Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:29

weetergeen schreef:
Ik snap alle ophef niet zo goed omtrent Wilders en zijn film. Keer op keer tonen moslims zelf aan dat Wilders gelijk heeft. Het is toch te belachelijk voor worden om een heel land te bedreigen met de dood omdat 1 persoon uit dat land een film uit gaat zenden met feiten over een geloof. Mijn inziens geeft voorstaande al aan waarom het nodig is om mensen te wijzen op de gevaren van bepaalde religie.

Ik zou het niet leuk vinden om naar aanleiding van de film betrokken te raken bij een aanslag, maar moet je dan altijd maar je mond houden en alles over je kant laten gaan??? Ga maar eens een dagje in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam rondkijken en ga er maar eens in bepaalde wijken wonen. Het is dan misschien beter te begrijpen dat mensen zich tegen niet aanpassende moslims gaan verzetten en zich aansluiten bij de PVV. Beschaafde en ontwikkelde mensen hebben mijn inziens geen geweld nodig om hun standpunt duidelijk te maken, zij redden zich wel met woorden. Ik ben het met Wilders eens dat de Koran aanzet tot geweld. Ik ben zelf Katholiek, wanneer er een film over dit geloof gemaakt zou worden zou ik niemand zijn strot door willen snijden of op willen blazen.

Er zijn ook zat goede moslims, maar de overgrote groep die zich niet aanpast "verpest" het voor deze mensen......

helemaaaaal mee eeens Slapen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:31

ken jij de feiten van het gelooof?? kent Wilders de feiten van het geloof?? en ons geloof is heus niet gevaarlijk hoor. integendeel.,,

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:38

jameyskatje schreef:
ik hoop dat deze link het doet.

ik kan me in vele van deze mensen goed vinden en wat hier gezegd word is ook hetgene dat ik continu probeer te verwoorden! vooral die nederlandse jongen vind ik sterke dingen zeggen. (haha vooral dat met die ajaxhooligans Sigaar )

hoe omgaan met kritiek op je geloof. Wilders!!

ik hoop dat sommige van jullie deze aflevering kijken, ik vind het iig wel de moeite waard!

Een uitzending rond de PVV van Geert Wilders die zelf weigerde aan de uitzending mee te werken deze aflevering is nog uit 2007

dit is een eerdere discussie over Wilders. deze gaat nog niet over de film maar wel over wilders

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:41

Laat ik het dan anders zeggen, de "aanhang" van een bepaald geloof of/en hoe mensen hun geloof interpreteren. Een feit is dat er op 11-09-2001 in bepaalde landen mensen juichend de straat op gingen, om te vieren dat er 2.973 mensen afkomstig uit 63 landen om het leven kwamen. Lijkt mij niet echt menselijk en normaal......maar misschien zie ik het verkeerd...... Ook al heb je nog zo'n hekel aan een land of aan bepaalde mensen, dat doe je mijn inziens gewoon niet!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:42

Tja film Wilders... die man die schrijft zijn eigen dood zoals ze dat zo mooi zeggen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:42

jameyskatje schreef:
Ik snap alle ophef niet zo goed omtrent Wilders en zijn film. Keer op keer tonen moslims zelf aan dat Wilders gelijk heeft. Het is toch te belachelijk voor worden om een heel land te bedreigen met de dood omdat 1 persoon uit dat land een film uit gaat zenden met feiten over een geloof. Mijn inziens geeft voorstaande al aan waarom het nodig is om mensen te wijzen op de gevaren van bepaalde religie.

Ik zou het niet leuk vinden om naar aanleiding van de film betrokken te raken bij een aanslag, maar moet je dan altijd maar je mond houden en alles over je kant laten gaan??? Ga maar eens een dagje in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam rondkijken en ga er maar eens in bepaalde wijken wonen. Het is dan misschien beter te begrijpen dat mensen zich tegen niet aanpassende moslims gaan verzetten en zich aansluiten bij de PVV. Beschaafde en ontwikkelde mensen hebben mijn inziens geen geweld nodig om hun standpunt duidelijk te maken, zij redden zich wel met woorden. Ik ben het met Wilders eens dat de Koran aanzet tot geweld. Ik ben zelf Katholiek, wanneer er een film over dit geloof gemaakt zou worden zou ik niemand zijn strot door willen snijden of op willen blazen.

Er zijn ook zat goede moslims, maar de overgrote groep die zich niet aanpast "verpest" het voor deze mensen......

Als je de geschiedenis kent moet je toegeven dat de Christenen zeker niet heilig zijn wat het "strot doorsnijden" betreft Knipoog
Nu is het zo dat Moslims vaker gediscrimineerd worden in onze Westerse wereld. Als nu plotseling iedereen de Christenen zou gaan discrimineren dan kan je wachten op een groep die opstaat om het op een gewelddadige manier op te lossen. Dat staat los van het feit of je Moslim bent of Christen. Zulke mensen zullen er altijd zijn.
Denk maar aan die extreem christelijke mensen in Amerika die met grote borden langs de weg gaan staan met daarop "God haat homo's". Dat vind ik niet beter dan wat die zogenaamde groep Moslims doet. Want, nog even wachten en deze christenen gaan misschien ook wel over op de "echt strenge maatregelen"...
Ik vind het hele gedoe maar een hoop onzin. Maar ik ben het er wel mee eens dat er een groep mensen (Moslims) het behoorlijk verpest voor hun medegelovigen. Alhoewel ik het die medegelovigen totaal niet aanrekenen, wat kunnen zij er nou aan doen? Wat kunnen zij er aan doen dat ze hetzelfde geloof hebben als een groep terroristen, en dat die terroristen dat geloof ook nog misbruiken bij hun aanslagen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:48

natuurlijk verpest een groep moslims het voor andere.. maar dat is onder ieder volk. de Islam ligt nu eenmaal erg gevoelig in Nederland (de hele wereld).
ik ben het met je eens wat je zegt.
vroeger was nederland ook niet totaal vredelievend. kheb pas de film van willem van oranje nog gezien. en als ik terug denk aan de 2e wereld oorlog. de joden bv. ik denk alleen dat die geloven die fase al hebben gepasseerd. de moslims zijn nu aan de beurt. de Islam groeit snel en dit kan intimiderend overkomen. we moeten deze beproeving zien te doorstaan op de juiste manier

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:48

Ik ben benieuwd wanneer er in de krant staat dat hij is doodgeschoten, het zal binnen nu en korte termijn wel zijn.
Hij heeft het er in mijn ogen wel naar gemaakt, hij lokt de moslims uit en dat moet je echt niet doen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:50

ik ben er helemaaal niet benieuwd naar. ik hoop dat dat bericht nooit komt! zowel niet door een moslim als door een niet-moslim.

ik hoop alleen dat het over waait.
leven en laten leven

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:52

tja, het is jammer dat een onaangepaste mens als Wilders gewoon invloed heeft op mijn peroonlijke veiligheid. De opmerking om zijn bescherming maar weg te nemen vind ik de juiste. Als Wilders straks zelfs de woede van gematigde Moslims op zijn nek haalt, heb ik mogelijk een groot probleem met mijn regelmatige reizen naar moslimlanden. Wat dat betreft is die man dus even erg als de mensen die mijn veiligheid mogelijk gaan bedreigen. Hij valt namelijk het geloof aan van honderden miljoenen wereldburgers, waarvan er heel veel gematigd zijn, maar toch de Koran als heilig schrift beschouwen. Die honderden miljoenen wereldburgers zouden het dus op kunnen nemen tegen die 16 miljoen wereldburgers die vrijheid van meningsuiting een even heilig huisje vinden. En laten we wel zijn: iedereen weet wat GW over de Koran denkt, daar hoeft hij echt geen film voor uit te brengen. In Pakistan is Wilders bekender dan Balkenende en men weet dat hij deel uitmaakt van het hoogste wetgevende orgaan in Nederland. Het zou eens tijd worden dat de PVV eens ophoudt met de kruistocht tegen de Islam op te roepen. Over 100 jaar zijn er misschien geen grenzen meer (wellicht is Nederland dan ook een eilandje bij wat nu Vaals heet). De godsdiensten zijn moeilijker op te ruimen en als er zich andere wereldrampen voltrekken, dan worden religies hooguit sterker dan zwakker.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:53

Het is altijd al zo gegaan, "Mijn God tegen jouw God."
Vroeger al, "vocht" het Christendom tegen de Islam, en andersom. Zo is het met andere geloven ook gegaan. Op de een of andere manier moeten de verschillende geloven (en leiders, mensen enz.) elkaar altijd aftroeven - terwijl als je ze vergelijkt, ze eigenlijk vaak niet eens zo verschillen.
Eigenlijk, verpest Wilders het nu voor de "Westerlingen". De groep terroristen die hem (en de rest van Nederland) bedreigd hebben zien hem nu als bedreiging zoals hij de Islam als een bedreiging ziet. Zo zijn er altijd wel een paar mensen die het voor elkaar verpesten. Het mooiste zou zijn als of iedereen gewoon lekker zijn eigen geloof zou mogen houden, of dat iedereen met zijn alleen 1 geloof zou nemen.
(Of zoals ik, geen geloof).

Het vervelende is dat Wilders blijkbaar zo graag van alle daken wil schreeuwen wat hij van de Islam vind en daarmee ook de rest van Nederland in gevaar brengt.
Nog even en hij besluit die filmpremiere in Irak te houden waar hij vervolgens voor wordt neergeknald - iets wat me niet zo zou verbazen als het zou gebeuren.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:57

goed gezegd joostvangestel!

maar wat vinden jullie ervan dat hij het joodse en het christelijke vast wil laten leggen in de grondwet???

in mijn geloof is de bijbel (zoals deze ooit geweest is) en de torah ook een boek van God/Allah. dus ook een onderdeel van de Islam.

en daarnaast. er zijn ook vele nederlanders die helemaal niets geloven. waarom wil hij dat vast leggen??

(persoonlijk vind ik dat er in ieder geloof licht schijnt waaruit we zeker goede waarden en normen kunnen halen om die te begruiken in onze wet. maar het gaat mij om het principe)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:02

postbodesiem schreef:
Ik ben benieuwd wanneer er in de krant staat dat hij is doodgeschoten, het zal binnen nu en korte termijn wel zijn.
Hij heeft het er in mijn ogen wel naar gemaakt, hij lokt de moslims uit en dat moet je echt niet doen

Ik vind vreemder dat uitlokking naar dit leid, zegt meer over die bepaalde groep dan omgekeerd Lachen
En als ze dat doen, heeft hij dan toch zijn punt naar de wereld gemaakt kwa gevaar Lachen ook al is er vrije meningsuiting, wat geen belang meer heeft voor de mensen. En als een groep zich daarvoor een leven ontneemt wat is de volgende stap

Ow wacht ja die wisten we al die heeft abdul duidelijk gemaakt in zijn politiek statement naar de toekomst van moslims in belgie. Maar die moeten we tolereren omdat het vrije meningsuiting is, maar wilders mag wel dood daarvoor.
Is de wereld bang, of gewoon gek om met twee kwade te wegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:35

Ach je hoeft niet bang te zijn dat de islam de wereld gaat regren, want dat is reeds een feit.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:39

Zo las ik laatst iets over dat een bank een varken als logo wilde gaan gebruiken, maar hiervan afzagen omdat ze bedreigd werden door moslims, omdat varkens heilig zijn... Dat is toch gewoon te triest voor woorden???

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:42

ah, gevonden:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3340 ... tje__.html

Citaat:
AMSTERDAM - Fortis-klanten die voor hun kinderen een zogenoemde EuroKids-rekening openen, krijgen daarbij niet langer het speciale spaarvarkentje Knorbert cadeau. Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:43

Zeg maar dag tegen de varkentjes (dag 3 biggetjes, dag varkens op de kinderboerderij, dag varkentje verpakt in de supermarkt...) Gelukkig is er al halal vlees, kunnen we daarop overgaan...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:54

Nu gaan we wel iets off topic...

Ik denk echt dat als de media er niet zo'n heisa van had gemaakt (en in mijn ogen een grotere rol heeft gespeelt dan Wilders) dan was het niet zo 'uit de hand gelopen'.

Het is niet anders als in de tijd van de Romeinen in de arena, Wilders in de rol als mens die het moet opnemen tegen de leeuw (alle tegenstanders van Wilders) en het publiek maar iedereen ophitsen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:57

Hoe wil jij de media in andere landen tegen houden.
Via internet is dit al tijden bekend en zoals Joost al schreef is Wilders in veel landen de bekendste politicus van Nederland, daar mogen we echt trots op wezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:01

Nee, we moeten trots zijn op het feit dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt door de regering die bang is voor een stel idioten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:08

Gelukkig kennen we hier het recht van vrije meningsuiting.

Met welk geloof word niet de draak gestoken? De paus word ook zo vaak bealchelijk gemaakt enz enz. Om daarop dan maar steeds weer te reageren en mensen met de dood te bedreigen??? Te belachelijk voor woorden. Heb je problemen met die film ga er dan gewoon niet heen en maak er verder geen heisa van.

Ik ben wel bang dat Dhr. Wilder uiteidenlijk eindigt in t rijtje van Pim Fortuin en Theo van Gogh. En nee dat keur ik absoluut niet goed.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:08

Het heeft er mee te maken,
Iemand stoort zich aan een spaarvarken en hup weg is het spaarvarken terwijl de kinderen het geweldig vinden.
Ik zeg niet dat ik een fan van Wilders ben maar respect moet van twee kanten komen.
Als ik iemand aankijk ( wat volgens mij heel normaal is ) dan verwacht ik niet dat ik met de dood bedreigd wordt.Dit verwacht ik ook niet bij een meningsverschil.
Wij hebben hier onze eigen cultuur, kom je hier wonen of als gast dan verwacht ik wel dat je weet waar je gaat wonen en hoe er geleefd wordt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:19

wat heeft dat varken nou weer met wilders te maken :S :S :S en ik lees trouwens niets over bedreigingen. op deze manier kan je over iedere 'groep' hele stapels met 'in sommige ogen rare' handelingen en uitspraken aan het ligt brengen. (omdat het jou mening en gebruik niet is)

dat varkentje van de fortis gebeuren vertegenwoordigd niet de moslims in nederland.

dat zijn allemaal handelingen van individuen.

bij mij op stal is er ook een varken. en hij krijgt ook mijn etensresten omdat ik simpelweg geen eten weg gooi en verspil. varken zijn alles eters en (volgens mijn geloof) bedoeld om op te ruimen en niet om gegeten te worden.. zo helpen we elkaar Haha!. moslim en varken Haha!

en jaantsje, jij benadrukt het feit dat het (respect) van 2 kanten moet komen. maar dan verwijs ik je nog even een paar pagina's terug. waar ik vertelde dat de zaal voor 90% islamitisch was!! ja we komen echt ergens.

en wat ik een beetje domme uitspraak vind.. eigenlijk een hele domme.

moslims komen hier als gast !!???????

hoeveel nederlandse moslims zijn er wel niet in nederland? hoeveel generaties wonen de marokkanen, molukkers en turken hier al niet?? wij zijn allemaal nederlander!!! en wij moeten allemaal deelnemen aan de maatschappij!! nederlands is multi culti en multi alles. accepteer het maar gewoon, je moet er het beste van maken vind ik (of ga in een hutje op de hei wonen zonder kabel tv en adres, dan heb je geen last Clown . )

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:21

DeniseES schreef:
Zeg maar dag tegen de varkentjes (dag 3 biggetjes, dag varkens op de kinderboerderij, dag varkentje verpakt in de supermarkt...) Gelukkig is er al halal vlees, kunnen we daarop overgaan...

ha ja,, gelukkig wel Vork

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:22

Ja precies...

ik vind niet dat de samenleving beïnvloed moet worden door welk geloof dat ook. Als jij een kruis wilt, doe dat dan thuis, als je geen varkens wilt, doe dat dan thuis niet, als je blauw mooi vind, doe dat dan thuis, maar beïnvloed je omgeving niet met wat jij vind, misschien vind een ander wel iets heel anders. Laat iedereen in zijn waarde, doe wat je niet laten kan, maar doe dat thuis.