Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:55

Maar jij ziet de genen als enige oorzaak!

Anoniem

Ik stel niet dat iedereen wel kan aaiawklutkwhawjkghawljkghaw;hgjjklthangflas Boos! Boos! Boos! Boos!

LEZEN AUB.

Ik zeg al 40000000 keer dat ik NIET zeg dat iedereen dat kan.

Ik ga m'n redenatie niet nog 39308 keer herhalen want die staat al diverse keren ERRUG uitgebreid in dit topic.

Ik zeg NIET dat "iedereen wel kan afvallen".

Om alleen maar even een heel zwakke/logische/stomme verklaring te geven waarom ik dat NIET zou beweren: op het moment dat een mens zijn of haar ideale gewicht heeft bereikt zal diegene bij het instandhouden van een gezond levensritme en eetpatroon niets aankomen of afvallen. Alleen dat is al een reden waarom een intelligent persoon als ik NIET zou beweren dat "iedereen wel kan afvallen".
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-08 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Inderdaad, Katiavl!!!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 23:56

Nikka schreef:

Dat heb ik niet gezegd ik zie het als een oorzaak, ik zie leptine als een oorzaak die niet weggeschoven mag worden onder het vooroordeel lui en geen wilskracht

Terwijl dat wel gebeurd Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-06-08 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:56

Pardon, lezen verdomme Nouks? Ik zou het erg op prijs stellen dat je je fatsoen even houdt, dat doet de rest hier ook.
TEM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:56

Weet je wat jullie grootste probleem is? (en dit heb ik ook al 23948 keer gezegd)

JULLIE LEZEN NIET.

Ik voer geen discussie omdat ik wil dat mensen tussen de regels door van alles erbij gaan bedenken om me dat vervolgens in de mond te laten leggen.

Ik houd van een pittige discussie,
Ik houd van een onderbouwd verhaal,
maar ik houd er niet van als mensen niet LEZEN.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:59

katiavl schreef:
Nikka schreef:

Dat heb ik niet gezegd ik zie het als een oorzaak, ik zie leptine als een oorzaak die niet weggeschoven mag worden onder het vooroordeel lui en geen wilskracht

Terwijl dat wel gebeurd Lachen

Maar als de genenpool wetenschappelijk gezien de laatste decennia niet is veranderd dan is het toch een feit wat geen hoofdrol heeft. Het is geen verklaring voor de stijging van de ernstige obesiteit. Dus kan je je beter richten op de zaken die wel veranderd zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:00

Nouks schreef:
Dat geloof ik ook niet. Ik heb toch bewijzen gezien dat er soms WEL wat te doen is? Volgens mij is er altijd wel IETS te doen. Zelfs al weeg je 200 kilo, dan nog kun je in ieder geval je best doen om zo gezond mogelijk te leven en in een zo goed mogelijke conditie te blijven. Dat is ook "iets doen".

ahum... hij doet 2 uur extra gym op school, en dat is buffelen! dus 4 uur gym per week.
en dan nog de gewone sportschool, en denk maar niet dat hij het zo leuk vind hoor...

En er zijn dan mensen die het in onder controle houden máár zonder hun gódganse leven op een houtje te moeten bijten en ook nog een béétje genieten maar dat mag niet.
als iedereen er zo over denkt op deze wereld word het erg gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:04

Ahum, moonfish, wie is "hij" en wat wil je nu eigenlijk zeggen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:06

op het bericht wat na mijn bericht kwam.

Nouks schreef:
Dat geloof ik ook niet. Ik heb toch bewijzen gezien dat er soms WEL wat te doen is? Volgens mij is er altijd wel IETS te doen. Zelfs al weeg je 200 kilo, dan nog kun je in ieder geval je best doen om zo gezond mogelijk te leven en in een zo goed mogelijke conditie te blijven. Dat is ook "iets doen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:06

LEZEN Nouks, en even inleven!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:08

Ok excuses voor het gebruik van dat-ene-woord-dat-niet-iedereen-op-prijs-stelt... Ik sloot effe uit m'n slof. Vind het gewoon voornamelijk ontzettend jammer dat er hier niet gelezen wordt wat ik nu eigenlijk zeg en het is best frustrerend jezelf 20 keer te moeten herhalen om nog enigszins een discussie te kunnen voeren. Ik vind 't echt leuk om een beetje te discussieren, en ik weet dat ik daarin wat fel kan zijn, maar als mensen me dingen in de mond gaan leggen die ik niet heb gezegd, daar kan ik dus overduidelijk niet tegen.

Maar goed, sorry dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:09

moonfish13 schreef:
op het bericht wat na mijn bericht kwam.

[***] schreef:

Daar heb ik het toch niet over dat iedereen kan afvallen? Ik zeg daar dat iedereen altijd wel iets kan doen om in positieve zin bij te dragen aan zijn of haar eigen gezondheid. Ik lees daar nergens dat dat inhoudt dat je kunt afvallen.

Overigens weet ik nu nog steeds niet wie "hij" is, dus nogmaals, "lezen".

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:10

Ja dat is oneerlijk voor je broer , maar soms is het gewoon oneerlijk. Dan kun je de keuze maken. Je doet er alles aan om een zo 'normaal' mogelijk gewicht te hebben of je laat het op zijn beloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:11

Misschien zijn mensen het gewoon niet met je eens Nouks, dat kan ook nog verkeren Haha!
Verder ben ik het er wel mee eens dat het ten alle tijde beter is om te proberen om middels beweging iets te doen aan de conditie van organen, spieren en weefsels maar je posts kwamen erg aanvallend over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:12

Ik snap het misverstand al:

[***] schreef:

Was een reactie op:

suleilitha schreef:
Ondertussen geef je wel aan dat jij niet gelooft dat er niets te doen is aan obesitas.

Niet op jouw bericht (moonfish), dat werd geplaatst vrijwel tegelijkertijd met het mijne. Dus bovenstaand bericht was helemaal geen reactie op jou. Vandaar dat ik al niet begreep waar je het over had.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:12

[quote="moonfish13"]de een komt aan van lucht en de ander niet.
ik ben hartstikke slank en kan eten wat ik wil, terwijl mijn broertje van nog geen jaar jonger en 1.76 dat niet hoeft te proberen, en we eten eigenlijk geen chips thuis, alleen in het weekend wel eens, maar ook niet regelmatig, snoepen gebeurt ook maar heel weinig..
[quote]

deze hij nouks.

oo oke Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:13

suleilitha schreef:
Misschien zijn mensen het gewoon niet met je eens [***], dat kan ook nog verkeren Haha!
Verder ben ik het er wel mee eens dat het ten alle tijde beter is om te proberen om middels beweging iets te doen aan de conditie van organen, spieren en weefsels maar je posts kwamen erg aanvallend over.

Kan best zijn dat men het niet met me eens is, maar dat is nog geen reden om mijn posts niet goed te lezen, verkeerd te interpreteren, er dingen bij te gaan denken en me vervolgens dingen in de mond te gaan leggen die ik helemaal niet zeg, en me dan ook nog eens aan te gaan spreken op dingen die ik helemaal niet zeg Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 00:16

Rustig aan het is maar een discussie, anders krijgen we stress en dan kunnen we niet slapen. En komen er kilo's bij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:17

katiavl: ik ga toch nog niet slapen, dus nog genoeg tijd om rustig te worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:25

suleilitha schreef:
Pardon, lezen verdomme Nouks? Ik zou het erg op prijs stellen dat je je fatsoen even houdt, dat doet de rest hier ook.
TEM.

Volgens mij gaat dit topic niet over mensen die ietsje overgewicht hebben maar over mensen met ernstig overgewicht dus jou opmerking snap ik niet echt.

Ik ga wel met de meesten mee (Oa Nouks), je schuilen achter je overgewicht smoesen..
Dr is ooit een periode geweest dat je denderde naar de 70 kilo...De 80...en hoppa de 90
of meer, tóen had er aan de noodrem moeten worden getrokken...
Want heel simpel dit gaat door.

Ik slik ook medicijnen en kan me een slag in de ronte eten...Ben in 6 jaar tijd gewoon 30 kilo
aangekomen, op een dag woog ik 80 kilo een toen zijn dr allemaal bellen gaan rinkelen.
Dít kán en mág niet zo doorgaan.

En wat er in komt komt er ook niet aan dus dan moet er wat gebeuren.

En over dat discrimineren, gaan mn haren een beetje van overeind staan.
Tot mn 25 was ik een aangekleed lepelrekje.
Vel over been, werd er ontzettend mee geplaagt. Ik was broodmager.
je moest eens weten hoe vaak er in me geknepen werd, hoe dun ik wel niet was, dat als ze
me tegen het licht hielden ze mn ingewanden zagen zitten.
Dat mag wel? Ik denk dat beiden niet mag, maar ben wel van mening dat je dr íets aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:28

Tjezus dit maakt toch wel wat los bij mij.....
Vanmiddag heb ik een buitenrit gemaakt met een paar kennissen. Heerlijk gereden en na afloop heb ik even snel mijn paard naar huis gebracht en ben terug gegaan naar de plaatselijke manege waar we hadden afgesproken.
Daar hebben we een patatje gegeten. Tja, ik had een oude rijbroek maat 40 aan, die ook nog behoorlijk klein valt, maar kennelijk puilde er een vetrolletje overheen. En dan begint het gezeik van een paar graatmagere meiden die een tafel verderop zitten, "moet je kijken, die dikke zit ook nog aan de friet en ze rijdt ook nog een heel jong paard!!!!!!!!" (tegen de tijd dat ik het eerste patatje in mijn mond stopte was het tegen vijven en om twaalf uur had ik een boterham met magere kaas gegeten maar dat even terzijde maar kennelijk krijg je al commentaar als je niet echt een gratenpakhuis bent en OOK NOG EEN PATATJE EET EN DAN OOK NOG EEN VIERJARIG PAARD HEBT)
Ik heb ondertussen aardig schijt aan dit soort dingen gekregen maar wordt er wel doodmoe van dat het dan zonodig toch even gezegd moet worden.
Sorry ik moest dit eeeeeeeeeeeven kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:32

suleilitha schreef:
maar kennelijk krijg je al commentaar als je niet echt een gratenpakhuis bent

Moet je luisteren Suleilitha. Jij noemt mensen nu een 'gratenpakhuis' niet echt netjes, zou jij het leuk vinden als ik nu een verhaal zou vertellen, even andersom?

"Ik reed door het bos en zak een dikke vetzak op een paard zitten?"

Niet echt netjes en resepctvol. Ik geef toe oordelen op zo'n manier is niet netjes, begrijp
je frustratie! maar doe het dan zelf ook niet.
Neemt overigens niet weg dat ik het erg banketstaaf vind dat jou dit overkomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:33

suleilitha; Daar zou ik me dus als ik jou was niks van aantrekken. Zelfs bij mij komt er vet overheen puilen als ik een vrij strakke rijbroek aan heb en ik zit. Dat heb je nu eenmaal al heel snel als vrouw zijnde, een beetje extra vet in buik-zone zeg maar...

Echter wordt er in dit topic ook diverse keren gedaan alsof ik geen recht van spreken heb. Laat het even duidelijk zijn; bij mij maakt dit topic óók veel los. Ik heb beide kanten van het juiste gewicht van dichtbij bekeken en heb ook in mijn omgeving wel het één en ander meegemaakt aan gewichtsperikelen. Voor mij persoonlijk heeft "gratenpakhuis" bijvoorbeeld ook een best beladen inhoud...

Verder zou ik de laatste persoon zijn die iemand aankijkt op zijn gewicht.

Dat je het effe weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:40

suleilitha schreef:
Tjezus

Overigens, EVEN heel iets anders wat me nu toch ff dwars zit...
Jij spreekt mij er op aan dat je niet vindt kunnen dat ik "v*rd*mm*" zeg en vervolgens roep je zelf "Tjezus"???

Deze gaat er effe niet in bij mij... Deze wending snap ik niet helemaal. Scheve mond Verward