11, wist zij eigenlijk wel wat er aan de hand was met haar lichaam.. triest triest
Kan zij uberhaupt die baby ooit lief vinden of wordt het maar afgestaan.
Hoe gaat de baby dit later ervaren.

Volgens mij is het voor alle partijen beter als er een abortus komt.

Zucht, jij bent diplomatieker dan ik maar ik ben blij dat iemand het een keer met me eens is! Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:14

Beetje bijgelezen en had begrepen dat haar ouders richting england wilde vertrekken.

Ik vind dat haar ouders super zijn, dat ze in het belang van hun kind denken en niet de ongewenste ongeboren baby..die nooit nooit nooit verwekt had mogen worden.

Gelukkig blijft er nu een kinderleven intact

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:15

Kiwiko,
Hier voeg ik me bij toe. Ik zou het mezelf niet vergeven dat mijn moralistische geleuter voorbij gaat aan het welzijn van mijn kind; mijn lieve stiefdochter is bijna 14, de persoon die met zijn jatten aan haar komt heeft ook een groot probleem. Het ongeboren kind ook. Bloos
Laatst bijgewerkt door detour op 28-06-08 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:16

tita schreef:
Beetje bijgelezen en had begrepen dat haar ouders richting england wilde vertrekken.

Ik vind dat haar ouders super zijn, dat ze in het belang van hun kind denken en niet de ongewenste ongeboren baby..die nooit nooit nooit verwekt had mogen worden.

Gelukkig blijft er nu een kinderleven intact

Ook mee eens, kreeg al de indruk dat ik een kinderbeul werd maar het valt mee. Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:17

Detour, ik was het ook met je eens hoor. Ik vind het alleen een moeilijk geval, omdat het geen abortus meer is met 21 weken. Het meisje van 11 zal moeten bevallen, hoe dan ook. En ja, dan twijfel ik wat het beste is, nu meteen, of als het kind voldragen is.

Maar als het nog via abortus kon, gebeurde dat bij mijn kind ook, zeker weten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:18

In Nederland mag je toch tot 26 weken of is het hier ook 21 weken.

Diablo uitzonderingen mogen altijd gemaakt worden

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:22

Is ook moeilijk; wat ik dan weer een hekel punt vind is : Waar ligt dan die grens? Dat vroeg ik gister ook aan Shadow. Zij had het over meningen en feiten etc.Waar ligt ethisch gezien de grens bij aborteren? Want een kindje van 12 weken is ook al een kindje toch?.. En elk land probeert zo goed als mogelijk uit te vinden waar die grens ligt als er al uberhaupt geaborteerd mag worden.
Blijft een moeilijk onderwerp.
Maar door de omstandigheden hier vind ik het belang van mama(kind) zo groot dat die weken geen verschil maken.. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:23

tita schreef:
In Nederland mag je toch tot 26 weken of is het hier ook 21 weken.

Nee toch, ik dacht 11 of 12 weken, dat zou ik ook wel erg vinden hoor, sommigen doen nl zo makkelijk over aborteren, is ook erg..

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:24

Ik las vanochtend in de krant dat ze toch nog abortus mag, en gaat plegen.
Laatst bijgewerkt door Anne_0 op 28-06-08 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:24

tita schreef:

Bedoel je dit met betrekking tot een bevalling of abortus? Ik denk dat er weinig uit te zonderen valt. Het is gewoon niet meer weg te halen door een abortus, daar is het te groot voor. Ik vrees dat ze gewoon zal moeten bevallen. En bevallen van een dood kindje lijkt mij dan ook weer verschrikkelijk voor zo'n meisje.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:25

Diablo schreef:
tita schreef:

Bedoel je dit met betrekking tot een bevalling of abortus? Ik denk dat er weinig uit te zonderen valt. Het is gewoon niet meer weg te halen door een abortus, daar is het te groot voor. Ik vrees dat ze gewoon zal moeten bevallen. En bevallen van een dood kindje lijkt mij dan ook weer verschrikkelijk voor zo'n meisje.

Kan een keizersnede? of is het daar te klein voor?

Misschien gaan ze de bevalling wel opwekken?
Arm kind..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:27

Ja ik denk dat een keizersnede ook wel kan, maar dat is toch ook vreselijk? Een keizersnede is niet niks, een behoorlijke buikoperatie.

Ja inderdaad, arm kind....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:29

Keizersnede is een heel klein sneetje ter hoogte van je bikini broekje onder verdoving.

Ik denk dat ze dat wel zullen doen want het onderstelsel is waarschijnlijk nog niet goed ontwikkeld voor een bevaling

Alhoewel in India en Afrika zijn de vrouwen ook zo jong en baren ze gewoon.