Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:24

ik persoonlijk vind het helemaal prima zolang het om volwassen mensen gaat.

Mijn dochter van 9 weet precies wat homo en lesbisch is..... een goede vriend van me is echt zo een relnicht Haha! Haha! daar kan je gewoon niet omheen Lachen dus tja dan ga je al snel aan het uitleggen Lachen

Ik vind ook dat het binnen de kerk maar eens taboe af moet zijn zeg! we leven in de 21ste eeuw Haha! Misschien dat er dan ook gelijk een stuk meer mensen gelukkig zijn en minder stiekum hoeven te zijn

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:25

anneliesdj schreef:
xKatleentjex schreef:
Correct me if I'm wrong, maar ik heb laatst een ander verhaaltje gelezen. Dat ging over dat Adam eerst een andere vrouw had. Maar die vrouw had gelijke rechten als hem en dat botste. Toen had God die vrouw weggehaald, en uit de rib van Adam een nieuwe gemaakt, Eva dus. Eva kwam uit de rib van Adam dus was eigenlijk 'van Adam' en dit zorgde ervoor dat Eva veel onderdaniger was dan de eerste vrouw. Maar een verhaal als dit geeft toch geen "man en vrouw zijn 100% gelijk" weer?

Waar haal je dat verhaal vandaan??

Hier op bokt Haha! . Maar shoot me ik weet de naam van de vrouw niet meer. (en toen op wikipida gekeken die zei dat het een verhaal uit Genesis is).

Daarom zeg ik ook, correct me if I'm wrong D .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:26

dan heb ik een andere Genesis dan zij...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:27

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:29

Geloof jij alles wat er in de krant staat?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:32

anneliesdj schreef:
Juist, einde discussie dan maar?

Waarom zit er in de bijbel nog wel een OT als het toch niet meer 'telt'? Zeker als sprookjesboek...

Waarom leren we geschiedenis op school als we toch niet meer op ontdekkingsreizen naar landen gaan?
waarom leer je hoofdrekenen als je toch op de middelbare met een grafische rekenmachine mag werken?

Misschien om de boel te begrijpen???

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:41

anneliesdj schreef:

Nee hoor, maar ik kwam het verhaal op verschillende plaatsen tegen. En ik heb nooit geen echte genesis gelezen, alleen zo nu en dan eens een passage. Vandaar dus dat ik zeg 'correct me if I'm wrong'.

Als het verhaal er niet instaat, in geen enkele versie van de bijbel, dan is het inderdaad een 'wrong'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:42

Bij mijn weten staat het er zo niet in, nee Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:52

xKatleentjex schreef:
anneliesdj schreef:

Nee hoor, maar ik kwam het verhaal op verschillende plaatsen tegen. En ik heb nooit geen echte genesis gelezen, alleen zo nu en dan eens een passage. Vandaar dus dat ik zeg 'correct me if I'm wrong'.

Als het verhaal er niet instaat, in geen enkele versie van de bijbel, dan is het inderdaad een 'wrong'.

Aan het eind van het artikel dat jij aanhaalt staat; Hier is dan ook van minder belang hoe reel Lilith is dan hoe sterk het beeld dat ze oproept tot de verbeelding spreekt.

Staat er iets in de bijbel wat op meerdere manieren opgevat kan worden dan wordt dat ook gedaan en vooral die manier die niet strookt met de 'normale' christelijke opvattingen of die elders in de bijbel tegengesproken wordt, wordt breeduitgemeten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:59

Goed, om terug van dit zijspoor af te komen bij deze dus:

xKatleentjex schreef:
Staat er nu ergens in de bijbel iets in de trant van: "en nu Jezus is geweest liggen alle wetten vast en kan er nooit iets meer veranderd worden, ookal is de maatschappij zo geëvolueerd?" (zie mijn allereerste post hier ook, iets van dat in die tijd voortplanting gewoon nodig was om het menselijk ras te doen overleven en nu niet meer).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:07

Oh enne nog eens iets Haha! .
1ste vraag was: "waarom dan man en vrouw en niet man en man"
Het antwoord kwam er zo wat op neer dat "man en vrouw seksueel gezien zich kunnen voortplanten".

Volgende vraag:
Waarom moeten alle mannen en vrouwen zich voortplanten(gezien vanuit de huidige overbevolkte maatschappij, niet in de tijd toen de bijbel tot stand kwam en er nog een grote drank naar overleving was) ? (Nee ik ben wederom niet tevreden met 'omdat God het zegt', ik wil weten wààrom God het zegt Haha! )

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:09

er staat nergens in de bijbel dat je je MOET voortplanten. persoonlijk heb ik heel veel meer moeite met gezinnen met 13 kinderen dan stellen zonder kinderen die daar ook bewust voor kiezen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:11

En als je je niet moet voortplanten, wat kan er dan het probleem zijn tussen een GELIJKWAARDIGE relatie tussen man en man en vrouw en vrouw (ja hoor, ook zo'n koppel kan elkaar perféct aanvullen in alles wat ze doen).

Daar loop ik namelijk even vast in de redenatie Lachen .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:11

Ik vind het eigenlijk een beetje overdreven dat mensen weggaan uit een kerk door een homosexuele dominee. Hij is zichzelf en als hij homo is, waarom zou hij dan zijn beroep niet uit mogen oefenen?
En de bijbel is zó lang geleden geschreven, ik denk niet dat alles letterlijk nu nog van toepassing móet zijn. Daar moeten we ook niet naar streven, denk ik.. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:17

xKatleentjex schreef:
En als je je niet moet voortplanten, wat kan er dan het probleem zijn tussen een GELIJKWAARDIGE relatie tussen man en man en vrouw en vrouw (ja hoor, ook zo'n koppel kan elkaar perféct aanvullen in alles wat ze doen).

Daar loop ik namelijk even vast in de redenatie Lachen .

Zie mijn eerdere reactie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:24

Deze?
anneliesdj schreef:
Je slaat de spijker op zijn kop. God heeft man en vrouw voor elkaar gemaakt, niet man en man, niet voor niets kunnen alleen man en vrouw samen kinderen krijgen.
God heeft het niet zo bedoeld en daarom passen man en man en vrouw en vrouw niet zo bij elkaar als man en vrouw, denk aan het kinderen krijgen maar ook lichamelijk en seksueel.

Waar passen man en man (vrouw en vrouw) niet goed bij elkaar als ze dolgelukkig met elkaar zijn en elkaar aanvullen in hun relatie? -buiten het feit dat ze andere geslachtsorganen hebben om kinders te maken, kreeg net te horen dat voortplanting geen essentieel ding is-
Moet een man met homoseksuele gevoelens dan maar zijn hele leven een ongelukkig leven lijden met een vrouw, of alleen, omdat God het niet zo bedoelt had?
Of krijgt hij ook een kans op een gelukkig leven, waar hij niemand anders kwaad mee doet, in tegendeel, iemand anders (zijn partner) juist zielsgelukkig mee kan maken?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:37

Als eerste heeft God in de bijbel gezegd dat man en vrouw bij elkaar horen, niet man en man of vrouw en vrouw.
God heeft gezegd dat man en vrouw zich moesten voortplanten en de aarde bevolken.
Vanuit bijbels oogpunt gezien is een kind krijgen de 'kroon' op de relatie en de liefde voor elkaar, plus dat een kind een geschenk is van God, niet iets wat je neemt wanneer je daar zin in hebt.

Een plus een maakt 2 dus idd is het zo dat als je jong en gezond bent het in princiepe ook de bedoeling is om kinderen te krijgen, mits dat lukt. Tuurlijk is het niet zo dat je eindeloos door moet gaan maar daar zijn ook verschillende opvattingen over.

In de bijbel staat dat God het een gruwel vind als man en man/vrouw en vrouw bij elkaar liggen, puur om het feit dat hij het zo niet bedoeld heeft, niet omdat God hun geen geluk gunt.

Ik ken ook wel christelijke homo's die bewust ervoor kiezen om geen relatie aan te gaan met een andere man/vrouw omdat ze daar God verdriet mee doen en dat wil je niet als je christen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:37

Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor dus zo onnatuurlijk is het niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:38

Maar dat is ook niet zoals het bedoeld is, overigens komt het bij dieren nog niet half zo vaak voor dan bij mensen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:39

Faye: wat zou jij nou tegen je kind zeggen? Wat zou jij uitleggen over 'hoe het is'?
(En het 'natuurlijk'-argument is evenmin zaligmakend: aligators eten hun eigen kinderen...) Ik vind niet dat homoseksualiteit verkeerd is maar het is geen onhoudbaar standpunt (wat ik bv wel vind van het verhaal dat de aarde 4500 jaar oud is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:41

Shadow, ik zou haar vertellen dat het niet uitmaakt of je als man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw samen bent. Als je maar gelukkig bent. Ik zou haar vertellen dat sommige jongens verliefd worden op een andere jongen en niet op een meisje en dat iedereen verliefd mag worden op wie hij wil.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:43

faye schreef:
Shadow, ik zou haar vertellen dat het niet uitmaakt of je als man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw samen bent.

Maar dat is toch vooral jouw visie hierop, en niet 'hoe het is'?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:45

En waarom moet je nu per se nog kinderen krijgen in een wereld waar er al mensen genoeg zijn? Waarom zou God nu nog altijd willen dat iedereen zich voortplant? Waarom zou hij nu niet zeggen 'vandaag zijn er mensen genoeg die zich kunnen voortplanten, als jij denkt dat je je kind geen stabiele toekomst kunt schenken dan moet je dat van mij niet meer doen'?
Als ik nooit de man vind waarmee ik kinderen wil hebben als 'kroon' op mijn relatie, ben ik dan ook fout bezig omdat ik me niet heb voortgeplant 'zoals God het wil'?
En hoe kan God je nu geluk gunnen als hij mensen dwingt om hun liefde niet te uiten?
Zouden die christelijke homo's die bewust geen relatie hebben gelukkiger zijn dan homo's die wel een relatie aandurven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:52

Shadow0 schreef:
faye schreef:
Shadow, ik zou haar vertellen dat het niet uitmaakt of je als man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw samen bent.

Maar dat is toch vooral jouw visie hierop, en niet 'hoe het is'?

Zo is het wel, gezien de maatschappij. Homo´s mogen trouwen en kinderen adopteren. Ik vind het geloof zo hypocriet, van liefde voor je naaste spreken, maar als iemand niet in het plaatje past is het zondig ook al doet diegene daar niemand kwaad mee. Liefde is mooi, maar dan moet je wel op het andere geslacht vallen. Het gaat er toch om hoe iemand is, niet of iemand een slurfje of een gaatje van onderen heeft Haha! En de man en vrouw zijn voor elkaar gemaakt want ze kunnen zich voortplanten. Nou zo simpel is het allemaal niet hoor, dan zou iedereen makkelijk een kind kunnen krijgen. Als je in de bijbel wilt geloven prima, maar een beetje mee evolueren met de maatschappij waarin je leeft zou op zich geen kwaad kunnen.

Een vriendin van mij is lesbisch, maar durft er niet voor uit te komen omdat ze bang is dat ze veroordeeld wordt binnen haar kerkgemeenschap. Ze leidt dus een dubbelleven. Triest! Wat dat betreft is de bijbel een discriminerend geschrift.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:55

wij zijn God niet, en hij is de enige die mag oordelen.
waarom zou je naar iemand vingerwijzen terwijl je zelf zoveel dingen verkeerd doet.
Ik ben er zeker geen voorstander voor, maar ga hier niet over oordelen. Dat is niet voor ons weggelegd.
Mensen doen het wel idd, maar dat is wat anders.
En dat is hypocriet. Jezus sprak toch ook met ho.eren bv.
Heb je naasten lief, dat is een heel belangrijk punt wat veel mensen vergeten zijn
Laatst bijgewerkt door ladylay op 20-05-08 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt