Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jmc

Re: Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:39

Misser schreef:
Ik snap niet zo goed waarom mensen die filmpje willen zien??

Weetje, je hoort allerlei verhalen op TV, leest vanalles in de krant maar ZIEN wat er daadwerkelijk gebeurt, is iets wat minder voorkomt.

Ik denk dat dit filmpje een goed beeld geeft van de keiharde realiteit.
Je voelt ontzettend met het slachtoffer mee.

Het is niet dat mensen erop 'kicken' ofzo hoor Knipoog (Als het goed is)!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:57

Schimmelig schreef:
@ Wildwings
Vraag jezelf eens af wie je liever als omstander hebt als jij daar op de grond ligt... Noem je mij dan nog arrogant? Je kunt er voor kiezen mijn posts te interpreteren zoals je wilt, geef ze gewoon eens het voordeel van de twijfel en wees blij dat er ook dit soort mensen bestaan Sigaar Als ik zoiets meemaak zal het niet de eerste keer zijn dat in ingrijp, getrapt, of geschopt wordt. Gestoken zou wel een nieuwe zijn.

Ik heb ooit op de grond gelegen in een situatie waarbij geen steekwapen van pas kwam, maar waarbij er wel een flink aggresieve meid (die bekend bleek te zijn bij de politie) mij duidelijk wilde maken dat ze me niet zo lief vond. Subtiel gezegd, want ik heb er o.a. een flinke hersenschudding aan over gehouden Knipoog
Greep er iemand in? Ja, een goede vriendin van mij. Die sprong er blindelings meteen in, dat vind ik nog altijd ontzettend geweldig gewoon van d'r. En zij was ook de enige die hielp- er waren zat omstanders, maar die stonden met open mond te kijken en te staren. Sommige kenden haar en wilden liever geen ruzie, anderen konden alleen maar kijken van verbazing, anderen wilden zich er liever niet in mengen. 1 Jongen die kwam aanlopen heeft ons uiteindelijk uit elkaar gehaald. Zij is er gauw vandoor gegaan op haar scooter met de mededeling dat onze ('buitenlandse') 'redder' maar gauw moest teruggaan naar het land waar hij vandaan kwam en dat ze hem 'n kogel door de kop zou jagen, en dat wij zelf het niet moesten wagen haar aan de politie te verlinken.

Neem ik de omstanders die niets deden omdat zij bang, verbaasd of wat dan ook waren iets kwalijk? Nee, absoluut niets.
Was ik blij en dankbaar dat m'n vriendin meteen eropaf ging? Ontzettend, zal ik echt niet vergeten.
Was ik blij en dankbaar dat die jongen ingreep? Duh Haha!
Vond ik ze arrogant omdat ze ingrepen? Nee Verward
Was ik blij dat er zulke mensen zijn? Natuurlijk Knipoog

Want 'arrogantie' doel ik helemaal niet op mensen die ingrijpen Verward Daar gaat het niet om.
Het gaat om de mensen die ZEGGEN dat ze ingrijpen, die ZEGGEN dat ze niet begrijpen waarom anderen niets doen, die allemaal ZEGGEN het beter te weten, die ZEGGEN dat anderen die niet ingrijpen maar laf zijn en ze de grond in stampen, die ZEGGEN zo veel beter te zijn dan anderen- maar die zelf nog nooit in de situatie hebben gezeten waarover ze oordelen. Want je kan zoveel zeggen, en zoveel denken... maar zeggen, denken en doen zijn compleet verschillende dingen, en dat lijk jij te vergeten. Daarbij, wellicht zou jij echt helpen... dan is dat toch geweldig?
Maar houd aub op met anderen die zo eerlijk zouden zijn toe te geven dat ze denken dat ze op dat moment gewoon niet zouden helpen, omdat ze te bang of te verbaasd zouden zijn, omdat ze zich niet zouden kunnen bedenken hoe in zo'n situatie, etc, etc, te behandelen of het verachtelijke lafaards zijn. Dat is wat ik arrogant noem.
Niet het feit dat jij wellicht echt zou helpen. Maar het feit dat jij denkt het beter te weten dan iedereen en het daarbij nodig vind om anderen zo te behandelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-08 01:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:01

Ik weet om welk filmpje dit gaat heb het tijdje terug gezien, kzei nog tegen mijn vriend dat dat onmogelijk echt kon zijn dat het gewoon heel goed was gespeeld ofzo! (je weet maar nooit wat ze tegenwoordig met die films etc. kunnen) Maar het is dus wel echt schokkend..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:07

WildWings schreef:
Schimmelig schreef:
@ Wildwings
Vraag jezelf eens af wie je liever als omstander hebt als jij daar op de grond ligt... Noem je mij dan nog arrogant? Je kunt er voor kiezen mijn posts te interpreteren zoals je wilt, geef ze gewoon eens het voordeel van de twijfel en wees blij dat er ook dit soort mensen bestaan Sigaar Als ik zoiets meemaak zal het niet de eerste keer zijn dat in ingrijp, getrapt, of geschopt wordt. Gestoken zou wel een nieuwe zijn.

Dan zou ik je niet arrogant noemen- maar wie zegt mij dat jij dan ingrijpt? Dat is waar ik op doel.
Je hebt zeggen en doen, en dat jij DENKT dat jij iets gaat doen is prima, maar noem de mensen die zeggen dat zij DENKEN dat ze waarschijnlijk niets durven te doen in zo'n situatie aub niet laf. Want dat is waar ik met 'arrogant' op doel... niet opdat jij iemand zou redden, dat heeft niets met arrogantie te maken. Maar erop dat jij constant roept dat jij het allemaal beter en geweldiger zou doen dan iedereen en anderen laf noemt en afzeikt. Misselijk

Ik noem Nederlanders in het algemeen laf, so proof me wrong Lachen Nederlanders zijn nu eenmaal snel bang...
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=

Ik heb nergens gepost dat ik mijzelf beter vind, of het beter zou doen. Ik zeg alleen dat ik het ANDERS zou doen. Ik mag mijn mening hebben over Nederlander en jij die van jou, maar maak er dan geen persoonlijke aanval van richting mij. Je tijd is elders vast beter besteed...

Edit: Zie dat je je post hebt aangepast. Ik heb al eens eerder in het topic kenbaar gemaakt dat ik daadwerkelijk doe wat ik zeg Clown en sjah, ik heb gewoon een mening over Nederlanders in het algemeen... en die is niet heel best op sommige gebieden. Als je bang bent vind ik dat je daar iets aan moet doen, dan als een angsthaas te blijven rondlopen. Keuzes! Maar weer, da's mijn mening. Prima als je dat arrogant vindt.

Edit2: Zie dat je je post wederom hebt aangepast Tong uitsteken No offence hoor, maar blijf bij wat ik eerder gezegd heb. Jij jouw mening, ik die van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:21

Ach, mens...
al jouw uitspraken insinueren dat jij het niet alleen ANDERS had gedaan, maar dat jij vindt dat jij het ook BETER had gedaan. Daarbij praat je ook erg neerbuigend tegenover mensen die denken dat zij in die situatie gewoon niet zouden hebben ingegrepen.

Ik heb je uitspraken al even opgezocht voor je. Het zal wel tijdsverspilling zijn, wat jij bent toch zo overtuigd van je eigen goedheid Misselijk maar wie weet snap je hoe ik aan mijn beeld over jou kom.

"Waarom hebben al die omstanders niet EERDER ingegrepen
Gewoonweg afschuwelijk, dit had ik zelf niet in real life moeten zien"
"Er zijn vechtsporten in Nederland waar je dit soort mongolen leert ontwapenen. Hij had zo knock-out getrapt kunnen worden als daar iemand stond die een beetje verstand had... Een trap tegen je slaap en het is gedaan! Dat kun jij met je mooie voetjes in principe ook "
"Ik vind redenen verzinnen om niet te helpen gewoon ongelofelijk laf, excuus. Feit: ze is 70 keer gestoken voordat iemand besloot iets te doen! Dat is toch schandalig?"
"1 vs. 70 keer, I'll deal with it. Daar leef ik persoonlijk liever mee, dan dat ik ervoor gekozen heb (want ja, het is een keuze) dat ik iemand zie doodgaan en ik niks gedaan heb."
"Speciaal voor alle Bokkers die liever aan de kant zitten en toekijken "
"De meeste Nederlanders zijn gewoon ongelofelijk laf, blijven lekker op een afstandje staan en toe kijken."
"Dat sommige mensen andere mensen hier verwijten 'dom' te zijn als zij inspringen, ongelofelijk. Ik zeg jullie maar 1 ding, liever dom dan laf!"
"Wat vind je zo overdreven? Dat ikzelf wel iemand zou helpen voordat zij 70 steken toegediend krijg?"
"Stukje zelfkennis. Ik weet zeker dat ik iets zou doen, dus mensen die nog willen roepen 'weet je pas als je zoiets bla bla bla'. Bedenk hoe cool je bent als je niets doet, bedenk ook eens hoe jij zou willen dat er ingegrepen zou worden als jij daar zou liggen (70 steken later? Vast niet). "
"maar wat nu als al die lafa... uche.. voorzichtige mensen langs de kant blijven staan en je hebt geen hulp."

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:32

WildWings schreef:
Ach, mens...
al jouw uitspraken insinueren dat jij het niet alleen ANDERS had gedaan, maar dat jij vindt dat jij het ook BETER had gedaan. Daarbij praat je ook erg neerbuigend tegenover mensen die denken dat zij in die situatie gewoon niet zouden hebben ingegrepen.

Ik heb je uitspraken al even opgezocht voor je. Het zal wel tijdsverspilling zijn, wat jij bent toch zo overtuigd van je eigen goedheid Misselijk maar wie weet snap je hoe ik aan mijn beeld over jou kom.

"Waarom hebben al die omstanders niet EERDER ingegrepen
Gewoonweg afschuwelijk, dit had ik zelf niet in real life moeten zien"
"Er zijn vechtsporten in Nederland waar je dit soort mongolen leert ontwapenen. Hij had zo knock-out getrapt kunnen worden als daar iemand stond die een beetje verstand had... Een trap tegen je slaap en het is gedaan! Dat kun jij met je mooie voetjes in principe ook "
"Ik vind redenen verzinnen om niet te helpen gewoon ongelofelijk laf, excuus. Feit: ze is 70 keer gestoken voordat iemand besloot iets te doen! Dat is toch schandalig?"
"1 vs. 70 keer, I'll deal with it. Daar leef ik persoonlijk liever mee, dan dat ik ervoor gekozen heb (want ja, het is een keuze) dat ik iemand zie doodgaan en ik niks gedaan heb."
"Speciaal voor alle Bokkers die liever aan de kant zitten en toekijken "
"De meeste Nederlanders zijn gewoon ongelofelijk laf, blijven lekker op een afstandje staan en toe kijken."
"Dat sommige mensen andere mensen hier verwijten 'dom' te zijn als zij inspringen, ongelofelijk. Ik zeg jullie maar 1 ding, liever dom dan laf!"
"Wat vind je zo overdreven? Dat ikzelf wel iemand zou helpen voordat zij 70 steken toegediend krijg?"
"Stukje zelfkennis. Ik weet zeker dat ik iets zou doen, dus mensen die nog willen roepen 'weet je pas als je zoiets bla bla bla'. Bedenk hoe cool je bent als je niets doet, bedenk ook eens hoe jij zou willen dat er ingegrepen zou worden als jij daar zou liggen (70 steken later? Vast niet). "
"maar wat nu als al die lafa... uche.. voorzichtige mensen langs de kant blijven staan en je hebt geen hulp."

Vergeet de emoticons er niet bij te zetten voor de interpretatie Haha!
Tevens reageerde ik daar op persoonlijke aanvallen, net zoals jij nu neerzet. Lekker objectief WW... Voor objectiviteit hoef ik in ieder geval niet op dit gedeelte van het forum te zijn. Ik zeg iets over de Nederlanders in het algemeen, jij maakt daar een persoonlijke aanval van. Blijkbaar voel je je op je tenen getrapt en zit er een kern van waarheid in wat ik zeg, anders had je vast niet zo gereageerd. Ik laat het hierbij. Ik heb mijzelf in geen enkel stuk tekst opgehemeld als beter, wel gezegd dat ik het anders zou aanpakken en als JIJ daar iets vanaf vindt druipen is dat JOUW zaak. Anyhow, even goede vrienden. Kan mij ergens ook wel vinden in jouw mening, ik begrijp de onzekerheid, ik deel hem alleen niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:38

Schimmelig schreef:
Blijkbaar voel je je op je tenen getrapt en zit er een kern van waarheid in wat ik zeg, anders had je vast niet zo gereageerd.

Dat vind ik altijd zo'n scheve redenatie.
Het zal je dan verbazen te horen dat ik tot nu toe, net als jij, heb ingegrepen waar ik kan, dus dat m'n tenen eigenlijk nog redelijk ongeschonden zijn Haha!.
Het verschil zit 'm erin dat ik niet zo neerbuigend naar anderen kijk die NIET ingrijpen, en dat ik mij realiseer dat met of zonder steekwapen een heel verschil kan maken.. Ik kan slecht tegen bekrompenheid en arrogantie. Dat is de reden dat ik zo reageer als ik dat doe.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:49

WildWings schreef:
Schimmelig schreef:
Blijkbaar voel je je op je tenen getrapt en zit er een kern van waarheid in wat ik zeg, anders had je vast niet zo gereageerd.

Dat vind ik altijd zo'n scheve redenatie.
Het zal je dan verbazen te horen dat ik tot nu toe, net als jij, heb ingegrepen waar ik kan, dus dat m'n tenen eigenlijk nog redelijk ongeschonden zijn Haha!.
Het verschil zit 'm erin dat ik niet zo neerbuigend naar anderen kijk die NIET ingrijpen, en dat ik mij realiseer dat met of zonder steekwapen een heel verschil kan maken.. Dat is de reden dat ik zo reageer als ik dat doe.

Ik ben zelf vooral voor betere voorlichting. Ik heb ergens in het topic ook gezegd dat ze er maar een verplicht vak op school van moeten maken: zelfverdediging (mocht het niet in het topic staan, dan was het een PB) Clown

Heel goed dat jijzelf wel ingrijpt en dat verbaast mij niet zozeer hoor, vandaar dat mijn redenering ook zo is. Ik zou alleen graag zien dat meer mensen bewust worden van hun capaciteiten en zichzelf niet meer verplaatsen in de "slachtoffer rol", mensen kunnen meer dat ze zich meestal voor mogelijk houden.

Edit: Je Edit sneller dan ik post Tong uitsteken Je kunt het opvatten als bekrompen en arrogant, maar je kunt je ook eens in mijn schoenen verplaatsen en in de schoenen van een echt slachtoffer, zoals de vrouw in het filmpje.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:00

Ik denk dat je van tevroren NIET kan weten wat je zal doen. Ook al wíl je nóg zo graag iemand helpen.. er bestaat ook altijd nog iets als 'verstijven van angst'.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:28

Komop jongens, lieV blijven Haha! .

Maar Schimmelig even over die zelfverdedigingsdingens, ik heb zelf vroeger ook eens een paar keer wat initatielesjes gehad zelfverdedigingslessen gehad. Ik heb toen ook geleerd dat je op een bepaalde manier mensen kunt ontwapenen. Maar dat zit zover terug in mijn geheugen dat ik het maar beter niet in de praktijk toepas alvorens het nog even te hebben opgefrist.

Alleen weet ik wel nog dat ik toen het zelfde heb te horen gekregen als Runningkawa hier ergens zei: "Ga niet de held uithangen, ga jezelf niet onoverwinnelijk vinden." Heb jij dan andere dingen te horen gekregen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:35

Ik heb heel lang geleden een reguliere cursus gevolgd en moet zeggen dat ik deze erg slecht vind! Ze leren je gillen wanneer je keel dicht geknepen wordt Verward Heel effectief (not).
Wat ik nu leer is heel anders. Je leert vooral jezelf uit benarde situaties bevrijden, maar je leert ook mes-vechten, ontwapenen; zowel steekwapens, als vuurwapens. Je leert grondvechten, ogen uitsteken, knock-out klappen en schoppen geven, etcetera.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:45

Lijkt mij gezellige cursus, hoop dat de aanvallers niet meedoen Haha! .

Maar ga jij er dan standaard van uit dat je iemand met een mes kunt ontwapenen? Weet jij omdat je zo'n cursus volg héél zeker dat je in welke situatie ook je iemands wapen kunt onfutselen, met andere woorden dat je zowat een superheldenkostuum mag gaan dragen?
*ik heb trouwens niet moeten leren gillen met keel dicht Haha! . Wat ik nog weet was dat ik een mes moest afnemen, aanvaller vloeren en ein zo'n houdgreep moest hebben dat hij geen tegenaanval meer kon doen. Maar zelfs toen ik dat onder de knie had was ik er nog van overtuigd dat deze tacktiek in het echte leven misschien niet altijd zou werken, en dat denk ik nog steeds.*

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:55

xKatleentjex schreef:
Lijkt mij gezellige cursus, hoop dat de aanvallers niet meedoen Haha! .

Maar ga jij er dan standaard van uit dat je iemand met een mes kunt ontwapenen? Weet jij omdat je zo'n cursus volg héél zeker dat je in welke situatie ook je iemands wapen kunt onfutselen, met andere woorden dat je zowat een superheldenkostuum mag gaan dragen?
*ik heb trouwens niet moeten leren gillen met keel dicht Haha! . Wat ik nog weet was dat ik een mes moest afnemen, aanvaller vloeren en ein zo'n houdgreep moest hebben dat hij geen tegenaanval meer kon doen. Maar zelfs toen ik dat onder de knie had was ik er nog van overtuigd dat deze tacktiek in het echte leven misschien niet altijd zou werken, en dat denk ik nog steeds.*

Je hebt gelijk! Die tactiek niet toepassen als je prettig verder wil leven Tong uitsteken Als gemiddeld meisje kun je geen man in de houdgreep nemen.

Ontwapeningstactiek heeft voor mij vrij weinig met een superheldenkostuum te maken. Het is iets dat ik geleerd heb en in de praktijk moet kunnen toepassen. Zie het maar als met je paard trainen in de bak voor een grote wedstrijd, je oefent naar een moment toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:59

tot je op dat moment komt...en weet dat het geen oefening is....
Dan kun jij ook ineens heel anders reageren schimmelig...heeeeeel anders...
Je kunt dat gewoon niet weten
Je kunt het denken en hopen dat je goed handeld, maar zeker weten niet..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:06

runningkawa schreef:
tot je op dat moment komt...en weet dat het geen oefening is....
Dan kun jij ook ineens heel anders reageren schimmelig...heeeeeel anders...
Je kunt dat gewoon niet weten
Je kunt het denken en hopen dat je goed handeld, maar zeker weten niet..

Ik vraag mij af waarom andere mensen altijd "beter" schijnen te weten hoe iemand, in dit geval ik, reageer(t) in zo'n dergelijke situatie. Wat nu als ik heel zeker van mijzelf weet dat ik wel ingrijp. Wie zijn jullie dan te beoordelen dat dit (waarschijnlijk) niet het geval is? Ik weet even niet hoe ik dat beter formuleren kan. Het is niet hatelijk, of aanvallend bedoeld, maar gewoon een vraag. In veel gevallen weet ik wat ik van te voren doe en handel vaak niet anders, dan ik van te voren heb bedacht. In dit geval heb ik er ook nog eens voor geleerd, in heb geleerd niet te verstijven van angst, ik heb geleerd iemand te immobiliseren, ik heb geleerd een mes te(gen iemand te) gebruiken, etcetera.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:10

Ja, maar ik heb ook zat genoeg een paard getraind voor een wedstrijd. En dat ging héél goed, zelfs bij de opwarming. Maar eens ik in de ring was kreeg die het nog voor elkaar om op haar achterste benen te staan Haha! .

Wat ik wil zeggen is dat het je misschien wel mooi en aardig wordt uitgelegd en het je misschien ook mooi en aardig lukt in de les, maar dat wil niet zeggen dat het ook in het echte leven met 100% zekerheid lukt. Een belager van 2 meter groot en drie keer zo breed als jezelf, die zelf ook nog eens een hele reeks vecht/verdedingssporten op hoog niveau achter de rug heeft die valt misschien wel niet zo makkelijk neer dan een cursist.

Ik krijg van jouw berichten de indruk dat je 100% zeker weet dat jij de sterkste zal zijn. Terwijl ik geloof dat je kansen inderdaad vergroten met deze kennis, maar dat je evengoed nog kans maakt om dodelijk verwond te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:11

omdat dat gewoon genoeg bewezen is dat mensen anders reageren dan ze zeggen.
Simpelweg omdat het dan echt is...geen oefening.

Dus jij zou de enige uitzondering zijn?
Lijkt me stug Haha!

Neem eens een simpele brandoefening...iedereen staat braaf op tijd buiten zonder paniek.
Is er een echte brand is er paniek en gaat de oefening totaal niet zoals geoefend...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:15

Er wordt ook nergens beweert dat jij zèker zal verstijven van angst en niets zal doen (of ik heb er over heen gelezen), er wordt gewoon gezegd dat niemand met 100% zekerheid kan zeggen wat hij zal doen in een noodsituatie, en ik geloof ook niet dat jij de uitzondering daarop bent Knipoog .

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:18

xKatleentjex schreef:
Ja, maar ik heb ook zat genoeg een paard getraind voor een wedstrijd. En dat ging héél goed, zelfs bij de opwarming. Maar eens ik in de ring was kreeg die het nog voor elkaar om op haar achterste benen te staan Haha! .

Wat ik wil zeggen is dat het je misschien wel mooi en aardig wordt uitgelegd en het je misschien ook mooi en aardig lukt in de les, maar dat wil niet zeggen dat het ook in het echte leven met 100% zekerheid lukt. Een belager van 2 meter groot en drie keer zo breed als jezelf, die zelf ook nog eens een hele reeks vecht/verdedingssporten op hoog niveau achter de rug heeft die valt misschien wel niet zo makkelijk neer dan een cursist.

Ik krijg van jouw berichten de indruk dat je 100% zeker weet dat jij de sterkste zal zijn. Terwijl ik geloof dat je kansen inderdaad vergroten met deze kennis, maar dat je evengoed nog kans maakt om dodelijk verwond te worden.

Ik heb nergens beweert dat ik 'het sterkst', of 'de beste' ben. Ik heb alleen gepost dat ik voorbereid ben op zo'n eventuele situatie. Het verschil tussen het voorbeeld met het paard is, is dat ik hier ALLEEN afhankelijk ben van mijzelf. Anyhow, ik kan niet controleren hoe jij berichten graag opvat, of je overal graag een aanvallende houding in ziet, of je graag mensen pakt op hun woorden, of de woorden wellicht verkeerd interpreteert, of er je eigen draai aan geeft wat ikzelf hier het geval vind.
Je kunt 100 scenario's bedenken Karleentje en in sommige zal ik geen voordeel hebben, maar dan pas ik als nog de kennis toe die ik heb verkregen. Kick and runnnnnnnnnn Vork

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:19

runningkawa schreef:
omdat dat gewoon genoeg bewezen is dat mensen anders reageren dan ze zeggen.
Simpelweg omdat het dan echt is...geen oefening.

Dus jij zou de enige uitzondering zijn?
Lijkt me stug Haha!

Hebben ze dat bewezen onder mensen getraind in een vechtsport??? Lachen Lachen Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:34

Weet je wat het is, je zult nooit weten wat je zult doen tot het moment daar is. Ik heb 2 goede voorbeelden. A: ik werd door iemand totaal in elkaar getrapt bij het station, dat ging maar door en door en ook terwijl ik al de grond lag werd ik gewoon nog doorgetrapt. Er stonden allemaal taxichauffeurs omheen en leunden tegen hun auto, een enkeling stapte zelfs in..Ik gilde maar dat diegene moest stoppen en dat het zo'n pijn deed, ik kon niets meer, maar niemand die wat deed. Het was midden in de nacht en lag tegen een pui aan waar een bovenwoning was gevestigd, daar deed iemand zn raam open en zag me in elkaar geslagen worden, diegene heeft de poitie toen ook gebeld die niet veel later kwam..maar iemand die die gast van me aftrok ho maar.
voorbeeld B: rondom de kroegen stond een hele grote groep mensen om iemand heen die in elkaar werd geschopt, zo vreselijk haard dat die jongen neerklapte en bloed uit zn oor kwam. Ik werd blind van woede en ben erop af gerend om een poging te doen om hem te helpen en ben die andere man van hem proberen te trekken, het hielp niet. Toen ik eenmaal daar stond om te helpen, toen volgden er pas meer en werd uiteindelijk die man met rust gelaten en bleef plat liggen..ambulance erbij en de vogel was gevlogen.
Wil hiermee dus uitleggen dat je in zulke situaties pas weet van jezelf wat je zult doen en ik hoop zo dat de mensen die nu roepen dat ze daadwerkelijk in grijpen ook zullen helpen als zij voor zoiets komen te staan...ik weet voor mezelf dat als mijzelf iets weer overkomt, ik volledig dichtklap, heel gek maak ik alles van buitenaf mee, net alsof ik het zelf niet ben op dat moment, verkramp en kan mezelf niet helpen, doodeng..weet ook dat ik al meerdere malen bij een gevecht ingegrepen heb, of het nou nut had of niet, dan lukt het wel en gaat er een knopje om en wordt het gek genoeg instinct, automatisme..maar als er iemand met een mes zo neergestoken wordt, hoop ik ook dat het een insinct van me zal zijn, automatisme om iemand te helpen en in te grijpen..ik zou het werkelijk waar niet weten, hoop van wel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:43

Ik verdraai nergens woorden en ik geloof ook niet dat ik ergens reageer alsof het een persoonlijke aanval is, ik ga gewoon een nette discussie met je aan.

Jij zegt zelf: Een vuurwapen zal je niet doen want dat is levensgevaarlijk, maar een mes wel want daarvoor heb je vechtsport gedaan. Hieruit maak ik dus op dat jij een mes niet levensgevaarlijk vind en dat jij er van overtuigd bent dat jij ten alle tijden slimmer dan de persoon met dat mes bent.

Daarom mijn vraag: Hoe kan jij er zo zeker van overtuigd zijn dat die aanvaller de knepen van zo'n vechtsport zelf niet onder de knie heeft? Wie weet heeft hij door wat jij van plan bent en weet hij zelf trukjes om dat te verhinderen waar jij op die cursus nooit van hebt gehoord.
Op een cursus waar je weet dat niemand je echt gaat doden denk je daar wel niet aan, maar eens je op het echte veld staat is dat heel wat anders.

En die vraag kan ik gemakkelijk omgekeerd stellen: ik heb genoeg bewijzen van mensen die net zo hard als jouw roepen dat ze iets zullen doen, die net zo overuigd als jou zijn dat ze wel slim en sterk genoeg zijn en die als puntje bij paaltje komt toch denken aan hun gezin en zich liever niet in de nesten werken. Hebben ze bewezen dat mensen getraind in vechtsporten wèl altijd ingrijpen?

Als je mij een goed wetenschappelijk onderzoek kan voorleggen dat mensen die een vechtsport hebben beoefend wel daad bij woord(woord bij daad? Verward Haha!) houden, dan heb jij die discussie wat mij betreft gewonnen en dan zal ik ook geloven. Maar zolang we het beide niet weten, kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat je niet gaat ingrijpen, maar kan jij ook niet met 100% zekerheid zeggen dat je (in alle situaties!) wel gaat ingrijpen.

En nu denk ik dat ik even moet stoppen want mijn pc had zowaar een kwartier nodig om dit bericht te typen Boos! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:10

Dat is gewoon bewezen algemeen, dus daar zitten ook vast mensen tussen die een vechtsport beoefenen Ja
Maar ook mensen met een medische opleiding, ehbo of wat ook.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:25

Maar wie weet de aanleiding van dit incident?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:09

Wat een afschuwelijke gebeurtenis! Echt verschrikkelijk!!
Dat filmpje was echt om te janken!!.. Huilen

Ook heb ik de discussie bijgehouden.
Het eerste wat ik dacht is ooh als ik daar stond had ik de man allang een flinke dreun verkocht!
Maar ik denk eerlijk gezegt dat je op zo'n moment verstijfd van de schrik.
Ook ik zit op een zelfverdedigings sport (karate) en doe dingen dat moet helpen om mensen uit elkaar te drijven.
Moet zeggen dat het op de training altijd goed gaat, maar als het in het echt gebeurt zal der toch een vorm van angst zijn..
Daarbij zal ik wel na de verbijstering alles doen om zo iemand te helpen, maar zoals ik al eerder heb gezegt weet ik niet of ik zo denk als ik het in het echt zie Knipoog