Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:19

Oh zo, excuses. Dacht dat je wat anders bedoelde.

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:19

Welshcobfan schreef:
Mensen die hier angstig voor zijn, zijn sowieso sneller angstiger en misschien ook minder stabiel denk ik. Want mijn leven gaat gewoon door, dreiging of niet.

Dat had net zo goed elke andere willekeurige sekte of geloof kunnen zijn.

Dat is zo maar dan was er misschien ook net zoveel ophef over geweest als een ander geloof zulke dingen deed...

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:20

Ik kom er niet goed door, maar alleen die naam al, 'Fitna'.
In de koran staat dat Fitna nog erger is dan moord.

lesilla

Henry schreef:
Welshcobfan schreef:
Mensen die hier angstig voor zijn, zijn sowieso sneller angstiger en misschien ook minder stabiel denk ik. Want mijn leven gaat gewoon door, dreiging of niet.

Dat is zo maar dan was er misschien ook net zoveel ophef over geweest als een ander geloof zulke dingen deed...

Twijfel ik persoonlijk zeer hard aan Lachen

_Tamara

Bij mij stopt ie in 1 keer op 1 vast moment..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:21

De kans dat jij betrokken bent bij een aanslag is kleiner dan dat je aangereden word door een auto. Dus mensen maken zichzelf ook bang. Je moet ook relativeren.

Wij zijn nog niet zo heel lang bekend met de islam itt tot het christendom. Onwetendheid maakt vaak angstig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:22

Nou al die aanslagen die je meekrijgt maken ook wel angstig, daarvoor hoef je niet veel van het geloof te weten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:22

ik ben niet angstiger door de aanslagen hoor. De christelijke amerikanen zijn ook niet lief anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:23

Welshcobfan schreef:
De kans dat jij betrokken bent bij een aanslag is kleiner dan dat je aangereden word door een auto. Dus mensen maken zichzelf ook bang. Je moet ook relativeren.

Wij zijn nog niet zo heel lang bekend met de islam itt tot het christendom. Onwetendheid maakt vaak angstig.

Daar is iedereen wel bij meegerekend he, bij die berekeningen. Iemand die op het platteland woont heeft minder kans om slachtoffer te worden dan iemand die elke dag in A'dam/ Rotterdam/ Den Haag is. Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:23

Jij misschien niet maar er zullen vast wel mensen zijn die daardoor wel angstiger zijn.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:24

faye schreef:
Dat groepje is helemaal niet zo klein. Dat zit over de hele wereld, ook in Nederland. Daar kun je heel angstig van worden, of niet.

Had het er laatst weer over met een aantal mensen in saudi, het groepje is heel heel heel klein. Daar rondlopend is de kans heel klein dat je ze tegen komt, en daar is heet gevaarlijker dan hier (aangezien niemand weet waar nederland (een provincie in zweden) ligt). Ze kunnen gewoon veel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:25

Die mensen in de stad hebben ook meer kans om te worden aangereden dan op het platteland....

Henry

Welshcobfan schreef:

Maar een aanslag is meestal op mensen gericht en een auto aanrijding niet!!! en dat is volgens mij wat mensen bang maakt.

Bitween

ik heb net de hele film bekeken.
Ik was behoorlijk geschokt wat ik daarin zag.
Kreeg gewoon het gevoel dat ik naar een 2de hitler zat te kijken,niet normaal gewoon.
mijn kijk op de islam is ook direct omgeslagen,natuurlijk zijn niet alle mensen zo erg in dat geloof,maar mijn kijk tegen moslims is direct anders.hoe aardig sommige ook zijn dit zal wel in mijn achterhoofd spelen als ik met een moslim praat.

bonney4evver

Welshcobfan schreef:

Ja schat maar bij een aanslag zijn er heel veel mensen betrokken , zal er veel schade worden aangericht en het 1 bloedbad worden om het zo maar even te zeggen. En daarom zijn mensen zo angstig, en omdat die beelden van bijv 11 september in iedereen zn hoofd zit.

KiWiKo

Welshcobfan schreef:
ik ben niet angstiger door de aanslagen hoor. De christelijke amerikanen zijn ook niet lief anders...

want?? Lachen

Nog nooit hier in het nieuws geweest, nog nooit hele maatschappelijke wereldwijde discussies over geweest, nog nooit wereldwijde aangescherpte veiligheidsmaatregelen voor geweest........ en dat is met de Moslimterreurdaden wel het geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:26

Welshcobfan schreef:
Die mensen in de stad hebben ook meer kans om te worden aangereden dan op het platteland....

Dat weet ik nog zo net niet. Lachen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:26

Heb hem net ook gezien, 80% op mn werk is moslim.. dus nu moet ik zeker bang worden? Verward

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:27

Bitween schreef:
Kreeg gewoon het gevoel dat ik naar een 2de hitler zat te kijken,niet normaal gewoon.
mijn kijk op de islam is ook direct omgeslagen,natuurlijk zijn niet alle mensen zo erg in dat geloof,maar mijn kijk tegen moslims is direct anders.hoe aardig sommige ook zijn dit zal wel in mijn achterhoofd spelen als ik met een moslim praat.

En dat is nou precies wat Wilders wil, en ook precies wat ik zo triest vind

bonney4evver

Sunrise19 schreef:
Heb hem net ook gezien, 80% op mn werk is moslim.. dus nu moet ik zeker bang worden? Verward

ZUCHT wat is dat nou weer voor reactie...

Henry

katiavl schreef:

Dat is zo maar dan was er misschien ook net zoveel ophef over geweest als een ander geloof zulke dingen deed...[/quote]

Twijfel ik persoonlijk zeer hard aan Lachen[/quote]

Als dat dus niet zo zou zijn zou die film dus een soort van rasistisch zijn.. (op geloof dan weet ff niet hoe k t moet zeggen)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:28

Omdat iedereen loopt te schreeuwen hoe bang ze wel niet zijn voor een aanslag.. dus vandaar mijn reactie.. Hun spreken alleen maar slecht over wilders.. en schreeuwen ook van alles.. vandaar

Anoniem

Moli schreef:
Bitween schreef:

En dat is nou precies wat Wilders wil, en ook precies wat ik zo triest vind

Inderdaad. Welke verhalen ik ook hoor over de Islam, ik word daardoor niet bevooroordeeld. De Moslims die ik ken blijf ik net zo mogen als ik daarvoor deed.

Blackflag

Hoop bangmakerij met beelden van extremisten, mensen die worden geëxecuteerd, geflipte imams die oproepen tot Jihad, et cetera. Ook enkele verzen uit de Koran die oproepen tot terrorisme. Dus inderdaad; er zitten gevaarlijke figuren in de Islam. Jeej, dat wisten we nog niet.

Esile

Aranel schreef:
Ik vind het eigenlijk best een 'nette' film, gezien alle ophef en voorspellingen. Het is gewoon de waarheid.. Ik heb m nog niet helemaal gezien, net een stuk op het nieuws een een deel op internet.

Waarheid?? Ik vind dit geen waarheid om eerlijk te zijn...Ik weet niet of jullie net netwerk hebben gekeken, (heb maar tot pagina 4 gelezen..) maar van sommige reacties vallen mijn mond echt open!
Ik vind beelden uit deze film totaal uit z'n verband gerukt. En nee, dan heb ik het niet over het vliegtuig in the Twin Towers. Wel over het 'homo' beeld, waarvan ik me uberhaupt afvraag of het wel homo's zijn, of dat dat voor het gemak even zo gezegd werd. Die kinderen met bebloede hoofden, is een volksfeest in, ik meen Iran, maar heeft dus niks met de Koran of Islam te maken. Vrouwenbesnijdenis komt ook niet voor in de Koran en wordt maar in een heel klein deel van de moslimgemeenschap gedaan.

Daarnaast...denken jullie nou echt dat wij heel de moslimgemeenschap over ons heen krijgen? Denk het niet hoor...onze media doet ook aan beeldvorming en niet zo zuunig ook. Het is niet interessant om mensen te filmen die rustig doorgaan met hun leven en Wilders maar laten l*llen, nee, hier willen we sensatie zien..mensen met brandende vlaggen. Want ja, daar kunnen we wat mee, het bevestigt immers alleen maar het vooroordeel Ja

Idioten heb je altijd wel, overal, maakt niet uit met wat voor opvattingen. Denk ook niet dat Nederland bang hoeft te zijn voor 9/11 taferelen, hoogstens Wilders moet een beetje oppassen..maar ja, dat doet ie ook zelf hoor...