Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:09

Aline_17 schreef:
Maar denken jullie nou echt dat er aanslagen enzo van zouden komen? Dat wilders vermoord wordt, ja daar kan ik nog in komen, maar zoveel geweld om die film?
En toen na 11 sept. wouden ze ook aanslagen doen, nou ze moeten nog komen. Volgens mij valt het wel mee.... maar hoe denken jullie daar over dan

Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen alle vormen van extremisme, van zowel Wilders als van Moslims. Wilders moet stoppen met doelbewust provoceren zonder dat dit een ander doel dient dan zijn eigen ego en Moslims moeten op hun beurt weer minder heftig reageren.
Oorlog lijkt me wat ver gezocht, aanslagen echter niet. Kijk eens naar de tekenaar van de cartoons over Mohammed, die man wordt nong steeds met de dood bedreigd, er zijn toen in verschillende landen rellen bij ambassades geweest, etc. Dus als Wilders' film écht zo is als wordt geschetst, lijkt dat me best denkbaar.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:12

Ik ben wel een zeur hoor, ben niet bang maar ben gewoon nieuwschierig naar hoe jullie hierover denken Tong uitsteken
Wat stel je je bij zo'n aanslag voor dan

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:16

Geen idee, ik kan me gelukkig niet zo verplaatsen in de gedachtengang van de doorsnee-terrorist Knipoog, maar ik denk wel dat er weer (anonieme) bommeldingen zullen zijn en dat we op het journaal weer items gaan horen over "dreigingen" etc. Of en hoe zich dat dan ontwikkelt, weet ik ook niet. Hopelijk is het allemaal een storm in een glas water. Maar ik vind het een enge gedachte dat iemand als Wilders bewust op deze manier een confrontatie aangaat (wat is het doel hiervan?) en dat er een groep mensen is die daar erg heftig op reageren. We zien wel hoe het allemaal loopt.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:17

Tja daar zie ik het nut ook niet van in, ik snap niet wat die man hiermee wil. En hij doet ook echt wat hij zelf wil, terwijl er echt niemand met hem eens is, pff ik vind het ook nog wel dikke lef ook....

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:19

niemand met hem eens is? weet je dat heel zeker.

hij had geloof ik weer zo'n zetel erbij, denk dat er best mensen het met hem eens zullen zijn

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:21

Maureenn schreef:
niemand met hem eens is? weet je dat heel zeker.

hij had geloof ik weer zo'n zetel erbij, denk dat er best mensen het met hem eens zullen zijn

ja oke er zullen best mensen zijn die het met hem eens zijn! zeker, maar ik denk eigenlijk dat de meerderheid het niet met hem eens is.
En de regering al helemaal niet volgens mij!!?

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:23

ik denk dat een kleine groep mensen het wel redelijk met hem eens is en die stemmen op hem daardoor haalt hij dus die extra zetel.
Een grote groep zal het echter zeker niet met hem eens zijn.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:28

Maureenn schreef:
Ja zie je zelf wat je typt? hij moet dus iets laten omdat anders een gek hem doodschiet is toch te gek voor woorden!

Ja, maar in realiteit gebeurd dit dus wel.
Welcome to the hard world Vork

(Ook al ben ik er zelf helemaal tegen hoor. )

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:31

Nannes schreef:
Hannanas schreef:
Al aan het feit gedacht dat de dreigingen verder gaan dat alleen wilders zelf?
Wij, Nederland, de nederlandse regering laat immers toe dat iemand zo'm film maakt/uitzent.

Denk verder mensen..

omdat wij hier vrijheid van meningsuiting hebben. dus dat wilt niet zeggen dat de regering er ook achter staat. Lachen

Tuurlijk hebben we hier die vrijheid, maar je moet het niet misbruiken, want vele mensen kunnen ermee beledigd worden. Je kunt zeggen: ja, dan moesten die moslims niet naar Nederland komen.
Maar hoe konden zij nou weten, dat dit later in de toekomst zou gebeuren?

Ik zelf vind dat Wilders wel zijn film mag publiceren, maar hij neemt zelf de risico.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:38

Ik vind dat hij hem niet mag publiceren, want dat is niet goed voor de bevordering van onze multi-culturele samenleving, die al niet zo goed is......

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:52

Ik vind dat hij hem best mag publiceren maar de reden waarom is verkeerd

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:52

Nou als er maar geen geweld van gaat komen!!!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:53

__KELLY schreef:
wat is er mis met het woord blanken ? ,
moet ik dan de europeaan ofzo of de nederlander, dat kan tog niet want europa en nederland is multicultureel, hoe wil je het noemen, ik snap het probleem niet hoor waarom iedereen altijd alles met slakke zout moet leggen..

zo kan jij ook wel bij die groep , die maken ook om elk woordje die wij zeggen, als we al turk of marrokaan of zwarte zeggen is het al discriminatie.

ik ben tog zelf ook een van de blanken , ik noem mezelf tog ook een blanke ,
wat een probleem zeg, zo kan je wel niks meer zeggen .

Nee waar je vooral fout mee zit, is dat je het woordje blank en islam scheidt. Een blanke kan net zo goed het islamitische geloof aannemen hoor Knipoog

Nannes schreef:
pfff word een beetje moe van die al quaida (of hoe het ook heet)
1 iemand zegt wat over hun geloof, en meteen moeten de Nederlanders over 1 kam geschoren worden? eerlijk gezegd vind ik ze maar een beetje zielig. zoveel ophef over een film, kom op zeg!!

En gelukkig scheren heel veel nederlanders de moslims niet over 1 kam Lachen

Vrijheid van meningsuiting ben ik voor en moet er inderdaad zijn, maar respect voor je medemens vind ik minstens zo belangrijk. En laat dat nou net iets zijn wat Wilders totaal mist.

Wat ik mij wel eens afvraag hea, hoeveel mensen hier in dit topic zouden er wel in het buitenland willen wonen? Toch zeker wel een paar! Zouden jullie dan ook allemaal als ‘minder’ behandeld willen worden, omdat jullie allochtoon zijn? En zouden jullie dan ook extra in de gaten gehouden willen worden, omdat je met je eigen familie Nederlands spreekt, terwijl je buurtgenoten dat niet verstaan??
Al wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet Knipoog

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:56

En daarbij, hoe zouden de Nederlanders reageren als ze zo zwart gemaakt werden, alsof ze ongedierte zijn? Dan zullen er ook vast wel een paar opvliegende typetjes zijn die toevallig een pistooltje of iets in de buurt hebben. En dan worden de Nederlanders nog zwarter gemaakt want 'o wat zijn ze toch opvliegend en fout'. Zo gaat het cirkeltje rond. Actie, reactie.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:59

Ja daar heb je wel gelijk in shannie, maar niet alle nederlanders denken zo. Ik niet tenminste

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:03

Aline_17 schreef:
Maar denken jullie nou echt dat er aanslagen enzo van zouden komen? Dat wilders vermoord wordt, ja daar kan ik nog in komen, maar zoveel geweld om die film?
En toen na 11 sept. wouden ze ook aanslagen doen, nou ze moeten nog komen. Volgens mij valt het wel mee.... maar hoe denken jullie daar over dan

Madrid en London vergeten? Dat kan hier ook makkelijk. D'r hoeven idd maar een paar randdebielen rond te lopen die geloven dat er idd 70 maagden aan gene zijde op ze staan te wachten.... Waar halen ze het in vredesnaam vandaan trouwens. Kan er in de hele Koran niks over vinden hoor dat als je met een bom op de buik een bus/vliegtuig/trein/whatever opblaast je opgewacht zult worden door onbevlekte dames.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:22

Ik snap in de eerste plaats de diepere betekenis en het doel van de film van Wilders al niet
Natuurlijk, hij licht op zijn provocerende en beledigende manier toe waarom de Islam zo'n belachelijk geloof is en wat een onderkruipsels alle moslims wel niet zijn. Maar wat denkt hij er nu werkelijk mee te bereiken? Hoopt hij mensen van het idee af te brengen om zich te bekeren tot de Islam? Denkt hij moslims tot inkeer te kunnen brengen en ze van hun geloof af te laten stappen? Schept hij mogelijkheden tot een dialoog over de Islam en bepaalde geschriften uit de Koran die botsen met onze Westerse cultuur?

Naar mijn idee niet, en daarmee is deze film voor mij zinloos. Het biedt namelijk geen uitkijk op verbetering, maar vergroot juist de kloof tussen moslims en Nederlanders. Wilders is er puur en alleen op uit om zíjn mening te geven, maar laat geen ruimte voor gesprekken, een toelichting van de andere kant, de kant van de moslims Bovendien geloof ik dat hij zichzelf (en alle niet-moslims) als superieur ziet, en daarmee is hij voor mij net zo fout als Hitler en de extremistische moslims die 'in de naam van Allah' alle ongelovigen om het leven brengen. Ik geloof werkelijk dat als Wilders de kans zou krijgen, hij verregaande en onmenselijke maatregelen zou nemen. Gelukkig leven we in het hier en nu, en niet 70 jaar geleden, toen al net zo'n figuur teveel mensen achter zich wist te krijgen...

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:02

Aline_17 schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in shannie, maar niet alle nederlanders denken zo. Ik niet tenminste

Nee klopt, ik ook niet, maar ook niet alle moslims Knipoog

Maethoriel, ik ben het helemaal met je eens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:13

Maethoriel schreef:
Ik snap in de eerste plaats de diepere betekenis en het doel van de film van Wilders al niet
Natuurlijk, hij licht op zijn provocerende en beledigende manier toe waarom de Islam zo'n belachelijk geloof is en wat een onderkruipsels alle moslims wel niet zijn. Maar wat denkt hij er nu werkelijk mee te bereiken? Hoopt hij mensen van het idee af te brengen om zich te bekeren tot de Islam? Denkt hij moslims tot inkeer te kunnen brengen en ze van hun geloof af te laten stappen? Schept hij mogelijkheden tot een dialoog over de Islam en bepaalde geschriften uit de Koran die botsen met onze Westerse cultuur?

Naar mijn idee niet, en daarmee is deze film voor mij zinloos. Het biedt namelijk geen uitkijk op verbetering, maar vergroot juist de kloof tussen moslims en Nederlanders. Wilders is er puur en alleen op uit om zíjn mening te geven, maar laat geen ruimte voor gesprekken, een toelichting van de andere kant, de kant van de moslims Bovendien geloof ik dat hij zichzelf (en alle niet-moslims) als superieur ziet, en daarmee is hij voor mij net zo fout als Hitler en de extremistische moslims die 'in de naam van Allah' alle ongelovigen om het leven brengen. Ik geloof werkelijk dat als Wilders de kans zou krijgen, hij verregaande en onmenselijke maatregelen zou nemen. Gelukkig leven we in het hier en nu, en niet 70 jaar geleden, toen al net zo'n figuur teveel mensen achter zich wist te krijgen...

Ik denk dat je wel veel te ver gaat door Wilders met hitler te vergelijken. Of je kent je geschiedenis niet goed

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:19

Maethoriel schreef:
Naar mijn idee niet, en daarmee is deze film voor mij zinloos. Het biedt namelijk geen uitkijk op verbetering, maar vergroot juist de kloof tussen moslims en Nederlanders.

ik denk eerder dat het de kloof tussen 'het westen' en de radicalere moslim(s)(landen) vergroot.

zoals jij het omschrijft heb je idd een punt, die film is vanuit dat oogpunt echt zinloos ja, het lost niks op.
ik denk dat het enige nut is, dat W zijn mening kwijt kan, en dat hij hopt dat zijn schare hem daardoor op handen zal dragen.
onder het mom van, hij durft tenminste.

dat het onprofesioneel is, en opruiend, dat wordt voor het gemak maar even vergeten.

ik las net op nu.nl dat ze bezig zijn te onderzoeken of de film kan worden tegen gehouden.
het lijkt mij mooi als dat lukt, het zou vind ik een goed signaal afgeven naar de buitenwereld als het kabinet laat zien dat ze dit niet willen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:21

daar heb je gelijk in, maar hij mag wel zo'n film uitbrengen en dus zou je zijn 'vrijheid van meningsuiting' weg nemen, en dat is ook nie corect

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:24

ja maar je mag weer geen politie agent beledigen,
anderen belachelijk maken,
discrimineren,
ik noem maar wat dingen.
dus vrijheid van meningsuiting staat tegenover de eigenlijk ongeschreven fatsoensnormen.
misschien dat we speciaal voor wilders in de grondwet even een aantekening moeten maken door de ongeschreven regels zwart op wit te zetten, omdat hij het anders niet snapt. Tong uitsteken

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:27

haha ja, ik dacht dus ook dat je je mening mag uiten als je er niemand mee kwetst maar dat doet hij nu wel, en dat is dan ook weer zo krom van nederland.. het ene is discriminatie en het andere vrijheids van menings uiting

en mog je nu wel of niet je middel vinger naar de politie opsteken? daar was toch ook een tijdje geleden iets mee weet nu eigelijk niet of het mag of niet Clown

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:34

faye schreef:
Maethoriel schreef:

Ik denk dat je wel veel te ver gaat door Wilders met hitler te vergelijken. Of je kent je geschiedenis niet goed

Je hebt gelijk dat Wilders nog niet zo extreem is als Hitler, maar ik zie toch echt wel bepaalde overeenkomsten tussen die 2.. Wat dat betreft ben ik het wel met Maethoriel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:38

Ik ben benieuwd, Wilders wil geen volk uitroeien, heeft geen kampen, geen leger. ik vind de vergelijking echt schandalig en het getuigt niet van kennis van wat er bijna een eeuw geleden in Europa gebeurd is.