Ach, mens...
al jouw uitspraken insinueren dat jij het niet alleen ANDERS had gedaan, maar dat jij vindt dat jij het ook BETER had gedaan. Daarbij praat je ook erg neerbuigend tegenover mensen die denken dat zij in die situatie gewoon niet zouden hebben ingegrepen.
Ik heb je uitspraken al even opgezocht voor je. Het zal wel tijdsverspilling zijn, wat jij bent toch zo overtuigd van je eigen goedheid

maar wie weet snap je hoe ik aan mijn beeld over jou kom.
"Waarom hebben al die omstanders niet EERDER ingegrepen
Gewoonweg afschuwelijk, dit had ik zelf niet in real life moeten zien"
"Er zijn vechtsporten in Nederland waar je dit soort mongolen leert ontwapenen. Hij had zo knock-out getrapt kunnen worden als daar iemand stond die een beetje verstand had... Een trap tegen je slaap en het is gedaan! Dat kun jij met je mooie voetjes in principe ook "
"Ik vind redenen verzinnen om niet te helpen gewoon ongelofelijk laf, excuus. Feit: ze is 70 keer gestoken voordat iemand besloot iets te doen! Dat is toch schandalig?"
"1 vs. 70 keer, I'll deal with it. Daar leef ik persoonlijk liever mee, dan dat ik ervoor gekozen heb (want ja, het is een keuze) dat ik iemand zie doodgaan en ik niks gedaan heb."
"Speciaal voor alle Bokkers die liever aan de kant zitten en toekijken "
"De meeste Nederlanders zijn gewoon ongelofelijk laf, blijven lekker op een afstandje staan en toe kijken."
"Dat sommige mensen andere mensen hier verwijten 'dom' te zijn als zij inspringen, ongelofelijk. Ik zeg jullie maar 1 ding, liever dom dan laf!"
"Wat vind je zo overdreven? Dat ikzelf wel iemand zou helpen voordat zij 70 steken toegediend krijg?"
"Stukje zelfkennis. Ik weet zeker dat ik iets zou doen, dus mensen die nog willen roepen 'weet je pas als je zoiets bla bla bla'. Bedenk hoe cool je bent als je niets doet, bedenk ook eens hoe jij zou willen dat er ingegrepen zou worden als jij daar zou liggen (70 steken later? Vast niet). "
"maar wat nu als al die lafa... uche.. voorzichtige mensen langs de kant blijven staan en je hebt geen hulp."