Melkveehouders protesteren, melkstop dreigt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Melkveehouders protesteren, melkstop dreigt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:47

Harinaatje: Waar zitten jullie dan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:48

ik surf net naar de site, maar deze wil nog niet echt laden....
Verder ben ik (sukkel) het wachtwoord van zuivelnet kwijt, dus de specifieke informatie kan ik nu ook niet meer naar kijken

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:52

leeuwarden

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:08

Varsseveld

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:48

Citaat:
Mededeling!!!!!!
Het DDB bestuur heeft na goed beraad om 21.00 uur besloten om de blokkade van de Friesland Foods fabriek te Workum te beeindigen en weer open te stellen tot het ontvangen van melk van de leden van FF.

Deze beslissing is medegedeeld aan de voorzitter van Friesland Foods, dhr. Sybren Attema. De DDB komt hieraan de oproep van FF tegemoet. De DDB gaat er wel vanuit dat het bestuur van FF zich meldt voor overleg.

Tevens wil de DDB laten weten op de verklaring van FF op haar internetsite dat er geen melk meer wordt op gehaald bij de leden, er gewoon melk werd gelost in Varsseveld om 18.00 uur en dat er op 19.00 uur, er RMO's lostte in Balkbrug, deze laatste fabriek is ook niet geblokkeerd geweest.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:50

suffie schreef:
Ik heb samen met mijn man ook een melkveebedrijf en wij kunnen dit ook niet. Helaas zijn wij net door onze RMO-chauffeur gebeld dat hij morgen de melk niet kan ophalen, omdat Friesland Foods sinds vanmiddag 17.00u is gestopt met het ophalen van de melk. Mijn man heeft net even flink moeten slikken, want dat betekent voor ons morgen een strop van ruim 4000 euro. Als deze stakingen aanhouden, wat waarschijnlijk wel het geval is, zal er waarschijnlijk over 3 dagen nog zo'n 4000 euro bijkomen.

Ach gut Die van ons is gelukkig gister geleegd.

Maar nu staan er mensen van een andere melkfrabriek onze melkfabriek te blokkeren terwijl hún melk wel gewoon geleverd kan worden. Dat slaat toch helemaal nergens op! Boos!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:51

@loose, je woont in groningen (zoals ik kan zien) maar waaraan leveren jullie dan? groningen is dicht, marum dan?? of wordt er bij bedum ook gedemonstreerd

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:54

Volgensmij was het Gerkesklooster.. Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:57

annastasia schreef:
Citaat:
Mededeling!!!!!!
Het DDB bestuur heeft na goed beraad om 21.00 uur besloten om de blokkade van de Friesland Foods fabriek te Workum te beeindigen en weer open te stellen tot het ontvangen van melk van de leden van FF.

Deze beslissing is medegedeeld aan de voorzitter van Friesland Foods, dhr. Sybren Attema. De DDB komt hieraan de oproep van FF tegemoet. De DDB gaat er wel vanuit dat het bestuur van FF zich meldt voor overleg.

Tevens wil de DDB laten weten op de verklaring van FF op haar internetsite dat er geen melk meer wordt op gehaald bij de leden, er gewoon melk werd gelost in Varsseveld om 18.00 uur en dat er op 19.00 uur, er RMO's lostte in Balkbrug, deze laatste fabriek is ook niet geblokkeerd geweest.

Dat zou fijn zijn en betekenen dat vannacht gewoon de tank bij ons (vriendlief) geleegd word.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:02

Gerkesklooster ook geblokkeerd? Wij leveren daar ook aan (dacht ik) Scheve mond

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:04

imd schreef:
Wat ik heb gehoord wel inderdaad.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:07

Hmm.. Weet je ook sinds wanneer?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:09

Waarschijnlijk sinds vanmorgen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:11

bij jullie de site van frieslandfoods wel bereikbaar?? ik kan er nl de hele avond al niet opkomen

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:12

Elessar schreef:
imd schreef:
Wat ik heb gehoord wel inderdaad.

Gerkesklooster is idd geblokkeerd...
Sinds wanneer weet ik niet precies. Alleen dat er vanaf 17 uur geen melk meer wordt opgehaald en dat ze nog niet weg zijn...

Loose

Marum - In Marum werden de poorten van de zuivelfabriek geblokkeerd door melkveehouders. Enkele tientallen boeren hebben zaterdagmorgen met hun tractoren de poorten geblokkeerd van zuivelfabriek Zuidelijk Westerkwartier in Marum.

Ze protesteren hiermee tegen de lage melkprijs. De verwachting is dat de supermarkten over niet al te lange tijd nee zullen moeten verkopen. Naast Marum werden zaterdag ook de fabrieken in Leeuwarden, Workum en Lelystad geblokkeerd. De directie van de zuivelcooperatie veroordeeld de acties van de boeren. Hoelang de actie in Marum gaat duren, is niet bekend. Ook in Gerkesklooster was een protest(laatste 3 foto s Jan Beets)

Marum - Een delegatie van Friesland Food is zaterdagavond bij de zuivelfabrieken langs geweest om met de daar aanwezige mensen van DDB (Dutch Dairymen Board) te praten over de ontstane situatie. Na enig heen en weer gepraat waren de twee partijen (nog) niet echt tot elkaar gekomen. Het voornaamste punt van discussie bleef echter de kostprijs van een liter melk. Ook werd door een van de leden van DDB naar voren gebracht dat zij op (districts) vergadering niet serieus werden genomen en werden weggehoond. Dit werd echter door de delegatie van Friesland Food tegengesproken. Nadien zijn ze vertrokken naar de vestiging in Gerkesklooster om ook daar met de mensen te praten. Of de komst van de delegatie enige indruk bij de heren van DDB heeft achtergelaten valt te betwijfelen. Hoelang Marum nog bezet blijft is nog niet bekend.

Bron: http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... langs.html
Laatst bijgewerkt door Loose op 31-05-08 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Nee, ik kom ook niet op de site. Zal wel heel druk zijn Nagelbijten / Gniffelen

Of zou de DDB dat gedaan hebben Tong uitsteken

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:18

imd schreef:

Wie weet Clown .
Offtopic: We zitten hier nu al met 3 vhallers Tong uitsteken .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:22

DDB blokkeert zuivelfabrieken Friesland Foods
31 mei 2008 11:50

Dutch Dairymen Board (DDB) blokkeert naast Nijkerk nu ook de vestigingen van Friesland Foods in Varsseveld, Dronrijp, Gerkesklooster, Workum en Marum.

DDB meldt dat actievoerders in heel Nederland blokkades voorbereiden voor verschillende andere zuivellocaties. De melkveehouders verenigt in de DDB vinden dat de besturen van de zuivelcoöperaties geen enkel signaal geven dat ze bereid zijn te onderhandelen.
De DDB verwacht mogelijk al zaterdagmiddag de eerste lege melkschappen in de supermarkten.
Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) heeft nog geen signalen gekregen dat mensen melk en yoghurt hamsteren. In de supermarkten is ook nog voldoende zuivel beschikbaar en wij gaan er vanuit dat dat zo blijft, aldus de zegsman. "Op heel korte termijn kunnen de schappen eigenlijk alleen maar leeg raken als de fabrieken winkels niet meer kunnen bevoorraden. Maar dan zou het een publieksonvriendelijk actie worden. Dat zouden wij een kwalijke zaak vinden, want de consument is geen partij in deze kwestie en moet dus ook niet de dupe worden."

Bron: Agrarsich Dagblad

kwam ik tegen op een boerenforum

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:31

ikjuh schreef:
imd schreef:

Wie weet Clown .
Offtopic: We zitten hier nu al met 3 vhallers Tong uitsteken .

Bedrijfskunde? Tong uitsteken

Ik weet eigenlijk niet wanneer bij ons de melk voor 't laatst is opgehaald.. Ze halen bij ons 's nachts.. Dus hopen dat ze gister geweest zijn, maar ik ben vrij zeker van niet..

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:33

imd schreef:
Bedrijfskunde? Tong uitsteken

Ik weet eigenlijk niet wanneer bij ons de melk voor 't laatst is opgehaald.. Ze halen bij ons 's nachts.. Dus hopen dat ze gister geweest zijn, maar ik ben vrij zeker van niet..

Nee DG (dier- en veehouderij) Clown .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:35

Ook leuk Tong uitsteken

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:04

hey siegrit, hoe is 't in engeland? bevalt het je daar nog een beetje? hier alles goed, leuke modules.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:06

Ik was niet van plan om hier te gaan reageren. Maar ik kan het ff niet laten.
Onze melk is gelukkig afgelopen nacht gehaald.
Maar dankzij deze enorme Eikels van DDB kunnen veel vrienden van ons niet leveren.
Dankzij deze aktie ontstaat er verdeelheid onder de veehouders.
Ik denk en hoop dat DDB op deze manier snel uitelkaar valt. Stelletje dombo's Frusty Boos!

Ik houd het kort want ik ben erg gefrustreerd en anders ga ik misschien teveel hierop in.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:28

De blokkades zijn opgeheven! Behalve in Nijkerk enn... Gerkesklooster Scheve mond
Lekker handig, onze tank móet morgennacht geleegd worden, dus hopen dat Gerkesklooster dan ook weer 'vrij' is..
De site van FF doet het ook weer Lachen

Edit: Ik vind het erg banketstaaf van DDB dat ze nu andere melkveehouders verplichten mee te doen aan hun acties. Zeer egoïstisch. Kijk, dat zij hun melk weg laten lopen, lekker zelf weten, maar niet iedereen wil en kan zonder inkomen zitten!