voor / tegen doodstraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: voor / tegen doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:48

Rashja schreef:
Maak ze maar af, haal de organen er maar uit en geef die aan mensen die ze nodig hebben.

[/quote] Denk jij dat er mensen zijn die organen willen van beesten??? Ik absoluut niet. Geen haar op m'n hoofd die daaraan denkt.[/quote]

ik denk dat je daar anders over denkt als jij op sterven ligt en een nier of long nodig hebt, dan kan het jou echt niet schelen of ie van een misdadiger is.
(al vraag ik mij af of die organen na de doodstraf nog bruikbaar zijn.)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:49

Nee, dat lijkt mij niet. Er is iets ingespoten wat me niet al te goed lijkt voor de organen. Maar goed, daar weet ik het fijne niet van.
Ik denk trouwens ook dat het niet uitmaakt waar je de organen van krijgt, die mensen zijn allang blij met dat orgaan. Een orgaan staat los van de ziel van een mens en heeft dus ook niets te maken met het gedrag.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:57

Pel: naja ze verzinnen denk ik daar wel iets op als ze die organen willen gebruiken...

voordeel van de doodstraf vind ik wel dat ze nooit meer de fout in gaan.
en dat het meer kost de doodstraf? maakt dat uit?
er is dan tenminste weer een cel leeg, dan hoeven ze ook geen gevangenissen meer uit de grond te stampen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:00

moonfish13 schreef:
Pel: naja ze verzinnen denk ik daar wel iets op als ze die organen willen gebruiken...

er is dan tenminste weer een cel leeg, dan hoeven ze ook geen gevangenissen meer uit de grond te stampen.

Maar wat als ze erachter komen dat ze de verkeerde te pakken hebben

dan heb je wel een groot probleem!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:01

silfie35 schreef:
moonfish13 schreef:

En dat gebeurt zeer regelmatig in Nederland...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:13

Gebeurd ook regelmatig dat ze de verkeerde vrijlaten,dan zit je ook met de gebakken peren Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:20

Dat is waar zoals eddy van de steen die zijn vrouw op koelbloedige manier heeft gedood en vrijgesproken is.
Voor mij is doodstraf kwestie totaal niet van belang, maar een verandering in het rechtssysteem wel Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:23

katiavl schreef:
Dat is waar zoals eddy van de steen die zijn vrouw op koelbloedige manier heeft gedood en vrijgesproken is.
Voor mij is doodstraf kwestie totaal niet van belang, maar een verandering in het rechtssysteem wel Lachen

Ganz mee eens...maar hoe het ook zou verandern,er zouden altijd mensen zijn die er de dupe van worden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:18

er zijn ook nog altijd mensen die dan onschuldig zijn en de doodstraf krijgen, omdat ik daar ABSOLUUT tegen ben, ben ik oa. ook tegen de doodstraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:16

Pel schreef:
ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik de enige (of een van de weinigen) ben die nog naar de mens zelf kijkt ipv de crime die ze verricht hebben..misschien ben ik de naief, of te goed gelovig, misschien wel te vergevingsgezind of veel te gemakkelijk.
voor een daad is altijd een reden, wat die reden ook mag zijn. er is een trigger die de persoon aanzet tot deze daad, en als hij niet weten wat er zich in die persoon omspeelt kunnen wij daar niet over oordelen (mijn mening).

Nou idd, je zegthet al zelf, vind je behoorlijk naief hierin, waarom is al door mn voorganger uitgelegd Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:16

waarom word er toch zoveel goed gepraat van dat soort mensen,die gruwelijke dingen uithalen.
kijken naar de mens achter de misdaad?alsjeblieft zeg!
kijk liever naar het slachtoffer als die het nog kan navertellen.
ja sorry ik vind dat idd ontzettend naief,en je kan dat beter niet aan nabestaanden gaan vertellen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:19

Ieder zijn eigen mening. Lachen

Er zijn vast gevallen die schrijnend zijn.
(bv. een vrouw die al jaren wordt mishandeld en misbruikt door een man,die ter zelfverdediging die man iets aandoet.)
Daar kan ik nog een soort van begrip voor hebben.
Maar overige?
Nee,hoor...iemand vermoorden doe je niet even zomaar.Het is ook niet iets wat je zomaar per ongeluk deed,of iets dat je overkwam.
Velen zeggen ook letterlijk er geen spijt van de hebben,er niks bij gevoelt te hebben,dat ze geen medelijden hadden met het slachtoffer enzovoorts.
Nee...dat wekt bij mij allesbehalve symphatie op

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:23

turbotinker oke daar heb je een uitzonderingsgeval,daar kan ik ook wel een soort van begrip voor opbrengen.......

maar overvallers,kindermoordenaars,verkrachters en al dat soort tuig,nee dat zijn geen mensen in mijn ogen,en hebben hun rechten verspeeld.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:07

Snoevie schreef:
waarom word er toch zoveel goed gepraat van dat soort mensen,die gruwelijke dingen uithalen.
kijken naar de mens achter de misdaad?alsjeblieft zeg!
kijk liever naar het slachtoffer als die het nog kan navertellen.
ja sorry ik vind dat idd ontzettend naief,en je kan dat beter niet aan nabestaanden gaan vertellen

Ik praat absoluut niets goed..Dat zal ik nooit doen, het is gedaan en zij zullen daarvoor de verantwoordelijkheid moeten nemen, maar ik vind het wel belangrijk dat er naar de mens word gekeken..ik vind wel dat het belangrijk is dat wij verder kijken dan onze neus lang is.. het is vreselijk kort door de bocht om mensen maar af te maken omdat ze te duur zijn om te onderhouden..
vooral omdat er zoveel mensen onschuldig vast zitten voor moord/verkrachtig e.d.
En dan ben ik naief, ik vraag mij altijd af wat ze er toe gezet hebben om tot deze dingen over te gaan..maar goed, zo mogen meningen verschillen. ik zal altijd tegen de doodstraf zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:13

Pel dr is al meerdere malen gezegt bij ook maar de minste twijfel, geen doodstraf!

Pel schreef:
maar ik vind het wel belangrijk dat er naar de mens word gekeken..

Waarom vind je dat belangrijk dan?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:16

Pel schreef:
En dan ben ik naief, ik vraag mij altijd af wat ze er toe gezet hebben om tot deze dingen over te gaan

Wat heeft dat voor zin?
Je zult niet weten wat mensen er toe beweegt zoiets te doen.
En áls je het weet,wat moet je er dan mee?
Mij maakt het niet waaróm iemand een 4 jarig kind verkracht...kan me geen reet schelen!
Ik vraag me dan eerder af waarom zo'n kind de dupe moet worden van zoiets!

En mensen afschieten omdat het anders duur is,is het andere uiterste.
Waar het mij om gaat,de meest verschrikkelijke moordenaars mogen van mij van deze wereld afgehlopen worden.Vind ik een beter iets dan in een cel stoppen met televisie en 20 jaar later weer vrijlaten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:20

Er zijn zoveel situaties denkbaar waarin mensen moorden, maar waar ze voor mij geen doodstraf voor hoeven te krijgen...

Een vrouw speelde ooit eigen rechter door de dader neer te schieten die haar dochter verkracht en vermoord had en alsnog een belachelijk lage strag kreeg. De daad die zij deed moet uiteraard ook bestraft worden, maar in mijn ogen niet met de doodstraf...

Sommige mensen verdienen niks anders dan de doodstraf...!

Dan kun je wel zeggen: Levenslang is veel erger, daar leren ze veel meer van...! Wat moeten ze dan nog leren en voor wie? Die lui hoeven voor mij de maatschappij niet meer in...

Het is toch absurd dat ooit de moordenaar van Theo van Gogh weer op vrij voeten loopt? Soms klopt de wereld echt van geen kanten...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:59

ik vind wel dat je moet kijken waarom iemand iets heeft gedaan, in plaats van meteen maar afknallen. Zo ken ik iemand die zijn hele leven is gekleineerd, mishandeld, en is misbruikt. Daardoor is deze persoon zichzelf niet, en kent deze persoon alleen maar geweld. En toen een x iemand hem uitschellde had deze persoon het niet meer, en ging te ver.. veel te ver. Tsjah, het meisje wat hem uitscheldde was slachtoffer, en dat was vreselijk. De dader is gewoon opgegroeid met veel heel veel pijn, verdriet, en had het op dit moment niet meer. Ik ken deze persoon, en weet dat deze persoon diep vanbinnen wel beter weet, en werkt daar nu aan.. Geweldig toch? (slachtoffer is trouwens niet dood of verkracht..) Ik vind dat je het per persoon moet bekijken, dat word nu gedaan, en dat vind ik goed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:16

natuurlijk knal je mensen niet zomaar af,ik ben ook niet helemaal voor de doodstraf,zeker niet omdat die gekken te duur zijn.
maar leg jij maar eens uit aan de ouders van dat ene vermoorde kind of aan de kinderen van die vermoorde vader/moeder dat de moordenaar ook een mens is...........nee dat is niet uit te leggen en dat zou ik niet eens willen proberen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:20

Moet je dat uitleggen aan die ouders dan?? Hebben die ouders er baat bij dat de dader de doodstraf krijgt? Nee hun kind is al afgenomen, daar helpt niets meer tegen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:20

silfie35 schreef:
moonfish13 schreef:

wat is het verschil???
iemand dood en niks gebruiken.
of iemand dood en intact begraven?
een probleem heb je dan tóch al.
de eerste stap lijkt mij dat je zeker weet dat iemand het écht heeft gedaan. dat heeft niks met die organen te maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:26

pinuts schreef:
Moet je dat uitleggen aan die ouders dan?? Hebben die ouders er baat bij dat de dader de doodstraf krijgt? Nee hun kind is al afgenomen, daar helpt niets meer tegen.

Rechtvaardigheidsgevoel....Want eerlijk? Ik zou de persoon die mijn vader/moeder/zus/broer gedood zou hebben ook niet anders willen zien dan 6 meter onder de aarde...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:31

inderdaad,hoe denk je dat die mensen zich voelen als de dader vrij rondloopt,ook al is het kind/vader/moeder dood?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:36

wie zegt dat ze vrij rondlopen.. meestal komen die mensen in TBS hoor..?? En das ook niet altijd het luxe leventje zoals ze hier beweren. Echt niet

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:38

nou er zijn zat zaken dat mensen door een vormfout toch vrijkomen.

ik noem een eigen cel met tv wel luxe,ook in tbs.