Mijn dochter van 9 weet precies wat homo en lesbisch is..... een goede vriend van me is echt zo een relnicht

Ik vind ook dat het binnen de kerk maar eens taboe af moet zijn zeg! we leven in de 21ste eeuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:xKatleentjex schreef:Correct me if I'm wrong, maar ik heb laatst een ander verhaaltje gelezen. Dat ging over dat Adam eerst een andere vrouw had. Maar die vrouw had gelijke rechten als hem en dat botste. Toen had God die vrouw weggehaald, en uit de rib van Adam een nieuwe gemaakt, Eva dus. Eva kwam uit de rib van Adam dus was eigenlijk 'van Adam' en dit zorgde ervoor dat Eva veel onderdaniger was dan de eerste vrouw. Maar een verhaal als dit geeft toch geen "man en vrouw zijn 100% gelijk" weer?
Waar haal je dat verhaal vandaan??
anneliesdj schreef:Juist, einde discussie dan maar?
Waarom zit er in de bijbel nog wel een OT als het toch niet meer 'telt'? Zeker als sprookjesboek...
anneliesdj schreef:Geloof jij alles wat er in de krant staat?
xKatleentjex schreef:anneliesdj schreef:Geloof jij alles wat er in de krant staat?
Nee hoor, maar ik kwam het verhaal op verschillende plaatsen tegen. En ik heb nooit geen echte genesis gelezen, alleen zo nu en dan eens een passage. Vandaar dus dat ik zeg 'correct me if I'm wrong'.
Als het verhaal er niet instaat, in geen enkele versie van de bijbel, dan is het inderdaad een 'wrong'.
xKatleentjex schreef:Staat er nu ergens in de bijbel iets in de trant van: "en nu Jezus is geweest liggen alle wetten vast en kan er nooit iets meer veranderd worden, ookal is de maatschappij zo geëvolueerd?" (zie mijn allereerste post hier ook, iets van dat in die tijd voortplanting gewoon nodig was om het menselijk ras te doen overleven en nu niet meer).
xKatleentjex schreef:En als je je niet moet voortplanten, wat kan er dan het probleem zijn tussen een GELIJKWAARDIGE relatie tussen man en man en vrouw en vrouw (ja hoor, ook zo'n koppel kan elkaar perféct aanvullen in alles wat ze doen).
Daar loop ik namelijk even vast in de redenatie.
anneliesdj schreef:Je slaat de spijker op zijn kop. God heeft man en vrouw voor elkaar gemaakt, niet man en man, niet voor niets kunnen alleen man en vrouw samen kinderen krijgen.
God heeft het niet zo bedoeld en daarom passen man en man en vrouw en vrouw niet zo bij elkaar als man en vrouw, denk aan het kinderen krijgen maar ook lichamelijk en seksueel.
faye schreef:Shadow, ik zou haar vertellen dat het niet uitmaakt of je als man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw samen bent.
Shadow0 schreef:faye schreef:Shadow, ik zou haar vertellen dat het niet uitmaakt of je als man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw samen bent.
Maar dat is toch vooral jouw visie hierop, en niet 'hoe het is'?